Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 202 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Gefeliciteerd Seven *\o/*

Jeetje even niet gekeken en weet ik veel hoeveel pagina's verder. _O-

Tijd breekt nu echt aan *\%/*

Hier begint het uier van de 4 jarige mooi wakker te worden. Ze verandert voor de rest nog weinig buiten dat ze niet zo rap meer is en alles wel best vindt zo. Buik zakt wel al mooi.


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:24 



 
Profiel   

Muronia schreef
Waar gebruiken jullie dat glijmiddel voor eigenlijk?


Mijn dierenarts gebruikt altijd afwasmiddel, bijv Dreft en geen ander glijmiddel, ten eerste heeft iedereen dat in huis en het is extra glibberig

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:25 



 
Profiel   

OYYO schreef
nieky1993 Ik temperatuur 2 x daags de eerste 5 dagen. Als er een infectie dreigt zal eerst de temperatuur stijgen voordat het veulen symptomen krijgt. Hierdoor kun je kostbare uren winnen.
10% van de geboren veulens sterft de eerste 10 dagen heb ik gelezen in een Duits vakblad.
Dus ja dat temperaturen is wel belangrijk vind ik.


Niet alleen je veulen temperaturen, maar temperatuur ook de merrie. We hebben hierdoor een keer een veulen gered. Merrie kreeg koorts, DA erbij, bleek uieronsteking, veulen dronk niet meer omdat het ziek was, maar niet liet merken. Eerst nog thuis geprobeerd met darmontspanning en pijnstilling, maar na een paar uur toch met vliegende vaart naar Gent, waar hij een week heeft gestaan en het heeft gered.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:30 



 
Profiel   

Muis met 268 dagen die heeft nog lege theezakjes. nog 32 dagen tot veilig.
Belle die is 250 dagen, die is wel al lichtjes begonnen precies. Maar die bevalt rond de 310 dagen.
[ img ]

Sun is 248 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:33 



 
Profiel   

Seven gefeliciteerd, wat een mooi hoofdje en helemaal vos, prachtig hoor.

leuk zo'n eerste geboorte, wij moeten nog maanden wachten, nog niet voor te stellen dat er nu al een veulen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:37 



 
Profiel   

Bedankt iedereen
Nu vind ik het ergens jammer dat we er niet nog 1 verwachten := de spanning is er af dat is wel fijn.

Allemaal nog beginnen de uiers
Wie is de volgende in de lijn

Onze naamloze dame is helemaal goed gekeurd door de dierenarts. Ze liet alles mooi toe. Ik drijft nog even verder op m'n roze wolk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:49 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:53 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Seven! Wat een mooi veulen en fijn dat ze helemaal is goedgekeurd door de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:22 



 
Profiel   

moner schreef
OYYO schreef
nieky1993 Ik temperatuur 2 x daags de eerste 5 dagen. Als er een infectie dreigt zal eerst de temperatuur stijgen voordat het veulen symptomen krijgt. Hierdoor kun je kostbare uren winnen.
10% van de geboren veulens sterft de eerste 10 dagen heb ik gelezen in een Duits vakblad.
Dus ja dat temperaturen is wel belangrijk vind ik.


Niet alleen je veulen temperaturen, maar temperatuur ook de merrie. We hebben hierdoor een keer een veulen gered. Merrie kreeg koorts, DA erbij, bleek uieronsteking, veulen dronk niet meer omdat het ziek was, maar niet liet merken. Eerst nog thuis geprobeerd met darmontspanning en pijnstilling, maar na een paar uur toch met vliegende vaart naar Gent, waar hij een week heeft gestaan en het heeft gered.


Inderdaad, de merrie wordt ook 2 x getempt. Alleen gaat dat makkelijker als het veulen :j
Dat het veulen dat als onprettig ervaart is voor mij geen reden om het niet te doen. Soms doe ik het als ze slapen. Soms moet ik een handje hulp vragen. Als het naveltje goed uitziet en mooi droogt, temp ik het veulen niet meer maar dat is altijd een paar dagen. Ik probeer wel altijd hetzelfde tijdstip aan te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:38 



 
Profiel   

Wennen ze snel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:28 



 
Profiel   

Waaauw Seven wat een plaaaaatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:17 



 
Profiel   

Seven gefeliciteerd! Ze is prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:17 



 
Profiel   

Dank je balko en FF
Ben ook echt verliefd op d'r wat een lief diertje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:02 



 
Profiel   

moner schreef
Muronia schreef
Waar gebruiken jullie dat glijmiddel voor eigenlijk?


Mijn dierenarts gebruikt altijd afwasmiddel, bijv Dreft en geen ander glijmiddel, ten eerste heeft iedereen dat in huis en het is extra glibberig

:')
Dat zei mijn DA dus ook, ik vond het een gek idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:09 



 
Profiel   

Seven, van harte gefeliciteerd met je mooie dametje. Lieve uitstraling heeft ze! En super fijn dat de bevalling zo soepel is verlopen. Hopelijk zegt dat iets voor de rest van het seizoen.

Dreft als glijmiddelen gebruiken lijkt mij niet zo fijn voor de merrie maar misschien vermenselijk (bestaat dit woord) ik iets teveel.

CP, de juiste merrie al gevonden die verworpen heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:39 



 
Profiel   

Ik ben echt zo'n verplaats me in het paard mens. En dan als ik dat verpkaats naar mezelf. Uh. Nee. Ik koop wel n bus glijmiddel _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:42 



 
Profiel   

Daar schrik ik eigenlijk wel van, dreft ontvet en droogt uit en ik heb dit bij onwetende schapenhouders een aantal x mis zien gaan.

Je handen voelen zelf ook niet prettig aan als je ze gewassen hebt met afwasmiddel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:45 



 
Profiel   

Marjoleine89 schreef
Daar schrik ik eigenlijk wel van, dreft ontvet en droogt uit en ik heb dit bij onwetende schapenhouders een aantal x mis zien gaan.

Je handen voelen zelf ook niet prettig aan als je ze gewassen hebt met afwasmiddel


Dit dus!

Ja in een noodgeval kun je dit doen. Maar ook alleen dan. Dit is echt een methode van 50 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:59 



 
Profiel   

Wat een schatje seven <3 <3 Nu kriebelt het hier ook haha. Dat het maar vlug daar is dat onze merries mogen bevallen :D Welke richting ga je graag uit met de naam? Korte namen of bepaalde betekenissen?

Afwasmiddel lijkt mij nu ook niet echt een goed idee :+ ik heb vorig jaar glijmiddel nodig gehad. Veulen lag niet goed nl en moest beetje sleutelen in de merrie om het voor mekaar te krijgen. Veulen lag met de benen gekruist over het hoofd. Dan vind ik een beetje glijmiddel wel zo fijn voor de merrie ook.

Muronia de andere gastmerrie (nova) heeft op 316 dagen niet meer als jou merrie, die houd em nog wel ff binnen :')
[ img ]


Chantall hoeveel dagen is ze nu?

OYYO 10% lijkt mij wat veel kwa sterfte? Als ik vergelijk bij ons. Het eerste jaar 1 veulen dood door koliek en vorig jaar 1 dood geboren. Hebben andere fokkers hier ervaring mee kwa percentage en sterfte?

Luna2006 is 250 dagen niet vroeg? Of doet ze dat gewoonlijk altijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Seven *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:30 



 
Profiel   

Dreft lijkt mij ook niet zo’n goed idee om mee in de merrie te gaan…. en zoveel kost glijmiddel nou ook weer niet. :n

Ja wat voor soort namen ben je naar op zoek? Ik maak het mijzelf lekker lastig want merrielijn eindigt allemaal op -daza dus dan zoek ik daar iets mee…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:32 



 
Profiel   

Libera schreef
Dreft lijkt mij ook niet zo’n goed idee om mee in de merrie te gaan…. en zoveel kost glijmiddel nou ook weer niet. :n

Ja wat voor soort namen ben je naar op zoek? Ik maak het mijzelf lekker lastig want merrielijn eindigt allemaal op -daza dus dan zoek ik daar iets mee…


Tada’za *D

Ik ga morgen meteen even glijmiddel inslaan + de andere dingen die hier genoemd zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:35 



 
Profiel   

Nieky 10% is een landelijk gemiddelde. Dat wil niet zeggen dat iedere fokker 10% uitval heeft. gelukkig niet.
Sterker nog het 2e cijfer was dat 15% van de geboren veulens voor hun 3e levensjaar sterft of sportongeschikt wordt. Dan is in totaal 25%. Het zijn Duitse cijfers vlgs mij van betrouwe bron. Als ik het artikel terug tegenkom dan zal ik het zeker delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:41 



 
Profiel   

Wiu even Seven feliciteren. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:54 



 
Profiel   

Ik denk dat die gemiddelde 10% best kan kloppen als je al een paar jaar het DBT volgt, elk jaar maken wij hier heel veel mooie momenten mee, helaas ook veel verdriet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 202 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen