Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste keer buitenrit met Dundee

 
Profiel   

Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar.

Zaterdag 1 januari heb ik een begeleide buitenrit gemaakt met mijn 3,5 jarige draver Dundee. Niet in groep omdat ik had verteld dat mijn paard nog maar pas van oktober zadelmak is en nog maar 2x heel kort (400m) buiten de wei bereden is geweest en verder dus geen ervaring heeft met buiten rijden.

De begeleider is eerst Dundee komen halen met de trailer, hij ging er heel vlot op. Daarna mocht Dundee eerst even tot ontspanning komen na de trailer rit in hun buitenpiste.

En na een half uur begon het echte werk. Opzadelen en vertrekken naar de bossen.

Dundee was waanzinnig braaf. Veel braver dan ik zelf verwacht had, een blaffende hond schrok hij niet eens van. Hij keek wel zijn ogen uit, fietsers die hij zag passeren, voetgangers met honden, nieuwe omgeving.
Over een boomstam stappen deed hij ook moeiteloos.
Omdat hij zo braaf was durfde ik zelfs een drafje te doen.
We moesten ook een grote baan oversteken. Dundee hield braaf halt en stak zonder aarzelen over.
Alleen door een plas water gaan wou hij niet :+

Tijdens de rit was ook de begeleider heel positief over Dundee. Hij is nog braver dan hun 4 jarige draver zei hij.

Ik heb enkele foto's gemaakt. Het zijn dus oortjes foto's :D

Onze 2de rit staat ook al ingepland voor over 2 weken. Ik kijk er enorm naar uit.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:14 



 
Profiel   

Wauw wat leuk! Dit vergeet je nooit meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 08:44 



 
Profiel   

Ik verplaats dit naar ITP, daar past het beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 09:22 



 
Profiel   

Ah wat fijn, een leuke ervaring zo te lezen! En de oortjes lijken heel gefocust op jou, dat is een paard om lekker tegen te kletsen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 09:27 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Ah wat fijn, een leuke ervaring zo te lezen! En de oortjes lijken heel gefocust op jou, dat is een paard om lekker tegen te kletsen! :D

Ik praat idd bijna de hele rit tegen hem. Beloon hem ook als die netjes doet wat ik vraag.
<3

Ps. Ik zie dat jij Axford ook hebt gehad, was jij het die samen met mijn zus naar hem op zoek is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 10:15 



 
Profiel   

Leuke Foto's! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 12:45 



 
Profiel   

Ooh dundee's oortjes in uitgelicht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 08:21 



 
Profiel   

Mag ik vragen waar je dit heb gedaan? Lijkt mij ontzettend leuk om met mijn jonkie te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:03 



 
Profiel   

Lolly5 schreef
Mag ik vragen waar je dit heb gedaan? Lijkt mij ontzettend leuk om met mijn jonkie te doen.

Belgische bossen van Houthalen-Helchteren :)

Indien je van Nederland bent kan ik u helaas niet helpen. Maar daar zijn vast ook mensen die buitenritten organiseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:12 



 
Profiel   

Ik word hier zo blij van :) Geniet van je puber. Mooie stappen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:39 



 
Profiel   

Prrrr schreef
Ik word hier zo blij van :) Geniet van je puber. Mooie stappen :j

Dank je
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 18:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen