Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:44

Hier weinig nieuws. De nieuwe weide heeft achterstand doordat het nog altijd super nat is. Maar Loetje vindt het niet zo erg. Die staat lekker buiten, nu en dan even op het gras

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Longeren heeft die een duidelijke mening over, hij is nogal stable bound :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maar we sluiten goed en relaxed af

Afbeelding

Afbeelding

dazai
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: Leersum

Re: Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:29

Oh wat een heerlijk beestje <3 voor eentje die eigenlijk te traag was ziet hij er behoorlijk vlot uit!

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 08:56

haha, hij heeft zeker geen energie tekort. Maar zijn draf is bagger en hij is rechtsachter ook niet helemaal recht. Dierenarts vermoed dat hij wss eens de zijkant van de staldeur getikt heeft met zijn heup of mss gevallen is. Dat zou ook verklaren waarom die in draf niet snel genoeg was (en wss oversprong in galop, dat doet die wel prima ).

Zodra het beter weer is komt de osteo voor alle paarden, en op het nieuwe stuk gaan we ook betere bodemomstandigheden hebben, dus we kijken vanaf daar wel verder.

In tussentijd gaan we voorzichtig aan de slag met grondwerk (bovenstaande foto's zijn van een stukje van 5 minuten. Mijn initiƫle vraag was om een rondje te stappen zonder aan de stalkant stil te vallen. Meneer heeft blijkbaar wat overtuiging nodig, maar deed het uiteindelijk dan wel prima.)
Maar basisdingen eropzetten, wijken voor druk, lichaamsgebruik, osteo erbij, en van daaruit zien we wel. We hebben van hem geen eisen of verwachtingen, wordt die gewoon een paddockmaatje is het prima, kan die meer is het ook prima. En nu in vrijheid is die niet helemaal recht, maar hij is happy, laat niet van te springen, rennen, bokken etc, dus ik vermoed dat de "last" wel meevalt.

Mirjam79

Berichten: 1726
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:59

Wat zie hij er super happy uit!!! En zo te horen voelt hij zich prima <3

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:02

Staan zijn heupen scheef? ene kant lager dan de andere kant?

Ben benieuwd wat de osteo gaat vinden.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 09:16

Elisa2 schreef:
Staan zijn heupen scheef? ene kant lager dan de andere kant?

Ben benieuwd wat de osteo gaat vinden.

Klopt,ook iets links rechts gekanteld. Rechts staat (geloof ik) iets meer naar voor. Staart draagt die ook wat scheef.
Toen de DA palpeerde kwam er ook (duidelijke :+ ) reactie (maw: hij sprong zo de lucht in), links geen reactie.

Die reactie is nu wel al een stukje verminderd, dus we geven het tijd, en zodra de omstandigheden het toelaten kijken we wat we kunnen bereiken met een osteo.

prompter

Berichten: 11154
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:26

Mijn draver heeft ook een iets scheef bekken door een harde val op bevroren grond als driejarige.

Inmiddels is hij bijna 19 en nog net zo lollig buiten als jouw Oerend Hard, hij vindt los springen fantastisch en scheurt door zijn paddock. Alleen voor topsport was hij niet geschikt, maar verder kun je er van alles mee (ook gewoon op rijden).

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Nieuwe aanwinst, Draver "Oerend Hard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 09:31

Da gaf ook aan dat het als recreatiepaard geen probleem hoefde te zijn. hij had een dressuurpaard in zijn bestand die nog veel erger was en prima zijn proefjes reed, nu op hoger niveau waar er meer verzameling gevraagd werd begon die te protesteren.

Ik rij zelf academische dressuur, dus als die onder het zadel zou komen (als ik durf :+ ) , dan kijken we heel goed naar wat die kan en nodig heeft.
We zien wel hoe het gaat, ik heb ook nog een licht koetsje staan, als die braaf is buiten is dat mss meer een toekomstbeeld, qua grondwerk is die ook heel leuk en sensitief, dus op dat vlak zijn er ook wel mogelijkheden genoeg.