[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:20

StalMelyn schreef:
En vandaag ga ik met haar, haar zoon, hond (hele hebben en houden zowat) op strandvakantie! Vandaar ook vroeg op haha




Veel plezier! Wij komen net terug

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:02

Gefeliciteerd Stalmelyn, fijne vakantie! Hier alweer op dag 163. Afgelopen weekend heeft mijn zusje haar uitgebracht op wedstrijd en in 2 dagen 6 winstpunten én de overall-prijs binnengeharkt. Het was haar debuut. Ben zó trots, op zowel mijn zus als mijn merrie! *\%/*

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:56

cp112 schreef:
StalMelyn schreef:
En vandaag ga ik met haar, haar zoon, hond (hele hebben en houden zowat) op strandvakantie! Vandaar ook vroeg op haha




Veel plezier! Wij komen net terug

Waar zijn jullie heen geweest? De reis is goed gegaan maar komt toch veel meer bij kijken dan je denkt in eerste instantie he

Bedankt iedereen! Vakantie gaat helemaal goed komen.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:13

Wij zijn vanuit Drenthe naar Callantsoog gereden. Met 5 paarden mee in de vrachtwagen.
Vrijdag heen, zijn nu net weer thuis :D perfect weer gehad!
Afbeelding
Afbeelding

M'n man liet ff de pony uit in z'n zwembroek :')
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:14

Oh lekker! :D

StalMelyn

Berichten: 2038
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:37

Wat gaaf!
Hier ook perfect weer Afbeelding

Op de plek waar de ponys gestald zaten we wel vast in het mulle zand dus moest eruit getrokken worden. Dat gaan we anders doen morgen haha

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:24

Genieten die foto's! <3

Wij hebben gewoon al winter. _O-
Al is het wel mooi weer, maar gewoon koud en in de nachten zelfs alweer vorst.


Afbeelding

Afbeelding

Zoekplaatje, nog gras genoeg. :))
Afbeelding

Paar dagen geleden had iemand mijn achterste wei open gezet (deze van de foto's, die zien we niet vanuit huis)... De dames waren samen gezellig op reis gegaan, zo'n 5/6km van huis. -O-

Ze waren over het spoor heen en nog maar een klein stukje van de 90km/h weg vandaan. Gelukkig kwamen mijn buren ze tegen onderweg naar huis en hebben ze weer mee terug proberen te nemen. Hebben nooit halsters om, omdat ze ook in stukken bos kunnen.

Maar goed, gelukkig waren ze allebei super rustig en leken het wel leuk te vinden. :+

Kon meteen halsters om doen en weer mee terug naar huis nemen, maar spannend was het wel weer. _O-

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:51

Quir dat is schrikken! Geen leuke streken als mensen dat doen zeg!

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:15

Ai dat is niet leuk. Kun je er niet een slot op zetten? Of draad voor de poort langs en vast gekoppeld aan de stroom, zodat als het hek open staat er altijd nog een draad voor zit?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:22

Zo Quir, dat is wel even schrikken ja. En zij hadden de grootste lol :')

Ik leef nog na mijn heupoperatie van gisteren. Hopelijk mag ik einde van de dag naar huis :)
En dan misschien dit weekend voorzichtig bij Fi kijken.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:47

Dat is schrikken Quir!

Succes met je herstel Cynthia.

Ik zit al sinds het weekend thuis.
Sinds vrijdag verkouden dus gisteren een corona test laten doen. En nu wachten op de uitslag.
Dus al die tijd huisarrest gehad, en nog tot ik een negatieve uitslag heb. En daar ga ik eigenlijk wel van uit. Voel me namelijk helemaal prima, ben alleen flink verkouden. :+

Piarens
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:05

Nog meer van die Bitchie merrie’s hier ? }>

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:33

Pfff ook weer fijn quir.
Renske succes met wachten.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:11

Beterschap Cynt!

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:22

Jeetje Quir, daar wordt je niet blij van. Gelukkig alles goed afgelopen!

Beterschap Cynthia! Hoe lang verwacht je te doen om te herstellen van je operatie?

Hier nog zo één Piarens. Merrie gisteren meegenomen naar de les. Onderweg nog de ruin van mijn man opgehaald. Nou toen die de trailer opkwam zag ze er ook zo uit. Bek wagenwijd open (kan het echt geen mond meer noemen dan := ), gillen alsof ze een hengst was. Ze sloeg de stang erachteruit en piste een meter ver over de loopplank heen tijdens het slaan. Ongelooflijk wat een bitch is het dan. Met de les was ze superlief...

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:00

Quir, dat is wel even schrikken, die van mij heb ik ook wel eens moeten gaan halen :(
Beterschap Cynthia
Renske, Succes met wachten, hopen dat je snel de deur weer uit kan!

Hier ook een hele erge Bitch, ze valt nu ook haar shetlander maatje aan als die te dicht bij haar in de buurt komt. iets met 1,5 meter waar ze zich aan houd? :+ :+ verder als ik met haar bezig ben doet ze het super

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:13

Olivia valt nu wel mee qua bitch gedag.
Maar scheelt dat ze ook alleen met Ariel en onze bejaarde shet staat.
Vorig jaar was ze niet te genieten naar andere paarden behalve haar vriendin. :))
Dit was ze vorig jaar toen ze drachtig was. :+
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:18

Afbeelding
Afbeelding
Eli is de grootste bitch nu, met de kleine First Date in haar buikje.

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:59

Wat een heerlijke strandfoto's! Genieten :D

Oh oh Quir, leuke geintjes zijn het niet... gelukkig met een goede afloop.

Sterkte Cynthia, hopen op spoedig herstel

Haha Piarens, dat hoofd :') Nog meer bitchy merries zie ik

Hier trekken de 2 drachtige dames best naar elkaar toe, hele tijd ruiken en hinniken naar elkaars achterste {:} Verder geen verschil in doen en laten behalve erg veel hooi eten...

Helaas gaat het wat minder met Quenza.:( Na de strandrit leek ze last te hebben van haar achterhand, heel stijf en kort in de draf aan de longe, leek erg pijlijk. Dierenarts dacht overbelast en raadde wat rust en een goede osteopaat aan. Die had ik gelukkig al op de planning staan en komt morgenochtend. Als het dan na twee weken niet verbetert laat ik de DA weer komen, hoop niks ernstigs maar heb geen goed gevoel....

Lotus laat ik ook meteen checken ivm haar rare capriolen ineens onder het zadel. Fingers crossen voor beide dan maar. Hier zijn ze 97 en 117 dagen ver.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:44

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet weet of het express gedaan is of per ongeluk.

De poort helemaal afsluiten kan ik daar niet, want het is ook een doorgang naar weilanden daarachter wat van iemand anders is (heel blij als we op onze eigen plek zitten zonder wegen en dergelijke over het terrein _O- ). Meestal gaan ze daar alleen door om te hooien en pakken, zij sluiten dan de wei af dat de paarden daar niet kunnen komen en als ze klaar zijn zetten ze het weer open. Misschien dat zij het ook waren, maar niet in de gaten hadden dat de paarden er nu ook stonden. :+

Maar inderdaad gelukkig goed afgelopen.

Draakje ging daarna wel direct weer kijken of de poort toch niet weer open was, volle galop er naar toe. _O-


Hopelijk valt het mee met Quenza, Riv_Q. En hopelijk ook nog mooi drachtig!

Die van mij is juist super lief en aanhankelijk. <3
Al kan ze wel heel boos kijken naar de 2 IJslanders. :+

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:46

Cynthia; ik hoop dat je nu weer lekker thuis bent en alles goed gegaan is. Klinkt heftig!

Wat een heerlijke fotos weer!

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:23

Gave foto's op het strand! Ik wil ook :Y)

Stalmelyn. Gefeliciteerd met het keurings resultaat

Quir. Dat is schrikken, gelukkig alles goed gekomen

Cynthia. Fijn dat de operatie goed is verlopen. Goed herstel gewenst

Renske. Dat is minder. Hopelijk snel een negatieve uitslag

Rivq. Hopelijk is er een verklaring voor haar gedrag en met losmaken verholpen :(:)

Wellicht hebben jullie het op Facebook al voorbij zien komen ;(
Didi is verkocht. Ze is naar een fijne ruiter en mag daar veulentjes krijgen. Ook nog in de buurt. Dus als ze is bevallen dan ga ik wel een aantal keer op bezoek :j

Ik vind Wild Thing ook wel erg lief vergeleken haar vorige drachten. Ze eet gewoon samen van het zelfde hooi, normaal zou ze het andere paard vermoorden. Misschien nu een ander kleurtje :):) schimmel merrie graag :D oké hengst mag ook. Ze heeft tot nu toe bij mij alleen vossen gegeven, ander kleurtje zou wel eens leuk zijn.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:25

Ual wat goed zeg!! Congrats!! Zo is een debuut maken wel heel tof :D

Cp, wat een leuke foto's! En wat leuk zo 5 paarden mee!

Quir, o nee... Wel fijn dat je zelf nuet hoefde te ontdekken dat je paarden weg waren, dan weet je niet of ze ok zijn niets!

Cynthia, o jeetje, best heftige ingreep, word de reva lang of valt dat mee? En moest je onder gehele narcose of was het lokaal verdoofd?

Renske, och jij ookal in quarantaine?! Echt vervelend! Vooral als je je gewoon goed voelt..

Piarens, valt gelukkig mee bij mij :=

Busy nou fijn dat de les iig goed ging :')

Mirjam, zo die komt hoog :wow: vast een hengstje :))

Riv, he oliebol, ik duim...

Quir, wat een portret die van jou :')

Hier kwa dracht alles zijn gangetje... Kwa peesblessure(s) absoluut niet denderend. Ben alvast rustig alle opties aan het afwegen over 3/4 weken de controle echo. Maar word geen goed nieuws gok ik zo.... ik mag er volgens schema 2x per dag 20 min op stappen, maar ga toch maar weer verder aan de hand... Zitten op dag 137 hier, bijna maatje konijn +:)+

Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9311
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:04

@ floripori: wat doet ze de rest van de dag? Wel gewoon zo goed als continu buiten staan?

Wij gister de laatste scan gehad. Voor de leuk want mevrouw is zo dik dat we over dracht absoluut niet hoeven te twijfelen.
Konden zelfs het hart inclusief kloppende hartkamers zien.


Haar dikke buik vorige week.
Afbeelding

Verder lees ik hier wel maar post ik op het moment weinig ivm acute uveitis bij mijn renpaard waar ik een dagtaak aan heb dat te behandelen.

Muronia

Berichten: 19535
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:19

StalMelyn veel plezier!!

CP wat heerlijk, dat was enorm genieten vanaf de foto's te zien :)

Quir oei dan schrik je wel zeg! Lekker dan dat mensen dat even doen. Brrr, al nachtvorst. Hoe mooi me Zweden ook lijkt, alleen al om de kou zou ik er niet willen wonen.

Cynthia ik las iets over een heup-operatie? Ik ben ook met HD geboren en heb ook slijtage en een afwijkende heupstand. Bij mij wilden ze jaren geleden een operatie doen waarbij mijn bekken zou worden los gemaakt / verplaatst waardoor de heupen beter in de kom zouden passen. Ik heb er toen voor gekozen om het niet te doen ivm lange revalidatie en mijn studie destijds. Hoe gaat het nu met je? Lijkt me wel een pittige operatie, veel beterschap!

Jeetje Riv_Q dat gaat niet helemaal lekker daar bij jou. Hopelijk is het niks ergs. Ik kan me wel voorstellen dat strand-zand erg mul is, dus misschien toch iets verrekt ofzo.

Bitchie merries? Ja naar de andere paarden toe is ze zeker Bitchie. Naar mij toe gelukkig een lief engeltje :)

Floripori bah dat klinkt ook niet positief. Ik hoop voor jou dat het meevalt.

Kyrkelover neuh daar hoef je niet aan te twijfelen, mooi buikje! Ik ga opzoeken wat acute uveitis is, maar ook dat klinkt niet fijn. Sterkte..