Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vijf biggetjes en het grote boze paard

 
Profiel   

Het was gisteren een prachtige dag om de waterbak van de paarden nog eens goed schoon te maken voor de winter. Toen ik de tuinslang in de schone bak hing om de bak opnieuw te vullen bleken de paarden allerschattigst bezoek te hebben. Vijf biggetjes kwamen nieuwsgierig op de paarden aflopen.

[ img ]

Ik was benieuwd hoe de paarden zouden reageren want biggetjes is niet alledaags bezoek. Ithaka, mijn AV merrie vond het prima, ze ging even kijken, rook aan ze en ging weer over tot de orde van de dag.

[ img ]

Adje onze 2 jarige hengst was vooral nieuwsgierig. Ik had verwacht dat hij zou willen spelen maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk ging Robin ons trekpaard polshoogte nemen.

[ img ]

[ img ]

Hij besloot dat de paddock geen plek was voor biggen en joeg ze bij "zijn kudde" weg.

[ img ]

Al gillend, zoals echte speenvarkens betaamt, bliezen ze de aftocht. Onze kinderen hadden inmiddels de buren al gewaarschuwd en niet veel later kwam de buurman de voortvluchtigen weer ophalen.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:03 



 
Profiel   

Dat is zeker onverwacht bezoek :D
Gelukkig heb je brave paarden, ik ben bang dat mijn paard ze vakkundig verwijderd zou hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:08 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Dat is zeker onverwacht bezoek :D
Gelukkig heb je brave paarden, ik ben bang dat mijn paard ze vakkundig verwijderd zou hebben.


Mijn man en ik stonden erbij dus we konden direct ingrijpen. Mijn vorige merrie had ik ook echt niet vertrouwd, die moest niets hebben van andere dieren. (Behalve onze bok, daar had ze dan wel weer respect voor.) Zij ging echt in de aanvalsmodus. Dat heeft een jonge kat die niet oplette helaas het leven gekost.


Laatst bijgewerkt door Maaike_Indy op 11-10-21 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:11 



 
Profiel   

Aaaah wat een zoetjes <3 Lijkt me ook wel heel grappig om te zien hoe de paarden erop reageren. De biggen hadden iig een spannende dag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:17 



 
Profiel   

Het leverde wel schattige plaatjes op! <3
Fijn dat het allemaal goed is afgelopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:37 



 
Profiel   

Geweldige foto's van onverwacht bezoek ! <3 :D

Ik zag trouwens dat je in Roemeniƫ woont, dat is ook niet alledaags :P . Een heel mooi land en bijzonder vriendelijke mensen naar 't schijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:42 



 
Profiel   

Was wel heel gezellig, zo te zien, even bij de buren kijken.

Mijn vorige paard had ze ook met gezwinde spoed verwijderd, die had een soort cow sense waarbij ze geen onderscheid maakte tussen andere dieren. Alles wat niet in haar weide thuishoorde werd vakkundig achterna gezeten totdat het bij de buren stond.


Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 11-10-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:20 



 
Profiel   

Hahaha,

Wij hebben 2 varkens bij de paarden lopen. De paarden vonden voorheen varkens echt niet leuk en het kostte even 2 dagen voor het geblaas over was, maar volwassen varkens redden zich gelukkig aardig goed.

Als ze het ergens niet eens zijn, hoor ik ook weleens een gillend speenvarken, maar vaak zoeken ze het ook zelf een beetje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:45 



 

superpony schreef
Hahaha,

Wij hebben 2 varkens bij de paarden lopen. De paarden vonden voorheen varkens echt niet leuk en het kostte even 2 dagen voor het geblaas over was, maar volwassen varkens redden zich gelukkig aardig goed.

Als ze het ergens niet eens zijn, hoor ik ook weleens een gillend speenvarken, maar vaak zoeken ze het ook zelf een beetje op.
Vrienden van mij hebben een huishangbuikzwijn die een beetje laveert tussen de honden en de paarden, en na het rijden mochten de paarden vaak even in de tuin grazen (ze wonen in Zuid Afrika). Dat was het enige moment waarop je het zwijn ook echt zag grazen en hij probeerde dan ook te communiceren in paardentaal, dus je hoorde dan de hele tijd van die hoge piepjes. _O- Echt heel cute. :))

Deze foto's zijn ook superschattig, TS! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:47 



 
Profiel   

Hahaha ik vind dit zo leuk! Volgens mij kropen die van mij in elkaars schoot in het verste hoekje van de wei :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:51 



 
Profiel   

Haha leuk zeg, hier was dat niet goed gegaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:55 



 
Profiel   

Ach wat schattig! Vind varkentjes echt geweldige dieren. Fijn dat de..voortvluchtigen.. weer veilig opgehaald zijn! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:55 



 
Profiel   

Varkens zijn echt heeeeel leuk. Ze maken heel veel verschillende geluiden om echt te communiceren.

Wij hebben een kune kune en hangbuikzwijntje. Die kleine is verliefd op mn ruin en dan wil ze neuzen. Als hij dan komt neuzen, gilt ze.......

Als ik op hem wil rijden, hobbelt ze de hele tijd achter ons aan. Laatst was ze achter ons aan rennen zat en stond ze opeens voor ons.

Samen eten gaat prima.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:56 



 
Profiel   

Hahaha! Wat leuk om te zien!

Sowieso leuk om varkens/biggen buiten te zien. Heel toevallig zag ik dat gisteren hier (in NL) ook, ik reed bijna de berm in van schrik en blijdschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:34 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk dit zeg, geweldig zulke nieuwsgierige monsters. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen