Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Koeien en trekpaarden als proefkonijn

 
Profiel   

Wauw haha, excuses voor de mega clickbait titel maar dit was zo'n inkoppertje :+
Om te beginnen alvast de nota dat ik geen professioneel fotograaf ben maar gewoon graag foto's maak van mijn paarden en die van vrienden.

Afgelopen donderdag had ik een camera met lens op proef met als doel dit model te kopen als hij goed meeviel. Op donderdag ben ik vrij, het was mooi weer en ik had de hele dag uitgetrokken om proefkonijnen te fotograferen en zo veel mogelijk functies te testen.
Ik huurde een Canon EOS R met een 70-200 2.8 lens er bij (domste idee ooit natuurlijk want die wilde ik niet meer teruggeven)
De foto's zijn snel door Lightroom gehaald maar worden verder niet bewerkt. Was niet de bedoeling er wat mee te doen maar ik vond het leuke sfeerplaatjes om hier toch te delen :)

Nu ken ik genoeg paardenmensen, maar jullie gaan zien dat wij allemaal een gemeenschappelijke voorkeur hebben voor een bepaald type paard. En dat zijn niet de penseelpootjes _O- (hoop dat niemand dit verkeerd opvat, ik vind penseelpootjes ook prachtig)

Ik begon de dag op de boerderij van mijn vriend zijn familie, ik wilde graag gelijk goed beginnen en liep in een rechte lijn naar de hengsten. *-:)
Helaas, deze waren net gevoerd. Geen beweging in te krijgen _O- Met wat olifantengeluidjes kreeg ik net een snuit uit de voerbak, daar moest ik het mee doen. Het had toen ook een paar dagen veel geregend dus het was eigenlijk te glad om ze te laten draven. Jammer want dan kunnen ze zo mooi <3

[ img ]

Ik ben dan maar terug in de auto gestapt en naar mijn beste vriendin gereden. Zij was werken maar ik weet dat haar paarden altijd op de wei staan en ze vond het prima dat ik even langsging.

Ander kleurtje maar van hetzelfde kaliber, alleen zat hier wel wat meer leven in. Merries hé :+


[ img ]


Nog een poging gedaan haar nieuwste aanwinst op foto te krijgen maar die denkt dat hij schoothond is en ik kreeg hem niet verder van me vandaan dan dit.


[ img ]

Toen ook dit trio niet meer onder de indruk was ging ik naar de winterweide van de merries van mijn schoonfamilie. Daar staat het jonge geweld bij elkaar en die had ik nog niet eerder lastiggevallen met olifantengeluidjes dus die moesten wel even mooi de oortjes er op zetten

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Deze dames staan dicht bij huis dus van daaruit reed ik naar huis, waar mijn eigen parels nog even mochten lachen naar het vogeltje

[ img ]

[ img ]

En om de dag af te sluiten zijn we nog even gaan knuffelen met de koetjes van schoonmoeder, Milka en haar kleine Walter.
Het was toen echter al goed aan het schemeren en dit is ook zowat het moment geweest dat ik mijn oude camera maar gewoon in de auto had laten liggen. Maar dat deed deze nieuwe kanjer nog best aardig!

[ img ]

Het is dus allemaal lekker basic, geen oooooh en aaaah maar ik ben heel blij dat ik weer lekker kan oefenen en dat ik er ook weer lol in heb!
De nieuwe body staat al lekker thuis, voor de lens heb ik opnieuw een spaarpotje moeten maken :') Ik heb geprobeerd de foto's te verkleinen in de hoop dat bokt de upload niet helemaal verpest maar zie dat dat weinig nut heeft gehad helaas :( Met linkjes vind ik niet fijn werken dus dan maar zo, de kwaliteit is op computer nog beter!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:24 



 
Profiel   

Leuke foto's! Die jonge vosse merrie heeft echt een leuk koppie! <3

En mocht je nog eens penseelpootjes als proefkonijn willen <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:11 



 
Profiel   

Leuk!!! Snel alles aanschaffen en met regelmaat naar je schoonouders :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:20 



 
Profiel   

Licor schreef
Leuke foto's! Die jonge vosse merrie heeft echt een leuk koppie! <3

En mocht je nog eens penseelpootjes als proefkonijn willen <<)

Het schijnt dat jullie nog een mooie witte hebben staan :P


pipo schreef
Leuk!!! Snel alles aanschaffen en met regelmaat naar je schoonouders :D

Haha! Voor de lens moet ik toch echt even terug sparen haha
Ik ging al wel vaak daar foto's maken met mijn oude camera maar die was echt op nu. Niet erg, ben blij met de upgrade! :D
Deze zijn met de vorige camera gemaakt

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dat is zo altijd nét niet. Net niet scherp, net niet snel genoeg urghhh. Een hoop frustraties en daardoor lag die camera ondertussen al bijna een half jaar in de kast

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:24 



 
Profiel   

Prachtig dikbil geweld. Erg leuk topic. I love it.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:29 



 
Profiel   

Granoek schreef
Licor schreef
Leuke foto's! Die jonge vosse merrie heeft echt een leuk koppie! <3

En mocht je nog eens penseelpootjes als proefkonijn willen <<)

Het schijnt dat jullie nog een mooie witte hebben staan :P



Zeker maar dat zijn geen penseelpootjes _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:56 



 
Profiel   

Dat kleintje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:57 



 
Profiel   

Ik hou van de stevige pootjes. Wij hebben er ook een. Mocht je ooit in de omgeving van Odijk zijn wil ze vast graag poseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:00 



 
Profiel   

oh wat een leuke dieren! ik vind die eerste zwart-roan mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:03 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Ik hou van de stevige pootjes. Wij hebben er ook een. Mocht je ooit in de omgeving van Odijk zijn wil ze vast graag poseren.

Ik moest Googlen waar dat lag haha, dat zijn bijna 150km en niet echt in een richting waar ik vaker kom helaas! Maar ik houd het in gedachten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:04 



 
Profiel   

Granouk, mag gewoon hoor… al was t mistig met zicht van minder dan 50 meter ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:23 



 
Profiel   

Mij viel meteen het zittende paard op de achtergrond op foto 1 op :Y)

Mooie foto's en een blijvertje dus die camera?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 00:43 



 
Profiel   

Oh, wat een mooi topic. Gewoon "real life". Mooie foto's en mooie modellen om gewoon naar te kijken. Helemaal mijn smaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:55 



 
Profiel   

OOh wat zijn die foto's leuk!!!

En die 4 samen zijn echt wat aan het bekokstoven samen hoor.
Die 3e heeft zo te zien het hoogste woord :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:14 



 
Profiel   

Kaatje_S schreef
Mij viel meteen het zittende paard op de achtergrond op foto 1 op :Y)

Mooie foto's en een blijvertje dus die camera?

Haha ja dat is onze Valeron, die geniet van zijn pensioen :D

In zijn gloriejaren reden we carroussel met 8 trekpaarden en dan liep hij op kop met 7 (voskleurige) merries er achter. Leuke tijden!
Zelfs op CHIO Aachen het voorprogramma mogen doen in 2009

[ img ]

[ img ]

En veel oogstfeesten etc

[ img ]

Camera gekocht inderdaad!

Mirjam79 schreef
Oh, wat een mooi topic. Gewoon "real life". Mooie foto's en mooie modellen om gewoon naar te kijken. Helemaal mijn smaak!


Dankjewel! Ja ik ben meestal maar alleen met de camera dus niet echt de mogelijkheid om ze te poseren. Dus lekker nuchter :)

DuoPenotti schreef
OOh wat zijn die foto's leuk!!!

En die 4 samen zijn echt wat aan het bekokstoven samen hoor.
Die 3e heeft zo te zien het hoogste woord :j

Ghehe ja 1 brok ondeugd die jongedames :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:09 



 
Profiel   

Heerlijk topic met heerlijke dieren. Ik ben fan van stevige benen, zeg maar. <3 :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 21:16 



 
Profiel   

Wat gaaf om te zien van die oogstfeesten :D
Veel plezier met je nieuwe camera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:00 



 
Profiel   

Wat een kanjers!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen