Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 194 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Sterkte AM, wat sneu
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:16 



 
Profiel   

268 dagen voor Faith
Vandaag voor het eerst het veulentje echt zien bewegen <3
[ img ]

Bailey op de achtergrond op 252 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:37 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:43 



 
Profiel   

AM, wat ontzetten zonde van Wild Thing haar veulen! Hoe is ze vandaag? Mist ze haar veulen erg of valt het mee?

Verona bakt een olifantje denk ik. Maar ze ziet er wel goed uit.

Balko leuk dat we bij jouw paard ook weer de tientjes kunnen zien groeien.

Happyhippie en Charmfaith, tof fat jullie de veulentje hebben gezien en gevoeld. Ik heb deze week ook voor het eerst een paar keer trapjes tegen m'n hand aan gevoeld.

Nobel, hopelijk is Unique snel gewend op haar nieuwe plekje en heeft ze minder last van kwaaltjes waardoor ze steeds kreupel wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:08 



 
Profiel   

Spannend Nobel! Hopelijk blijft ze nu fit en gezond.

Muronia die heeft ook al n mooie buik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:38 



 
Profiel   

Fijn dat het is gelukt met het verhuizen Nobel. Hopelijk nu minder nare berichten.

Als er een olifantje uit komt, moet ik toch even in gesprek met de hh _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:32 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal voor de lieve berichtjes.

Wild Thing lijkt oké. Misschien iets zen maar fit en geen koorts. Ze eet goed, vulva was ook mooi schoon.

De dierenarts had voorgesteld om een biopt van de uterus te nemen. Daar komt dan uit voor hoeveel procent ze kan voldragen. Dit wil ik dan laten doen. Als dit niet positief is, wordt ze niet meer gedekt.
Afgelopen jaar heeft ze een prachtig gezond veulen gehad met een dracht uit het boekje.
Ze is zo graag moeder en straalt dan helemaal. We wachten alles even af. Ik krijg misschien morgen maar ik denk eerder dinsdag de uitslag.

Ik ben zelf mentaal kapot. Deze week ook te horen gekregen dat ik op zoek moet naar een nieuwe stalling. De eigenaar wil minderen ;( dus we moeten weer opzoek naar iets nieuws. Dat valt niet mee met 4 merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:24 



 
Profiel   

Pfff am horses
Wat een pech aan alle kanten, sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:26 



 
Profiel   

Ik zag het op Facebook passeren, echt zo kak! Hopelijk hebben jullie snel terug een goede plek gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:46 



 
Profiel   

AM wat een pech weer. :knuffel: Beetje druk gehad de laatste tijd kon niet veel tijd op bokt spenderen om alles bij te houden.

Vanmorgen nog eens de paarden een flinke poetsbeurt gegeven. Die drachtige merrie van mij begint al te verharen. Vroeger nooit zo opgelet of ze eerder begint dan de andere paarden maar het valt nu wel op. Mijn andere verhaart nog niet maar zij wel. :?

Helaas is het hier bewolkt en geen zon dus het was wat donker in de stal maar ik vond het onzinnig om de lampen in de stal te doen branden. Foto's zijn dus wat donkerder dan anders.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:04 



 
Profiel   

petraaken schreef
Vanmorgen nog eens de paarden een flinke poetsbeurt gegeven. Die drachtige merrie van mij begint al te verharen. Vroeger nooit zo opgelet of ze eerder begint dan de andere paarden maar het valt nu wel op. Mijn andere verhaart nog niet maar zij wel. :?


Mijn drachtige merrie is dus ook aan het verharen. De andere paarden nog niet. Vond het ook een beetje vroeg en vroeg me al af of dit hormonaal kon zijn.

De enige reden die ik weet van te vroeg verharen is symptoom van PPID. Ze heeft echter geen enkel ander symptoom dus ga ik daar voorlopig niet van uit.
Ben dus eigenlijk al een beetje blij dat er nog andere merries zijn die dit hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:30 



 
Profiel   

Wisselt per paard hier. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 11:51 



 
Profiel   

Balko mini tietjes maar al wel wat vulling.

Happy_Hippie super leuk dat je het nu gevoelt hebt

Muronia wat zit zo mooi kort in haar vacht, snap je dilemma met wel/niet deken af doen.
Maar ze is wel mooi drachtig

CharmFaith wat leuk blijft iedere keer weer bijzonder ze voelen bewegen

Nobel01 wat fijn dat alles voorspoedig is verlopen. Hopelijk doet ze wel voorzichtig met zichzelf!

AM_Horses het zit je echt niet mee. Maar hoop dat de meting je een hoop duidelijkheid geeft.

petraaken mooi buikje heeft ze al. Bo is ook al enorm aan het verharen.
Hier op stal verharen er wel meer, maar niet allemaal. En niet enkel de drachtige.

mirjamalvaro gefeliciteerd Y)(^)

Bo had vanmorgen even lekker liggen paneren. Gisteren nog uitgebreid geborsteld dus vandaag lekker zo gelaten.

[ img ]

[ img ]
En ja voor de oplettende, Bo loopt vaak gewoon los mee vanuit de paddock naar stal en weer terug. Behalve als er andere paarden bij de stallen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:10 



 
Profiel   

Vraagje hoeveel merriebrok voeren jullie bij?
Men moeder wilt equifirst merrie brok voeren er staat op de verpakking 0,7/1k per 100kg dus dat zou betekenen ongeveer 5kilo per dag is dat niet een beetje overdreven?
Ze staat 24/7buiten doet niet zo veel en krijgen verdeeld heel de dag door hooi (verpakt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 13:57 



 
Profiel   

Ik voer nooit naar wat er op de zakken staat. Ik kijk per paard. Ik ben nu voorzichtig aan het overschakelen naar merriebrok. Voorlopig nog even half haar gewone voer en half merriebrok. Die merriebrok geef ik meer voor de podocare die er in zit dan voor iets anders. Verder als ze geveulend is geef ik wel wat meer dan normaal maar echt geen 5 kg. Dan kan ik die van mij rondrollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:11 



 
Profiel   

Happy_Hippie schreef
Vraagje hoeveel merriebrok voeren jullie bij?
Men moeder wilt equifirst merrie brok voeren er staat op de verpakking 0,7/1k per 100kg dus dat zou betekenen ongeveer 5kilo per dag is dat niet een beetje overdreven?
Ze staat 24/7buiten doet niet zo veel en krijgen verdeeld heel de dag door hooi (verpakt)

Ik had idd ook gekeken naar de Equfirst maar ze idd adviseren echt veel, maar bedenk wel. Ze geven enkel deze richtlijn op. Andere merken verdelen het

Neem bv Pavo in hun advies:
Gemiddeld advies in 9de t/m de 11de maand van de dracht: 420 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag.
Gemiddeld advies in 1e t/m de 4de lactatiemaand: 650 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag.
Gemiddeld advies in 5e t/m de 6de lactatiemaand: 350 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag. In deze periode langzaam afbouwen.

Maar dan nog zijn het richtlijnen, en dat zegt equifirst ook, kijk naar je paard en ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 14:37 



 
Profiel   

AM, wat een rotnieuws… heel veel sterkte. Benieuwd wat de biopt zegt. Wild Thing ziet er zoveel jonger uit, je zou haar haar leeftijd echt niet meegeven.

Seven al flinke vorderingen bij jou. Wanneer de uiers beginnen groeien, begint het echt weer te kriebelen.

Fijn dat Unique eindelijk is kunnen verhuizen na alle gezondheidsperikellen.

Mooie ronde buiken, we kunnen alweer gaan fantaseren en dromen wat eruit gaat rollen.

Ik lees jullie trouw mee. Maar ik heb gemerkt dat de laatste 2 enorme pechjaren er flink hebben ingehakt en het moeilijk is om mijn enthousiasme weer terug te vinden. Ook privé heel wat zaken gaande. Maar ik probeer erbovenop te klimmen. Met momenten vind ik wel weer een beetje enthousiasme erin.
Daarom ook wat stiller en nog geen volgtopic gestart.

Hier staan er nu 2 aan huis, de 2 eerste. Poppy en Quinn zitten beide rond de 270 dagen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:21 



 
Profiel   

Hier ook 1 mis helaas :(
Nu alleen nog zoeken welke merrie het is…

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:40 



 
Profiel   

Ohnee wat verdrietig.

Ziet er ook kapot uit? Door de merrie aangedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:44 



 
Profiel   

Ah, wat naar CP... Lijkt inderdaad wel wat aangevreten :n .
Hoop dat je gauw de merrie hebt die heeft verworpen.
Sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:14 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Ohnee wat verdrietig.

Ziet er ook kapot uit? Door de merrie aangedaan?



Nee aangevroten. We hebben veel vossen.

Nu aan het opvoelen welke merrie het is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:20 



 
Profiel   

Cp. Wat zonde Y;( hopelijk komen jullie snel te weten van welke merrie het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:33 



 
Profiel   

Nou 5 merries opgevoeld van de 6 in die wei. En alle 5 vol. Nummer 6 kregen we niet te pakken |o

Morgen weer verder proberen maar het was wel 1 van de laatste die ik vermoede omdat ze er super uitziet en gewoon topfit is (wat ook weer bleek uit het door de hele weide racen zo net }:0 ).

Van 2 van de 5 die we zojuist hebben gecheckt wist ik niet zeker of ze drachtig waren dus die zijn nu bevestigd.

Maargoed, de merrie is iig niet ziek en nageboorte heb ik laten checken en was compleet. Zonde van het veulen maar helaas kan ook dat gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:44 



 
Profiel   

Am_horses jammer zeg en hopelijk weet je snel wat het is.
Cp oh dat is ook niet zo fraai om te zien.
Knolselder hopelijk is het plezier snel terug. Is wel echt rot als je niet fijn in je vel zit

Mijn merrie zit nu op dag 247. Ze loopt nog af en toe voor de kar maar heb het nu maar even zonder geprobeerd. Ze heeft soms nog last van spanning dus ben echt heel trots op haar.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:23 



 
Profiel   

Jammer CP…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 194 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen