Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 216 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 247  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

 
Profiel   

Prachtige foto's Balko <3 <3

Mooi dat roan Kyrkelover en knap dat ze al vast kan staan :)

Leuk om de veulens zo te zien groeien <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 07:09 



 
Profiel   

Na lang wachten en niet wetent wanneer het geboren zou worden. Is het vannacht geboren. Het is een hengst en me dochter heeft hem de Shadow gegeven
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina.

Balko, dat is zeker iets om trots op te zijn. Prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 14:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 14:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 14:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 14:30 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*

Misty is behoorlijk aan het verharen. Ze is 3 maanden oud :D
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina! *\o/*
Aan de benen te zien wordt hij een schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:45 



 
Profiel   

gefeliciteerd met je veulen.
leuke foto's balko

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:26 



 
Profiel   

Sarina. Gefeliciteerd

Balko. Prachtige foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:53 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Mooie foto’s ook weer van de veulens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 18:47 



 
Profiel   

Sarina gefeliciteerd!

Wpaard mooi dat verharen en wat eronder uitkomt

Komt er bij jullie veulens ook al best een dik vachtje onderuit? Hier blijft de krul erin op zn rug :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 18:47 



 
Profiel   

Wpaard, ons hengstje is 2,5maand en ziet er nu precies zo uit.

Het quarter veulen is nu 3 maanden, maar verhaart amper. Heeft ook nog niet de helft aan vacht wat de shet heeft, maar ben wel benieuwd. Hij is buckskin/valk en was wel benieuwd of hij nog iets donkerder of lichter zou worden uiteindelijk.

Zondag wel even hele lichte paniek. Hij kreeg per ongeluk een trap van zijn moeder en stond op 3 benen. Ze trapt vliegen weg en hij liep net vlak achterlangs.
Even naar stal gebracht liep hij alweer na wat trekken, maar hij moest vooral mentaal geloof ik even verwerken dat hij pijn had.

Z'n moeder probeert hem wat los te laten, maar hij gilt de hele boel bij elkaar, ook als hij haar gewoon ziet. En het ergste is als zijn oom de ene kant op loopt, de shetjes de andere kant op en zijn moeder weer een andere kant. Dan blijft hij maar halverwege staan roepen. Echt een kind van zijn moeder dus. ( die voor haar doen al even erg rustig is juist )

Shetjes zijn ook super en het veulentje is echt van bang naar grote knuffelkont omgetoverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 01:32 



 
Profiel   

Wpaard: inderdaad flink aan het verharen, wel fijn met dit warme weer. Er komt een mooi kleurtje onder uit.

Sueño verhaart nog niet heel hard, alleen zijn hoofd en op zijn hals is een beginnetje gemaakt, hij is nu ruim 2,5 maand.
Zou wel fijn zijn als hij zijn dikke vachtje wat kwijt zou raken, met die warmte zweet hij soms best :(:)

Edit: Superpony dat was inderdaad vast even schrikken toen hij op 3 benen stond :oo
Gelukkig viel het mee. En een echt moederskindje dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 06:02 



 
Profiel   

Schrikken superpony maar kan ook schrik zijn, bij die jonge dieren wacht ik altijd even (ook pups en kittens, wordt vaker gebeld met ze zijn fractuurmank/op 3 poten en een half uur later dartelen ze praktijk in :') )

Hier heeft moeders hem een soort van 95%losgelaten :') ik kan haar ook prima weghalen. Ik heb haar nu in september weer ingeschreven voor een concourtje, wie heeft ervaring met het veulen een middagje alleen laten en de melkgift? Ik kan hem niet in een stal zetten, dus moet in de weide, uiteraard met zn beste maatje waar hij dus 95% van de tijd bijstaat. Ik wou het uiteraard wel opbouwen, gaan we een paar keer korter weg zodat we even in de gaten kunnen houden hoe die zich houdt. Verder eet hij prima hooi en drinkt uit de bak dus hij zal niet zomaar omvallen. Maar is het handig om tussendoor te melken eventueel? Of meenemen? Maar ben bang dat de merrie dan weer afgeleid is.


Hier dus ook al flink verharen, ik ben nog steeds benieuwd wat voor kleur hij nu heeft. Hij komt zo goed als wit onder het verharen uit. Moeder was ook zo als veulen, zou er dan misschien een dun/creme factor meespelen? Vader is palomino en moeders grootvader ook. Of is dit normaal schimmel? Alle andere schimmels waren de eerste jaren veel donkerder en als veulen donkerder van kleur. Ik dacht dat het misschien te maken had met het hetero/homozygote, maar deze keer gewoon heterozygoot.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En zo n wollig vachtje heeft hij al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 06:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Sarina!

Hier gister super goed nieuws gekregen, het veulen is volledig hersteld van Rhodococcus, er waren geen abcessen meer te zien en de bloedwaarden waren top!
Mijn veulen verhaart af en toe, haha.
Lijkt er wel heel donker onder vandaan te komen, maar heb me laten vertellen dat dat gebruikelijk is bij vos veulens.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 09:49 



 
Profiel   

Cemlys: ben heel benieuwd naar zijn uiteindelijke kleur.

Geen ervaring met voor langere tijd weg zijn bij het veulen en het veulen dan in de wei laten maar ik neem aan dat als het veulen ook al brok en hooi eet dat het niet heel erg is als het wat langer geen melk kan drinken.

Petra: Wat een goed nieuws *\o/* *\o/*
Fijn dat jouw veulen helemaal hersteld is weer.
Niks mis met een donkere vos <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 09:55 



 
Profiel   

Mijn veulen gaat dwars door alle draden heen :o.
Nu op stal gaat het prima.
Maar is altijd max uurtje. Even opbouwen zodat het veulen het gewend is maar ook het uier van je merrie niet gruwelijk vol loopt!

Wat super dat je veulentje hersteld is! Knap kleurtje!!!


Mijn appie veulen krijgt hele spannende oren, benieuwd hoe ze wordt!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 11:44 



 
Profiel   

Oei Balko toch een toverballetje hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 12:48 



 
Profiel   

Ben benieuwd Balko <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 13:10 



 
Profiel   

Geen idee hoe oud je veulen dan is, maar zou me meer zorgen maken om de uier van de merrie als je lang weg bent, zeker als ze ook iets moet doen met volle uier.

Ik was nog niet van plan ze apart te doen, maar vorige week stond mn merrie in de stal en wilde een vliegendeken op doen. Veulen lag buiten te pitten, dus deed even de staldeur dicht en ze was heel rustig. Deken op en weer los, maar geen gedoe.

Dat hij zo aan haar hangt, heeft ze echt zelf veroorzaakt. Het andere veulentje gaat ook best ver van zijn moeder, dus als ze dat samen zo doen, gaat het allemaal heel erg vanzelf straks.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 13:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 216 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 247  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen