Slipjacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:32

Juut schreef:
....die docu is dus van de jachtgroep hier in de buurt...dr is blijkbaar nog even geoefend voor het filmen :=

Demonstranten weet ik niet of dat echt de reden is....ben ook eens terecht gekomen in een mountainbike tour, waarbij een aantal rijders me de sokken uit de schoenen reden, en voor serieus onveilige situaties zorgden door vol gas vlak langs de pony op te scheuren. Die vereniging had ik benaderd omdat ik van hen zeker wist dat het niet gecommuniceerd is met de omwonenden. Blijkt dat evenementen tot 50 (uit mijn hoofd) niet van te voren bekend gemaakt hoeft te worden, want klein evenement. Als dat geldt voor mountainbikers, zal dat ook wel voor de slipjacht gelden...

Het is niet eenvoudig om een jacht te organiseren. Over het algemeen hebben ze jaarlijks dezelfde jachten op dezelfde tijdstippen en plekken. En de buurt wordt altijd op de hoogte gesteld. Vooral de kroeg....

nick_en_ik

Berichten: 199
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:45

Wat een toffe foto’s! Vooral op de derde en vierde foto’s spat het enthousiasme eraf met de glimlachende gezichten! Erg leuk om te zien :j

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 22:50

Hier worden de paardenhouders in de omgeving keurig geïnformeerd over de slipjacht en krijgen ook een mooie kalender. :o

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:53

:+ Ja, die kroeg geloof ik meteen!

Die ronde die ik eerder beschreef was serieus niet bekend. Vriendin en ik kwamen de sliptrekker tegen, en hebben daarop onze buitenrit afgebroken.

DuoPenotti

Berichten: 29505
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:05

boemel schreef:
Hier worden de paardenhouders in de omgeving keurig geïnformeerd over de slipjacht en krijgen ook een mooie kalender. :o

Zo hoort het dus.
Iig dat informeren.

Dát was hier niet en ben er nog pissig om.

Maar toen ik onder een foto een opmerking plaatste met dat mijn paarden door de draad waren gegaan kwam er wel 1 verhaal halen aande poort. Nee geen excuses maar verhaal halen of ik dat was.

Dus toen was ik wel te vinden.
Vooraf was fijner geweest...

Geen idee of ze hier nog vaker komt. Maar hopelijk dan wel meer fatsoen.
Want ik vind het prachtig. Maar zo niet...

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:02

Wat onfatsoenlijk dp, welke vereniging was dat?
De club op deze foto's heeft volgens mij geen jacht in Brabant.

De documentaire heb ik nog niet helemaal gezien. Maar jammer dat ze er zelf opgedoft bij zitten en er beduidend minder aandacht is besteed aan de paarden. Een hele smerige schimmel, het merendeel van de paarden was niet gevlochten. De ongevlochten whipper-in paarden, dat kan m.i. echt niet, zeker niet in zo'n docu..

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:51

dioni schreef:
Mooie foto's, het plezier spat ervan af op de foto van de meneer op de schimmel.


Ja prachtig om te zien!

Draems
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-12-23

Re: Slipjacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:03

Ja, echt prachtige foto’s !