Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Project pony Pablo in the picture

 
Profiel   

Sinds 27 juni ben ik in bezit van Pablo. Pablo is een 10 jarige ruin. Hij heeft 8 jaar in de natuur van Ierland rondgelopen en is daarna naar Nederland gekomen. Bij zijn eerste Nederlandse eigenaar is hij zadelmak gemaakt en een soort van ingereden. Daarna is hij verkocht aan een meiske als zijnde doorgereden.. Helaas is dit niet helemaal goed gegaan tussen de 2e eigenaresse en Pablo. Op de grond miste hij al veel vertrouwen en dat is in de 6 maanden dat hij bij haar was, al heel veel verbeterd. Echter had zij niet de nodige ervaring met inrijden en doorrijden van paarden, waardoor zij Pablo opnieuw te koop aan bood. En zo is hij op mijn pad gekomen :)
[ img ]

De eerste weken hebben in het teken gestaan van elkaar leren kennen, door middel van grondwerk en de dagelijkse dingen als poetsen en meelopen. Voeten optillen is/was een issue.. Voorvoeten gaan nu heel goed en kan ik al prima uitkrabben.. Achtervoeten hebben nog aardig wat werk := Het is al ruim verbeterd. Ik kon in het begin niet eens mijn hand langs zijn been leggen en dan sloeg hij al.. nu kan ik mijn hand op zijn onderbeen leggen en tilt hij de voet al op, zonder gelijk te gaan meppen.. Dit bouwen we dus lekker rustig verder uit :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Omdat hij al zadelmak was, ben ik vrij snel al begonnen met los longeren met het zadel op. Dit deed hij al super goed en ontspannen. Er naast staan vond hij dan weer heel spannend in het begin en ook dit hebben we langzaam uitgebouwd tot ik op een krukje naast hem kon gaan staan en over hem heen kon hangen. Uiteindelijk de stap gemaakt om op zijn rug te kruipen. De eerste keer alleen maar gezeten en dit deed hij eigenlijk heel braaf en ontspannen. De 2e keer hebben we 2 passen stap gezet en hebben we het weer afgesloten. De derde keer heb ik zelfs 2 rondjes in de longeercirkel kunnen stappen met hem. Dit deed hij wederom heel braaf en ontspannen :)

[ img ]

[ img ]


De 4e keer dat ik op zijn rug kroop hebben we 2 rondjes links en 2 rondjes rechtsom gestapt. En toen maakte ik een grote fout |o In plaats van dit af te sluiten, ging ik voor hem een aantal stappen te ver.. Ik wilde een drafje proberen... 8)7 Hij zou heel goed door kunnen gaan als rodeopony := Gevolg: ik werd gelanceerd.. Voor de lancering en het moment van vliegen ben ik ruim voldoende geslaagd.. Alleen voor de landing moet ik nog even verder oefenen -O- Mijn voet klapte als eerste op de grond en dat kon die niet zo goed hebben... :7

[ img ]


Tijdens mijn herstel ben ik wel met hem blijven grondwerken en heeft hij ook model mogen staan bij Evi van der Zon :D *-:)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Morgen ga ik Pablo verhuizen naar een andere stal, zodat hij ook in de winter minimaal 6 uur buiten komt met hooi en 2 andere paarden en dan gaan we weer verder met het zadelmak maken :) We hebben alle tijd en we gaan wel zien waar we gaan eindigen :D
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 19:18 



 
Profiel   

Mooi dier hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 19:23 



 
Profiel   

Leuk dier hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 21:06 



 
Profiel   

Och, wat een dotje.. Mooie foto's!
Wat fijn dat hij bij jou terecht is gekomen en je hem z'n tijd en ruimte gunt. Veel plezier met dit mooie beestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:44 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Volgens mij stond hij op marktplaats, of niet? Meende dat ik hem ook ben tegen gekomen en nog heb getwijfeld.
Leuk dat hij zo'n mooie plek heeft waar hij de tijd en ruimte krijgt. Vind hem al wel gelukkiger ogen op de foto's!
Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt en veel plezier samen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:54 



 
Profiel   

Dank jullie wel :D

Hij stond idd op marktplaats :j

De verhuizing gisteren is goed gegaan. Binnen 5 minuten stond hij braaf op de trailer <3 Dit had ik niet verwacht, maar hij liep met een kleine aanmoediging van achter de trailer op :):) Hij heeft zijn bijnaam knorretje wel weer goed gemaakt :P Alles wat spannend is, is knor en snurk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 17:31 



 
Profiel   

Wat een leuk dier.
Succes gewenst met het vertrouwen winnen en opnieuw inrijden.
Heb je hulp/begeleiding daarbij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:09 



 
Profiel   

Wat n knapperd!!! Gaat vast goedkomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen