Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Herplaatser Ben LCL voor het eerst op Bokt!

 
Profiel   

Leuk dat je dit topic hebt aangeklikt!

Met de titel speel ik een klein beetje vals, ik heb wel eens een foto van hem ergens in een topic geplaatst, maar hij heeft nog niet 'zijn' eigen topic gehad! Dus bij deze :wave:

Ben LCL komt bij de stichting Paard in Nood Spanje vandaan (ofwel Los Caballos Luna). In Spanje is hij op straat gevonden met 2 andere hengstveulens. Hij is in juli 2019 naar Nederland, bij mij gekomen. December 2018 kreeg ik voor het eerst een foto van hem... Ik was gelijk verliefd! Maar, hij zou tijdelijk bij mij blijven. Ik zou voor hem een fijn plekje zoeken in Nederland, zodra hij er klaar voor zou zijn. In maart 2020 verkocht ik hem... Aan mijn stalgenootje! Hij kon dus heel fijn gewoon bij mijn andere paard in onze kudde blijven staan *\o/* Enorm blij natuurlijk! Een jaar lang is hij niet officieel van mij geweest, maar af en toe nam ik hem nog wel eens mee om te poetsen of wandelen en kon ik iedere dag met hem knuffelen. <3
Januari dit jaar, kwam mijn stalgenootje naar mij toe. Ze wilde hem toch gaan verkopen... Ze voelde toch de klik minder en zag zichzelf niet op hem rijden. Oef.. Moest ik toch afscheid gaan nemen. Op dit moment zat ik midden in de medische molen met mijn andere paard, enorm veel kosten gemaakt dus ik kon eigenlijk geen tweede paard meer terug kopen |( zelfs nog overwogen om hem samen met een vriendin van mij te kopen, dat we de kosten konden delen. Tot, een paar weken daarna, mijn ouders op een zaterdag mee waren naar de paarden. Ben kwam zoals altijd heerlijk knuffelen, het is zo'n lief, zachtaardig paard, maar ook wel een clowntje. Mijn ouders zeiden eigenlijk gelijk, je moet hem terug kopen, hij moet hier niet weg! En dat heeft ook al die weken in mijn hoofd gezeten. Hoe kan ik hem nou missen? Hij hoort hier, op deze plek, in deze kudde, bij mij...

Nog goed over gepraat, ook met mijn vriend. Over de kosten. Gelukkig stond hij er ook helemaal achter en heeft mij samen met mijn ouders enorm gesteund hierin. Eind februari heb ik Ben laten keuren (ik kende hem natuurlijk al super lang, maar omdat mijn andere paard enorm geblesseerd is, wilde ik toch graag een beetje zekerheid op dat moment) en is hij helemaal goed gekeurd! Onwijs blij, dankbaar & gelukkig :+: Toen had ik weer twee paarden! En wat voor <3 Het moest zo zijn denk ik!

Ben is nu 3 jaar, in zijn paspoort staat dat hij van november 2017 is, maar dat geloof ik niet helemaal. Deze foto is de eerste die ik van hem kreeg in December 2018. Daar was hij echt nog geen jaar denk ik zelf.
[1]
[ img ]


[2] De dag dat hij aankwam
[ img ]
[3]
[ img ]

[4] mei 2020
[ img ]

[5] Februari 2021
[ img ]

[6] Maart of april 2021
[ img ]

En dan de foto's van afgelopen week. Hij is ineens zo gegroeid <3 Hij heeft nu 3 keer een zadeltje op gehad, eigenlijk alleen voor wat foto's. Ik ga hem pas vanaf volgend jaar ergens rustig beleren. Mijn andere paard heb ik ook zelf beleerd met 4,5/5 jaar. Ben gaat nu af en toe mee wandelen, fietsen of ik werk wat aan de hand (Academische Rijkunst). Hij krijgt alle tijd om rustig uit te groeien. En misschien is hij er volgend jaar ook nog niet helemaal aan toe. Ik zie het wel. :D

[7]
[ img ]

[8]
[ img ]

[9]
[ img ]

[10]
[ img ]

[11]
[ img ]

[12]
[ img ]

[13]
[ img ]

[14]
[ img ]

[15]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 14:20 



 
Profiel   

Oh wauw! Wat een droom paard is dit, echt een prachtig dier.
Wat goed dat je hem terug hebt gekocht. Wat heeft hij op zijn schouder, brandmerk ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:39 



 
Profiel   

Aaah knappe Ben!
Nu heb je nog steeds niet je gewilde merrie :P
Super leuk, veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 00:12 



 
Profiel   

Die is leuk zeg!
Veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 06:56 



 
Profiel   

Dat is echt een prachtig paard, veel geluk samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 07:34 



 
Profiel   

Wauw wat een paard, veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 07:55 



 
Profiel   

Jaaa, Ben is beautiful <3 Wat is hij toch knap en wat zijn jullie leuk samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 09:49 



 
Profiel   

Wat een leukerd zeg ! Snap dat je daar geen afscheid van wilde nemen!
Het zadel en hoofdstel staat hem zeer goed <3
Veel plezier en succes we zien vast wel weer een topic verschijnen als hij onder het zadel is +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 11:26 



 
Profiel   

Mag je trots op zijn prachtig. En dan ook nog zo'n fijn karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 14:48 



 
Profiel   

Wat een leuk verhaal ! Hij heeft geluk dat jullie op zijn pad kwamen.
Mooi ramshoofd ook ! Me like ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 14:54 



 
Profiel   

Wauw gelijk al in uitgelicht! Super gaaf, bedankt allemaal :):)

_Mir schreef
Oh wauw! Wat een droom paard is dit, echt een prachtig dier.
Wat goed dat je hem terug hebt gekocht. Wat heeft hij op zijn schouder, brandmerk ?


Ah zo lief! Dankjewel! <3 hij heeft inderdaad een mega brandmerk op zijn schouder :( zo jammer!


Balko schreef
Aaah knappe Ben!
Nu heb je nog steeds niet je gewilde merrie :P
Super leuk, veel plezier samen!


Hahaha nee helaas! Ben maakt heeel veel goed & die merrie komt er ooit ook wel O:)


Nouvel schreef
Die is leuk zeg!
Veel plezier samen!


Dankjewel! :D


Ineke2 schreef
Dat is echt een prachtig paard, veel geluk samen <3


Heel erg bedankt! <3


LunarEclipse schreef
Wauw wat een paard, veel plezier samen!


Dankjewel! :+:


NikkiDeKerf schreef
Jaaa, Ben is beautiful <3 Wat is hij toch knap en wat zijn jullie leuk samen.


Dankjewel lieve Nikki! Nog altijd welkom hier hè?! <3


sannahtris schreef
Wat een leukerd zeg ! Snap dat je daar geen afscheid van wilde nemen!
Het zadel en hoofdstel staat hem zeer goed <3
Veel plezier en succes we zien vast wel weer een topic verschijnen als hij onder het zadel is +:)+


Heel erg bedankt! Vind hem zelf ook zó knap. En tegen die tijd zal ik vast wat laten zien weer :D


luckyluuk schreef
Mag je trots op zijn prachtig. En dan ook nog zo'n fijn karakter.


Dank je, hij is echt een wereldpaard. Zo blij!


Pandora2 schreef
Wat een leuk verhaal ! Hij heeft geluk dat jullie op zijn pad kwamen.
Mooi ramshoofd ook ! Me like ! <3


Ah lief, dank je wel! Zijn ramshoofd vind ik ook echt zo mooi. Past echt bij hem vind ik :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 16:01 



 
Profiel   

Wat een gave foto's! Hij is zo leuk op aan het drogen <3
Leuk om ook wat meer over zijn verhaal en achtergrond te lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 21:25 



 
Profiel   

Wat een mooi verhaal! En jullie zijn prachtig samen, heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 21:31 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard is dit. Geen woorden voor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:04 



 
Profiel   

Paardje02 schreef
Wat een prachtig paard is dit. Geen woorden voor!!


Wat super lief! Dankjewel <3 ben ik het helemaal mee eens natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:57 



 
Profiel   

Zo wat is die mooi uitgegroeid zeg! Ik vind de foto en profil (Zeg je dat zo) vanaf de zijkant, ge-wel-dig. Jammer dat je er daar niet meer van hebt. Ik vind dat beetje ramsneus, zooo gaaf! Prachtig dier geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:21 



 
Profiel   

Wat een leuk dier, ik denk dat hij alleen nog maar knapper gaat worden. Wat fijn dat hij zo goed terecht is gekomen en hopelijk heb je meer geluk bij hem met zijn gezondheid. Heeft hij papieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:33 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Zo wat is die mooi uitgegroeid zeg! Ik vind de foto en profil (Zeg je dat zo) vanaf de zijkant, ge-wel-dig. Jammer dat je er daar niet meer van hebt. Ik vind dat beetje ramsneus, zooo gaaf! Prachtig dier geworden!


Dank! Helemaal mee eens, ik hou er ook van ❤️


Elisa2 schreef
Wat een leuk dier, ik denk dat hij alleen nog maar knapper gaat worden. Wat fijn dat hij zo goed terecht is gekomen en hopelijk heb je meer geluk bij hem met zijn gezondheid. Heeft hij papieren?


Ik denk het ook & dankjewel <3 hij heeft helaas geen papieren, hij is op straat gevonden in Spanje samen met 2 andere hengstveulentjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:31 



 
Profiel   

Ah oke, apart dat hij dan wel zo'n brandmerk heeft. Maar voor het paard zelf maakt het allemaal niets uit, ik was benieuwd of het een PRE was of dat er nog andere invloeden in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 09:51 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ah oke, apart dat hij dan wel zo'n brandmerk heeft. Maar voor het paard zelf maakt het allemaal niets uit, ik was benieuwd of het een PRE was of dat er nog andere invloeden in zitten.


Ja vind ik ook hoor! Ik ben stiekem best benieuwd waar hij vandaan komt en wat zijn afkomst is. Maar geen idee hoe ik ooit aan die informatie kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:47 



 
Profiel   

Is het brandmerk niet te achterhalen? van welke fokker dat is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:47 



 
Profiel   

Het is natuurlijk maar een nummer die er op staat bij jouw paard maar hier https://andalusianworld.com/site/the-brand-bank/ kun je kennelijk het brandmerk heen sturen en wellicht staat het daar in de databank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:53 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Is het brandmerk niet te achterhalen? van welke fokker dat is?


Het is alleen een nummer, 168 haha.
Ik vraag me af of je met alleen een nummer de fokker kan achterhalen maar is het proberen waard natuurlijk O:)


Elisa2 schreef
Het is natuurlijk maar een nummer die er op staat bij jouw paard maar hier https://andalusianworld.com/site/the-brand-bank/ kun je kennelijk het brandmerk heen sturen en wellicht staat het daar in de databank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 12:58 



 
Profiel   

Ja ik vraag het me ook af hoor..maar mocht je het graag willen proberen. Het maakt natuurlijk ook niet uit voor het dier zelf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 13:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen