Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paddock Paradise in de picture + video!

 
Profiel   

Vorige topic: Paddock update 2020

Inmiddels zijn we weer een jaar verder :D In het vorige topic beweerde ik dat het ''af'' was, maar we hebben er toch nog wel wat verandering in aangebracht. Zo hebben we een stukje grond erbij getrokken waar de mini's alleen kunnen, hebben we een grindpad aangelegd en hebben we vooral nog veel aangeplant.

In mijn paradijsje leven mijn eigen 4 paarden: Magic de Amerikaanse Appaloosa, Dino de Quarter, Rakker de mini shet en Sproet de falabella. Daarnaast wonen de twee fjorden Winnie en Palm van een vriendin hier.

Ik neem jullie graag weer mee door wat foto's, én ik heb een hele leuke video van Felinehoi, die is namelijk voor haar nieuwe inspiratie-huisvesting serie langs geweest voor een rondleiding en een interview :D

1. Overzichtje van de schuilstallen, poel en onze boerderij.
[ img ]

2. Voorkant van de grote schuilstal
[ img ]


3. Schuilstal met de mineralen, in elke gekleurde bak zit iets anders. Wat er in gaat wissel ik af; diatomeeënaarde, keltisch zeezout, moeder aarde, veendrenkstof, IJslands zeewier, spirulina, MSM, groene leem, (bio) appelazijn. Ze maken hier veel gebruik van en de voorkeuren wisselen af per periode.
[ img ]

4. De poel! Met een hoop eetbare beplanting eromheen voor de paarden, maar ook veel voor bijen en vlinders.
[ img ]

5. Het nieuwe stukje :D Afgesloten met een enkel hoog draadje, waar de mini's met gemak onderdoor kunnen, maar de grote paarden niet. Sinds eind vorige zomer heb ik de twee fjorden van bokker Jets hier staan, en dat werd toch wel veel groot paard. Hier kunnen de mini's zich terugtrekken, hebben ze een eigen schuilstal, hooi, water etc. Ze maken er ontzettend veel gebruik van!
[ img ]

6. De voorkant van de mini-schuilstal, we hebben hem in dezelfde stijl gemaakt als de grote stal, ik ben er helemaal verliefd op <3
[ img ]


7. Het grindpad! Omringd door rozenbottelstruiken. Helaas is het vrij lastig om het grind netjes te houden, ze maken er vanwege het hooipunt veel gebruik van, op zich de bedoeling, maar ze lopen er enorm veel zand in.
[ img ]


8. Flink gezaaid! Wat resulteerde in heel veel gezelligheid
[ img ]

9. En natuurlijk de poolparty's, maar daar hebben we er weinig van gehad dit jaar.
[ img ]

10. Uitzicht vanaf de schuilstal
[ img ]

11. Interview en rondleiding met Felinehoi!
[ img ]
[ img ]

12.
[ img ]

En dan kan ik natuurlijk nog veel meer foto's plaatsen, maar in het filmpje is alles heel mooi te zien! Inclusief gave dronebeelden *\o/*



Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien! Ik ben heel actief op instagram KLIK, dus als je meer wilt zien kun je me daar volgen :D

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:23 



 
Profiel   

Wat grappig, ik zit net te kijken en t kwam me ergens al bekend voor :D

Heel mooi plekje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:31 



 
Profiel   

Zo mooi en god wat lief dat kleine stalletje! Ook echt top dat je speciaal voor bestuivers hebt geplant <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:36 



 
Profiel   

Ik herkende je vijver van een poolparty topic :')

Je mag er met recht trots op zijn, wat een heerlijk pp
Misschien zou je kleine boomstammen voor het grindpad kunnen leggen zodat ze de voeten hoger optillen en er minder zand in je grindpad komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:45 



 
Profiel   

Overal aan gedacht! echt een prachtig Paddock (paarden) Paradijs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 09:50 



 
Profiel   

Wow wow wow!
Dat ziet er prachtig uit. En de paarden lopen er heerlijk relaxed bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 10:03 



 
Profiel   

Echt een pracht van een plekje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 10:45 



 
Profiel   

Goh, is dat topic alweer een jaar terug? Wat hebben de verbeteringen weer wat moois toegevoegd! En wat fijn dat de mini's even apart kunnen staan. Dat stalletje is wel heél leuk. Je hebt echt een droomplekje, <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 10:52 



 
Profiel   

Het blijft een prachtige plek Britt! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 11:03 



 
Profiel   

Wat heb je hier duidelijk veel liefde in gestopt, in één woord geweldig!
Wat een leuk idee van Feline trouwens, om een inspiratie tour te doen. Ik hoop dat er nog veel meer van dit soort paradijsjes zullen ontstaan.

Ik heb ooit een stukje grond belegd met kleine, ronde kiezelsteentjes.
In het Engels heten ze pea pebbles. Dat was genieten voor mijn hengst. Hij ging daar in staan en bewoog met bijna gesloten ogen zijn lichaam, rustig zijn voeten verplaatsend.
Soort massage voor zijn voetzolen.
Wat ik fout deed was dat ik er geen wortel doek of iets anders onder heb gelegd dus ze verdwenen langzaam in de grond.

Punt van aandacht dus, mocht je het overwegen. Je kunt poep eruit scheppen en de kiezel afspuiten en zo dus blijven hergebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 15:50 



 
Profiel   

Toevallig gister de video gezien, wat een prachtige plek heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 05:54 



 
Profiel   

Ziet er super uit! mag ik vragen hoe groot het oppervlak is waarbinnen je de PP hebt gerealiseerd?
En hoe houdt de bodem zich na hevige stortbuien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 07:10 



 
Profiel   

Geweldig zo deze verzameling aan foto's! Moet echt nog even tijd maken om de video te bekijken. Met paarden ben je nooit klaar he, er komt vast wel weer een nieuw plannetje bij. De ministal met de luiken die op het tuintje uitkomen vind ik geweldig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 08:49 



 
Profiel   

Ik vind jouw plekje zo tof! Heel leuk om het ook een keer op video te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 08:56 



 
Profiel   

Wauw wat een prachtige plek! Echt een paradijsje. Ik ben ook wel benieuwd wat de oppervlakte is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:01 



 
Profiel   

Prachtig! Heb je een speciaal bloemenmengsel gezaaid in de ‘rotonde’, of zelf samengesteld? Ben erg benieuwd. Hier een loos punt wat ik van het voorjaar graag zou inzaaien met bloemen die wel veilig voor de paarden zijn, maar ook goed voor bijen en vlinders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:18 



 
Profiel   

Ik vind het echt prachtig! <3 Eindelijk eens een paddock paradise die er ook echt paradijselijk uit ziet <3
Ik zag in het filmpje dat je paarden maar 2 uurtjes per dag op het land komen. Is daar een reden voor? Want volgens mij heb je nog best wel wat gras? :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:58 



 
Profiel   

Wat een rete gave plek zeg :wow:
Heel mooi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 10:14 



 
Profiel   

Bedankt voor de super leuke reacties! <3

JustMe8484 schreef
Wauw wat een prachtige plek! Echt een paradijsje. Ik ben ook wel benieuwd wat de oppervlakte is....


Paddock ongeveer 4000m2, weilanddeel ook zoiets!

Mloui schreef
Prachtig! Heb je een speciaal bloemenmengsel gezaaid in de ‘rotonde’, of zelf samengesteld? Ben erg benieuwd. Hier een loos punt wat ik van het voorjaar graag zou inzaaien met bloemen die wel veilig voor de paarden zijn, maar ook goed voor bijen en vlinders.


Op de rotonde heb ik de bloemenmix van ukiespaddockparadise gezaaid, maar voor komend jaar heb ik losse zaden besteld bij Happy Seeds, zodat ik iets meer kan bepalen waar ik welke bloemen wil hebben :D

Cayenne schreef
Ik vind het echt prachtig! <3 Eindelijk eens een paddock paradise die er ook echt paradijselijk uit ziet <3
Ik zag in het filmpje dat je paarden maar 2 uurtjes per dag op het land komen. Is daar een reden voor? Want volgens mij heb je nog best wel wat gras? :j


Dat is een mooi compliment! <3
We hebben het afgelopen jaar het weiland opnieuw ingezaaid, dus het was even kijken hoe we dit jaar uit zouden komen met de hoeveelheid gras, vandaar dat we wat rustig aan gedaan hebben met de uren. Daarnaast weet ik pas sinds dit jaar dat Magic PSSM2 heeft, maar zo'n PSSM aanval is eerder al eens afgedaan als hoefbevangenheid, dus ik was sowieso erg voorzichtig met gras. Nu ik weet dat het PSSM is ipv HB en we nu gezien hebben dat we genoeg gras hebben, denk ik dat ze volgend jaar wel wat langer kunnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 10:24 



 
Profiel   

Waaw <3 super mooi dit ! <3 ik volg wel mee!!

Ik hoor graag tips :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:01 



 
Profiel   

Wat een gave plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:22 



 
Profiel   

Wauw wat een schitterende plek. Heel mooi gemaakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:24 



 
Profiel   

Het blijft het mooiste plekje van allemaal!
Wij gaan hard ons best doen om dat de komende tijd te evenaren. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:15 



 
Profiel   

De prachtigste plek van heel bokt! En dat meen ik oprecht. :j _/-\o_
Moesten er meer zulke stallen te vinden zijn, ook voor pensionpaarden, zou ik misschien toch de aankoop van een opvolger voor mijn pony overwegen en er niet gefrustreerd de brui aan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:22 



 
Profiel   

Ik hou echt heel erg van netjes :') en dit is volgens mij de eerste PP die echt mooi netjes en schoon en opgeruimd is. Prachtig! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen