Update rescue Vincent van Gogh

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 17:36

Originele topic
[PP] [VOLG] Nieuwe rescue

We zitten nu in het vijfde jaar sinds hij bij de kudde is gekomen. Daar hij toen ofwel 15 (volgens de eigenaar) ofwel 16 (volgens de naamletter) jaar was, is hij inmiddels al 20 of 21.
Vanaf april tot oktober ofzo rijdt ik 2-3 keer in de week rustige buitenritjes op hem.
Hij krijgt nog steeds zo af en toe,door zijn manier van eten, gaskoliek en ik los dit 9 van de 10 keer op met kloppen op zijn buik zodat het gas allemaal naar boven en de uitgang gaat. Als dit niet genoeg is geef ik hem een spijt, want ik heb inmiddels koliekmiddel en naalden en souiten in huis, zodat de DA niet bij nacht en ontij hoeft te komen.
Zijn maatje Olímpio, die een stuk ouder is, leeft ook nog.

Hier foto´s van vandaag.

1

Afbeelding

2

Afbeelding


3

Afbeelding

4

Afbeelding

5

Afbeelding


6

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:05

Wow heb je hem alweer zo lang! Ik moest ook meteen aan Olimpio denken daardoor, die was al oud op het moment dat Vincent er bij kwam maar fijn om te lezen dat het met hem ook goed gaat. Wat een verschil, Vincent nu, en Vincent toen. Hij ziet er heerlijk relaxed uit, helemaal in zijn element. Zijn de anderen er ook nog, hoe gaat het met hun?

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 18:41

Olímpio ziet er nu echt oud uit, maar is verder gezond. Ik rijd ook nog op hem en hij heeft daarom in de zomer meer spiermassa waardoor hij er veel beter uit ziet.

Afbeelding

Pocotó, de enige merrie, is ook al weer 18 en houd er nog steed svan om haarzelf heel vies te maken, en in de intervacht doe ik daar eerlijk gezegd niet zo veel aan.

Afbeelding

Gandhi is nog steeds niet ingereden, maar aangezien hij nu geen blinde vluchtneigingen meer heeft als er iets ongebruikelijks gebeurt of als hij wat raars aan zijn zadel ziet, zal het er dit jaar wel van komen.

Afbeelding

Chico is afgeslankt (maar nog steeds te dik :+ ) en wordt ook al weer 19 dit jaar.

Afbeelding

Met Pocotó, Gandhi en Chico doe ik van april tot oktober vrijheidsdressuur afgewisseld met longeren (Pocotó vind springen aan de longe helemaal het einde) en wandelen.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:36

Leuk om ze weer te zien <3

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 22:45

Ik wilde zo een week of twee geleden een selfie met hem maken, maar toen hij de camera zag, liep hij meteen wen. Ik moest hem om zijn neus vatten en je kunt wel zien hoe hij over het hele gebeuren denkt.

Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 12:18

Bedankt voor het nomineren voor Uitgelicht!

Sandra63
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-02-24

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:52

Blij om hen te zien

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:01

Hoe oud is Gandhi, Simone?
Leuk stel zo bij elkaar, mooie plek heb je :-)

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:03

Wat een lekker stel! En kan het helpen om hem een anti-rolsingel om te doen, zodat hij niet over zijn rug kan rollen en zijn darmen evt niet kunnen draaien en het gas zich ophoopt?

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 14:28

Vincent rolt nooit over de rug.

Dabo, Gandhi wordt 14 in maart. Dus lekker luizenleven gehad. Maar hij is erg geestelijk achter, waarschijnlijk omdat hij als veulen honger heeft geleden, en pas na zijn tiende pas zelfstandig en geestelijk rijp.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 17:26

Herstel, Gandhi is van 2011 en wordt dus 13 dit jaar.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:28

Mooie kudde Lusitana, volgens mij hebben de paarden (en je andere dieren) het goed bij jou!
Zijn blik op die selfie _O- .

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Update rescue Vincent van Gogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 13:38

Ja hij vindt dat dus echt niks en kan dat heeeel duidelijk tonen. hij si een super communicatief paard en daarm heet het boek dat ik aan het afronden ben ook Vincent, paard met praatjes. Het is gewoon alles wat ik in het topic besproken heb, maar dan wat beter geschreven en hier en daar aanvullingen en er komen illustraties bij, dat is ook nog ene klus die voor me igt.

En ja, het voelt wel als een soort paradijs, ook voor mij. Ik zou echt nooit meer terugkunnen naar een rijtjeshuis in een stad.