Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 239 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Rensju iedereen zou het wel onthouden als je zo'n naam kiest. :+

AM de dames zien er goed uit.

Wpaard Havanna staat al even stil. Ze gaf het heel duidelijk aan dat het genoeg was.

Cynthia StapHorse. :)) Ik denk dat ik toch nog even verder denk haha.
En, iets gevoeld tijdens het stalken?
Zonde dat Déjà zo vroeg is overleden..

Knolselder ze maakt het maar spannend. Staat ze al thuis ondertussen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:18 



 
Profiel   

Ja hoor, ze staat lekker rustig thuis. Dat vindt ze wel fijn, want ze staat ergens onderaan de rangorde in de kudde, dus nu lekker rust.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:26 



 
Profiel   

Aaah lekker hoor, Knolselder :)
Ben heel benieuwd wanneer ze zover is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:12 



 
Profiel   

Cynthia ik had het meegekregen inderdaad van déjà... heel sneu :(

Knolselder poppy heeft er zin in :D Vind haar zo'n lieve uitstraling hebben <3 Wat voor kleur is dat eigenlijk? Ben benieuwd wat ze ervan bakt !

Kyrkelover is springen niet schadelijk voor een veulen vanaf een bepaald aantal dagen? Geen idee hoor. Ik durf het niet aan met een drachtige merrie. Ze ziet er wel goed uit!

Voor de mensen die wel fanatiek trainen nog, staan de merries dan ook onder deken? Hier 3 weken terug laatste wedstrijd gehad en ook voor het laatst gereden. Ze heeft lekker verlof. Zal haar soms pakken voor een stapritje zonder zadel , vind ze altijd wel gezellig. Ze heeft geen deken op.

Mooney mooie veulens! Leuke betekenis ook :)

Wpaard als het niet meer past is ze toe aan verlof. Mijn paard past ook niet meer tussen het lamoen.

Caresse wat balen van de peesblessure.. beterschap!
Enne met een S. Savousha , Sazou , Separon. Nee oke ik kom ook niet heel ver :')

Amhorses ja leuk hè! Schiet nu echt op! Je dames zien er mooi uit. Sammie trekt mooi bij :j

Rensju over de helft *\o/*

Was hier laatst niet een bokker waarvan haar dochter bij het zesspan reed en diegene zich uitte over een te dikke shetlander die zeer waarschijnlijk drachtig was maar de manege houder zei van niet? Meen mij dat te herrineren. Maar die heeft dus vannacht een veulen gekregen :=

Hier heb ik de letter M. Heb opzich de namen al klaar liggen. Kan natuurlijk nog iets veranderen. Zoals elk veulen krijgt ie een tweede naam , die staat al wel vast.
De dames afgelopen dinsdag. We tellen rustig door
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:51 



 
Profiel   

Wat een dotje knolselder!
Ik gok op een kerst veulen

Kabayo, dat zijn al serieus buiken, ze staan er prachtig op!

Hier erg druk, probeer bij te blijven met lezen maar zit meer op bokt vanaf nieuwe jaar en natuurlijk als bevalling dichterbij komt!

Mijn merrie nu 216 dagen. Weinig kunnen trainen laatste maanden door werk en maatregelen. Blijft bij rustige buitenritjes.
Dat kan ze volgens mij prima aan en zadel erop gaat ook nog. Zonder durf ik ook niet dus als niet meer past stoppen we.

Ze staat wel onder deken, heb zonder geprobeerd maar ze maakt echt geen wintervacht aan en staat wel buiten.[ img ]

Gisteren even blokje om. Alleen stap want was veel te nat overal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:10 



 
Profiel   

Mooie buiken al!! Leuk om al die foto's te zien!
Hier staan ze zonder deken, deze dames worden ook niet getraind

Beetje slechte foto's

Charaya zit nu op 200 dagen *\o/*
[ img ]

Chloë is al 214 dagen en behoorlijk rond *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:42 



 
Profiel   

Aaaah Symke, wat een lief plaatje!

Kabayo, knappe Zilver. Ik ben fan.
Poppy is niet kleurgetest, maar ik ben 99% zeker dat ze een lichte smokey black is. Dan kan ook gezien haar ouders. Donker valk zou zogezegd ook kunnen, maar ik zie er geen agouti in.

Ze heeft er zin in haha. Tegen de avond zal het wel weer minder zijn, maar vind ze toch echt flink vooruitgaan zo.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:46 



 
Profiel   

@Knolselder wat spannend!! Zal vast niet weken meer duren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:48 



 
Profiel   

Ach Cynthia ik wist het geen eens van deja wat ontzettend rot zeg!


Leuk om te lezen met wat iedereen momenteel nog doet onder het zadel.

Onze Welsh cob zit nu op 200 dagen en zijn we ook nog wel fanatiek mee aan het rijden, en vooral lekker buiten rijden daar geniet ze ook echt van.

Iedereen z’n buikjes beginnen al te groeien! Laat het maar snel 2022 zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:54 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Ai Cynthia, ik wist niet dat Déjà door maandblindheid ingeslapen is moeten worden… zo triest he, voor de rest heb je gewoon een gezond paard en dan zoiets…

Nou, precies dit! Zo'n groot dier waarvan alles perfect functioneert, alleen zijn ogen niet meer. Je zou het liefst ergens twee ogen jatten en die er in stoppen. Maar ja...

Hij was inderdaad net 4 toen ze hem heeft laten inslapen |(

Yvk schreef
Cynthia StapHorse. :)) Ik denk dat ik toch nog even verder denk haha.
En, iets gevoeld tijdens het stalken?
Zonde dat Déjà zo vroeg is overleden..

Prima, je verzint toch geen betere naam :+
Nee ;( nou, niet 100% zeker. Ik hield mijn hand voor haar uier en voelde toen wat beweging in haar flank. Ik een stap naar achteren, kijken, en ik zag wel wat, maar ja, dat kan ook Fi zelf zijn geweest. Hoewel het eruit zag alsof er een aliën in haar buik zat die langzaam langs de wand schoof. Dus misschien, maar niet 100% zeker.

Poppy heeft zo'n schattig hoofdje <3 Ik ben benieuwd of ze nog 23 dagen wacht :D

Hier kruipen we ook langzaam naar de 200 dagen (198 vandaag) en op 1 januari voelt het echt ineens heel dichtbij *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:59 



 
Profiel   

Lekkere buiken allemaal Kabayo, RianneP en Symke <3 <3

Caresse staat ook onder een deken en doet op het moment ook niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:28 



 
Profiel   

Die van ons hebben ook een deken op en doen niks. Sommige maken ook geen wintervacht aan, dus die proberen we zo wat te helpen. En ze staan allemaal te rillen als het een keertje regent als we geen deken op doen. Met deken kijken ze vooral heel chagrijnig _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:41 



 
Profiel   

Cynthia, wat sneu om op zo’n jonge leeftijd al afscheid te moeten nemen.

Kabayo, dat worden al echte buikjes. Knapperds, ben wel heel benieuwd naar het veulen van Zilver.

Hier staan de beide merries onder de deken. De driejarige is net zadelmak gemaakt en ze heeft al haar eerste bosritje gemaakt. Zij zit nu op 165 dagen. Maike zit op 200 dagen. Zij gaat nog regelmatig mee naar het bos.

AM. De dames zien er goed uit. Sammie komt lekker bij.

Knolselder wat een buikje. Spannend de komende tijd.

Ik merk dat mijn merries sinds een week veel meer hooi eten. Ze krijgen onbeperkt. Zal wel een fase zijn in de dracht denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:51 



 
Profiel   

@Cynthia: zo vreselijk als ze door zoiets stoms ingeslapen moeten worden. Maakt het extra zuur.

@Kabayo: Dat zijn al flinke buiken. Bij Treasure vraag ik mij regelmatig serieus af of ze wel dragend is. De dekhengst die er pal naast staat slaat ze echter zeer duidelijk af en doet ze heeeeeeel boos tegen.
Wbt het springen: de meningen zijn daar een beetje over verdeelt. De dierenartsen die ik er over gesproken heb in het verleden zeggen dat het geen invloed heeft. Wel met bepaalde kanttekeningen uiteraard dat als de merrie aangeeft het genoeg te vinden omdat ze te zwaar wordt je dan natuurlijk niet moet blijven pushen( nu was ik dat sowieso niet van plan natuurlijk).
En dat bijvoorbeeld oudere merries, of merries die al meermaals veulens hebben gehad vaak niet meer zo sterk in banden en buikspieren ed zijn en je dan dus meer kans hebt op bijv. een torsie.
Tja die van mij is jong, in top conditie en als ik zie wat ze in de wei allemaal uithaalt zijn onze parcoursen peanuts. Nu was het in eerste instantie de bedoeling om BB/B te rijden, maar ze zijn samen werkelijk door de klasses gevlogen. Ze heeft dan nu ook in 3 L parcoursen alles 0 gelopen. Echter de overstap naar de M gaan we dus echt niet meer maken. Enerzijds omdat ik dat niet fair vind voor de merrie met het oog op dat ze uiteindelijk toch echt uit zal dijen en anderzijds omdat ik vind dat je in 4 maanden niet klaar bent voor het M.
Ik snap je vraag dus wel volledig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:54 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien dat de buiken al zo mooi zichtbaar worden bij de dames! <3
En namen... ik ben er ook al druk mee. Heb al een aardig lijstje met potentiële kanshebbers *D ik zit niet gebonden aan een letter of regels dus ik kan alle kanten op!
Coco is vandaag 196 dagen en ik zag vanmorgen voor het eerst het veulen flink bewegen in de buik! Zo bijzonder! <3 Ik heb er een filmpje van gemaakt, eens kijken of ik die hier kan uploaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:56 



 
Profiel   

Hier bijna op 200 dagen, al zeer beschermend (misschien zacht uitgedrukt :P)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 19:31 



 
Profiel   

Ego, Poppy is enorm gevuld en er komt een straal uit. Had geen strips bij, os nog niet wit. Maar jeetje
[ img ]

En nu

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 20:27 



 
Profiel   

Knolselder wat een schatje! Maar wát een vooruitgang!! :oo Als het zo vordert gaat het niet lang meer duren, en dan is het eerste veulentje er al :D

Kabayo, Havanna staat nu al even met verlof maar wel onder deken.
De dames zien er goed uit. Ik vind vooral Zilver ineens flink groeien.

Cynthia ik voelde het ook bij de flank, niet bij het uier. Ik ben nog naar de andere kant gelopen om op de zelfde plek te voelen en daar voelde ik niks. Even later nog eens gevoeld op dezelfde plek als waar ik iets voelde en daar was het toen ook rustig, terwijl ik het ervoor echt voelde duwen. <3
Denk dat het bij jou dan ook wel het veulen was.

Petra die is zeker al beschermend :')

Ik ben ook zo benieuw naar alle namen van jullie veulentjes. Laat het voorjaar maar opschieten om alle veulens te mogen verwelkomen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 20:46 



 
Profiel   

Ojee knolselder, nee die gaat kerst niet halen!
Maar dan hoort ze eigenlijk nog in topic 2021 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:09 



 
Profiel   

Om daar nu nog nieuw leven in te blazen… :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:21 



 
Profiel   

Dat gaat snel nu Knolselder :):)

Ziet er gezellig uit jouw merrie, Petra := :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 21:51 



 
Profiel   

YvK, ik ga morgen nog eens uitgebreid kijken. Ik wil mijn merrietje nu wel eens ‘zien’ :D

Ooooooo Knolselder! Dat wordt een 2021 baby! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:09 



 
Profiel   

Knolselder *\o/* wat super spannend zeg *\o/* wat leuk al, deze voorpret <3
Lief dat je fan bent van Zilver :D Leuk dat je een smokey Black toch op het "blote oog" ziet. Soms ook niet toch? Waag je er nog een kleurtest aan?

Petra jeutje, wat een draak ~~}> Wat een lieverdje hihi

Yvk ja ben het met je eens! Dikkie.
Qua namen heb ik Maya en Maestro. Maestro staat eigenlijk wel vast want mijn vriend noemde het veulen van dit jaar ook steeds Maestro :+ over Maya ben ik nog niet helemaal uit. Doet mij denken aan die bij :+ Aan de andere kant vind ik het ook wel weer kort en krachtig. Lastig

Polo leuk hè om te voelen! Dan wordt je nog nieuwgieriger :=

Kyrkelover , ja mijn dames groeien mooi door. Die van jou ziet er inderdaad nog super slank uit maar aangezien het gedrag zou je zeggen drachtig.
Duidelijke uitleg wbt het springen! Een torsie lijkt mij dan toch weer heel eng, maar zo te lezen ga je er heel wijs en verstandig mee om. Super zeg. En geweldig dat ze het zo leuk vind. Je ziet dat gewoon :j

Fleuribelle ja ik ook! Ik grap al steeds dat ie maar 1 wit voetje krijgt. Kan het altijd meevallen := Ben een beetje bang op minimaal bont. Achja we gaan het zien :D

Goldenarrow klinkt heel herkenbaar. Had mijn merrie die veel Arabisch bloed had ook :+

Cynthia oehh bijna 200 *\o/*

Janine 200 mijlpaal *\o/*

Rianne bij chloe zie je het al wat komen! Die andere valt nog mee :)

Symke dankjewel! Even de camera uit het stof gehaald. Heerlijke foto zo samen buiten. Genieten.

Hier even een poets avondje. Ze beginnen te ontploffen. Net popcorn. Zo is het nog niks. En ineens... boem :+
Fayola vond het heerlijk
[ img ]
Zilver ook. Haar veulen was heel druk. Ze vond dat niet zo prettig. Ze schopte ook naar haar buik. Ik heb dan wel het veulen kunnen voelen <3 Zo leuk... zo nieuwsgierig
[ img ]
Nee ze heeft niet zo'n steil achterbeen. Haar lichaam is naar links gedraaid

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:25 



 
Profiel   

Inderdaad Kabayo, je ziet het niet altijd! Bij deze was haar vader ook zo licht.
Deze is smokey black getest en zie je amper wat aan
[ img ]

Wellicht dat ik haar een keertje test, ik miet toch ook eens testen op overo voor de zekerheid, dan kan ik dat voor de leuk meenemen.

Ik ga ze zo nog eens checken 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 23:17 



 
Profiel   

Wat spannend!

Beste buiken ook al Kabayo!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 23:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 239 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen