Met een lach en een traan...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 00:19

Nemen we Zaterdag afscheid van onze vriend en verwelkomen we vandaag Highway's Sunday.

Frits is vrij snel verkocht. Hij heeft zijn plek gevonden bij een internationale menner die hem in zijn vierspan wilt voor de belangrijke wedstrijden. Goede afspraken en een contract dat hij terugkomt als hij niet geschikt lijkt te zijn. De reden van verkoop is omdat we na 4 jaar de handoek in de ring hebben gegooid wat betreft een match maken met Jill en Frits. We gunnen hem een blijvende plek voor de kar.

Omdat mijn dochter gewoon een echte paardengek is en Ziva niet alleen kan staan hebben we de pony die we eigenlijk al als 3e pony wilde laten komen vandaag laten komen omdat een andere dag niet mogelijk was.

Lang verhaal kort:
Meet Highway's Sunday!
Een 6 jarige brave Hackney die we over hebben mogen nemen van Elisa2! De nieuwe topper van mijn dochter.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 30-11-23 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:22

Jaaaaa, ik zat al op je topic te wachten. Had het al van Elisa2 begrepen, heb Sunday (Sunny) gevolgd.

Wat super voor Sunday dat ze bij jou en Jill mag wonen en ik hoop dat Jill heel veel plezier met Sunday mag beleven.

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:35

Sunny! Wat leuk, heel veel plezier met haar!

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 00:37

Rocamor schreef:
Jaaaaa, ik zat al op je topic te wachten. Had het al van Elisa2 begrepen, heb Sunday (Sunny) gevolgd.

Wat super voor Sunday dat ze bij jou en Jill mag wonen en ik hoop dat Jill heel veel plezier met Sunday mag beleven.

Is vrij bizar als elkaars wegen zo kruisen en alles op zijn plek lijkt te vallen.

Denk dat wij Sun een geweldige plek kunnen geven

Whizz
Berichten: 1046
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:48

Wat een kanpperd <3 heel veel geluk en plezier samen

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 19:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot nu toe lijkt ze prima te genieten!
Gisteravond was alles nog spannend wat ook logisch is.

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:21

Gefeliciteerd! Wat een leuke pony!

Ben benieuwd of Frits dan met onze verkochte pony in het vierspan komt. Die is ook verkocht naar een internationale menner met een vierspan schimmels. Maar ik zou alleen niet weten wie..

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:36

Ik zie het topic nu pas.

Ik ben zo blij dat Sunny bij jou is gekomen!
Verkopen is toch altijd moeilijk en bij jou weet ik dat ze goed terecht is gekomen. Dat maakt dat ik er 100% achter sta.

Het is echt een leuke pony dus ik hoop dat jullie drieën heel veel plezier van en met elkaar gaan hebben. (4en natuurlijk met Ziva er bij)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:44

Wat een leuk beestje!
Je dochter straalt logischerwijs :)

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:00

Wat fijn dat hij zo snel een mooie plek heeft, en gefeliciteerd met Sunny.

Flubberboot

Berichten: 2878
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:22

Ooohhh wat leuk!!!

Super leuke pony!!

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 08:58

Dat is mooi voor Sun. Succes

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:30

Gefeliciteerd met jullie nieuwe pony… mooi dier

frits mag gaan doen waar hij uitblinkt :D en wie weet ziet ze straks “haar” frits als kampioenspony

Na al die tijd samen gaat het even pijn doen maar ik denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 22:24

Dat denk ik dus ook. Het voelt allemaal zo raar en onwennig. Komt goed allemaal en we zijn altijd welkom!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:59

Dat lijkt een goede wissel. Veel geluk met deze leuke pony.
Natuurlijk is het jammer dat het met Fritz niet is gegaan zoals jullie hadden gehoopt, ondanks jullie grote inzet. Met zijn spirit is mennen vast zijn cup of tea. Hij kan dan ook een beetje steunen op de andere ponies.

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 00:14

senna21 schreef:
Dat lijkt een goede wissel. Veel geluk met deze leuke pony.
Natuurlijk is het jammer dat het met Fritz niet is gegaan zoals jullie hadden gehoopt, ondanks jullie grote inzet. Met zijn spirit is mennen vast zijn cup of tea. Hij kan dan ook een beetje steunen op de andere ponies.


Dat is het mooie. Hij hoeft qua mennen niet te steunen op andere. Het is een geweldige tuigpony. Alleen ik had hem hier thuis graag gehouden als hobbelpony.

Frits kan in enkel-, dubbel- en vierspan zonder moeite. Hij gaat overal over-, door- en omheen. Hij is veel te heet met een hoop loopafstand om te hobbelen. Hun zijn erg te spreken over hem en dat is mooi.

En werkt dit niet heb ik gewoon 3 paarden }:0

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 00:43

Jullie nieuwe he is die gefokt in Raalte? Effe een brutale vraag O:)
Zijn eerste stuk naam doet mij dat vermoeden... Al kan het qua leeftijd haast niet.. denk ik

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 08:49

Deze vraag kan ik beantwoorden :-) is inderdaad gefokt in Raalte. Heb de fokker gesproken.

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 19:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal nog erg onwennig en zoekende maar dat komt wel goed. Nog wat aanpassingen doen om het allemaal naar wens te maken.

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:45

Onwennig op zo'n pony is helemaal niet vreemd.

Wat vond je dochter ervan? Mist ze Frits? Of is Sunny / Sun / Sunday ook goed en welke vindt ze fijner rijden?

Babootje

Berichten: 26283
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:55

Gaaf Gabbergirl. Mooie pony hoor. We een pittig ding lijkt, maar zo te zien kan je dochter dat wel aan.

Gini
Berichten: 17912
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:00

Leuke pony! Hopelijk beleeft je dochter er veel plezier aan. Hoe was ze met het afscheid van Frits?

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:36

Je topics over Frits regelmatig voorbij zien komen en in sommigen ook gereageerd.
Een geweldige kans is voorbij gekomen en jullie hebben de beste keuze gemaakt, voor Frits én voor je dochter.

En tja, een hackney... pas ermee op, ze zijn verslavend <3
Heel veel geluk voor Frits, en voor jullie met Sunday gewenst!

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 21:33

Even een update van alles bij elkaar. Lang verhaal dus.

Sunny is woensdag gekomen en ondanks dat ze het een prachtige pony vond is ze alleen maar boos en verdrietig geweest. Niks ten nadelen van Sun natuurlijk die is oprecht superbraaf en heel gemoedelijk.

Zaterdag was het dan zo ver. We gingen ons speklap wegbrengen. Alles is perfect gegaan en we zij. Er nog 1,5 uur blijven hangen om er rond te kijken en te zien wat frits zijn leventje zou worden. Ook de andere Pony's bekeken en dat was top. Het was een witte welshjes paradijs. We hebben ondanks dat het een heftig moment was heel veilig en vertrouwd alles kunnen loslaten.

De hele terugweg heeft Jillie geslapen. Gesloopt was ze van de rollercoaster de afgelopen dagen. Bij aankomst thuis zocht ze al wat meer toenadering bij Sunny en leek het alsof ze zich niet meer schuldig voelde. Het begin keek Frits haar indringend aan als ze blij leek te doen met Sun. Denk dat dat best wel heftig voor der was.

Vandaag heb ik haar meegenomen naar epplejack om eigenlijk alles te kopen wat nodig was. Nieuwe rijlaarzen, broek, jas, spullen voor het zadel, voor Sun en ga zo maar door. Daarmee ging alles langzaam open.

Ik wilde even alles passen dus pony helemaal opgezadeld en alle toeters en bellen eraan. Dus ik zeg, wil je een rondje stappen? Tuurlijk wilde ze dat!

Het voelde allemaal goed en vertrouwd en zodoende zij we eigenlijk in de bak beland.

Het begin was ze heel bang en onzeker. Ze wilde geen been geven. Logisch want bij Frits was been eigenlijk per direct een rodeo ronde. Hij moest altijd teruggereden worden en met een minimaal foutje van haar was hij gelijk weg. Toen ze merkte dat ze been kon geven werd ze al wat meer zeker van der zaak! Ze ging ervoor en heeft uiteindelijk heerlijk een paar rondes gereden. Aan het einde een smile van oor tot oor om toch maar toe te geven dat dit veel fijner is ondanks dat Frits haar beste maat was. Ze gaat nu vriendjes worden met Sun!

Kortom ik denk dat we redelijk geslaagd zijn. Sun lijkt vooral pittig maar is verre van pittig. Eigenlijk is ze liever lui dan moe en moeten we der meer aanwakkeren dan dat ze echt pittig is. Ze heeft gewoon een vrij ruime gang waardoor het al heel snel als heel veel toont. Dat is gelukkig niet zo!

GabberGill

Berichten: 5766
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 21:48

Babootje schreef:
Gaaf Gabbergirl. Mooie pony hoor. We een pittig ding lijkt, maar zo te zien kan je dochter dat wel aan.



Ik heb tijd gezegd dat ik dit nooit ging tonen, maar dit is wat hij de afgelopen tijd deed. Ik heb vanuit dat besloten niet te wachten op ongelukken.

Hij is echt gemaakt om vooruit te gaan en kracht te zetten en bij Jill moest hij terug en beheerst.

Hij werd hier echt levensgevaarlijk van. Hij is vaker gereden en eigenlijk altijd wel maar wel door mensen die gewoon sprongen of gingen crossen en ouder waren.

Hij deed altijd zijn best want het goede werd langer alleen de momenten dat hij knapte werden erger. Ze deed het top en ze kan zitten als een malle. Alleen het gaat een keer mis. Een 8 jarige met zoveel feeling voor het rijden en paarden. Hoort in het zadel en dat kon ik alleen behouden door deze keuze zo te maken.

Het bizarre is dat ze er morgen gewoon weer op zou stappen. Totaal geen angst voor hem en zijn gedrag, maar nu zo met een nieuwe is het toch even spannend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding