F*ck de track, zadel erop en gaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 17:09

Ik wilde vandaag wat aan de track gaan doen. Dat had ik van de week al bedacht met de regen: vandaag zou het droog worden, dus kon ik mooi klussen. Er moest een pad verlegd worden, ik zou de heuvel eindelijk erbij trekken. Die moest nog wel gesnoeid worden. Palen verzet, stuk afzetten voor nieuwe plantjes. Dus vroeg in de middag naar stal gegaan.

Ik heb eerst de wei lekker open gedaan. Ze staan dagelijks nog een paar uur op de wei. Heerlijk!
Ze doen overigens net of ze er nooit op mogen :+


Na het mesten heb ik Jim uit de wei gevist. Die liep al heel de week best goed. En ik merkte dat hij wat aandacht te kort kwam. Dus f*ck de track, zadel er op en gaan <3
Dat gebeurt niet zo vaak, want Jim staat op vervroegd pensioen met een blessure en af en toe mag hij een kort stapritje maken. En meestal gaat mijn bijrijdster en houd ik het bij wandelen. Zo 1x per maand kruip ik er zelf op om samen even te genieten.
En vandaag was het zulk lekker weer, hij oogde lekker fris. Even quality time samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Hij was zo blij, dat we zelfs de langere route hebben genomen. Ik moest hem gewoon inhouden. Wilde aan de kletter van iemand die in de tuin aan het werk was, draafde continu aan, wilde zelfs aanspringen in galop. Ik heb hem maar uitgelegd dat het fijn is dat hij zich zo goed voelt, maar dat hij niet moet overdrijven. Stappen is voldoende :D


Afbeelding

En toen we terug kwamen mocht hij de wei weer op. Tsja :+ :):)


In de tussentijd heeft Noura haar slidingstops geoefend :=
Afbeelding

En hoe ziet een tevreden paard eruit na een paar uur op de wei, een ritje en een bak slobber? Nou zo :D :+:
En die track? Die komt wel weer een andere keer. Dit is toch goud waard?
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:14

En gelijk heb je!

Je plekje ziet er toch al prachtig uit en die laatste foto spreekt dat dit een goede keuze was :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:26

Zulke momenten zijn echt goud waard!
Genieten <3

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:27

Heerlijk, heerlijk, heerlijk!

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:41

Oooh zo heerlijk! En ik merk ook met een eigen plek: sommige dingen kunnen wachten, sommige dingen niet. Heerlijke keuze om samen lekker op avontuur te gaan. En fijn dat 'ie zo blij is haha.
Dat sprintje terug naar de wei op 't laatst, heerlijk!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:53

Wat een mooie omgeving om in te rijden, en wat heb je toch een mooie plek gecreeerd!

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:57

Herkenbaar! Ik zou vandaag zei in de binnenbak rijden ivm natte bak maar ben lekker het bos ingegaan.

Die sliding stops zijn wat minder. Hopelijk heeft Jim geen last van het heerlijke ritje

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:58

Wat heerlijk en groot gelijk heb je! +:)+

Ik vind dat zo lastig, om af te wijken van wat ik eigenlijk heb gepland. En op een doe-het-helemaal-zelf plek is er áltijd wat te doen, zelfs zonder de dagelijks terugkerende taken.

Jouw topic is een fijne reminder voor mij dat je soms ook echt wel mag afwijken van je eerdere plannen.
Genieten is zo belangrijk en waardevol. :j

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 09:08

Steentje: ik herken dat helemaal. Er is altijd wel iets te doen. Ik wil echt een ritme voor mezelf voor de paarden maken. 2x per week iets met de paarden doen en dan maar wat minder klussen. Ik heb nog 2x per week een bijrijdster en verzorgster, dus dan doen ze genoeg. Als ik dat niet doe, dan schieten de paarden er als eerste bij in.
Wel dubbel hoor, want als ik een dag niet uitmest, dan weet ik ook dat ik de dag erna dat dubbel terug krijg :+
En met regen is dat niet altijd even leuk. Het is altijd puzzelen naar de balans.

Bedankt! Zijn been heeft het goed gehouden en hij was gister prima gehumeurd :D
Wel weer regen helaas, dus ik was extra blij dat we vrijdag het ritje hebben gemaakt.

BvdV
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-03-21

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:26

Inderdaad erg herkenbaar. Is de ene klus klaar staat de volgende ook alweer klaar. Succes!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: F*ck de track, zadel erop en gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:40

Goede keuze, anders kom je nooit aan een ritje toe +:)+

Hahaha, al schetend die rampestamper weer op de wei en pretShet die zichzelf nog net in veiligheid kan brengen _O-