Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 382 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

AnsoDM schreef
Bedankt allemaal van de foto’s ze zijn echt heel leuk! Nu weer even vraag. Mira haar neus was verbrand dinsdag. Vandaag heeft ze we
Binnen gestaan enkel wat gestapt in de piste waar miracle kon rondcrossen. Ik smeer normaal elke keer zowel haar neus als van de kleine in met zonnecrème ik moet wel toegeven dat ik vorig weekend en maandag dat niet gedaan heb met dat in mijn zonnecrème had laten staan. (Dom van me 8)7 ) dus was ik deze kwijt voor paar dagen. Maar vroeg me af of er niet iets anders is wat beter helpt. Of wat jullie doen tegen het verbranden van de neus. Miracle zijn neus was/is nog niet verbrand maar dat wil ik dus helemaal voorkomen.





Hier bijna allemaal witte neuzen en het enige dat helpt is NIET smeren! Dan blijf je bezig.
Hier verbranden ze 1x en daarna de rest van het seizoen geen problemen meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 00:04 



 
Profiel   

Een paard mag pas luzerne vanaf een jaar, in verband met de stekelige structuur. Nu weet ik dat FibreBeet geweekt is, dus ik heb toch even een snelle Google search er op losgelaten.

Al snel kom ik dit tegen

[ img ]

Dus nee, niet geschikt voor veulens.

---
Over neusje verbranden, die van mij heeft ook 1x het neusje verbrand, vooral op de plekken waar nog opgedroogde melk zat. Hier smeerde ik op aanraden van de dierenarts wat vaseline op als ze op stal gingen. Dat gaat nu goed, en nog niet weer verbrand. Ik heb niet zulke goede ervaring met zonnebrandcrème voor de paarden. Je moet al hele goede waterproof hebben, omdat ze anders alles in het water achterlaten. Ook verbrandde mijn ruin zijn neus vorig jaar sneller met crème, en dan had ik factor 50. Dus ik doe sindsdien ook geen crème meer op en eigenijk is het niet weer zo verbrand. Dit jaar nog helemaal niet.

En Replay zijn neus is helemaal wit/ roze :=
[ img ]

Dit is 1 van mijn nieuwe lievelingsfoto's van Replay <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 05:56 



 
Profiel   

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

Setteli/Smeetje_x - April - 343 dagen
Vulina: Rivanna 341 dagen
MarryAnneR: Phoebe 336 dagen
Cp112: SD Charisma / Cherry 332 dagen
manuela_j: Luna 331 dagen
Cp112: Mary Elizabeth / Lizzie 327 dagen
Icecrystal: Yinthe 326 dagen
Moner: Gisa 324 dagen
Wennie19: ehnlay 321 dagen
Ennasil92: Femme 320 dagen
Ennasil92: Liedewij 320 dagen
Stal_HD: HD Tiz Dark Lady Gaya 305 dagen
Moner: fayette 302 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 06:48 



 
Profiel   

cp112 schreef
AnsoDM schreef
Bedankt allemaal van de foto’s ze zijn echt heel leuk! Nu weer even vraag. Mira haar neus was verbrand dinsdag. Vandaag heeft ze we
Binnen gestaan enkel wat gestapt in de piste waar miracle kon rondcrossen. Ik smeer normaal elke keer zowel haar neus als van de kleine in met zonnecrème ik moet wel toegeven dat ik vorig weekend en maandag dat niet gedaan heb met dat in mijn zonnecrème had laten staan. (Dom van me 8)7 ) dus was ik deze kwijt voor paar dagen. Maar vroeg me af of er niet iets anders is wat beter helpt. Of wat jullie doen tegen het verbranden van de neus. Miracle zijn neus was/is nog niet verbrand maar dat wil ik dus helemaal voorkomen.





Hier bijna allemaal witte neuzen en het enige dat helpt is NIET smeren! Dan blijf je bezig.
Hier verbranden ze 1x en daarna de rest van het seizoen geen problemen meer.

Dit dus. Niet smeren is echt het beste. Ze verbranden inderdaad soms één keer en daarna niet meer. Idris is natuurlijk helemaal roze (en bles over zijn neus en cremello). Daar doe ik niets aan en hij verbrandt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:10 



 
Profiel   

AnsoDM schreef
Bedankt allemaal van de foto’s ze zijn echt heel leuk! Nu weer even vraag. Mira haar neus was verbrand dinsdag. Vandaag heeft ze we
Binnen gestaan enkel wat gestapt in de piste waar miracle kon rondcrossen. Ik smeer normaal elke keer zowel haar neus als van de kleine in met zonnecrème ik moet wel toegeven dat ik vorig weekend en maandag dat niet gedaan heb met dat in mijn zonnecrème had laten staan. (Dom van me 8)7 ) dus was ik deze kwijt voor paar dagen. Maar vroeg me af of er niet iets anders is wat beter helpt. Of wat jullie doen tegen het verbranden van de neus. Miracle zijn neus was/is nog niet verbrand maar dat wil ik dus helemaal voorkomen.


Ik heb hier ook allemaal witte neuzen.
Niet smeren is het beste. Die creme blijft er toch maar 10min op en dat helpt eigenlijk niet.
na enkele keren verbranden, vormt er een eeltlaagje en verbranden ze niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:50 



 
Profiel   

Ik heb ook witneusjes en smeer ook niet, en met verbranden lijkt het ook mee te vallen.

Wat een hitte al, pfff, ik laat de dames en baby mooi binnen, eind van de middag gaan ze naar buiten. Helaas in de huidige wei geen schaduw, de schapen lopen nu op de schaduwwei, maar die moeten er uit van mij en dan even rust en dan de pony's er weer in :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:54 



 
Profiel   

Chablis 320 dagen. :):)

Kleine Camyd verbrand gelukkig ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:57 



 
Profiel   

Ik kom weer even binnen vallen (20pagina's bij lezen)

GEFELICITEERD

Fauvetje
LaDonna75
Vulina
Nicky1963
Lotte_Bee
Mer1980
Vulina


Wat vreselijk Laleentje. Heel veel sterkte

*\%/* Hier net een mooie hartslag gezien op de scan *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:40 



 
Profiel   

Rose_sonny Dank je wel voor de info! Ik had ook net pavo een mailtje gestuurd omdat op hun site onder het kopje veulen deze producten wel staan, en onder het kopje jonger dan 1 jaar staan ze weer niet dus ben wel benieuwd wat hun advies nu eigenlijk is. Want is wel verwarrend zo...
Wat een gave foto zo onder de parasol!

Nu hou ik voor mijn veulens het ontworm schema aan van Vulina, maar ik vroeg me af of jullie ook een ontworm schema hebben voor als de kleintjes straks 1 of 2 jaar zijn?

Super Olga! Hopelijk een mooi gezond veulentje volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:56 



 
Profiel   

Wat een bijzonder advies om niet te smeren.. Mijn vorige merrie had een wit hoofd en roze huid en die bleef verbranden. Echt haar hele hoofd onder de korsten mega pijnlijk. Wij hebben toen uiteindelijk speciale paarden zonnebrand aangeschaft die je één keer per dag hoefde te smeren. Dit werkte heel goed.

Ik vind niet smeren en zo laten verbranden echt not done. Hier was het dan ook niet zo dat ze daarna nooit meer verbrandde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:30 



 
Profiel   

Zou het dan eindelijk gaan gebeuren?

[ img ]

Dag 336 mijn wallen lijken overigens op de uier

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:10 



 
Profiel   

Wat een hitte zeg. Mijn paard gaat nu vroeg naar buiten rond 11 naar binnen en vanavond laat nog een paar uur. Gelukkig wel veel schaduw.

Ook zij heeft het erg warm..
Over 2 dagen dan Hadice ook in de veilige zone

Spannend MarryAnneR, geeft ze verder nog meer symptomen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:50 



 
Profiel   

Hier lopen ze nog lekker de hele dag buiten in een windje. Dikke prima!

Hier ook enkele lichte neusjes maar smeer nooit. Verbrand ook zelden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:32 



 
Profiel   

Hier ook met de hitte naar binnen voordeel is dat ik dan lekker op de camera kan spieken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:02 



 
Profiel   

Spannend Mary.

Chablis:
[ img ]

Iemand al eens via SCHOCKEMÖHLE sperma besteld? Moet je elke keer volle dekgeld betalen of geldt dit voor het hele jaar.  %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:33 



 
Profiel   

Dat glimt mooi MaryAnneR! Is ze er verder al klaar voor?

Die heeft ook een beste uier Mirjam! Geen ervaring met Schöckemöhle. Is het zo duur? Of is het diepvries dat je per rietje betaald.

Hier begint April eindelijk weer wat vorderingen te maken. Vanmorgen had ze weer 2 druppels en ph lijkt te zakken, we zitten nu op 7,25 ongeveer (moet gokken, want ik heb alleen hele cijfers). Banden zijn echt slap, vanaf de ruggengraat naar haar bil is echt een glijbaan.
Dit weekend zou mooi zijn, we zijn er wel aan toe.
Camera nog even wat beter geplaatst. Licht van de camera scheen teveel op de bovenkant van de muur ipv de stal. Zag echt te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:37 



 
Profiel   

Hopelijk zet ze door Setteli.
Chablis heeft al best mooi uier ja, denk niet dat 340dgn gaat redden. :P
Deze hengst was bij elkaat zo'n €1500. Maar gelukkig geldt dit dus toch voor hele seizoen en niet per keer, pfieuwww. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:57 



 
Profiel   

Zo Wennie, dat wordt het eerste zebra veulen in het topic denk ik _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:38 



 
Profiel   

Icecrystal schreef
Wat een bijzonder advies om niet te smeren.. Mijn vorige merrie had een wit hoofd en roze huid en die bleef verbranden. Echt haar hele hoofd onder de korsten mega pijnlijk. Wij hebben toen uiteindelijk speciale paarden zonnebrand aangeschaft die je één keer per dag hoefde te smeren. Dit werkte heel goed.

Ik vind niet smeren en zo laten verbranden echt not done. Hier was het dan ook niet zo dat ze daarna nooit meer verbrandde.




Niet not done, als ze daarna geheel niet meer verbranden. Als ik begin met smeren moet het iedere dag gesmeerd, zitten de waterbakken vol grut (en is de zonnebrand dus ook zo weg aangezien ze met water klieren als het warm is).
5x per dag aanbrengen bij 20 paarden is niet te doen. Zolang het bij 1x blijft en het daarna over is en ze dus nergens meer last van hebben verkies ik dat boven de hele zomer smeerwerk (wat de meesten vreselijk vinden) en dan alsnog 9 van de 10 keer somewhat verbranden. Dus geheel effectief is het ook niet.


*Edit, als ze blijven verbanden is het een ander verhaal. Maar dat heb ik hier nog nooit gehad gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:49 



 
Profiel   

Tja. Je hebt ze er tussen die wel constant verbranden. Die smeer je wel in. Maar de meeste verbranden niet constant. Dus dat scheelt _O-
Gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:17 



 
Profiel   

Whale alert
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 01:47 



 
Profiel   

Hoii hoii, na een lange tijd weer een berichtje van mij. April heeft vanochtend om 4:49 een super mooi hengstveulen ter wereld gezet <3
Alles gaat goed met moeders en veulen, April is wel erg moe na de bevalling. Placenta is er al af en het veulen heeft ook al 2x gemest _/-\o_
Hij heeft 3 witte voetjes en een mooi blesje. Ben zooo enorm verliefd <3 <3 [ img ]
[ img ]
[ img ]

Droogfoto's volgen snel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:34 



 
Profiel   

Jaahh hij is er. Hier ook een paar foto's van mij
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Weinig gemerkt gisteravond, had wel gedacht dit weekend, maar niet vannacht.
We hebben even moeten helpen, April had het echt zwaar. Maar daarna ging alles redelijk vlot.
Mijn Jazzy staat naast haar en vond het prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!! Wat een plaatje


Ik ben heeeeel nieuwsgierig naar je shire cp :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 382 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen