[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:08

Caily schreef:
Als Yoeri merries zou slopen aan de binnenkant zou hij niet omkomen in het werk en alle dure merries mogen doen. Mijn hoog gevoelige merrie was nog nooit gescand en heeft super goede ervaringen dankzij hem, we zijn inmiddels een aantal jaar verder en ze is er altijd super braaf mee terwijl ze echt niet makkelijk is. AA en Hunze zit ik buiten het werkgebied, maar ook binnen hun werkgebied kiezen heel veel mensen alsnog voor Yoeri. Aa Hunze is een paar jaar geleden ook gestopt met merriebegeleiding aan huis is mij verteld.


vreemd. vriendin van me die woond in onstwedde en doet merrie begeleiding aan huis bij haar.
ik zit in oude pekela en als ik ze nodig ben zijn ze er ook

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:11

Ik geloof niet dat het de bedoeling is om horen-zeggen-uitspraken te doen. Je eigen ervaringen met iemand a la, maar ik vind je uitspraak heftig zo corina.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:20

Door de samenwerking met Schildwolde kan het zijn dat AA Hunze nu iets noorderlijker komt, maar jij woont ook op de helft tussen mij en hun praktijk, dus dat ze wel bij jou komen en niet bij mij vind ik niet zo raar. Maar gelukkig kan ik gewoon paard op de trailer zetten en naar hun rijden indien nodig.

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:04

Dag allemaal, ook ik meld me hier nog érg voorzichtig voor 2022.

Koda wordt inmiddels bijna 1 en Domino wordt er ook niet jonger op, dus ik denk dat we dit keer voor de laatste baby gaan. Dan rest ons alleen de vraag: wie o wie wordt de Baby Daddy? In elk geval GEEN Kazan Z. Misschien Atomic Z (herhaling 2017) of een andere BWP/KWPN/Z hengst... in elk geval eerst nog mijn vriend zien te overtuigen...

Wat heb ik jullie allemaal gemist trouwens! |(

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:28

Neonlight schreef:
Setteli, heb net nog even een foto gemaakt van het formulier wat bij de levering zat. Die zit er in 3-voud bij, en rechtsbovenin staat voor wie het bedoelt is.
[ [url=m/YxEY4d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onderste gedeelte moet dus ingevuld worden door de inseminator (niet op de foto gezet ivm privegegevens op de rest van het formulier).


Top dank je!

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:56

Muronia schreef:
Ik geloof niet dat het de bedoeling is om horen-zeggen-uitspraken te doen. Je eigen ervaringen met iemand a la, maar ik vind je uitspraak heftig zo corina.



tja hoorde het van een ervaren fokker...

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:10

Dan nog is het niet toegestaan als het niet je eigen ervaring is.

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:15

Muronia schreef:
Dan nog is het niet toegestaan als het niet je eigen ervaring is.


kan het helaas niet aanpassen

Fleuribelle
Berichten: 773
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:35

Cynthia82 schreef:
Ik reageer straks uitgebreider, maar nu even over de scan.
Eitje is nu 3.0, dus nu 6 mm gegroeid in 3 dagen, hiervoor 4 mm in 3 dagen. Er zit al wat oedeem en ze pist alles onder ;)
Ze wilde donderdag weer komen, maar dat voelt voor mij te snel, want ik geloof niet dat hij 1.5cm groeit in 48 uur, dus vrijdag is prima :)

En dan zal het wel neerkomen op twee bezoeken tijdens het Pinksterweekend _O-


Mijn merrie heeft ook een rare cyclus. Zondag had ze een eitje van 3 cm. Net is de DA weer geweest om te scannen en heeft ze meerdere eitjes van 3 cm. De DA heeft haar nu hengstig gespoten. Donderdag eind van de dag komt ze weer scannen.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:38

Toch een hoop merries waarbij het nog niet zo wil vlotten.
Gelukkig nog vroeg in het seizoen dus ga duimen dat iedereen eind van het seizoen een mooie drachtige merrie heeft lopen!
Vandaag mijn merrie gescand en ze is mooi drachtig *\o/*
Duimen dat er over een paar weken een mooie hartslag zichtbaar is :j

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:39

Slik morgen al om 8.30 bij de DA zijn. Das niet tussen 9-12 hoor. :')
Hopelijk gaan ze braaf op de trailer. :=

Ajesca, jeeee :):)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:41

mirjamalvaro schreef:
Slik morgen al om 8.30 bij de DA zijn. Das niet tussen 9-12 hoor. :')
Hopelijk gaan ze braaf op de trailer. :=

Ajesca, jeeee :):)


Ojee hoe lang moet je rijden?
Spannend voor je je eerste seizoen scannen etc in Zweden toch?

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:46

EVELIEN!!! <3
Waar was je?! Ik heb jou ook gemist! :+:

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:48

Nou weer druk bezig. Tuigpaard merrie zaterdag ei af gespoten en zondag geinsimineerd. Maar we nemen nu toch het zekere voor het onzekere dus maandag avond maar ff scannen. Wat denk je........ei zit er nog. ( we hoorde dat dit vaker gebeurde) dus vandaag nog een keer geinsimineerd. Nu is het klaar. Die kan op het bankje. De Oscar merrie vandaag gescand. Moet er morgen bij. Ook ei eraf gespoten maar dus toch maar ff
Checken donderdag. En zaterdag de Sander merrie scannen op dracht.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:04

ajesca123 schreef:
mirjamalvaro schreef:
Slik morgen al om 8.30 bij de DA zijn. Das niet tussen 9-12 hoor. :')
Hopelijk gaan ze braaf op de trailer. :=

Ajesca, jeeee :):)


Ojee hoe lang moet je rijden?
Spannend voor je je eerste seizoen scannen etc in Zweden toch?


Gelukkig maar 20min.
En dan 20min voor het laden. :=

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:31

Feanyth: jammer dat je merrie niet drachtig was, duimen dat ze nu wel drachtig is en lekker mee naar huis kan.

Muronia: zou ook niet fijn vinden als je niet elke dag kunt scannen/insemineren, ze hebben hier ook de kunst om op feestdagen of zondagen uit te kiezen. :=
Dankjewel! <3 ben echt heel erg blij met hem!

Afbeelding
10 uur oud. <3

Cynthia: jaa zou wel heel mooi zijn twee baby's! <3
Even kijken hoe Odie en kleintje het doen komende weken, lichamelijke is ze echt top!

Station raad de hengsten van FS af, omdat ze vaak veel te laat leveren in Zweden en ze erg slechte ervaringen mee hadden. -O-
Als ik toch voor een FS hengst wilde gaan, moest ik meteen maar even een goede backup hengst klaar hebben. Dus moet nog even kijken, welke het dan wordt...

Neonlight: wat een gave keuze heb je gemaakt!

Evelien__: ben benieuwd welke hengst je uiteindelijk kiest! En succes met vriendlief overtuigen haha.

Fleuribelle; bij mij op het station zeiden ze ook al dat we ze maar even een week eerder moesten brengen om te kijken. Ze hebben hier ook erg veel merries die niet op gang willen komen of een vreemde cyclus hebben (nu zit ik wel in midden Zweden en is het hier sowieso nog vrij koud en lang sneeuw, wel alweer lange dagen licht, wordt zelfs bijna niet meer donker). Mijn ene merrie had vorig jaar ook problemen met haar cyclus, toen hadden we hier ook een lange winter.

Hopelijk werkt het hengstig spuiten en komt ze mooi op gang!

Ajesca123: gefeliciteerd met de dracht! Nu kan het lange wachten beginnen. :):)
En hopelijk natuurlijk ook nog mooi drachtig de volgende keer.

Baudyh: gelukkig toch nog een keer gescand, zodat je nog een keer kon insemineren. Hopelijk zijn ze allemaal mooi drachtig!

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:44

Ik zou me hier ook graag willen melden, mijn merrie wordt dit jaar ook gedekt maar het vlot ook niet echt met de hengstigheid. 11 dagen geleden had ze follikel van 3 cm en meerdere kleintjes, maar geen hengstige baarmoeder, nog 2 x laten scannen vorige week maar geen verandering, zaterdag zag ik gedragsveranderingen dus voor de zekerheid zondag laten scannen, en het ei was nu 4 cm, en baarmoeder beginnend hengstig, cervix was allemaal nog stug. Maar helaas vanochtend weer niets te zien aan de baarmoeder en follikel leek iets kleiner geworden, ook andere follikels leken gekrompen.

Nu gaan we het even aankijken tot na het weekend of ik zelf veranderingen ga zien... hebben ook regumate of hengstig spuiten besproken maar ik denk dat ik eerst wil zien hoe het loopt als het weer wat stabieler wordt

AM_Horses

Berichten: 2613
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:57

Quir. Hij is prachtig. Lastig lijk mij om zo keuzes te maken en met zoveel rekening mee te moeten houden.

Marjolein. Welkom, nog even spannend hoe het loopt dus

Baudyh. Lekker druk bezig met de merries. De tuiger was dacht ik ook met Fontaine gedekt? Hopelijk de sander merrie drachtig

Mirjamalvaro. Spannend. Zijn ze al hengstig?

Nou idd wat een rare cyclussen komen er voorbij :? Merries moeten even gaan meewerken

Cynthia. Jouw merrie is een dure. :') als het dan maar lukt in één keer dan is het haar vergeven denk ik...

Ik hoop dat we bij Nigrante optijd waren met insimineren. Op het dekstation had hij niet heel veel oog op dekken. :') maar wel om de merrie te wassen. Hij wilde ook niet springen. We zijn er dus achter dat hij staand doet dekken. Is voor ons prima, ook beter voor zijn knieën :j nu heb ik het zelf geprobeerd, echt zo makkelijk dekken. Kijk ze maar zwemmen :):) (even opzij voor het filmpje)
Nu schijnt zijn opa ook alleen staand te dekken, zit vast in de familie..

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:21

Oh jee is het jaar vd rare cyclus. :(

AM die van mij tonen nooit hengstig, dus zou het niet weten. :')

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:32

Mirjam lijkt mij ook lastig met dat scannen en insemineren

Marjolein welkom spannend allemaal

Ajesca123 van harte gefeliciteerd

Cynthia hoop dat je snel kunt insemineren

Am dat is ook een leuke hengst die je daar hebt en zijn zwemmers doen het goed haha

Hier wil het ook nog niet echt lukken. Vandaag was ze niet drachtig zit er nu aan te denken om een andere hengst te gaan kiezen heb nu Next Pitch maar je kunt nu nog maar 1 x per cyclus bestellen dus ik verwacht dat die redelijk veel dekt.
We gaan nu wachten tot ze hengstig is en dan bloed afnemen om te kijken of ze wel genoeg hormonen maakt voor een dracht. Zouden jullie een andere hengst kiezen?

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:33

Knappe cremello!

Gefeliciteerd ajesca

Succes morgenochtend mirjamalvaro

Normaal staat m’n merrie altijd te sloerieën en nu mag ze eindelijk en dan werkt ze niet mee -O-
Weet dat ik nog best wel tijd zat heb maar toch word ik er wat nerveus van

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:39

Quir: ik weet het écht nog niet goed eigenlijk… het enige dat ik weet is dat ik niet weer Kazan Z gebruik. Niks persoonlijks tegen de hengst hoor, maar ik ben niet echt overtuigd van het eindresultaat, waar ik dat met Ghetje (v. Atomic Z) absoluut wel was! Cesar Ter Linden, voor een kleurtje, Atomic (maar diepvries en dubbel zo duur als in ’17 :s) of een andere jonge hengst… of Arany of Mo van Tiiniie O:)

Welkom Marjoleine89!

Oh AMH, ik zag het op Instagram van Formidable en Wild ;( m’n hart brak. Deze is wel leuk! Voor welke stamboeken is hij goedgekeurd?

Hoe gaat het met jou mirjamalvaro? Leuke combi’s gepland dit jaar?

Lieve Cyn, eerst en vooral gefeliciteerd met knappe Idris! <3 Oh wat een leuke heb je uitgekozen voor deze keer! :oo

Sorry dat ik nog niet van in't begin bijgelegen heb, dat is voor later vanavond!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:49

Evelien, prima. De veulens groeien goed, de dames staan er ook top bij. :D
Gepland staat:
Eliana X Danciero
Sterre X Nummer Uno
Chablis X Feinrich (als ze goed ook dracht komt uiteraard :') )

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:50

Ik lees mee. Vandaag mijn merrie we gebracht naar de hengstenboer

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:50

Spannend Muronia, nu zal het ei wel gesprongen zijn neem ik aan. Mijn merrie staat gelukkig gewoon thuis. Op locatie zou ze veel te veel stress hebben denk ik.

00000000 dat is wel fijn dat ze daar staat, kunnen ze het wel goed opvolgen.

O Elly, weer zo'n lange reis. Jij was het toch op die parkeerplaats? :')

CP beter laat dan niet. :D

Goldenarrow da's nog een hele switch zo, met de hengsten.

Voor jou ook weer spannend Setteli!

Sanet & Ajesca gefeliciteerd met de drachten!

Mirjamalvaro dat is wel vervelend zeg, dat ze niet iedere dag scannen en insemineren. Dat vergt wel erg goed gokken dan?

Quir mooi veulentje hoor!

Cynthia ik denk dat wij op dezelfde dag gaan insemineren. Hier als het goed is ook zaterdag, dus wij doen ook mee in het Pinksterweekend. :+

Baudyh drukke boel bij jou met scannen

AM bijzonder om ze zo te zien zwemmen, haha.

Paardje2013 dat is wel balen. Snap dat je overweegt om te switchen. Zou ook zeker in mijn hoofd opkomen, met het idee dat ze (te) veel dekken.

Marjolein ik snap je zenuwen helemaal over het niet goed hengstig worden. Ook al is het vroeg, je wil gewoon dat het goed gaat.


Havanna was vandaag zichtbaar hengstig en pieste weer als vanouds. :D
Met de scan vanmorgen had ze een ei van 2/2.5cm maar de baarmoeder deed nog niks. Ik denk dat we donderdag nog eens gaan scannen. Al vermoed ik dat het zaterdag insemineren wordt, als ik op de vorige cyclus af ga. *\o/*