Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 208 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

nieky1993 schreef
YvonneV Wat leuk gemaakt die foto zeg :D . Leuke kleurkansen denk ik ook?


de foto is gemaakt door Vro-photographs

de kleurkansen zijn niet zo spannend valk of palomino, mede daarom hebben we voor Krem gekozen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 22:43 



 
Profiel   

Zo, weer even bijgelezen, het gaat vlot vooruit nu.

Seven, proficiat met je mooi veulentje, heerlijk hoofdje.

Kabayo, hopelijk snel wat beter.

Breeze zit op 285 dagen nu, da vond haar iets te dik...

[ img ]
[ img ]

Rafa zit op 277 dagen

[ img ]
[ img ]

Beide dames gaan een fokkerij om te veulenen, voelt wel een beetje dubbel om met een drachtige merrie te reizen. Gelukkig zijn ze wel rustig op de trailer en snel aangepast aan een nieuwe omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:29 



 
Profiel   

Bess zit nu op 300 dagen.
[ img ]

Jolyn zit nu 292 dagen, zij is zo ontzettend dik en heeft ook een heel druk veulen in haar buik.
[ img ]
[ img ]

Dolly zit nu op 288 dagen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:37 



 
Profiel   

Pomski en Nayla gaat hard met jullie dames *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:00 



 
Profiel   

Aaaah iedereen begint de 300 te naderen/passeren.. zo spannend. Binnenkort babyboom hier!
Satinka nu 310 dagen
[ img ]

Maar nog heel weinig uier, hoewel ik dénk dat ze toch een heeeel klein beetje begonnen is.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 15:26 



 
Profiel   

Jaa het vordert al mooi allemaal.

Hier vandaag voor het eerst de baby gevoeld van gaya. Nog 3 maandjes geduld voor ik hem of haar mag zien. Ik vrees wederom weer een hengstje.... Al moet het statistisch gezien weer eens merrietje moeten worden.


Flirt probeer ik de baby nog maar niet te voelen. Zij loopt 80 dagen achter op gaya.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:10 



 
Profiel   

Tinniie dat valt mij ook op *\o/* Veel bijna veilig. Laat die veulentje maar komen <3 Satinka ziet er mooi uit. Wil je dit jaar vroeg met Jade beginnen? Of blijft ze gust?

StalHD wil je graag een merrie van Gaya. Pff 3 maand is nog lang!

Pomski haha wat een zwijntje die Bess. Ze is lekker rond! En al veilig *\o/* Zo Jolyn doet ook goed haar best!

Nayla ze zien er lekker bol uit. Wat voor kleur is Rafa? Vind haar erg mooi!

Yvonne welkom! Grappige foto zo

Nieky nee ik zou het helaas niet weten. Hopelijk voel ik mij snel beter... Merk wel dat het wat beter gaat nu het weer zo mooi is. Ja niks aan he dat wachten haha. Oh wel fijn dat je er ervaring mee hebt zonder datum. Ik zou gek worden :+
Zo! Gastmerrie is dik! Ontploft bijna

Jennyk er zal vast een onderliggende reden voor zijn. Ik heb hem helaas nog niet gevonden :(

Corindadrenth bij een maiden 315

Chantal ook al veilig! Spannend zeg

MaryanneR wat heftig zeg, nierkanker. Goed van opgeknapt?

Veronique die is nog flexibel :D

Suffie welkom terug :) Wist even niet dat je haflingers had

Kiki lief dankjewel :*

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote ponys & paarden 320 dagen
Pomski - Bess - 300
Chantall - ? - 302 dagen
Nieky1993 - Nova - 321 dagen


Zilver vandaag alweer 8 maanden drachtig. Begint ook wat met haar uier
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Kabayo op 08-02-23 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:23 



 
Profiel   

Kabayo Yula is nog niet veilig hihi. Dat is Skye die veilig is, de andere gastmerrie die wss veilig is. Alhoewel het zonder datum lastig is :') Knappe Zilver, ze ziet er goed uit 8-) precies nog genoeg energie ook? Hopelijk voel je je snel beter idd :(:)

Stal_hd Waarom vermoed je een hengstje ?

Tinnie Satinka is ook lekker breed *D

Pomski woow die hebben idd een flinke buik zeg hahaha.

Nayla Zo op de foto lijkt ze niet te dik. Kheb ze liever met wat réserve ook ( binnen de grenzen uiteraard). Het veulen trekt het wel weg als et geboren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:42 



 
Profiel   

Zo gaat snel bij iedereen, blij als het hier een beetje opschiet.
Seven het is echt een knap veulen zeg, ben helemaal verzot op vosjes.
Noemt wat is de gastmerrie dik zeg en haar buik hangt ook wel al een beetje.
Tinniie wat is ze breed zeg, moet wel een groot veulen zijn denk ik.
Kabayo zilver is prachtig zeg, mooi dat drachtige buikje.

Mijn merrie is nu op dag 257 en ze blijft een beetje hetzelfde met haar buikje. Ik vind haar buik eigenlijk niet zo heel dik eigenlijk. Terwijl er bij mij in de omgeving veel word gezegd dat hun shet dikker was met de dracht. Gelukkig wel het veulen een paar keer voelen schoppen en hij is heel actief als ik haar aan het poetsen ben. Misschien toch maar wat meer brokjes geven en misschien toch meer gaan afbouwen van de activiteiten.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:46 



 
Profiel   

Afgelopen weekend kreeg mijn moeder van bijna 80 ineens veulen stress.
Die van mij zit op 10 juni op 340 dagen.
Begin mei (ben de 8e weer terug, dan zit ze op 308 dagen) is er een leuk concours in Noord Frankrijk waar we lang weekend heen gaan om te kijken.
Meerdere mensen hebben toegang tot camera en lopen regelmatig de wei in of bij slecht weer naar stal.

Moeders vond het not done en zag al helemaal voor zich dat zij de bevalling moest helpen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:07 



 
Profiel   

Kabayo- ja, ik denk eigenlijk dat ik nooit meer echt mijn lijf durf te vertrouwen.

Eigenlijk was ik na een week of 6 stoer weer aan t werk maar kreeg toen overal last van. Ik werd bang en er werden wat fouten dood artsen gemaakt waardoor ik het erg moeilijk vond om vertrouwen terug te krijgen.

Maar goed. Nu gaat het langzaamaan wat beter. Ik probeer mij er overheen te zetten dat eigenlijk niemand in een glazen bol kan kijken wanneer het je tijd is. Waarom wil ik het dan wel weten? Nu het erfelijkheid onderzoek aan het afwachten.

Ik zal eens wat foto’s plaatsen in een ander topic

Overigens laat ik normaal ook niet scannen hoor, maar deze scan is niet van binnenuit. Phoebe is de meest makkelijke pony ever. Die laat gewoon haar buik sprayen terwijl de dierenarts er zo ongeveer op dr rug onder ligt.

Geef dr eten en het is goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:21 



 
Profiel   

@Kabayo, al 23 jaar Haflingers voor de sport :D Allemaal minimaal sport en staatspremie, Nanuk ook Elite. Met haar ga ik dit jaar de sport in.
Zilver staat er super voor +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:51 



 
Profiel   

Oh ik wil ook weer wat actiever worden! De eerste over de 300 dat gaat snel!!

Super leuk :D
Hier nog maar 210 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:32 



 
Profiel   

Bescheiden vosshetje. Helemaal niet erg hoor. Groeien doen ze vanzelf wel. Zolang ze werken nog leuk vind gewoon door gaan.

Glimmende zilver. Vind ik altijd heel mooi, zo diep zwart.

Betreft de vraag waarom ik denk van hengst?
Ik heb van haar enkel drie hengstjes gehad en nog geen merrieveulen.
Van flirt heb ik vijf hengsten gehad en ook geen merrieveulen. Dus vrees dat ik hengsten merries heb. Daarbij heb ik haar ook gependeld en zegt de pendel hengst. (nu weet ik dat dat niets zegt, maar laat ik daar maar aan vast houden, dan ben ik des te blijer als het toch een merrie wordt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:49 



 
Profiel   

Toch stiekem al een aantal merries rond de 300 dagen hier. Wordt spannend volgende maand. Hopelijk werkt het weer dan ook een beetje mee. Deze 2 dagen heb ik in ieder geval al genoten van de zon.

Kabayo, Fijn dat jij de lijst ook voor 2023 wilt bijhouden. Hopelijk voel je je snel fitter. Anders gewoon nog wat vaker naar je paard kijken, ze blijft een plaatje.

Ciara, Je merrie is idd niet heel dik. Maar zolang ze de beweging leuk vindt zou ik ook niet stoppen hoor. Gewoon hoed kijken wat ze zelf aangeeft.

Elly, hopelijk krijgt je moeder geen gelijk. 308 dagen is precies wel iets te vroeg.

MaryAnn, ik denk dat je na zo een ervaring idd toch anders in het leven staat en ook blijft staan. Wellicht geniet je ook intenser van de mooie dingen die om je heen gebeuren.

Suffie, knappe meiden heb je daar. En nog mooi slank zo op de foto. Ik hou wel van die slankere sporttypes.

Stal HD, Ik vrees dit jaar ook voor een hengst. Vorige keer een merrie maar ik kan niet iedere keer dat geluk hebben. Bovendien merk ik dat ze ook echt anders is van karakter deze dracht. We zullen zien wat de dames eruit gaan gooien. Misschien verrassen ze je nog een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:30 



 
Profiel   

jeeeeehhh het eerste veilig lijstje *\o/*

kabayo: fijn dat het weer dan een beetje mee werkt nu voor je, je merkt ook al echt dat de dagen langer worden *\o/*

Wat een mooie buiken komen er al voorbij!

suffie: hier werkt het alarm ook, punt zat hem erin dat ik de nummers die gebeld moesten worden wel in de telefoon had gezet maar niet op de simkaart, weet ik veel dat dat niet tegelijk gaat }:0 . Maar goed hij werkt *\o/* Nog even te gaan voor we hem gaan gebruiken. Goldy zit bijna op 300 dagen, 292 nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:33 



 
Profiel   

Wauw, ik ben zo benieuwd naar jullie veulens. Uiteraard ook naar die van mij <3 Naar die mag nog even blijven zitten. Vandaag 285 dagen.

Zijn jullie al over de namen uit? Ik begin nu met een lijstje. In mijn omgeving hoef ik niet naar suggesties te vragen. Daar komen ze met
Trol
Tokkie
Tank
Tatjana
Tiffany
Tinkerbel

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:46 



 
Profiel   

Ik kom ook weer binnenvallen. Sorry voor de afwezigheid. Tussen het werk, concoursen en hengsten kijken door hebben we heel veel aan de stal gedaan. De vloer was klaar, dus muurtjes gemetseld met mooie 'neus' raampjes erin en vorige week de eerste fronten gezet. Het was even tetris, maar het is gelukt en het is zo mooi geworden. Nog lang niet af, want het is nu te koud om te stucen en te schilderen, maar de paarden staan er vast in. Ik geniet iedere keer weer als ik door de grote deuren kom.

[ img ]

Eefje zit op 261 dagen vandaag, Deja op 222 dagen en Daylene op 193 dagen. Ik moet nog even geduld hebben dus. Ze mogen nog even warm blijven zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd seven een knappe merrie

het gaat snel ineens bij velen. Tis nu nog wat koud maar eens het warmer wordt zullen er wel meer komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:12 



 
Profiel   

Ik twijfel of me merrie drachtig is ze is 4 en komt uit Spanje oktober 2022 veearts kon weinig doen ivm heel angstig en paniek gaf advies even af wachten als ze drachtig is is de angst en stress niet goed voor haar en eventuele veulen ik zou even wat foto’s plaatsen dik of drachtig
En waar komen haar uiers vandaan had echt mini baby uiers
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:19 



 
Profiel   

YvonneV welkom, leuke combi.
Maar jij ook al weinig kleurkans _O- Ik snap je helemaal hoor

suffie je dames zien er super uit!

veronique56 ze is nog lekker actief

Chantalll nog een paar dagen en dan kan het veilig komen. Succes

nieky1993 langzaam aan komt er verandering in het uier.
Maar Nova heeft al wel een lekker buikje

nayla vind dr niet schokkend dik tonen op deze foto
Idd wel dubbel, maar ze worden er goed in de gaten gehouden

Pomski mooi buikjes bij je dames. Gaat al opschieten voor Bess

Tinniie wat is ze hard gegaan met dr buik.
Zo te zien is het uier idd al een klein beetje begonnen

stal_HD blijft iedere keer weer een bijzonder iets, ze voor het eerst voelen bewegen
Hopelijk nu gewoon een merrie veulen van dr!

Kabayo ze heeft nog zin genoeg om te bewegen, heerlijk om te zien

Ciara_Lady heel netjes voor een shet hoor _/-\o_
Heb je het idee dat je nog teveel van haar vraagt? Want sommige merries worden gewoon weg niet zo dik.
Even gemist of dit haar eerste veulen is? Ik heb foto's van Bo gezien en toen kon je echt niet zien dat ze drachtig was (oud eigenaren wisten het ook niet) en 6 weken later lag er een veulen naast

Kathleen_vW wauw mooi geworden hoor

Jaimy43 sorry foto's zijn te klein om het te bekijken

Info avond over drachtige merries en veulens was er interessant.
Ook was er daarna iemand over ontworming. Hier werd overigens bevestigd dat afgelopen jaar een drama jaar was bij het jonge spul en wormen. Enorme piek in besmettingen.
Goed ontwormen werd weer eens extra benadrukt bij het jonge spul. Maar ook de merrie een week voor de bevalling.

Bo moet nog even geduld hebben ( en wij dus ook), vandaag 256 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 23:49 



 
Profiel   

Zo leuk dat er steeds meer richting de veilige zone gaan *\o/*
Zie er zo naar uit om al die humpies te zien {:}

Wel leuk dat er zoveel verschillende veulens ter wereld gaan komen. Ras, kleur etc.

Vind het met Aiyana TC nu heel spannend omdat het haar eerste is ... Ze is heel gevoelig en vind het echt heel spannend hoe ze het moederschap oppakt.
Onze Schimp is een natuurlijk een ouwe rot in het vak ... Nr 10 op komst ... Eigenlijk altijd Torpedobevalling, gaat staan en weet doorvreten alsof er niks gebeurt was _/-\o_ dus hopen dat dat dit jaar ook weer gebeurt. Ze is toch al 18.

Namen jeetje ... Ja 2 lijsten gemaakt, eerst de veulens maar ter wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:00 



 
Profiel   

kikj1976
Ik kreeg van de dierenarts ook complimenten over haar conditie. Ze doet eigenlijk nog maar 3x in de week iets zoals lange lijnen of longeren. Ze heeft er tot nu toe steeds gewoon zin in om te gaan werken maar ik weet niet of het haar dan te veel word. Ik ben zoiezo gestopt om haar voor de kar te zetten, ze pastte er voor maar we hebben helaas niet zo een veilige verkeerssituatie aan stal. Dit is voor haar het 2e veulen maar wel is ze vrij jong. Ze word in mei namelijk 4 jaar alweer. Wel denk ik dat het geen probleem moet zijn om wat extra brokjes te geven. Ze krijgt nu onbeperkt ruwvoer en dan een halve kilo merriebrok. Maar ze krijgt aan de zijkant wel nog wat extra's van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 06:05 



 
Profiel   

Ik probeer vanaf nu echt vaker mee te doen :j

AM, heel veel sterkte met (alweer) het verlies van een veulentje Y;( en hopelijk vind je heel snel een fijne stal.

CP, ook jij sterkte met het verlies Y;(

Kabayo, Minthe is echt prachtig!

Seven, gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 07:48 



 
Profiel   

Vandaag dag 316


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 208 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen