Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 61 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Gefeliciteerd Myrthee en CP!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:57 



 
Profiel   

Bij ons gaan ze ook onmiddellijk naar buiten, toffee haar veulen stond na een week 24/7 buiten en Ollie haar veulen is woensdag geboren en heeft deze nacht ook al buiten geslapen. Savonds zit de zon recht op onze stallen waardoor het echt een sauna is savonds. Wij hebben 2 grote treurwilgen staan en daar staan de paarden overdag eigenlijk de hele dag onder. Want hun hooibakken staan daar ook. En af en toe gaan ze even voor een halfu naar de weide. Ik laat hun eigenlijk vooral zelf kiezen.

Gisteren heb ik Ollie en haar veulen terug bij de kudde gestoken. Omdat we enkel op de paddock bomen hebben en op de weide niet. Dus had eigenlijk niet veel keuze. De hengst wou 1 keer kennis gaan maken, maar dat liet Ollie niet toe. En gelukkig heeft hij hen dan met rust gelaten. Zijn er nog mensen waar de hengst gewoon mee in de kudde loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:05 



 
Profiel   

Lijstje is wat karig :+

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Lideli - Alcazaba - 322
Libera - Idaza - 325
Dagmar11 - Esperado - 325
Balko - Diva - 342
CP112 - Charisma - 342

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:49 



 
Profiel   

Balko, hier heb ik het advies gehad van de DA om haar vanaf een uur of 12 in de middag op stal te zetten. Mijn veulen gaat in de volle zon liggen. Daar kunnen de kleintjes niet zo goed tegen. Ik heb wel een zwart veulen (Fries). Dat is sowieso wel wat warmer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:52 



 
Profiel   

Echt een kort lijstje!
Er staan ook nog maar weinig veulens op pagina 1, terwijl er volgens mij al veel meer geboren zijn

Pikachu doet het heel goed, ze drinkt bijna de hele dag! Melk is er in overvloed! Echt een schatje is het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:20 



 
Profiel   

Ik sta in twijfel wat ik ga doen met die warmte. Soms zijn bij mij beter af buiten dan binnen.
Mijn hengstveulen is wel 2 maanden oud dus misschien kunnen die er wel beter tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:37 



 
Profiel   

Ik heb geen jonge veulens meer. Ze zijn allemaal 2 mnd en lopen lekker buiten. Er staat ook nog een lekker windje. Bij mij gaan ze eerder naar binnen vanwege de vliegen/dazen dan de warmte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:23 



 
Profiel   

Myrthe gefeliciteerd!!

Nieky een half uur nadat de dierenarts weg was is het eraf gekomen. Ik heb de nageboorte nog helemaal uitgelegd en een foto naar de dierenarts gestuurd. Die vond het er goed uitzien, het leek wel compleet.
Helemaal zeker weten we het niet natuurlijk.
De merrie is helaas niet zo makkelijk, bij de dierenarts stond ze ook continu te meppen 1 keer rakelings langs het veulen %)
Dus ik ben haar zoveel mogelijk aan het paaien zodat ik hopelijk snel een beetje fatsoenlijk kan temperaturen.

Fleuribelle schreef
Balko, hier heb ik het advies gehad van de DA om haar vanaf een uur of 12 in de middag op stal te zetten. Mijn veulen gaat in de volle zon liggen. Daar kunnen de kleintjes niet zo goed tegen. Ik heb wel een zwart veulen (Fries). Dat is sowieso wel wat warmer.


Dit doen wij nu ook. Die van ons is ook zwart. (Of heel donkerbruin, maar hij heeft wat een grijze gloed)
Vanmorgen zijn ze al lekker de hele ochtend buiten geweest, en vanavond weer een paar uur.
Ons veulen gaat ook vol in de zon liggen bakken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd allemaal! Het lijstje wordt steeds korter! Wie zal de laatste zijn…? :)

Scheren; ik heb ons veulen van 3 jr terug ook geschoren. Die schuurde dr borst tot bloedens toe open.
Scheren hielp echt meteen.

[ img ]

Deze foto is dus van 3 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:00 



 
Profiel   

vandaag bij King de borst er ook uitgeschoren, gelukkig maakte hij er niet veel van.
Gewoon los in stal, wat kriebelen en konden het gewoon doen. Als hij het wel eng vond kon hij gewoon even een rondje lopen maar kwam er ook gewoon weer voor terug.
Op de schuurplekken wat klein gedaan om de brand eruit te halen en de jeuk.
Ook maar gelijk even gebruik ervan gemaakt hem even wat af te sponzen. Hij vond het lekker maar spannend. En dat mag he.
Alleen de druppels langs zijn benen die vond hij niet leuk. Irritante kriebel dingen.
Bo ook ff lekker onder de slang door, lekker panneren in het zand en weer de wei op.

De wei is hier de meest geschikte plek. Stallen vind ik best benauwd, schuilstal ook.
Op de weide hebben ze nog een briesje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:55 



 
Profiel   

ik vind het buiten nog goed te doen door lekker windje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:02 



 
Profiel   

Hier ook een lekker windje. Bij mijn vriend dan weer geen wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:06 



 
Profiel   

Hoe warm is het bij jullie dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:10 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Hoe warm is het bij jullie dan?


Achterhoek Duitse grens 32°

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:19 



 
Profiel   

Oh ok, hier 24°c :')
En warmer hoeft het niet te worden van mij. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:20 



 
Profiel   

Ik zet ze op het heetst van de dag meestal wel even binnen omdat veulens hun lichaamstemperatuur nog niet heel goed zelfstandig kunnen reguleren. En ook nog niet zo slim zijn om in de schaduw te gaan liggen…

Lijstje is inderdaad wel kort nu, na alle late dekkingen/drachtigheden vorig jaar had ik wel meer late veulens verwacht?

Idaza is er bijna klaar voor. Heb dr nu ‘s nachts op stal onder de camera en overdag op haar eigen prive weitje. Zij wil echt haar rust als het dichterbij komt en werd heel bitcherig naar de anderen. Uier is vol maar nog geen hars…. Denk einde van de week ofzo dat ze gaat

Gefeliciteerd weer met alle nieuwe veulentjes! Geniet steeds weer van alle veulenspam <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:16 



 
Profiel   

Komen er nog wel een paar bij op het lijstje denk ik, maar die zijn (net als mijn merrie) nu nog niet veilig.
Mijne moet nog 10 dagen tot veilig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:36 



 
Profiel   

Ik heb er ook nog 1 veilig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:45 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Lijstje is wat karig :+

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Lideli - Alcazaba - 322
Libera - Idaza - 325
Dagmar11 - Esperado - 325
Balko - Diva - 342
CP112 - Charisma - 342



heel kort lijstje, maar mijn Camille komt er over een dikke week weer bij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:22 



 
Profiel   

Ik denk niet dat Chablis op veilig lijst komt :=
[ img ]
318 dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:45 



 
Profiel   

Klein spammetje :o
Ik ben ook wel benieuwd welke kleur jullie hem vinden.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:55 



 
Profiel   

Ik denk dat hij zwart is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:03 



 
Profiel   

Hij heeft de grijsbruine veulenvacht van een zwarte, dus ik verwacht ook dat deze zwart is/wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:08 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Ik denk niet dat Chablis op veilig lijst komt :=
[ [url=m/tMeepC.jpg]Afbeelding[/url] ]
318 dagen


Dat wordt spannend inderdaad! Ga je vannacht al waken?

Knapperd Zerena! Ik denk ook zwart :j

Alba is vandaag opgeschoven naar de veulenstal die na wat vertraging eindelijk af is :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:19 



 
Profiel   

Mirjamalvaro succes met waken vannacht!!

Lideli wat een mooie ruime box!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 61 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen