Yessss Meneer Anton startgerechtigd klasse ZZ

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Yessss Meneer Anton startgerechtigd klasse ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:35

Wat fijn dat hij dit toch maar weer mooi kan!

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Yessss Meneer Anton startgerechtigd klasse ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:39

Wat tof! Gefeliciteerd!

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:29

janouk schreef:
Spaikey schreef:
Gefeliciteerd en super dat jullie uiteindelijk toch een weg gevonden hebben om samen lekker te kunnen genieten!

Wbt jullie trainingen begrijp ik nu goed dat jullie gewoon rijden wat hij makkelijk aan kan? Dus geen rond gereden pony en stelling en buiging trainen?
Jullie verhaal is interessant ik heb een pony staan welke vorig jaar het SI gewricht ingespoten is. Nu loopt hij wel maar ook vaak is het lastig voor hem hij vind nagefelijk heel lastig in een rondere houding. En stelling en buiging achterbeen eronder


Inderdaad; oprichting, stelling, buiging is te moeilijk voor Meneer Anton. Dat vragen we dus niet. Hij loopt met zijn neus ver naar voren, niet nagevelijk, en kaarsrecht in de rug (geen buiging), van het achterbeen af en dan loopt hij prima en heeft hij het naar zijn zin.
Dus geen longeren meer voor de buiging, niet meer dressuurmatig rond rijden en op het achterbeen rijden. Daar vallen we hem niet meer mee lastig.

Wij hebben hem niet laten inspuiten in zijn si gewricht. We hebben gezocht naar een manier waarop hij lekker loopt. En helaas voor ons is dat niet mooi in het model, en hij loopt gewoon op de voorhand. Dat kan hij en dan kunnen wij lekker buiten mennen en vaardigheid rijden met Meneer Anton.

We hebben onze droom aangepast aan wat Meneer Anton kan.


Dat zijn mooie woorden! Ik ben gestopt met dressuur wedstrijden met mijn pony omdat het gewoon niet meer ging. Het kwam vanuit zijn tenen wp voor het ZZ dressuur binnen maar ik ga het niet meer starten. Ik wil hem zo lang mogelijk gelukkig en zo gezond mogelijk houden.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Yessss Meneer Anton startgerechtigd klasse ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 07:55

@spaikey
Prima plan. En samen op zoek naar een manier waarop je paard zelf wil lopen. Het is jammer, maar de dressuur houding is voor paarden met si problemen vaak te zwaar. Voor ons ruiter lastig om jezelf om te scholen want we altijd geleerd dat de dressuur voor het paard het beste is.
Maar juist de dressuur is voor onze paarden niet mogelijk.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Yessss Meneer Anton startgerechtigd klasse ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:14

Zijn we al een jaar mee bezig, mijn zus rijdt hem nu zodat hij niet te veel moet. Maar ik merk dat we nog wat anders moeten bedenken.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:21

Eens met Rocamor, als je sámen met een paard een oplossing vindt zodat een paard kan doen wat jij graag wil in de sport en optimaal binnen zijn eigen kaders kan presteren, dan ben je wat mij betreft een echt paardenmens +:)+

Gefeliciteerd met de punten, en alvast veel succes in het ZZ :)

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:29

Rocamor schreef:
Dat geloof ik niet helemaal, Janouk, de droom was, "opvolger van Janouk" in de mensport. De ZZdressuur zal hij vast niet gaan halen, maar hij is maar mooi ZZ vaardigheid. Zat gezonde paarden die dat niet redden.

En dat heeft hij, met zijn karakter en meewerkendheid, jullie kennis en kunde en ondanks zijn lichaam, toch maar mooi gehaald.

En ondanks de "onwenselijke" manier van lopen, kunnen jullie hem goed genoeg houden.

Dan weet je, vind ik, dat je met paardenmensen te doen hebt.


Plus 1! *\o/* :j

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Yessss Meneer Anton startgerechtigd klasse ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:51

Wat genieten Janouk. Zo fijn dat jullie allemaal zo genieten.

Ik sluit me bij Rocamors woorden aan.