Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 268 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

 
Profiel   

Ik wil vandaag overgaan op 100 gram en dan volgend weekend helemaal niks meer. Zodat de overgang van 200gram tot naakt niet te groot is := :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:24 



 
Profiel   

Ik heb wel dekens op, ook gewoon als veulen er is. Buiksingels heel goed aansluiten en bilkoorden eraf of een van links naar rechts onder de staart door. Tot nu toe goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:38 



 
Profiel   

Het veulen komt al in februari. Daarom geen deken op gedaan, zodat ze een wintervacht kon aan maken. Gaat prima zo zonder deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 13:57 



 
Profiel   

MelissaV schreef
Oh jee Yaartje, hopelijk heeft ze gewoon een moeilijke dag en valt het mee, ik duim voor haar.

Deken heb ik hier niet op liggen in de winter, dus ook niet met de bevalling en jong veulen. Misschien als er echt weer zoveel dazen zitten dat de merrie wel een vliegendeken om moet maar dat zal pas juli/augustus zijn dan is het veulen 4/5 maanden, dat moet wel lukken. Merrie krijgt nogal snel bulten van dazen dus zonder is dan echt geen optie.

Dank je wel voor het duimen <3

Hoop inderdaad ook gewoon op een moeilijke dag!
En ik heb geen idee waar de koliek aanval ineens vandaan is gekomen.
Echt niet. Ze deed het zo goed! Reageerde goed op haar kruiden die speciaal voor haar zijn uitgemeten z (uiteraard rekening gehouden met dracht).
Zat goed in haar vel en dan toch ineens dit... Ik snap er niks van.

In ieder geval heeft ze ook weer wat pasjes gedraafd. En toen ik de fiets ging pakken lag ze heerlijk uit te rusten in het hooi wat ik op aanraden van de eigenaar bij haar heb neergelegd.
Nog aan de praat geraakt met een kennis.
Kon ik haar mooi in de gaten houden. Ze stond zelf ook weer op en toen ik weg ging leek ze zelfs weer interesse in het hooi te hebben!
Nog niet van harte, maar de interesse was er!
Haar eigenaar (wie ook de fokker van mijn pony is) houd haar goed in de gaten en belt mij als er iets is of als ik moet komen.
Ik hoop zo dat ze er goed door heen komt en we straks alsnog een veulentje kunnen verwachten.

Ziek zijn heeft zo zijn voordelen _O-

[ img ]


En ja... Dat vind Frodo (en de rest van de kudde) ook haha. Die eten er gelijk van mee _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:02 



 
Profiel   

Jessicazz schreef
Vraagje!
Hoe doen jullie het met de dekens?
Mijn paard staat nu nog onder 200 gram en wil vandaag overgaan op 100 gram. Moet er namelijk niet aan denken dat het veulen vast komt te zitten als ze melk wil drinken. :( :(

Ze staat op het moment in een vrij koude stal wegens buitenluiken. Ze is niet snel koud maar is gewend aan een deken elke dag :brr: :brr:

Ik kom er niet elke dag anders had ik overdag de deken afgedaan en savonds weer op



Mijn merrie staat nog gewoon onder een 100 of 200 gram. Richting voorjaar ga ik afbouwen zodat als het veulen komt ze zonder is. Ze heeft vetjes genoeg en het eigenlijk niet snel koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:03 



 
Profiel   

Mayflower ik ben er benieuwd naar de uitkomst qua model en kleur. Ik had nog niet eerder van de combinatie gehoord.

Yaartje hopelijk is ze snel weer in orde. Wanneer verwacht je het veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:08 



 
Profiel   

Orange schreef
Mayflower ik ben er benieuwd naar de uitkomst qua model en kleur. Ik had nog niet eerder van de combinatie gehoord.

Yaartje hopelijk is ze snel weer in orde. Wanneer verwacht je het veulen?

Dank je wel! Dat hoop ik ook!
Laatste dekdatum die ik heb is rond 7 mei vorig jaar. Daarna niet meer hengstig geweest. Dus veulen zou april moeten komen.
Natuurlijk even spannend hoe dat zich de komende dagen gaat ontwikkelen na vandaag.
Morgen voor de zekerheid ook even ontwormen ivm slappe mest en vanwege dit gedoe.

Zal mijn best doen om vanavond een bijleespost te maken als hoofd ernaar staat en anders houden jullie die nog van mij te goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:38 



 
Profiel   

Kabayo, Bailey is nu drachtig van Palousa San Sebastian. Hopelijk dus een baby met wat stippen <3

Kwa dekens staat Bailey zonder. Milka(de zwartbonte) was geschoren omdat we nog niet wisten dat ze drachtig was dus die staat nu nog onder 300 grams maar ga ik wel snel afbouwen want een deken met veulens/bevallen vind ik echt levensgevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:18 



 
Profiel   

Estonia maakt geen wintervacht aan, dus die staat onder een deken. 's Nachts doen we die af en dan 's ochtends op. Als het veulen straks geboren is hoop ik dat het weer wat mild is, anders inderdaad de buiksingels gewoon goed aansluiten aan de buik en ik haal het bilkoord er dan meestal wel af. De rest van de dames (muv Anna, maar die bevalt toch pas in juni) heeft nu geen deken op, maar die maken wel voldoende vacht aan.

Estonia is inderdaad nog geen singel gewend. Ik doe hem meestal om als er iets van tekenen zijn, dus als de uier groter wordt ofzo. Of als we merken dat ze zich vreemd gedraagt op stal. Maar daar is nu allemaal nog geen sprake van, ze zit ook pas op dag 310 natuurlijk, dus het veulen mag ook nog helemaal niet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:54 



 
Profiel   

CharmFaith schreef
Kabayo, Bailey is nu drachtig van Palousa San Sebastian. Hopelijk dus een baby met wat stippen <3

Kwa dekens staat Bailey zonder. Milka(de zwartbonte) was geschoren omdat we nog niet wisten dat ze drachtig was dus die staat nu nog onder 300 grams maar ga ik wel snel afbouwen want een deken met veulens/bevallen vind ik echt levensgevaarlijk.


CharmFaith Palousa San Sebastian is een knappe hengst, wauw!

Mij lijkt een merrie met deken en veulen ook niet fijn maar de mijne is pas in mei aan de beurt dus dan kan ze prima zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:01 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb het ook geprobeerd. Wel even in de breedte gedaan want anders paste d’r buik er niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:02 



 
Profiel   

Ik was het topic kwijt! Blijkbaar per ongeluk ontstipt :n

Met Giv gaat het goed. Ze is vandaag 6 maanden, 184 dagen.
En ik zie eindelijk een beetje buik! *\o/*
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:09 



 
Profiel   

Mooie buik al Orange!

Hier nog geen nieuws. Ben ook niet gebeld. Dus ik verwacht dat geen bericht goed bericht is en Maria morgen gewoon weer vrolijk in de wei staat te grazen. En mij aankijkt van: "Wat doe jij hier nou zo vroeg? Alles gaat goed hoor!". En zich afvraagt waar al die drukte om was.
Het zal vermoed ik net als in het verleden zijn dat ze een dag koliekerig is en het daarna weer een hele poos goed gaat. Maria heeft wat dat betreft hele gevoelige darmen en maag dus dat zou wel echt mee kunnen spelen. Daardoor heeft ze al eerder koliek gehad 2 jaar terug (op eerste kerstdag toen).
Morgenochtend ga ik er sowieso heen en morgenmiddag ook. En dan heb ik sowieso een uitgebreidere update.

Zit nog wel even naar een zandkuur te kijken die een drachtige merrie evt. mag hebben. Wil het gewoon in huis hebben :j .
Er is alleen zoveel en hoef ook echt niet de duurste te hebben. Als het maar werkt! Dus als iemand tips heeft, graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:16 



 
Profiel   

Xyaartje Ik bestel via pit en pit. Heb van alles uitgezocht maar hun zijn het goedkoopst. En dan wissel ik af tussen psylium husk en gewone psylium zaadjes.
Bij pharmahorse betaal je voor husk, 24 euro per kilo en bij pit en pit 24 euro voor 1,5 kilo. En de zaadjes zijn 10 euro per kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:51 



 
Profiel   

Nou wat foto's van mijn merrie 215 dagen.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:04 



 
Profiel   

Nu niet schrikken. Foto van onder[ img ]


Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 23-01-22 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:05 



 
Profiel   

Melissa1996 schreef
Xyaartje Ik bestel via pit en pit. Heb van alles uitgezocht maar hun zijn het goedkoopst. En dan wissel ik af tussen psylium husk en gewone psylium zaadjes.
Bij pharmahorse betaal je voor husk, 24 euro per kilo en bij pit en pit 24 euro voor 1,5 kilo. En de zaadjes zijn 10 euro per kilo.

https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

https://www.pit-pit.com/psylliumhusk-vlozaadvezels.html

Bedoel je deze? En kan je die gewoon zo los geven? Ze krijgt namelijk alleen haar kruiden. Dus dan zou ik dat erdoor moeten mengen.
Hoeveel geef jij er eigenlijk van en voor hoelang? Al moet ik hier natuurlijk rekening houden met een Shetland pony. Want dat van pit & pit is inderdaad wel een leuke prijs! Pharmahorse is inderdaad nog best wel duur. De Rozenbottel daar is zelfs duurder dan bij pit & pit.
En dan zou ik de rest van de kudde daarin mee kunnen nemen (qua voer zoals brokken en dit soort dingen ligt het bij mij en daar mag ik over beslissen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:05 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Melissa1996 schreef
Xyaartje Ik bestel via pit en pit. Heb van alles uitgezocht maar hun zijn het goedkoopst. En dan wissel ik af tussen psylium husk en gewone psylium zaadjes.
Bij pharmahorse betaal je voor husk, 24 euro per kilo en bij pit en pit 24 euro voor 1,5 kilo. En de zaadjes zijn 10 euro per kilo.

https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

https://www.pit-pit.com/psylliumhusk-vlozaadvezels.html

Bedoel je deze? En kan je die gewoon zo los geven? Ze krijgt namelijk alleen haar kruiden. Dus dan zou ik dat erdoor moeten mengen.
Hoeveel geef jij er eigenlijk van en voor hoelang? Al moet ik hier natuurlijk rekening houden met een Shetland pony. Want dat van pit & pit is inderdaad wel een leuke prijs! Pharmahorse is inderdaad nog best wel duur. De Rozenbottel daar is zelfs duurder dan bij pit & pit.
En dan zou ik de rest van de kudde daarin mee kunnen nemen (qua voer zoals brokken en dit soort dingen ligt het bij mij en daar mag ik over beslissen).

Jup

Ik moet zeggen dat ik het wel beetje op gevoel doe. Maar als je de hoeveelheid aan houd van bijvoorbeeld pharma horse
Pony (± 300 kg): 2,5 maatschepje per dag
Paard (± 600 kg): 5 maatschepjes per dag
Het bijgeleverde maatschepje bevat ongeveer 10 gram.
Hun adviseren 7 dagen.

Ik voer er een beetje Daily plus met een beetje water bij voor het gemak van eten maar zaira is zo gek op de husk die eet het zelfs droog weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:11 



 
Profiel   

Goldenarrow die van jou gaan opschieten! *\o/*

Yaartje gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan met Maria, maar wel even schrikken zo.

Jessicazz Havanna staat ook onder deken. Die wil ik ook wel af hebben op het moment dat het veulen kan gaan komen. Nu heeft ze het redelijk snel warm en pas eind april uitgerekend dus denk dat hij dan wel makkelijk af kan. In de zomer heeft ze nooit een deken op dus met veulen sowieso geen deken.
Ik denk als je het zo afbouwt zoals je zegt, dat het wel moet lukken. Overdag is de temp nog redelijk alleen in de nachten is het nog wel koud.

Kabayo heel saai. :') Er gebeurt nu zo weinig.

Pradadaan aan de voorkant zie je echt al een flink buikje tevoorschijn komen.

Vienna ze ziet er goed uit voor het aantal dagen,

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:57 



 
Profiel   

Melissa1996 schreef
xYaartje schreef
https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

https://www.pit-pit.com/psylliumhusk-vlozaadvezels.html

Bedoel je deze? En kan je die gewoon zo los geven? Ze krijgt namelijk alleen haar kruiden. Dus dan zou ik dat erdoor moeten mengen.
Hoeveel geef jij er eigenlijk van en voor hoelang? Al moet ik hier natuurlijk rekening houden met een Shetland pony. Want dat van pit & pit is inderdaad wel een leuke prijs! Pharmahorse is inderdaad nog best wel duur. De Rozenbottel daar is zelfs duurder dan bij pit & pit.
En dan zou ik de rest van de kudde daarin mee kunnen nemen (qua voer zoals brokken en dit soort dingen ligt het bij mij en daar mag ik over beslissen).

Jup

Ik moet zeggen dat ik het wel beetje op gevoel doe. Maar als je de hoeveelheid aan houd van bijvoorbeeld pharma horse
Pony (± 300 kg): 2,5 maatschepje per dag
Paard (± 600 kg): 5 maatschepjes per dag
Het bijgeleverde maatschepje bevat ongeveer 10 gram.
Hun adviseren 7 dagen.

Ik voer er een beetje Daily plus met een beetje water bij voor het gemak van eten maar zaira is zo gek op de husk die eet het zelfs droog weg.

Dank je voor de tip! Dan ga ik daar zeker even naar kijken. Heb ook nog wat andere mensen gevraagd voor tips dus ga de komende dagen even rustig rond kijken en van daaruit de beslissing maken, maar die van pit en pit staat nu wel hoog op het lijstje!

Yvk: Gelukkig wel! En dat was het zeker. Was echt even bang dat ze verworpen had, maar godzijdank was dat niet zo. Nou is koliek ook al gewoon niet leuk. Nu nog hopen dat het met zowel Maria als de kleine echt goed gaat. Echt heel benieuwd hoe ze er morgenochtend bij staat en stiekem vind ik dat ook wel een beetje spannend eigenlijk :j .
Weet gewoon niet wat ik aan kan treffen, maar zie haar er echt voor aan om mij echt aan te kijken van: "Wat? Waar maak je nou in hemelsnaam druk om. Niets aan de hand hoor.".

Je mag wel even met mij ruilen qua pony's Yvk. Er gebeurt hier altijd wel iets :D . Geen een dag is saai hier. Altijd weer afwachten wat ze nu weer uitspoken :') Maar op veulengebied alles nog rustig (gelukkig).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:29 



 
Profiel   

Zandkuur, altijd lastig. Ik bestel ook bij pit&pit. Ik volg echter wel de hoeveelheden die geadviseerd worden door de grotere klinieken, dat is 0,5 gr per kg lichaamsgewicht bij onderhoud en 1 gr per kg lichaamsgewicht bij echte problemen.
Die 25 - 50 gr die meestal aangeraden op verpakkingen worden doen naar alle waarschijnlijkheid niets. Voor onderhoud zou je dus een pony van 300 kg eigenlijk 150 gram moeten geven en paard van 600 kg 300 gram. Ik vind het zelf een uitdaging, het is echt best veel helemaal als je normaal alleen een beetje balancer voert. Maar dat is dus wel wat de experts aanraden.

Mijn merrie is echt een beetje klaar met de buik rondzeulen volgens mij, ze staat er soms echt bij met zo'n sneu hoofd soms :+ . De buik schommelt ook lekker heen en weer als ze rond loopt. Ze zit nu op 282 dagen, dus ze moet nog wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:49 



 
Profiel   

Yaartje. Dat was even schrikken. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan.

Jessicazz. Hier hebben ze enkel een regendeken op gehad. Ik hou hier altijd rekening mee ivm bevallen dat ze niet met kort velletje staan omdat ze dekens gewend zijn. Enige wat je nu idd kan doen is afbouwen.

Al kan het soms nog flink koud worden, hopelijk past de merrie zich snel aan.

Goldenarrow. Estonia is al wel heel eindje onderweg. Ik ben stiekem jaloers :+

Pradadaan. Welkom terug. Klein buikje gespot :j

Antal dikke buiken gespot ook van onderen. Begint nu toch wel spannend te worden

Nigrante heeft haar eerste verandering in uier. Van niks naar theezakjes :') ze moet ook nog even.
Soms lijkt het net of ze niet drachtig is,zo strak nog. Maar als ze net wat anders staat zie je het heel duidelijk.
[ img ]
[ img ]
Wild Thing is ook duidelijk dikker. Onder het zadel is ze nog zo fit, handen vol aan

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 02:01 



 
Profiel   

Gisteravond toen ik naar bed ging vergeten mobiel op luid te zetten, stom, want daardoor heb ik zojuist terwijl ik mij aan het aankleden was wel telefoon van de eigenaar gemist.
Terug gebeld en uiteraard niet te pakken gekregen (vermoed dat die hooi aan het geven is). Ik hoop dat die belde met goed nieuws, maar ik ga er zometeen sowieso nog even gelijk heen. Als het ernstig was had die denk ik wel 2x achter elkaar gebeld. Daar ben ik ook wel zeker van.
En dan hoop ik een positieve update te kunnen geven met een eigenwijze dame die mij aankijkt van: "Waar maak je je druk om?".
En met een baby dat nog veilig warm in haar buik zit.

Prachtige merries AM_horses <3 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:56 



 
Profiel   

Voorzichtig aan positieve update *\o/* !
Toen ik aan kwam fietsen zag ik haar in haar hoek actief aan het eten. Weet alleen niet of ze eruit is geweest.
Aan de staart te zien lijkt ze wel gemest te hebben dus ook dat is positief!
Heeft niet meer gerold. Modder is opgedroogd en ze is niet nat.
Buik ziet er minder pijnlijk en opgetrokken uit. En baby zit er nog in.
Wormenkuur zit er in.
Hopelijk zijn er verhalen van merries die tijdens dracht koliek hebben gehad en later alsnog een gezond veulen op de wereld hebben gezet? Dan ben ik ook weer rustiger.
Al met al lijkt het de goede kant op te gaan!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:38 



 
Profiel   

1 van de merries bij ons op stal heeft afgelopen jaar tijdens de dracht koliek gehad en daar is een mooi en gezond veulen uitgekomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 268 van de 500 [ 12478 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen