Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 320 [ 7999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

 
Profiel   

Am hahaha kon je het niet laten

Dais, blijft raar idee inderdaad vanuit Spanje maar niet verwacht dat het dan nog zo goed is. Dat wist ik echt niet.

Merrie is nu dus 23 dagen drachtig, moet de regumate blijven geven tot ca 70 dagen. Zowiezo 28 juni de 6 weken scan, en blijven hopen dat het gewoon goed blijft gaan. Er was nu in ieder geval niets bijzonders/ zag er goed uit dus...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 22:18 



 
Profiel   

tammie: gefeliciteerd, hopelijk blijft het netjes zitten

dais: echt wel een gedoe zo met 2 merries. Hopelijk beide snel drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 06:41 



 
Profiel   

Knolselder klinkt als een heel wel overwogen besluit. En het laat alleen maar zien hoeveel je om je paardjes geeft als je ze een thuis gunt waar ze meer aandacht krijgen. Het zal zeker wel moeilijk worden als er verhuisd :(:)

Tammiebels Gelukkig was ze nog gewoon netjes drachtig.

Muis98 de wielen zijn er idd onderuit. Hij staat ook op zand en is een klein gedeelte ingegraven. De klep is eraf en is vervangen door een lage deur die dicht kan. Het dak zit er nog op maar langs 1 zijkant komt gaas te zitten zodat als een veulen er bv niet in wilt, ze naast de box kunnen staan en moeders ze wel nog ziet. Gisteren geoefend en werkt echt fijn. Nog een paar kleine aanpassingen en dan is het helemaal perfect.

EllyC hopelijk is ze netjes hengstig dan idd.

Balou_k hopelijk is ze klaar nu en kun je op het wachtbankje.

Am_horse haha toch met Nigrante nog een poging dus. Heel begrijpelijk hoor. Wil je een merrie veulen houden dan? Fijn dat wild thing nog netjes drachtig is.

Dais Fijn dat het sperma van goede kwaliteit was.


Tina had gisteren geen zin meer dus die zit op het wachtbankje tot eind juni.
Roosje zat gisteren op dag 17 en nog niet hengstig dus ik hoop echt dat dit zo blijft. Vandaag weer eens schouwen net zoals Jessie ( dag 23) en kijken of Mirthe hengstig wilt worden ondertussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 12:14 



 
Profiel   

Poppy ook dag 17 en niet hengstig. Hopelijk blijft dat ook zo. Peach is nu klaar met dekken denk ik. Dus die mag op het wachtbankje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 12:40 



 
Profiel   

Ha dames, er wordt veeeel hier geschreven :j ik probeer het bij te houden, maar op iedereen reageren lukt niet zo goed (zeker niet op de telefoon). Wel zijn er aardig wat in afwachting, mijn duimen draaien door!

Gisteren ben ik toch wezen scannen, een stamgenoot meldde dat Sanaa woensdag stond te flikflooien met de buurman…ze toonde inderdaad hengstig en ik besloot toen niet tot vanmiddag te wachten, bang dat ik was om de eisprong te missen. Prima idee, want vanmiddag moeten we terug om te insemineren :) het ei is ook afgespoten. Duimen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 14:15 



 
Profiel   

LaDonna goed op je gevoel afgegaan. Succes vanmiddag!

Knolselder klinkt positief van poppy. Hopelijk peach ook drachtig zo!
Klinkt als een verstandige keuze voor suus. Das dat bloedmooie valkje toch? Vind die zo gaaf. Maar ja, gaat hier ook weide versiering zijn dan :o Moeilijke keuze zeg... maar wel dapper

Dais fijn dat het sperma nu wel goed was. Ik duim met je mee!

Nieky1993 je blijft maar doorgaan zo :D Fijn dat de dames niet meer hengstig lijken te worden. Mirthe wel hengstig?

Mirjamalvaro tijd voor een vrachtwagentje? :D Ze plannen het handig voor je..

Tammiebels fijn dat het er goed uit zag. Duimen dat het goed blijft gaan

Amhorses toch wel :+ Groot gelijk hoor. Spannend!!
Super van wild thing. Gefeliciteerd!

Balou_k hopelijk kan je erbij komen op het wachtbankje

Zilver op dag 15. Nogsteeds boos
[ img ]
Misschien dat de dierenarts straks nog komt, anders maandag :D
Edit maandag na 11en komt ze :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 14:43 



 
Profiel   

Ei is af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:51 



 
Profiel   

Nog even het weekend door dus Kabayo, ik duim!

Er zijn net 2 buisjes met wederom heel goed zaad Sanaa ingegaan dus *\o/*
Zondag scannen op eisprong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:51 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Nog even het weekend door dus Kabayo, ik duim!

Er zijn net 2 buisjes met wederom heel goed zaad Sanaa ingegaan dus *\o/*
Zondag scannen op eisprong.


Ook spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:54 



 
Profiel   

Kabayo, fijn zo een boze merrie! Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:55 



 
Profiel   

Ja, dat is inderdaad Suus, Kabayo. Nu komt ze natuurlijk weer super veel fletsen wat het alleen maar moeilijker maakt :roll:

Oooh dat is veelbelovend bij Zilver, ik duim dubbel en dik mee!

LaDonna goed dat je op je gevoel bent afgegaan. Hopelijk een goede ronde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 18:01 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Ei is af!

Ook fijn, en ni maar wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 18:18 



 
Profiel   

Ik wil me ook voor 2024 weer voorzichtig melden! Onze merrie werd helaas 2 rondes niet drachtig van onze eerste keuze, dit was diepvries sperma. Daarom op ronde drie overgestapt naar een andere hengst en vandaag op 14 dagen gelukkig wel drachtig gescand. Er waren 2 eitjes gesprongen en vanochtend ook 2 vruchtjes te zien. Eentje is er weggehaald dus nog een paar dagen duimen dat de ander gaat blijven plakken!

Dit is onze (gelderse) combinatie:
Edmundo X Zilverling Mirna (elite sport v. Parcival x Ahoy)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 22:15 



 
Profiel   

Sparky: duimen dat de andere blijft zitten, gefeliciteerd al vast!

LaDonna: goede tming!

balou: mooi, op het wachtbankje!

kabayo: nog ff het weekend doorkomen en dan scannen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 22:19 



 
Profiel   

Hoi iedereen!

Graag voeg ik mij ook toe aan deze groep.

Wij hebben een leuke zwart/bruine shetlander/kleine A pony.
Zij is 13j en we gaan dit jaar proberen om een veulentje met haar te krijgen.

Ons oog is gevallen op Walli Van den Nieuwe Heide. Woont ook op maar 30min van onze stal.

Woensdag kregen we telefoon dat het D-Day was. Haar ei stond perfect en het moest toch wel die avond gebeuren.
Dus snel snel die avond naar de hengst, opgehaald en om 19u insiminatie.

Nadien nog extra controle, eitje was er nog dus timing was goed. Eitje was al wat peervormige aan het worden.

Voor de zekerheid deze avond om 16u nog eens gecheckt. Veearts was er zeker van dat ze geovuleerd had.

Niet dus.... eitje zat er nog perfect klaar, 4,7cm ...
Dus daarstraks terug naar de hengst en deze avond nog eens geinsimineerd + spuitje om zeker te zijn dat ze binnen 12u ovuleerd.


Spannend!!!
28juni controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 23:15 



 
Profiel   

Karentjeuh. Welkom! Leuk dat je komt meepraten. Als er chorulon gespoten is springt het ei met 36 uur. Of het ei spring vanzelf eerder

Sparky. Balen dat de eerste keuze niet gelukt is. Maar Edmundo is ook leuk. Duimen dat ze nog drachtig is van één vruchtje

LAdonna. Super. Duimen draaien

Balou.k. Spannend. Nu op het wachtbankje

Kabayo. Boos is een goed teken. Nog even vasthouden. Maandag weten we het :):)

Knolselder. Klinkt positief van poppy. Duimen draaien voor peach.
Een moeilijke maar dappere keuze voor suus. Nog even lekker genieten van haar

Nieky. Ja ik zou graag een merrie van Nigrante willen :j
Hoe was het schouwen gegaan?

Tammiebels klinkt positief

Dais en kostbaar. 3x in de week is veel!

Jennyk. Ja we gaan het gewoon proberen. Hopelijk dit keer een valk merrie veulen.

Ik ga nu met Nigrante zelf op de gok insemineren. Ze is donderdag hengstig gespoten. Ga ik schouwen en voelen, als dit goed voelt uiteraard insemineren. Aankomende donderdag komt de dierenarts om een andere merrie te scannen op stal. Dan laat ik haar meescannen of ze eisprong heeft gehad en op vocht. Dan zou dit in principe goed moeten zijn. Voordeel van zelf kunnen insemineren en eigen hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 00:45 



 
Profiel   

AM: succes met nigrante en duimen dat ze een merrie gaat krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 06:32 



 
Profiel   

Jullie gaan weer snel :D

Karentjeuh en Sparky welkom!

AM haha, toch maar proberen? Ideaal dat je dit zo kunt doen, succes!

Balou_k dan nu sterkte met wachten.

Elina, nog 2 nachtjes in spanning. Ik ben erg benieuwd.

Knolselder moeilijke keuze, maar het klinkt goed en soms moet je iets.

LaDonna nu het ei nog weg en dan kun jij ook weer wachten..

Dais heel fijn dat de kwaliteit super was, duimen dat het heeft gepakt!

Nieky hoeveel moeten er nu nog gedekt als alles goed is?

Tammiebels das goed nieuws, mooi doorzetten zo, komt vast goed.

Veronia zit nu op 24 dagen. Als het goed is dan zou rond vandaag het hartje moeten gaan kloppen. Best een belangrijk moment dus. Nog 9 dagen, dan gaan we scannen om te kijken of hij daadwerkelijk klopt. Als ik haar gedrag zo zie, dan vind ik haar merrie-drachtig. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:05 



 
Profiel   

xLeoniee: Welkom en veel succes met wachten.

jennyk: ow azo. Weer wat bijgeleerd dus :)

Knolselder: jammer. Je hoopt toch op meer met 11 merries. Hopelijk draait het nog en zijn ze na de volgende rond toch nog allemaal drachtig. Zo verder te lezen zijn er weer een aantal merrie's nog boos dus dat is goed.

Jaydee_WP: Succes!!

mirjamalvaro:wat vervelend als je maar 1 paard met de keer kunt vervoeren. Hoe heb je het gesteld :)

nieky1993: Spannend! nog even en je weet of ze al drachtig zijn. Handig een oude trailer ombouwen. Hopelijk gaat het allemaal vanzelf en staan ze er direct op.
tammiebels: fijn dat ze nog drachtig is. Ik duim voor je mee dat het nog steeds positief is de volgende scan.

AM_Horses: Dan toch. Ik snap het wel hoor. Zeker als je er graag een merrie veulen van wilt. Fijn dat wild thing nog drachtig is. Wel spannend toch om zelf je eigen merrie te insemineren toch?

LaDonna75: Ik duim mee!!

Kabayo: Bijna!!! nog 2 dagen zeg!!! Ik hoop het echt voor jou!!! Als ze drachtig is ga de champange open hoor :+

Balou_k: veel succes met wachten.

SparkYY_8: welkom. Jammer van de eerst keuze dat dit niet pakte maar deze combi zal zeker ook heel leuk en knap veulen geven. Hopelijk blijft het zitten.

Karentjeuh: Ook welkom. En succes met wachten.

Muronia: Waarom nog 9 dagen? Hier komt de DA maandag al langs om te scannen op hartje en als ik het niet mis op heb komt ze rond dag 40 nog eens.

Hier niets veel te melden. Ze geniet lekker op de wei met haar vriendinnen nu het nog kan. maandag scannen op hartje :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:49 



 
Profiel   

Ik had heerlijk drukke dagen in het verschiet dus de tijd zou snel verstrijken, nu zit ik thuis met een whiplash en voelt het alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden.

Klopt een soort van, de vrachtwagen is in de achterkant van m’n auto gereden. Dat gaat een lange 17 dagen worden. Maandag de 26e wordt ze gescant. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:50 



 
Profiel   

Balou: dat is flink balen! Ik ken het, kan lang duren voor het over is! Beterschap!

Nieky: hoe ging het schouwen?

Muronia: nog een dikke week dus, ander wachtbankje :+

karen: succes op het wachtbankje!

Alinka is goed hengstig en vanmorgen gedekt! Overmorgen wordt ze geschouwd en eventueel nog gedekt of naar huis als ze afslaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:17 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Ik probeer wat bij te lezen en te volgen .

Degene die kunstmatige insiminatie hebben gedaan, hoe zag de cyclus eruit van jullie merrie. En op welke dag is ze geinsimineerd en wanneer ovulatie?

Merci!

Ohja ik ben van België dus misschien gebruik andere woorden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:05 



 
Profiel   

Karentjeuh: hier was dinsdag middag geïnsemineerd en in de nacht van woensdag op donderdag geovuleert. Welke regio van belgië?

Jenny: goed nieuws dus veel succes!

balou: veel beterschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:27 



 
Profiel   

AnsoDM schreef
Karentjeuh: hier was dinsdag middag geïnsemineerd en in de nacht van woensdag op donderdag geovuleert. Welke regio van belgië?

Jenny: goed nieuws dus veel succes!

balou: veel beterschap



Ik ben van provincie Antwerpen en de pony staat in Kontich. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:04 



 
Profiel   

Ff ego, Rakizah is net gescand (oa). Baarmoeder lijkt drachtig, geel lichaam, maar geen vruchtje te vinden.. Gescand op dag 15. Ze stond wel erg te knijpen en te wiebelen, dus hielp ook niet erg. We gaan woensdag of donderdag nog een keer scannen.
Hier mensen ervaring met zo'n situatie? Hoe groot is de kans dat het vruchtje verstopt zit? Of is de kans groter dat ze heel kort drachtig geweest is en het nu afgebroken is/ wordt?

Uiteraard weten we woensdag/ donderdag meer, maar bij deze merrie moeten nog flinke beslissingen gemaakt worden op basis van wel of niet drachtig, dus ik schat graag mijn kansen alvast een beetje in :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 320 [ 7999 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen