Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Draver Barca op onze eigen trail baan

 
Profiel   

Barca is een 8 jarige draver die ik nu bijna een jaar heb.

Toen ik hem kreeg kwam hij vers van de baan en was vanalles gewend omkring mensen rarigheden, maar alles dat je tegenkomt buiten stal is :wow: :evaw:

Nu hebben wij op stal een kleine trailbaan waar Barca en ik dus vaak te vinden zijn om dit soort rarigheden te oefenen. Niet alleen maar om te wennen aan rare dingen, maar ook omdat Barca z'n hoef/oog coordinatie niet zo fantastisch is :+ Ik doe dit een paar keer per week met hem en ik heb echt ENORME veranderingen meegemaakt. Hij is een stuk vaster en zekerder en snapt nu ook dat hij achterbenen heeft die ergens moeten worden neergezet.

De trailbaan wordt constant veranderd en bijgewerkt. Het is een kleinschalig pension met 20 paarden dat gerund wordt door enkel de eigenaresse zelf dus ik ben hier echt al HEEL erg blij mee!

Graag wil ik hem de volgende keer meenemen naar Horsepark Denmark.

Afijn, dit was vanochtend!

1. Deurtje, dit is natuurlijk een grotere uitdaging vanaf de rug maar dat hebben we nog niet gedaan.
[ img ]

2. Banden, dit heeft heel lang geduurd voordat hij erdoor durfde. Voornamelijk omdat hij zijn voeten vaak per ongeluk op een band neerzette, waardoor deze omsloeg tegen zijn been aan.
[ img ]

3.
[ img ]

4. Ongelijke balkjes. Dit was een mooie aanloop naar de springbalken (die hij doodeng vindt :knuffel: )
[ img ]

5. Deze keien gebruik ik vaak om sturen op afstand te oefenen. Ik blijf vaak staan en stuur hem om verschillende stenen heen. Ook een goeie oeffening omdat hij deze stenen (en de genen die hij buiten tegenkomt) aanziet voor leeuwen ofzo.
[ img ]

6. Waterbak, hier zijn we nog niet in geweest. Hij vindt water doodeng. Voor nu is de training: met baasje meelopen zonder morren tot aan de waterrand.
[ img ]

7. Bruggetje, dit is gek genoeg nooit een punt geweest.
[ img ]

8.
[ img ]

9. Vierkant, hier oeffenen we stil blijven staan als ik wegloop. Nu staat er veel gras dus is het niet helemaal eerlijk. Ook een mooie plek om gecontroleerde zijgangen icm. hoef/oog coordinatie te oeffenen :Y)
[ img ]

10. Boomstammetjes van gemengd formaat. Deze is heel er moeilijk voor mij, omdat ze zo smal zijn dat hij het nut er vaak niet van inziet om er overheen te lopen. Voor hem heel goed wanneer ik het voor elkaar krijg!
[ img ]

11. Trekkerbandenbrug, bij gebrek aan een betere naam. Dit is ook heel lang oeffenen geweest. En voor de mens heel zwaar, want elke keer als ze zijn gebruikt moeten we de banden opnieuw vullen met het zand dat de paarden eruit gelopen hebben ~~}>
[ img ]

12.
[ img ]

13.
[ img ]

14.
[ img ]

15. Gek, maar met deze uitkomst ben ik ZO blij! Hij is heel relaxed en super gecontroleerd van de stapel af gesprongen. Het werd hem even te veel alle 4 zijn voeten zo precies te plaatsen en toen besloot hij dat het genoeg was. Maar in volledige rust. Dit is waar ik naartoe wil. Kalmte, ook wanneer het brein het even niet meer aan kan en dus besluit de missie af te breken :o
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:04 



 
Profiel   

Wat gaaf dat dit gewoon bij de stal is! En vooral super goed dat je dit met hem doet, want zo te lezen heeft hij het hard nodig. Op de renbaan zijn natuurlijk verder geen obstakels enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:49 



 
Profiel   

Super leuk dat je dit gewoon bij stal hebt en in je reguliere training mee kunt nemen! Heerlijk dat je paard er steeds wijzer mee wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:24 



 
Profiel   

Wat geweldig leuk dit, wat tof om dat bij stal te hebben!
Ik vind het zo leuk ook om dat nadenkende snuitje te zien bij je paard op de fotos <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:37 



 
Profiel   

Kijk nou wat leuk! Je ziet hem nadenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 11:57 



 
Profiel   

Wow wat super gaaf zeg, zo’n eigen trailbaan!
En wat goed voor hem zo op deze manier, heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:27 



 
Profiel   

Ja dit is echt zo leuk om te doen, ik kan het oprecht iedereen aanraden.

We zijn nu bezig met de bouw van een hangbrug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:01 



 
Profiel   

Wat gaaf! Toch maar eens gaan nadenken of we bij ons op stal niet ook zo'n trail parcourtje kunnen maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:47 



 
Profiel   

Super leuk parcour en wat een leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:49 



 
Profiel   

Ja ik kan dit echt aanraden. Ook als je niet zo dapper bent aangelegd of niet zo van grondwerk houdt. De paarden hier hebben er echt duidelijk baat bij.

Ruitje, jaaa ik ben zo gek op hem. Hij heeft een enorme innerlijke metamorphose doorgemaakt sinds hij hier is. Hij is echt mijn maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:19 



 
Profiel   

Het leven met een draver is gaver! Ik vind hem een super leuke uitstraling hebben, je ziet hem nadenken bij alles, vind het echt een leuk dier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen