Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 154 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Fotsy schreef
Kayley, ik zou eens foto laten nemen van haar voeten. Dit gaat veel duidelijkheid geven. Als een paard kreupel loopt na bekappen dan moet je je toch vragen stellen en niet alleen naar de smid wijzen.


Dit dus… zou er even een veearts naar laten kijken want dit hoeft niet perse door de smid te komen. Verder als ze drachtig zijn ook voorzichtig zijn met pijnstillers

Wat is iedereen al ver! :oo
Hier nog maar 2.5 maanden drachtig of zo :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 14:50 



 
Profiel   

cp112, netjes dat je iedereen zo op de hoogte hebt gesteld en besloten niet meer met dr te fokken. Fijn dat ze nu een goed plekje heeft aan de kust.

kabayo, lekker strak in dr velletje nog hoor.

muronia, oh stiekem jaloers hoor. Hier moeten we daar nog even op wachten. Maar vond dat altijd zo bijzonder om te zien in het begin. Later altijd medelijden met Bo als dr veulen een feestje van binnen hield.

Libera, ze lopen in het topic best ver uit één idd.

Hadden jullie paardjes ook last van storm in hun hoofd?
Hier was alles zo gek als een deur, rennen, bokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:33 



 
Profiel   

Kayley, heb je al eens bloed laten trekken bij je merrie?
Mijn oude pony vroeger heeft ook eens last gehad van te dunne en gevoelige zolen en die zat met tekorten, waarschijnlijk door zand in zijn darmen. Een leverkuurtje heeft hij toen ook gehad. Hem daarna op een andere manier gehuisvest en toen is hij helemaal bijgetrokken.

Leuk he dat er meer en meer paardjes over de helft komen? Hier zijn er in theorie ook al 2 over de helft tot veilig <3

Lexie is niet meer hengstig geworden, al stond de hengst ook niet meer in de buurt om het goed te zien. Binnenkort laten scannen, dan verwachten we misschien toch nog 1 later veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:43 



 
Profiel   

Kayley: wat balen, heb je je hoefsmid al gesproken? Ook ik zou toch een keer foto’s laten maken.

Muronia: dat ga je al duidelijk zien! Ik heb het veulen nu ook voelen bewegen maar nog niet duidelijk gezien.

Hier geen last van storm in de koppies, Zsaas is helemaal zen sinds haar dracht :’) soms zelfs iets te zen

Wauw kabayo ze is nog lekker strak!

Hier vandaag op de helft, 170 dagen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:54 



 
Profiel   

App ook maar even op mn tel gezet
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:49 



 
Profiel   

Fijne app idd, heb hem net ook geïnstalleerd.
Hier 133 en 125 dagen drachtig. De laatste heeft al het dikste buikje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 18:58 



 
Profiel   

Pomski dat verschilt per merrie maar vanaf een dag of 180 zou je iets kunnen zien of voelen.

Knolselder, dat zou toch mooi zijn! Leuke naam trouwens, mijn hondje heet ook Lexi :)

Kiki hier ook kolder in de kop vandaag. Mijn paddock is vanmorgen losgetrokken, dus hij was lekker los en zacht en met die wind erbij waren ze heerlijk dol toen ze buiten kwamen.

Dikzak haha
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 19:00 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Kayley, ik zou eens foto laten nemen van haar voeten. Dit gaat veel duidelijkheid geven. Als een paard kreupel loopt na bekappen dan moet je je toch vragen stellen en niet alleen naar de smid wijzen.

Leuke eerste buikjes.

Oh beweging muronia. Das altijd leuk. Ik twijfel altijd zeker bij een maiden is dat lastig.

Amai kabayo die ziet er nog strak in pak uit. Zou je niet zeggen dat ze ieder jaar al een veulen heeft gehad. Goed getraind zou ik zeggen.


Is al lang gebeurt hoor, nog geen 3 maanden geleden. Niks aan de hand. :) sterker nog, toen was ze net bekapt door haar op dat moment en was ze ook te kort. DA van de kliniek beaamde dit toen ook Ze heeft gewoon super gevoelige voeten. Naar de smid wijzen doe ik niet zomaar overigens. Ik heb deze smid al erg lang en ken ik best goed. Bij mijn andere paarden heb ik daar nooit last van gehad. Enkel nu bij Boston.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:21 



 
Profiel   

Marjolein: ja ik heb de smid al gesproken, gelijk de dag na het kappen. De smid denkt zelf ook dat ze toch nog net iets er te veel af heeft gehaald. Ze bied ook haar excuses en het spijt haar oprecht ook erg. Ze appte mij zelfs in het weekend op haar vrije dag om te vragen hoe het met Boston gaat.

Knolselder: dit is misschien wel even een goed idee om te doen. Toevallig moet ik dinsdag bij de kliniek zijn om een Mokzalfje te halen. Dan zal ik is vragen of ze in die week even tijd heeft om dat te doen. Had ik dit berichtje van jouw eerder gelezen had ik het net al laten doen, helaas te laat.

Overigens zit Boston nu op dag 114. Ze is net gescand. Het zag heel goed uit! Veulentje bewoog lekker veel dus we konden niet echt een moment pakken dat we hem duidelijk zagen. Maar dat is super positief iig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:34 



 
Profiel   

@Kayley95 Het lijkt erop alsof je inderdaad al veel hebt geprobeerd. Goeie tip om toch eens bloed te trekken. Vreselijk is dat als ze zo lopen. Zal voor je duimen dat het snel beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 10:33 



 
Profiel   

Kayley: wat vervelend dat Boston nu weer kreupel is, hopelijk is het snel over. Fijn dat de scan positief was, gefeliciteerd!

Muronia: wauw die is echt al dik zeg! Wanneer voel je het veulen ongeveer bewegen?

Shadow: die begint ook al mooi rond te worden!

marjoleine: ook al mooi rond buikje en ook de vacht lijkt wat dik te worden.

knolselder: succes met scannen!

Hopelijk kan ik weer wat meer mee kletsen vanaf nu.
Goldy is al over de helft van de dracht, 170 dagen drachtig vandaag. Ze heeft wel een flinke buik, maar ik vind haar verder wat mager. Het veulen van dit jaar is donderdag naar de nieuwe eigenaar gegaan en door de droge zomer met veulen aan de voet heeft moeders toch aardig ingeleverd ondanks bijvoeren. Goldy was denk ik wel klaar met het veulen, niet dat je er iets van merkte toen het er nog bij liep, maar ze heeft geen moment gehinnikt toen het weg was of gezocht of wat dan ook. Uier loopt ook mooi terug.


[ img ]


Picture begint ook wel iets te tonen in de flanken, zei is 84 dagen drachtig nu.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 12:56 



 
Profiel   

Hier begint ze nu wel duidelijk te tonen mmm 150 dagen ongeveer ik tel dat niet zo nauwkeurig :D . Boven is gisteren en onder is juli
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 18:56 



 
Profiel   

Veel in stilte meegelezen, omdat het nu eenmaal zo'n saaie tijd is die eerste tijd van de dracht haha.

Leuk om te zien en horen dat alles goed gaat kwa Dracht.

Hier mijn dames die nu ook duidelijk beginnen te groeien.

De vos voor het eerst drachtig (Nu 6 maanden heen)

De schimmel een oude rot in het vak (5 maand heen)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 11:08 



 
Profiel   

Cp112 jammer dat je die shire weg hebt gedaan. Maar wel begrijpelijk. Is eczeem (erg?) erfelijk? Of is dat onbekend. Ik ken iemand die fokt met een exceem merrie, maar dat vind ik not-done.

Chantalll welkom weer in het topic! Leuk dat je er weer bent. Door wie heb je ze laten dekken?

Fotsy die groeit goed!! Bedankt voor je compliment over Zilver!

Kayley wat vervelend zeg, alweer kreupel. Ik zou inderdaad eens de voet op de foto/scan doen. Just to be sure. Mocht dat goed zijn zou ik van smid veranderen.
Fijn dat de baby in orde was :D

Jennyk heerlijk al over de helft! Jaloers :D Ze lijkt zo niet mager op de foto

Claudia dat zie je al goed! Knappe merrie

Shadow ik zie inderdaad al een mooi buikje! Lekker nog op de weide

Marjoleine dankje! Jij al op de helft! Lekker, nu maar aftellen :j

Knolselder spannend! Wanneer ga je scannen

Kiki ook bedankt! En ze staat ook nogsteeds zonder deken hihi. Hier geen gekke merrie. Soms wel even lekker losgaan als ze net buiten is, maar vaak alleen op aanmoediging haha

Libera Ah je moet nog even :(:)

Pomski ik meende rond de 5 a 6 maanden

Nobel wat een sneu verhaal van unique. En veulen kwijt en verwaarlozing. Hopelijk helpen de hormonen met herstellen van de maag
Leuke foto's, ze ziet er nu heel blij en prachtig uit <3

Nieky ik zie het ook :))

Hier gaat het ook super. Zilver had zondag haar Z debuut voor de wagen. Ze sleepte 3 winstpunten en een eerste prijs mee naar huis. Helaas zijn er weinig menwedstrijden en zal de volgende 20 november pas zijn, dan in de klasse ZZ. Daar moet ze over 5 proeven 60% per proef behalen. Dan heeft ze haar sportpredicaat. Daarna doen we nog mee aan de IBOP (16 december) en als alles meezit gaat ze daarna met verlof. Tussen nu en 20 november zal ik haar 3 a 4x meenemen onder het zadel op wedstrijd in de L2. Benieuwd of we nog M startgerechtigd worden dit jaar ohz.
[ img ]
[ img ]
Tevens heeft de baby zich al zeer vroeg gemeld met 4 maanden drachtig

In haar flanken zie je het wel. Verder nog niet
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 16:41 



 
Profiel   

Goed bezig Kabayo! Mag ik vragen wie Zilver naar het sport predikaat ment?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 16:49 



 
Profiel   

Kabayo :wave:

De vos door Lemonshill Falcon


[ img ]

(Schimmel is Lemonshill Falcon)

De schimmel door Bronheulog Lord Jim


[ img ]

Bronheulog Lord Jim

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 17:59 



 
Profiel   

Net de Filium app ingevuld, toch wel fijn die reminders.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 19:11 



 
Profiel   

Nobel01 Jeetje dan heeft je merrie idd wel wat meegemaakt. Begrijpelijk dat ze daarvan maagzweren gekregen heeft. Kun je dat nog eens laten controleren of ze maagzweren heeft? Zou super zijn als het weg is.

Kayley95 Jeetje wat een gedoe zeg en wat sneu dat ze zo kreupel loopt na bekapppen.

cp112 Snap ik hoor dat je niet meer scant nu. Ben benieuwd naar de veulens. En ook begrijpelijk dat je de shire verkocht hebt. Ben wel enorm benieuwd naar haar veulen van vorig jaar idd.

Pomski Ik voel hier meestal beweging rond 5,5- 6 maand. Dus rond de helft zeg maar. Begint al aardig op te schieten ook bij jou.

knolselder Ben benieuwd of Lexie ook nog drachtig is. Wanneer laat je haar scannen?

Marjoleine89 Ook al op de helft, wat gaat het vlug ineens vind ik haha. Mooi buikje heeft ze al.

Muronia Bij jou merrie valt het buikje al goed op :D Vind het zo leuk als je het eenmaal goed begint te zien bij de merries <3

jennyK Normaal zal ze nu wel goed bijkomen als het veulen er vanaf is. Kan ze mooi extra spekkeis krijgen voor het volgende veulen. Zo op de foto vind ik ze er nog goed uitzien overigens.

Fotsy Je ziet het idd goed nu op de foto :j

chantalll Mooie buikjes krijgen ze al. En hele leuke combinaties <3

Kabayo Wat een mooie resultaten weer *\o/* En wat vroeg zeg dat je het nu al kunt voelen. heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 20:05 



 
Profiel   

Ik ben een tijdje niet actief geweest, wel mee gelezen. Vanaf nu probeer ik weer wat actiever te reageren.

Nobel01. Wat zonde van Unique. Altijd jammer hoe er soms om gegaan wordt met paarden. Met Liezella had ik ook veel klachten wat ook steeds naar maag verwees. Ze heeft meerdere Kuren gehad, dan leek het even goed te gaan, en zo waren de klachten weer terug. Het uiten zich ook vooral in lichamelijke klachten zoals rug, gevoelig op de buik. Soms zo heftig dat ze aanraking niet zomaar dulden. We hebben regumate geprobeerd, deed uiteindelijk weinig. Maar dracht doet haar goed. Ze ziet er geweldig uit en niet zo heftig meer op haar lichaam. Rijden heb ik nog niet kunnen uitproberen ivm blessure opgelopen op de wei.
Ik heb voor haar ook een voer advies opgevraagd, dit was ook echt een verbetering

Kayley. Wat sneu. Hopelijk heeft ze snel minder last

Cp. Jammer dat de shire er niet meer is. Maar logisch dat je niet met eczeem wilt fokken.

Muronia. Wat is ze al dik, alle merries beginnen echt te groeien, ik verheug me al weer op nieuwe veulens.

Ik dacht dst beweging te zien is vanaf 180 dagen. Maar kan het fout hebben

Kiki. Nee eigenlijk is hier alles vrij rustig op moment. Behalve de veulens, die ravotten wat af.

Knolselder. Spannend, duimen draaien

Marjoleine. Mooi buikje al

Shadow. Dat is ap heel flink voor de aantal dagen. Waarschijnlijk vooral vetjes

Jennyk. Herkenbaar, ik heb de merries ook niet zoals ik zou willen. Maar de droogte werkte niet mee. Nu zal ze wel opknappen na het spenen

Fotsy. Dir neemt het drachtig zijn ook erg serieus :=

Chantall. Die zijn goed gevuld

Kabayo. Wat goed, gefeliciteerd! Jammer dat er zo weinig men wedstrijden zijn


Odilia is ondertussen over de helft Nigrante is morgen op de helft. Ze groeien nu duidelijk.
Geen mooie foto's, maar duidelijk groei. Liezella vindt ik echt al mega met haar 147 dagen dracht
[ img ]
[ img ]
Nigrante krijgt nu ook een duidelijke buik.
[ img ]
En natuurlijk op de wei met de veulentjes. Wild Thing is 85 dagen onderweg, daar heb ik nu geen buik foto van.
[ img ]

White Dream heeft ook nog model gestaan. Tussen de lampen, hij vond het helemaal prima. Ik ben verliefd <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 01:03 



 
Profiel   

Prachtige foto van White Dream! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 08:06 



 
Profiel   

nieky1993 schreef
Cynthia82 mooi buikje krijgt ze alweer. Loopt Idris er ook nog bij?

Idris is er inderdaad nog :)
Blue is afgelopen zaterdag verhuisd. I mag nog tot volgend voorjaar blijven. Aan de hand van wat er uit Fi rolt, beslis ik weer opnieuw :)

Muronia, mooie foto van je dikzak! <3

Kayley, ik hoop dat B snel van haar pijn af is. En fijn dat alles nog goed is met de baby <3

Jenny, over de 170 dagen alweer :wow:
Fi heeft hier zaterdag wel wat gehinnikt toen Blue weg was. Zondag en maandag hinnikte ze alleen nog buiten de wei, niet meer op de wei :') en gisteren helemaal niet meer. Uier staat ook niet heel strak gelukkig :)

Fotsy, zo die heeft al een lekker buikje inderdaad <3

Wat is Zilver toch een knappe allroundmerrie he :)

Hele gave foto van WD AM! <3

Hier dag 131 :Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 09:02 



 
Profiel   

Mag ik mij hier misschien ook melden? :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 20:45 



 
Profiel   

kabayo en nieky: mijn mager is vaak ook anders dan van een ander, maar hier zijn ze dan ook meestal te dik :o

kabayo: wow zilver is goed bezig! Knap hoor!

am: ja voor het gras was het slecht jaar, nu is de wei weer mooi groen, dat ging ook snel toen het weer geregend had

cynthia: jij hebt ook in 1x afgespeend? Fijn dat Fi er ook niet echt last van had.

Chantall: al 6 en 5 maanden onderweg, fijn zo dicht bij elkaar uitgerekend!

calice: uiteraard! welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 21:15 



 
Profiel   

Nobel01 leuke foto´s en zo te zien heeft ze het goed naar haar zin los in de bak.
Maar sneu dat ze zo veel ellende heeft mee gemaakt :(:)

nieky1993 heerlijk gezicht zo´n uitstekend buikje al.

Kayley95 loopt ze alweer wat beter?
Fijn dat de scan goed was.

Marjoleine89 al over de helft, laat het aftellen maar beginnen *\o/*

shadow33 idd al een lekker buikje

Muronia haha heerlijke foto van haar dikke buik.
Hoe gaat het nu met je, knap je alweer wat op?

jennyk Goldy ook al over de helft, ook voor haar is het aftellen begonnen.

Fotsy je kan het al wel goed zien hoor, lekker buikje al

Chantalll leuk span heb je, buikjes gaan ook lekker

Kabayo lekker bezig met Silver. Ik hoor veel menners idd mopperen dat er niet zoveel wedstrijden zijn, of je moet echt ver gaan rijden.

AM_Horses ze zien er goed uit je dames, worden al flinke buikjes
Zo'n gave foto van WD <3

Cynthia82 was wel ff moeilijk dat je knappe man ging verhuizen.
Fijn dat Fi het goed doet met afspenen

Calice tuurlijk mag jij je hier ook melden!
Vertel, show haha

Hier verder niet zo heel veel te melden. Met Bo gaat het goed. Vorm van de buik is wat verandert en daaraan ga je wel zien dat ze drachtig is. Viel zelfs een paar stalgenoten op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 22:47 



 
Profiel   

Maandag komen ze scannen. Ik denk dat het w l raak is, maar indien niet is dat ook niet erg.

Hier beginnen er ook een paar flink uit te dijen, nog een aantal maanden wachten en dan wordt het echt weer spannend!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 09:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 154 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen