Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van pensioenpaard tot viking warrior!

 
Profiel   

Wie had dit ooit nog kunnen verwachten, ik althans niet....


Een soort van kort background story
Ik heb Roletta inmiddels een ruime 8 jaar, toen was ze 13 jaar, heel wat plezier met haar gehad. Toen ze 16 werd in 2015 heb ik haar laten dekken en hier een prachtig veulen uit gekregen in april 2016 en toen.. werd ze ziek, ziekte van lyme spieratrofie. Ze viel af en was niets meer dan een graten pakhuis en geen enkel voer of dierenarts behandeling sloeg aan. Dierenartsen wisten het niet meer en ze was opgegeven. Tot ik een nieuwe hoefsmid kreeg en hij de problemen kon linken vanuit haar hoeven door een verkeerde stand en daardoor spiergebruik. Na de bekapping vlogen de kilos er weer aan en begin 2018 begonnen we zelfs weer wat ritjes te maken.
Echter aan het einde van het jaar werd er COPD vastgesteld, ze was erg benauwd en levenloos. Na een prednison kuur ging het weer wat beter en is ze op pensioen gezet..

Echter was roletta het er niet mee eens, werd wat chagrijnig en bom vol energie ondanks 24/7 buiten staan met haar vriendjes, dus toch besloten zo nu en dan een stapritje te doen en dit deed haar zichtbaar goed.

Begin 2021 ging het weer onwijs slecht, ze leek er zelf ook echt geen plezier meer te hebben. Ik maakte de keuze haar in te laten slapen, nog eenmaal prednison kuur om tijd te rekken zodat ik nog een afscheidsshoot kon doen. Shoot gedaan en alles stond gepland... Maar toen.. kreeg ze ineens weer de energie van 8 jaar geleden, die pit , die kracht en de benauwdheid was weg!!! In de zomer kwam piet hellemans op bezoek, ook hij (en mijn normale DA )hoorde geen benauwdheid meer in haar longen en was erg verbaasd. Wat uitdraaide op onwijs leuke videos en foto,s

[ img ]


Nu heeft ze geheel 2021 in tegenstelling tot voorgaande jaren. Geen benauwdheid, verkoudheid of wat dan ook vertoond, ze word goed in de gaten gehouden. En na ze weer tegen haar pensioen begon te protesteren doen we wekelijks een klein staprondje, maar voornamelijk waar roletta erg veel plezier in heeft blijkt ze erg geschikt als bomproof fotopaard.

Dus mijn wens shoot is ook kei mooi afgerond in viking style!!



[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 13:27 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's. Hopelijk mag ze nog lang bij je blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 14:58 



 
Profiel   

Gave foto's! en wat bijzonder dat ze ineens geen last meer heeft van de benauwdheid, hopelijk blijft dat zo en kunnen jullie nog lang van elkaar genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 15:37 



 
Profiel   

Een bijzonder verhaal en prachtfoto’s. Nummer 4 is echt wow

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:02 



 
Profiel   

Is dit een Draver? Zoja dan ken ik haar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:15 



 

Wat een leuke twist in het verhaal!
Gave shoot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:45 



 
Profiel   

Een fijn verhaal. Wat een opluchting moet het geweest zijn, dat ze zo bizar goed op de prednison reageerde. Toffe shoot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:57 



 
Profiel   

Wat een mooie fotos maar ook wat een verhaal zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 19:21 



 
Profiel   

Narcissa schreef
Is dit een Draver? Zoja dan ken ik haar :)



Ja dat klopt, het is een amerikaanse draver!




Bedankt iedereen, ik sta ook verbaasd ze doet het dit jaar zoo onwijs goed ❤️
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen