Arabieren niet altijd druk :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoliekeDH

Berichten: 849
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:11

Omdat bij veel mensen (ik denk niet de mensen van het forum maar meer de mensen die niet veel van arabieren af weten) toch het 'vooroordeel' hebben dat arabieren AltijD druk zijn, hier een paar foto's om het tegendeel te bewijzen:
Afbeelding
mijn lieve arabje, los in de bak en ik op haar kont liggend !
Afbeelding
nog een keer
Afbeelding
Jahhaa.. zonder iets door de bak draven ! Lachen
Afbeelding
Lkkr springen
Afbeelding
een buitenrit gmaakt.. met alleen een halstertje over een strook gras gegallopeerd, en door plassen gereden (ja ik weet het ze heeft wel bandages om maar ik had ze net nieuw dus wou ze proberen)
Afbeelding
Deze foto ziet er waarschijnlijk beetje zielig uit, is een jaar geleden gemaakt, en toen deed ik echt veel te druk met haar, nu doe ik wat rustiger
okee.. alle arabieren zijn anders, en heus niet allemaal zo rustig, maar.. ze zijn er wel : de RUSTIGE arabieren

groetjes Jolieke

sanne98

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:16

ik heb een half arabier. ik vind je moet er echt mee leren omgaan. die van mij is gauw paniekerig schrikt ook snel. hij is met springen een echte heethoofd maar met dressuur niet zo erg. alle arabieren zijn anders. wat jij op die foto deed zou ik bij die van mij nooit proberen dan lig ik er echt af.

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:20

hahaha ik heb een kruising arabier x ed kinghill,en met springen is ze ook idd heet en met rijden soms ook wat paniekerig maar als ze niet an hetw erk is,kan ik wel alles met haar doen..dr op staan van de kont afglijden zonder zadel etc....

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:22

Tja, het is gewoon hoe je er mee omgaat.
Je hebt best van die drukke baasjes (of in ONS geval 'tantes') maar blijf je rustig is er veelal niks aan de hand.

Hier hebben we AR Raheem eens lekker gewassen, handdoekkie op de kop.
Hij gaf nergens om, toen niet en nu ook niet !

Afbeelding

Haha! Haha!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:29

AV -> ITP

sanne98

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:55

de oorzaak van zijn paniek aanvallen komt omdat hij vroeger niet zo goed is behandeld en die paniek aanvallen krijg je echt niet weg. hij vertrouwd mij en mijn ouders en mijn zus alleen maar. andere mensen kunnen er niks mee. en ik ben zelf een heel rustige type die ook veel respect heeft voor paarden/ pony`s.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:01

Leuke foto's! En inderdaad, niet alle arabieren zijn druk. Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:08

sanne98 schreef:
ik heb een half arabier. ik vind je moet er echt mee leren omgaan. die van mij is gauw paniekerig schrikt ook snel. hij is met springen een echte heethoofd maar met dressuur niet zo erg. alle arabieren zijn anders. wat jij op die foto deed zou ik bij die van mij nooit proberen dan lig ik er echt af.



Halfbloedjes zijn juist de drukke paarden. Veel mensen die een halfbloed hebben, spreken over een arabier als mensen naar het ras van hun paard vragen. Vandaar dat arabieren de naam heethoofden krijgen, terwijl dat eigenlijk de kruisingen zijn...

sanne98

Berichten: 450
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:01

ik weet het verschil ook heel goed want wij hadden ook een echte arabier maar die was juist weer heel rustig maar daar een veulen van die is een echte heet hoofd dus het verschil is ook in karakter te merken. mijn half arabier is bang maar die merrie die een echte arabier is juist niet bang

ilonabax
Berichten: 167
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:31

griebels schreef:
Halfbloedjes zijn juist de drukke paarden. Veel mensen die een halfbloed hebben, spreken over een arabier als mensen naar het ras van hun paard vragen. Vandaar dat arabieren de naam heethoofden krijgen, terwijl dat eigenlijk de kruisingen zijn...


Mijn persoonlijke ervaring is ook dat juist de halfbloedjes veel heter zijn dan de volbloeden. Dit is overigens met het temperament vd menselijke half&volbloedjes niet anders.... Clown

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:30

Loontje_84 schreef:
Dit is overigens met het temperament vd menselijke half&volbloedjes niet anders.... Clown


hmmmm, is dat zo ?? Verward Haha! Haha!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:45

Loontje_84 schreef:
griebels schreef:
Halfbloedjes zijn juist de drukke paarden. Veel mensen die een halfbloed hebben, spreken over een arabier als mensen naar het ras van hun paard vragen. Vandaar dat arabieren de naam heethoofden krijgen, terwijl dat eigenlijk de kruisingen zijn...


Mijn persoonlijke ervaring is ook dat juist de halfbloedjes veel heter zijn dan de volbloeden. Dit is overigens met het temperament vd menselijke half&volbloedjes niet anders.... Clown

Ben ik helemaal met jullie eens..
Naast mijn bijrijdpaard kan je ook een bom af laten gaan bij wijze van spreken Clown

Leuk arabiertje heb je trouwens zeg! Haha! Hoe oud is ze?

ilonabax
Berichten: 167
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:07

ArabianRanch schreef:
Loontje_84 schreef:
Dit is overigens met het temperament vd menselijke half&volbloedjes niet anders.... Clown


hmmmm, is dat zo ?? Verward Haha! Haha!


Zeker weten!!!!!!!!!!!! Cool

Demone

Berichten: 1851
Geregistreerd: 19-03-06

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:58

Ik heb een tijd een volbloed arabier gereden etc en die was zo mak als een lammetje kon je alles mee doen, hij is 2x geschrokken, 1x toen die lekkere kneus op een stuk ijs ging staan (ik stuur je er niet voor niets LANGS..) en 1x van iemand die de bak keihard inrende uit het niets (onder les) toch wel netjes dacht ik zo

leeuwtje

Berichten: 495
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Ewijk

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:05

ik heb een pony gehad die bijna volle arabier was maar dat was een lekkere hittepetit die was echt te DRUK maar er viel wel mee te rijden hoor hij was ook wel braaf maar ik kon echt niet op haar kont gaan liggen en staan en zomaar een buiterit maken dat kon ik echt niet was ze veel te druk voor maar je heb lieve en je hebt stoute(drukke dus)

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:14

Mijn arabier kan soms wat druk zijn, maar ook ik zit er de laatste tijd veel zonder zadel op(korte buitenritten, of in de piste), spring ook zonder zadel en meneer is niet lastig of heet Haha!
Hij is af en toe zelfs lui Lachen
maar zoals op die laatste foto zou ik nooit met die van mij doen, zo braaf en kalm is die ook weer niet Haha!

GabberGill

Berichten: 5823
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:00

ik heb 2 heethoofden 2 keerkruising arabier new forestzodra mijn merrie maar een geluid hoort gaat ze snuiven en haar staart staat dan recht overeind echt bizar terwjl mijn ruin die ookhaar zoon is dat minder heeft maar wel voor bijna alles wegspringt

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:06

wat is het toch een braaf kanjertje:D

tegendeel is bewezen hoor Haha!

zo vader zo dochter

RebeccaSimba
Berichten: 91
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Nederland

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:00

Heb t ook een beetje met mijn verzorgarabier.Is (denk ik) ook een kruising. Ze is meestal een beetje opgepokt. Als ik een rustig buitenritje wil maken, wil ze het liefst lekker hard galloperen. Komt ook denk ik doordat ze vaak op stal staat en ze wordt dan ook weer niet zo heel vaak bereden, want ze is al 30 (maar nog heel fanatiek). Wat ik gewoon voortaan ga doen is denk ik eerst 20 minuutjes of 30 minuutjes longeren. Kan ze van tevoren al een beetje haar energie 'kwijtraken'. Voorderest is t gewoon een heel lief paardje Lovers dat haar ei kwijt wil. In t bos snuift ze wel is voor dingen, de ene keer is t een krant die op de grond ligt en de andere keer een witte streep op de grond. Maar goed, verder ben ik er heel blij ermee dat ik haar mag verzorgen. Het is echt een sgat! Lovers

JoliekeDH

Berichten: 849
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 00:07

Citaat:

Ben ik helemaal met jullie eens..
Naast mijn bijrijdpaard kan je ook een bom af laten gaan bij wijze van spreken Clown

Leuk arabiertje heb je trouwens zeg! Haha! Hoe oud is ze?


6 jaar nog lekker jong dus Lachen

Anoniem

Re: Arabieren niet altijd druk :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:09

hey wat gaaf!!!! ik herken het, kijk eens in mijn topic : vetrouwen tussen mens en paard Lachen komen veel foto's overheen! echt leuk hoor Ja