Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 262 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Knolselder schreef
Heb je zelf al eens nar het nummer proberen bellen om zeker te zijn dat de voicemail echt is uitgeschakeld?


Ja, ook uitgetest inderdaad. Ik heb geprobeerd de nummers te programmeren door te bellen naar de simkaart, maar er wordt niet teruggebeld ter bevestiging. Het lukte daarna wel om de nummers via sms te programmeren, maar bij het testen belt hij niet (de juiste kleur lampjes gaan wel branden).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:36 



 
Profiel   

Dieyar schreef
Knolselder schreef
Heb je zelf al eens nar het nummer proberen bellen om zeker te zijn dat de voicemail echt is uitgeschakeld?


Ja, ook uitgetest inderdaad. Ik heb geprobeerd de nummers te programmeren door te bellen naar de simkaart, maar er wordt niet teruggebeld ter bevestiging. Het lukte daarna wel om de nummers via sms te programmeren, maar bij het testen belt hij niet (de juiste kleur lampjes gaan wel branden).

Simkaartje even in een telefoon doen en er dan naar bellen? En ook andersom, dus de simkaart (in een telefoon) laten bellen naar een andere telefoon? Is het beltegoed niet verlopen? Heb je de birthalarm van de slaapsensor afgehaald voor het testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:55 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Heb je zelf al eens nar het nummer proberen bellen om zeker te zijn dat de voicemail echt is uitgeschakeld?


Ja, ook uitgetest inderdaad. Ik heb geprobeerd de nummers te programmeren door te bellen naar de simkaart, maar er wordt niet teruggebeld ter bevestiging. Het lukte daarna wel om de nummers via sms te programmeren, maar bij het testen belt hij niet (de juiste kleur lampjes gaan wel branden).[/quote]
Simkaartje even in een telefoon doen en er dan naar bellen? En ook andersom, dus de simkaart (in een telefoon) laten bellen naar een andere telefoon? Is het beltegoed niet verlopen? Heb je de birthalarm van de slaapsensor afgehaald voor het testen?[/quote]

Allemaal geprobeerd. Het is een nieuwe simkaart met voldoende beltegoed :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:05 



 
Profiel   

Stukje activatie dat anders gaat ofzo? Van de sim zelf?
Sommige moet je eerst opwaarden ofzo geloof ik voordat je ze kunt gebruiken. Dacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:06 



 
Profiel   

Cynthia die is nog goed fit zeg! Wat een sprong maakt ze nog.
Vervelend dat ze zich niet goed voelde, gelukkig gaat het nu beter met Fi.

Jessicazz Woooow dat gaat écht opschieten zeg. Ik kijk er naar uit om jou en de andere eerste veulentjes te zien. :D Lijkt het zo door de foto of is haar buik nog meer gaan hangen?

Havanna is vandaag 240 dagen *\o/*
[ img ]
Aan de voorkant is nog niet zo veel te zien.

[ img ]
Aan de zijkant wel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:17 



 
Profiel   

Cynthia82 schreef
xYaartje, zwarte paarden kunnen het vosgen dragen. Je geeft nu aan dat haar moeder vos was, dus daar is je antwoord: Jenny draagt vos.
Als de hengst ook vos draagt en beide ouders geven het vosgen door, krijg je een vos.

Was haar moeder vos of vosbont?
Als haar moeder vos was (en dus niet bont) is jouw merrie heterozygoot voor bont.
Als het hengstje ook heterozygoot voor bont is, kan het zijn dat ze beiden hun bontgen niet doorgeven en dan krijg je dus een effen veulen :)

Enne, dankjewel <3

Wat interessant! En erg leerzaam ook weer.

Brenda, de moeder van Jenny, was inderdaad echt volledig vos (met lichte manen).
Het hengstje durf ik niet te zeggen hoe of wat. Weet alleen dat hij zwart bont is, maar over zijn ouders en de kleur van zijn ouders durf ik niets te zeggen.
Dan word het wachten tot de kleine is geboren. Zodat we het zeker weten wat de hengst doorgeeft.

Hoe zit het dan bijv met Zoë? Zoë is volledig vos (met voskleurige manen). Gedekt door dezelfde hengst als Jenny.
Helaas weet ik niet wie de ouders van Zoë zijn. Waardoor ik ook echt geen idee heb welke kleur Zoë verder nog kan doorgeven.

En om het nog leuker te maken. Maria en Frodo. Maria is Donkerbruin bont. En Frodo is Palomino Bont.
Heb de vader van Frodo wel eens opgezocht en als ik mij niet vergis is de vader van Frodo ook palomino bont of palomino.
Over de ouders van Maria heb ik verder helaas geen informatie.

Dit is hoe Maria haar aller eerste veulen er nu uit ziet (mijn pony). Ze was toen met een grijs/witte hengst gedekt. Asfaloth heeft ook echt de kleur van zijn vader gekregen.
Daarna is ze altijd gedekt door een vosbonte hengst waarmee ze bruinbonte veulens heeft gekregen en een zwart bonte en vorig jaar is ze door een Palomino bonte hengst gedekt:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:38 



 
Profiel   

Yvk schreef
Jessicazz Woooow dat gaat écht opschieten zeg. Ik kijk er naar uit om jou en de andere eerste veulentjes te zien. :D Lijkt het zo door de foto of is haar buik nog meer gaan hangen?

Jaaa haha nu je het zegt als ik foto’s ga vergelijken.
Want deze foto is van afgelopen zondag

[ img ]

En deze is van augustus :j
[ img ]


De buik van jouwn merrie begint ook al goed te groeien <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:59 



 
Profiel   

Oh mooie buiken al! Zien jullie al beweging? Ik heb deze week bij beide merries beweging gezien! De eerste keer! Ze moeten nog 3 en 3,5 maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:34 



 
Profiel   

RianneP schreef
Oh mooie buiken al! Zien jullie al beweging? Ik heb deze week bij beide merries beweging gezien! De eerste keer! Ze moeten nog 3 en 3,5 maand

Ik heb al veel geobserveerd (ook omdat ik eerst nog niet wist dat ze drachtig was en het op die manier probeerde vast te stellen haha)
Maar nog niks zien bewegen. Ik heb het sinds kort wel gevoeld onder de buik voor de uier. Heel gaaf.. Vandaag mocht ik weer even genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:01 



 
Profiel   

RianneP schreef
Oh mooie buiken al! Zien jullie al beweging? Ik heb deze week bij beide merries beweging gezien! De eerste keer! Ze moeten nog 3 en 3,5 maand


Ik voelde bij 6 maand al beweging en nu met bijna 300 dagen nog steeds <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:35 



 
Profiel   

Wat een mooie buikjes al *\o/*

Mijn merrie zit nu op 294 dagen. Ik dacht dat ze nog een aardig bescheiden buikje had totdat ik van onderen keek :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:13 



 
Profiel   

Hier dag 216...en vooral heel vuil :')
[ img ]

Mooie dames weer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:14 



 
Profiel   

Ik kom mij hier ook weer melden, vorig jaar ook (voornamelijk) meegelezen en wat gepost. Leuk om weer een groot aantal dezelfde merries terug te zien. Mijn merrie is teruggedekt met dezelfde hengst en nu 205 dagen drachtig.

Gelukkig hebben we nog even, en dat is ook wel nodig want we hebben wat ‘stress’ over een geschikte stalling. Ik ben bang dat onze huidige stal niet echt geschikt is voor een moeder met veulen, met name dat ze te weinig buiten zullen komen. En dat is toch wel cruciaal. Helaas is er weinig alternatief in de omgeving, of echt heel duur (stalling van rond de €500 en dan moet je nog buitenzet pakketten etc kopen). We zijn dus zelfs zo ver dat we overwegen de merrie te verkopen om haar toch een goede omgeving te geven. Ergens dus wel verdrietig allemaal, heel anders dan al het plezier dat we vorig jaar aan de dracht en het veulen hebben beleefd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:31 



 
Profiel   

Dieyar schreef
Wat een mooie buikjes al *\o/*

Mijn merrie zit nu op 294 dagen. Ik dacht dat ze nog een aardig bescheiden buikje had totdat ik van onderen keek :D

[ [url=m/tleQh8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gfgwTg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jCjFyl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Onze merries zijn rond dezelfde tijd uitgerekend, die van mij is nu 296 dagen

Mijn merrie heeft alleen nog niet zulke grote uiers, heeft die van jou eerder een veulentje gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:48 



 
Profiel   

Jessicazz schreef
Dieyar schreef
Wat een mooie buikjes al *\o/*

Mijn merrie zit nu op 294 dagen. Ik dacht dat ze nog een aardig bescheiden buikje had totdat ik van onderen keek :D

[ [url=m/tleQh8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gfgwTg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jCjFyl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk! Onze merries zijn rond dezelfde tijd uitgerekend, die van mij is nu 296 dagen

Mijn merrie heeft alleen nog niet zulke grote uiers, heeft die van jou eerder een veulentje gehad?


Wat een leuke merrie heb je <3
Die van mij heeft 2 jaar geleden ook een veulentje gehad. Maar de uier is pas de afgelopen dagen wat voller geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:25 



 
Profiel   

Hier staar ik mij niet meer blind op de uiers (houd de uiers uiteraard wel goed in de gaten). In alle jaren dat ik de uiers heb gecheckt hebben we maar 1 of 2 merries gehad die echt melk lekten en inderdaad binnen 24uur een veulen hadden.
De rest had wel volle uiers, maar lekten geen melk voor de bevalling of weinig uier en dat vulde zich dan tijdens de bevalling.
Ze doen het hier graag.... anders :D . Let wel altijd op gedrag van de merrie. Gedrag van de kudde zegt mij ook veel en uiteraard de slappe banden etc.
Moet morgen eens bij Jenny kijken hoe het er bij haar uit ziet, maar verwacht eigenlijk nog weinig en dat we pas in februari of maart verandering van de uier gaan zien. Eerste veulen voor haar. Dus heb echt geen idee hoe het allemaal zal gaan qua uiers, slappe banden etc. We gaan het mee maken. Zolang het veulen maar gezond ter wereld komt ben ik al blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:54 



 
Profiel   

Oke hopelijk weten jullie wat meer.
Begin april is mijn merrie uitgerekend.
Zie sinds vandaag dat ze constant hele kleine plasjes doet. Kan het zijn dat het veulen op de blaas drukt?
Vandaag 258 dagen
[ img ]

[ img ]

Bel morgen de dierenarts , want vermoed een evt. Blaasontsteking oid.
Natuurlijk nu ik een bakje had gevonden om het op te vangen zien we haar niet meer plassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 14:26 



 
Profiel   

Oef wat gaan jullie snel.

Wat spannend zeg met al die kleur kansen. Ben zeer benieuwd naar de verschillende veulentjes! Het is wel een proces waarbij je veel geduld moet hebben. Pff duurt zo lang nog :')

Vandaag gewandeld met de kids, hond en joly. Ook even mijn dochtertje op joly gezet maar dat vind ze niet meer leuk, begon ineens te happen. Dit heeft ze nog nooit gedaan maar wel een duidelijk signaal dat ze niks meer op haar rug wil hebben. Dus dan maar alleen aan de hand verder :j

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:31 



 
Profiel   

Pfoe ja jullie gaan hard zeg :+ krijg amper bijgelezen
Mijn merrie is kleurgetest en gedekt met een roan hengst, dus alleen kans op vos of roan, maar een mooie roan is ook niet zo vaak voorkomend bij de quarters dus wie weet :D

Verder zie ik al heel wat mooie ronde buikjes voorbij komen. Begint echt op te schieten nu vind ik! Over minder dan 60 dagen breng ik mijn merrie al naar het bevalcentrum toe :o Nog veel te doen hier voor het veulen komt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:35 



 
Profiel   

Kleur 'berekenen' is daar een tabel voor? Of een website waar het duidelijk uitgelegd word?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:58 



 
Profiel   

Mijn merrie schiet al aardig op en is weer gigantisch zoals altijdNog 2,5 maand.
Ze staat steeds vaker gewoon een beetje te dutten, ook als de rest compleet uit hun plaat gaan.
Vandaag deed ze toch even mee en dat bokken zag er nog best soepel uit met die enorme buik :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:28 



 
Profiel   

RianneP schreef
Kleur 'berekenen' is daar een tabel voor? Of een website waar het duidelijk uitgelegd word?


https://www.animalgenetics.us/equine/ccalculator1.asp

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:28 



 
Profiel   

Ik krijg 1 vos en 1 bruine :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:36 



 
Profiel   

Toushie schreef
RianneP schreef
Kleur 'berekenen' is daar een tabel voor? Of een website waar het duidelijk uitgelegd word?


https://www.animalgenetics.us/equine/ccalculator1.asp


Bedankt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:00 



 
Profiel   

XYaartje: heel benieuwd wat er uit komt voor een kleurtje, lekkere buik al :)

Cynthia: gekke Fi, nog zo druk met haar dikke buik <3

Jessica: duidelijk verschil in buik al :j hij hangt inderdaad al meer.

Yvk: van voor misschien nog niet heel veel te zien, maar van opzij des te meer :))

Dieyar: model ontplofte skippybal van onderaf :D

Charisma: niks mis met vuil toch :+

Toushie: ik durf er niks zinnigs over te zeggen maar ik duim voor jullie dat het niks is :(:)

Wpaard: ze geeft het duidelijk aan dus dat ze niks meer op haar rug wil, dat is wel fijn. Dan weet je dat maar toch :)
En niks mis met lekker wandelen.

Ajesca: echt een enorme buik zeg :oo Gaat wel opschieten al <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 262 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen