Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jim en Noura in ons paardenparadijsje

 
Profiel   

Letterlijk :j
Sinds 2 maanden heb ik dit paradijsje zelf in beheer. Geweldig! Heel veel werk, maar zó leuk om te doen.
En leuk om hun dagelijkse routine veel meer te kennen, gedrag veel beter te begrijpen en te zien hoe de kudde functioneert. We hebben een camera hangen en dat is serieus beter dan televisie :D

Jimmy <3
Alweer 13 jaar mijn gouden vriend. Nog steeds geblesseerd en hopelijk weten we over 2 weken meer, want dan gaan we weer terug naar de kliniek.
[ img ]

En knappe Noura <3
Plaatje om te zien en zo vreselijk lief. En nuchter. Die is echt nergens van onder de indruk. Daar hou ik van. Nog geen 1,5 jaar oud en al bijna net zo bomproof als Jim :D
[ img ]

Eens in de zoveel tijd neem ik de camera mee om wat leuke plaatjes te schieten. Vaak hangen ze rond deze tijd wel om mij heen (want als ik er ben, dan betekent het dat er ook eten komt :Y) ), maar vandaag bleven ze in de wei hangen.
[ img ]

Nou ja, dan daar maar wat leuke plaatjes schieten.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

En toen heb ik maar toegegeven aan de hints :D
Elke dag krijgen ze een verse strook gras en het was die tijd van de dag :))
[ img ]

Naast de paarden hebben we aardig wat biodiversiteit op het terrein. Momenteel schieten er overal zonnebloemen omhoog. We hebben er al 2 op de mesthoop gehad. Helaas zijn ze gesneuveld, want ze groeiden boven het hek uit, op paardhoogte en binnen bereik :=
Maar in de wei komen ze ook op. Mooi om te zien :j
[ img ]

Ook hadden we veel distels staan, die we lekker hebben laten staan. Goed voor de bijen en andere insecten. Inmiddels uitgebloeid en in het pluis. En ze mogen lekker uitzaaien. En ik snoei er regelmatig een handvol voor de paarden. Vinden ze lekker :j
[ img ]

Vandaag hadden ze een aantal hoopjes met distel, brandnetel, bijvoet en een paar takken van de schietwilg en boswilg.
[ img ]

En zoals het bij een paddock paradise hoort hebben we verschillende voerplaatsen. De wei heeft momenteel de ingang open die het verst bij de schuilstal en het water vandaan. Halverwege hebben we een hooibak staan, waar ze ook dagelijks een portie voordroog en stro krijgen. Zo lopen ze aardig wat kilometers af over de track.
Jim had al snel in de gaten dat de bak gevuld was en de rest kwam ook aangerend :D
[ img ]

Samen eten <3
Het gaat er allemaal zo gemoedelijk en relaxt aan toe. Super fijn :j
[ img ]

En Noura? Die stond gewoon in haar eentje op de wei. Het interesseert haar helemaal niks, trekt soms gewoon haar eigen plan en in dit geval was gras lekkerder dan hooi :9 :D
[ img ]

Knappe kop <3
[ img ]

Ons paradijsje <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 19:49 



 
Profiel   

Wat ziet dat er heerlijk uit zeg. Goed leven hebben ze daar <3
Ook leuk dat je oog hebt voor de biodiversiteit! Een stuk beter dan al die productiegraslanden in Nederland :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:10 



 
Profiel   

Nog vrij weinig eigenlijk, maar dat komt goed! Ik wil nog een mooie haag planten, met onder andere wat rozen (voor de bloemetjes en de rozenbottels). In de greppel die je op de 3e foto ziet met dat hoge gras, staan wat wilgenscheuten die ik lekker laat groeien. En ook wel wat bloemen, maar geen idee wat.
En in de wei mag ook van alles groeien, behalve zuring en JKK. Dat trek ik er echt uit :D
En de rest eten de paarden uiteindelijk ook op natuurlijk :j

Op onze parkeerplaats groeit ook van alles, onder andere brandnetels, weegbree en bijvoet. Dat snoei ik of ze mogen er grazen. En in het bosje aangrenzend aan stal hebben we nog bramen, brandnetel, kleefkruid en nog veel meer staan :D
De distels heb ik wel wat gesnoeid, maar er stonden er zoveel, genoeg voor de bijen en af en toe een snack voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:15 



 
Profiel   

Leuke plaatjes. Mooi plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:21 



 
Profiel   

Op foto 13 lijkt de witte vlek net een hondje wat van de schoft van Noura springt. Mooi plekje heb je zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 21:06 



 
Profiel   

Haha ja dat klopt! Dat is onze westhighland white terrier :))
Die kregen we er gratis bij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 06:56 



 
Profiel   

Ja die vlek viel mij ook op! Ik zag er een bokkend paard in :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 08:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen