Harley du beauvall in winterwonderland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:49

Harley du beauvall
Afbeelding

Zoals sommige weten kom ik met Harley uit een hele turbulente periode, en is het nog steeds de vraag of alles niet voor niets is geweest (einde mei weten we meer). het verhaal van Harley en zijn complicaties
Echter heeft me dit wel wakker gemaakt, de tijd op deze aarde is veel te kort om niet te genieten, maar ook om die mooie momenten niet vast te leggen.

Afbeelding

Dus na meer als een jaar geen camera aan te raken, deze onder het stof vandaan gehaald om zoveel mogelijk momenten van hem (en de andere 3) vast te leggen <3
Foto’s zijn niet de beste kwaliteit, camera en lens zijn beschadigd. Maar ik kan het niet laten om een van mijn grootste liefdes te delen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:07

Hij is in ieder geval weer lekker paard nu!
Gaat het onzekere tot eind mei over zijn hart en hoe dat zich ontwikkelt?

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 21:14

Inderdaad :j

We hebben overlegd met Equitom de laatste keer dat we daar waren voor zijn hoeven. Aangegeven dat we willen dat de keuzes gemaakt worden die voor hem het beste zijn.
Ze hopen nog steeds dat het een reactie was op de ontsteking en de wonde. Maar ze vrezen dat er meer speelt. Wat wilt zeggen met zijn grote en lichaam dat het meest humane is om in te slapen. Vandaar ook de keuze om dit onderzoek na 6 maanden te doen, terwijl dit normaal na 2jaar gedaan word bij de fysieke “klachten” die hij maar heeft. Zijn “klachten” komen dus niet overeen met het beeld van het onderzoek. Volgens de klachten is het een reactie op de wonde. Maar het onderzoek wijst op iets totaal anders.

Voor nu krijgt hij de komende maanden alle liefde en aandacht wat hij verdiend, kan hij paard zijn en genieten van zijn leven. En in mei zullen we de uitslag wel zien van de testen. Als we hem een comfortabel leven kunnen geven met zijn hart zonder dat dat continu in overdrive moet werken, mag hij gewoon weide paard blijven en nonkel Harley worden, daar hopen we op, daar gaan we van uit. Maar die zekerheid is er pas in mei.

hagelslag
Berichten: 9034
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:35

Aahhh kijk,
Daar is meneer harry <3

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 22:41

hagelslag schreef:
Aahhh kijk,
Daar is meneer harry <3


Onhandige Harry bedoel je :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 00:46

Wat een heerlijke foto’s GustiXbill…
Foto 4 en 5 doen mij wat… ik zie hoop in die blik… rust…. :+:

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 08:46

Dank je wel Ayasha, blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dat nu in zijn ogen ziet :j <3

Na zo hard te knokken en te vechten ben ik er trots op dat we een plaats gevonden hebben en gecreëerd hebben waar we hem (in de mate dat het gaat) de rust kan bieden wat hij nodig heeft.
Hij is en blijft onze teddybeer die niet meer verdient als het beste :j <3

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 07:23

Knap paard GUSTIxBILL. Mooi om te zien hoe hij nu rondrent!

Ik duim mee voor een goede uitslag in mei. En anders weet je dat je hem alles hebt gegeven wat je kunt. Meer kan een mens niet doen.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 11:25

Dank je wel <3
We zijn blij om hem zo te zien genieten <3

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:36

Geniet er zo veel mogelijk van. Ik denk dat bijna al de problemen die hij heeft (heeft gehad), te maken heeft met zijn hartfunctie. ( Zuiver gevoelsmatig). Het slecht opknappen van de verwonding, was een van de aanwijzingen daarvoor. Sterkte met alles, probeer inderdaad zo veel mogelijk te genieten.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 18:56

nikkel schreef:
Geniet er zo veel mogelijk van. Ik denk dat bijna al de problemen die hij heeft (heeft gehad), te maken heeft met zijn hartfunctie. ( Zuiver gevoelsmatig). Het slecht opknappen van de verwonding, was een van de aanwijzingen daarvoor. Sterkte met alles, probeer inderdaad zo veel mogelijk te genieten.


Hoe erg het ook is, is dit mijn gevoel ook
Zeker omdat zijn hart acuut was. Dit is er niet bij aankoopkeuring uitgekomen, was er in maart toen de arts er voor hem was (klein wondje overgang hoef-been wat niet 100% wou genezen) ook nog niet. En in juli wel. Vandaar de artsen hun hoop dat het een reactie is op de wonde. Echter zegt mijn gevoel ook dat het in mei met het volledige onderzoek zijn laatste uren gaan zijn.

Dus hij krijgt nu extra worteltje, Knuffeltje, is een meisje (is ervan op de hoogte) die hem 2-3x week komt poetsen en verwennen. “Every horse deserves, at least once in it’s lifetime, to be loved by a little girl”
Meisje is wel 14, geen echt kind meer, maar de laatste maanden tot in mei (en ook erna als het geluk ons wel meezit), doen we er alles aan om hem te laten genieten :j

Ik ben wel aan zoeken naar iemand die zonder teveel te bewerken, zonder wat dan ook, eens foto’s van ons met hem wilt komen maken. Zoals we zijn, haren in de war, modder achter zijn oren van het rollen en werkkleren aan.
Adviezen voor een fotograaf die echt de liefde, de band tussen paard en eigenaar, maar ook de band tussen de paarden, vastleggen zonder wat voor bewerking dan ook, zijn altijd welkom

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:15

Omdat de originele wonde vrij diep was, weet je niet of er aderen geraakt zijn. Als hij verder geen abnormale gedragingen heeft, zou ik het hart niet eens laten testen. Lekker op zijn eigen tempo en aard zichzelf laten redden. Stress nekt een paard, ook een mens trouwens, met hartproblemen, dus dat is iets wat voorkomen moet worden. Sterkte met alles.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:22

nikkel schreef:
Omdat de originele wonde vrij diep was, weet je niet of er aderen geraakt zijn. Als hij verder geen abnormale gedragingen heeft, zou ik het hart niet eens laten testen. Lekker op zijn eigen tempo en aard zichzelf laten redden. Stress nekt een paard, ook een mens trouwens, met hartproblemen, dus dat is iets wat voorkomen moet worden. Sterkte met alles.


Sorry, maar dit is best een gek advies. En dan druk ik me nog subtiel uit. Ook niet echt gepast gezien de historie van Harley.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 08:39

Ikkedus, wat heb je nu aan de wetenschap wat er aan de hand zou zijn met het hart. Wat zou de toegevoegde waarde van die kennis moeten zijn. Juist door alle inspanningen die verricht zijn tbv. Harley.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Harley du beauvall in winterwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 10:09

Ik snap beide punten :j
Van paard tot paard afhankelijk zou ik met een van jullie 2 meegaan.
In First zijn geval bevoorbeeld zou ik het laten (zoals First nu is dan).
Echter bij Harley is het juist zoals hij oogde, en nu nog oogt, bewust de keuze om het wel te doen.

Hij is zwaarder, breder, waardoor hart harder moet werken, dit vraagt nu eenmaal veel van een hart.
Als het iets is waarbij hij pijnvrij en relaxed kan leven zonder teveel van zijn hart te vragen of er last van te hebben, mag hij rest van zijn leven grasmaaier zijn en nonkel spelen.
Echter als het iets is wat wel teveel van zijn hart vraagt, waarbij hij wel last heeft, is het voor hem eerlijker hem te laten gaan.

Dat hebben we bij het eerste hart onderzoek gezegd, hier kwam echter geen duidelijkheid uit omdat fysieke testen niet konden, en dat blijven we zeggen.
Ja, we hebben hemel en aarde bewogen om hem terug gezond te krijgen. Het heeft mij letterlijk bloed, zweet, tranen, pijn en uiteindelijk blijkt ook paar barstjes in mijn bovenbeen, gekost, niet sprekend over mijn mentale toestand en de impact hierop. En dit hebben we gedaan omdat hij (behalve met zijn hoeven bij tom en toen de wonde juist terug opgesprongen was) zelf bleef vechten.

Echter zien wij ook dat hij moe was, dat hij moe is, dat hij nog niet 100% is kwa energie. Ja de vermoeidheid is uit zijn ogen en heeft plaats gemaakt voor rust en hoop. Maar om op een blik van een oog en de uitstraling van een paard de keuze maken tot in te slapen of niet omdat er een onderliggend probleem is waarvan de ernst niet bekend is, doe ik niet :n
Net zoals ik toen uit mijn emotie geen beslissing wou nemen en hierdoor de keuze gemaakt heb tot het basis onderzoek (mogelijk gemaakt door Equitom en jullie hulp).

Dus ja, voor ons hangt het af van het onderzoek in mei. En ja, wij gaan uit van het slechtste, gevoelsmatig naar zijn verleden kijkende van afgelopen jaar. Echter willen we hem nu hij die rust en hoop terug in zijn ogen heeft wel een eerlijke kans geven. Hij heeft gevochten, wij/ik heb gevochten. En nu tot in mei, is het genieten van elkaar en van het plekje wat we hebben, zonder herinneringen aan mama, voor alle partijen. Vandaar ook dit topic.

Dus gelieve de discussie ivm het medische in het volg topic verder te zetten als jullie dit interessant vinden of elkaars punten willen begrijpen :j

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:39

nikkel schreef:
Ikkedus, wat heb je nu aan de wetenschap wat er aan de hand zou zijn met het hart. Wat zou de toegevoegde waarde van die kennis moeten zijn. Juist door alle inspanningen die verricht zijn tbv. Harley.


Het is meer dat ik dacht dat je bedoelde dat het hele hart-deel genegeerd zou gaan worden en dat lijkt me nogal onverstandig.