Tweede jaar samen met Kaika

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_vD

Berichten: 132
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 14:39

Op 5 augustus vierde Kaika en ik ons 2 jarig jubileum!
Het is zo ontzettend snel gegaan, aan de ene kant voelt het als gisteren dat hij bij mij kwam een aan de andere kant heb ik het gevoel alsof hij al 5 jaar bij mij is. Dit jaar stond volledig in het teken van genieten en hebben wij onwijs veel gereden in onze achtertuin: Het strand! De bak hebben wij niet heel vaak gezien, zeker sinds 2023 := .
Ook is het dit jaar duidelijk geworden dat Kaika toch minder makkelijk is als ik zelf dacht of naja vooral bij andere. Omdat ik eigenlijk alles wel met hem kan doen dacht ik dat andere dit ook wel zouden kunnen maar dat bleek even anders te zijn. Kaika is ontzettend eerlijk, hij vergeet en vergeeft niet. Ik heb daar geen problemen mee. Ik weet alle knopjes en daarom kan ik hier ook prima mee werken maar voor andere mensen is dat wel erg lastig, hier had ik zelf nooit bij stil gestaan. Helaas heeft dit voor wat lastige situaties gezorgd en ook bij ons voor wat setbacks maar ook daar komen we weer sterker uit.

Vorig jaar hebben wij ons wedstrijd debuut gemaakt en meteen 1 winstpunt meegenomen! Super trots natuurlijk op het maatje! Daarna hebben wij ons vooral gefocust op genieten en buiten rijden, dat is dus eigenlijk wat wij de rest van 2022 hebben gedaan.

Afbeelding

Eind van het jaar hebben wij een super leuke kerstshoot gedaan, iets wat ik zo graag eens wou doen. Kerskrans vond Kaika geen probleem en het was vooral heel leuk om de kerstballen van de krans te slopen {:)

Afbeelding

In het nieuwe jaar hebben wij het rijden op neckrope verder opgepakt, dit deden wij zo af en toe maar niet vaak. Inmiddels gaat dit echt super goed en Kaika heeft hier ontzettend veel plezier in dus een heerlijke afwisseling!

Afbeelding

In februari nog een wedstrijd met Kaika meegepakt en helaas ook voor het eerst gevallen van en helaas met Kaika. Hij was zo op zijn omgeving aan het letten tijdens het warmwerken dat hij zijn voeten vergat. Hij maakte een snoekduik naar beneden en viel op zijn knieën, zelf maakte ik een salto af. Gelukkig beide oké en toch de proefjes gereden wat met flinke concentratieproblemen wel oké ging. Nieuwe ervaring voor ons beide en hopelijk de laatste keer, wel veel van geleerd.

Afbeelding

Helaas ben ik sinds dit jaar zelf gestopt met voltige door een blessure maar gelukkig is Kaika al behoorlijk gewend aan de gekkigheid dus vind het helemaal geen probleem als ik zo nu en dan boven op hem sta :')

Afbeelding

In maart nog onwijs genoten van beide mannen en mocht Kaika Elimar begeleiden op zijn eerste strandritten na een hele hoop vervelende ervaringen op het strand. Met een stalgenootje op Kaika die hij super kan vertrouwen en ik op Elimar eindelijk met Elimar weer kunnen genieten op het strand <3 . Kaika heeft dit jaar heel wat paarden geholpen om angsten te overwinnen en te helpen bij hun eerste strandervaring, echt een leider!

Afbeelding

Afbeelding

Eind maart ben ik geopereerd aan mijn enkel wat voor mij betekende 3 maanden niet met zadel rijden, orthopeed gaf aan als ik brave paarden heb ik wel zonder zadel mocht rijden. Nu had ik voor beide paarden een bijrijder wat voor mij heel veel rust gaf maar helaas is Kaika zijn bijrijder na zeer korte tijd gestopt doordat er geen klik was. Kaika vergaf en vergat ook niet bij haar en maakt het je dan erg lastig, helaas niks aan te doen. Daarom zat ik zelf met amper 2 weken na mijn operatie weer voor het eerst op Kaika

Afbeelding

Een kleine maand na mijn operatie stond een bloesemshoot op de planning in ons dorp alleen liep ik nog steeds op krukken. Dus Kaika gezadeld en gewoon heerlijk rijdend heen gegaan zonder een stap verkeerd te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen gingen de 3 maanden zonder zadel verder maar omdat Kaika zo braaf was hebben wij alles gewoon weer opgepakt maar dan zonder zadel dus ook urenlange buitenritten en dat was genieten!

Afbeelding

Toen het beter ging met mij zijn wij ook gaan fietsen wat Kaika geweldig vindt! Heerlijk naast de fiets door de berm draven en galopperen (af en toe heel stout zijn en een duik in het gras maken O:) )

Afbeelding

Ook weer lekker met hem gaan wandelen en zwemmen op de mooie zomerdagen

Afbeelding

Inmiddels mag ik alles weer maar ondanks dat rij ik stiekem op Kaika nog het liefst zonder zadel, hij zit gewoon zo fijn! We maken nu ook steeds meer 15km+ ritten om aan zijn lijn te denken. Even geleden tijdens ons strandritje besloot ik om eens het hoofdstel af te doen omdat hij altijd zo braaf is en ook hier weer bij geen enkel probleem, weer een droom die hij uit heeft laten komen *\o/*

Afbeelding

Eind juli maakte Kaika ook na max 10 trainingen over een jaar verdeeld zijn debuut in de voltigesport. Wij organiseerde een wedstrijd bij ons op stal en Kaika heeft met heel wat meiden de ring in mogen gaan. Omdat hij zo braaf, breed en vertrouwd is ging het super en konden de meiden fijn hun ding doen. Kaika genoot vooral van alle aandacht en om in de spotlight te staan, het is zo'n trots paard!

Afbeelding

Dit jaar heeft Kaika mij weer zoveel moois gegeven! Ook genoeg lastigere momenten en heeft laten zien dat ook hij nog steeds een paard is en dus niet de hele wereld alleen aan kan. Dit heeft ons ook weer dichter bij elkaar mogen brengen. Op dit moment zijn we iets meer in de bak bezig en dan vooral met werken aan de hand maar we genieten vooral van ieder moment en de vele kilometers buiten!
Wij hebben 1 doel wat wij gaan proberen te halen dit jaar en dat is vanaf 1 augustus 500 kilometer buiten rijden, we gaan kijken hoever wij gaan komen :o

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:53

Wat een heerlijk paard heb je daar!

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:42

Wat een geweldig braaf dier zeg! Veel plezier toegewenst samen!

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:58

Oh, vossen zijn niet mijn ding, maar deze is wel echt leuk <3
Ziet er heerlijk veelzijdig uit.

En dat karakter wat af en toe voor setbacks zorgt, komt me ook bekend voor.
Af en toe gigantisch frustrerend, maar zo veel als gaat probeer ik het als leerzaam te zien :=

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:06

Wat een leuk foto overzicht zeg! Je hebt duidelijk echt ontzettend veel plezier van elkaar, het spat eraf. <3 Dat je dit allemaal met je paard kunt doen is toch om van te dromen. En nog een knappe ook! :D

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:10

Zo hoort het... lekker genieten van je paard... hele positieve energie hebben jullie

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:22

Wat een leuk verslag.
Wat heb je een braaf paard en wat doen jullie gave dingen samen zeg!

Genieten zo!

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:18

Wat geweldig om te zien zo ts, erg mooi. <3

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:48

Oohh ik kom nu pas je topic tegen!

Wat is Kaika bij je gegroeid zeg! Vooral mentaal. Zo gaaf om te zien hoe stoer hij is geworden en hoe goed hij het doet bij je. <3
Hij blijft altijd een plekje in mijn hart houden dus ik vind het heel leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Tweede jaar samen met Kaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:50

Ik sluit me volledig aan bij Ania :j (inclusief het missen van dit topic... :o )
Jullie zijn prachtig samen <3