Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 62 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 108  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

 
Profiel   

Mooie zwarte :D

En ja ik waak
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:08 



 
Profiel   

mirjam: succes met waken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:40 



 
Profiel   

Succes Mirjam! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 23:54 



 
Profiel   

Ik ga toch ook maar scheren… zal wel een paar dagen duren voor we zover zijn, we hebben zo’n schichtig-brutaal veulen …

Iedereen weer sterkte met de warmte, het mag wel iets minder heftig. Zweden is zo gek nog niet Mirjam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:46 



 
Profiel   

Mooie stal lideli
Nog niets vannacht Mirjam

Ons Friese veulen gaat langzaam op een normaal veulen lijken. Sterre heeft twee dagen gedacht: Wie heeft dat gekke veulen hier achtergelaten, daar wil ik niets mee te maken hebben.
Op de derde dag dacht ze: het is nog niet opgehaald, ik laat het maar drinken. (Gelukkig hoefde we haar niet meer elk uur vast te houden om Ypke te laten drinken).De vierde dag: hè ik heb een veulen, deze is van mij en niemand pakt het meer af.
Gisteren stond ze buiten en vanaf een uur of elf, alleen maar hinniken bij de wei uitgang: ik moet naar binnen het is te warm voor mijn veulen. Ik begin het vertrouwen te krijgen dat hij een grote sterke Fries gaat worden.
Libby heeft veel moeite met Ypke, ze staat uren naar hem te kijken, ze is ook heel erg afgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:51 



 
Profiel   

haha moner, het besef kwam wat laat :) gelukkig komt het allemaal goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:00 



 
Profiel   

Haha Moner wat heb je dat leuk beschreven. Wat fijn dat het nu goed gaat. Heb je een foto van je veulen hoe hij nu is? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:15 



 
Profiel   

Afgelopen vrijdag avond gebeld door de stal houder. Ze lag, was nat van zweet en ook qua ademhaling vertrouwden ze het niet. Ik stond op het punt om wijntjes te gaan drinken met m’n vriendinnen. Dus hup met m’n veel te fleurige jurkje en slippers naar stal. Daar aan gekomen was ze wel wat wankel. Misschien toch omdat de banden nu nog meer verslapt zijn? Ze keek wat loom uit haar ogen. Heb even de stal schoongemaakt (gelukkig jodphurs op stal :)* ) en haar even er uit gehaald. Toen ik haar weer terug zette ging ze rustig verder eten. Daarna heeft ze nog even een half uur zitten dutten terwijl ik er op een krukje voor zat. Na haar dutje ging ze weer verder met haar hooi. Ze was toen weer droog, stond stevig en rustig ademhalen. Toen ik een handje brok in haar bak gooide viel ze ook direct aan. Dus na 2 uur daar te zijn geweest ben ik maar weer naar huis gegaan. Gelukkig kan ik haar op de camera in de gaten houden. Ik had niet het idee dat ze ging bevallen toen ik werd gebeld, denk meer dat ze toch ff wat last had van de warmte. Arme schat. Die buik zit haar ook in de weg. Loos alarm dus. Gister was ze weer zichzelf. Heb wel gelezen dat hier meer merries waren die met de laatste loodjes onrustig waren en niet zichzelf. Wat dat betreft is dit forum zo fijn, want het is onze eerste keer. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:22 



 
Profiel   

mirjamalvaro schreef
Hoe warm is het bij jullie dan?

Gisteren 28 graden met een lekkere wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:43 



 
Profiel   

Geen veulen :z Ze staat heerlijj in de wei zich af te vragen waarom ik zo moe ben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:45 



 
Profiel   

Wat heerlijk al die veulentjes zeg! Wel erg warm nu voor ze wat ze niet gewend zijn.

Ik nog steeds wachten op mijn veulen.
Nog 17 dagen tot veilig, wat duurt het lang..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 12:22 



 
Profiel   

Ik heb ze een beetje geholpen. Het is geen zicht, maar ze waren gelijk een stuk vrolijker. Gewoon los, de goedzakken. En terwijl ik met de ene bezig was, kwamen de andere smeken voor meer :') moeilijk met veulens die je helemaal bedelven terwijl je bezig bent, haha.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd van al de veulens die geboren zijn afgelopen dagen



Hier gisteren avond de twee de merrie bevallen van een hengste veulen.

Avicii Du Beaulieu Ermitage Kalone x Comilfo Plus Z


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:32 



 
Profiel   

Pfff nou die van mijn merrie wil er maar niet uitkomen. En dat terwijl ik voor de veulenhengstigheid wilde gaan om het om volgend jaar het naar voren te kunnen trekken…. FRUSTREREND

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:35 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Anso. Mooi dier.

Op hoeveel dagen zit ze nu Balko?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 14:45 



 
Profiel   

anso: Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 15:17 



 
Profiel   

AnsoDM gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:32 



 
Profiel   

AnsoDM schreef
Gefeliciteerd van al de veulens die geboren zijn afgelopen dagen



Hier gisteren avond de twee de merrie bevallen van een hengste veulen.

Avicii Du Beaulieu Ermitage Kalone x Comilfo Plus Z


[ [url=m/GK8LwE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een plaatje! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:29 



 
Profiel   

Vraagje, zie nu net bij de merrie dat er nog roodachtig slijmerge uitvloeiing uit de vulva komt. Is dat nu nog normaal?Veulen is disndag geboren. Zij gedraagt zich verder normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 19:04 



 
Profiel   

bij mijn merrie was het vanaf dag 1 schoon. Heb je temperatuur opgemeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 19:08 



 
Profiel   

Ja dat is normaal. Het kan niet in 1 dag schoon zijn. Het kan wel zijn dat je het niet ziet dat er nog bloed/slijm uitkomt. Gebeurt vaak wanneer ze opstaan en wanneer ze een stukje rennen.
Baarmoeder heeft echt meerdere dagen nodig om op te schonen en te krimpen. Verschilt per merrie hoelang dat duurt, soms duurt dat zelfs tot na de veulenhengstigheid, dat is vooral bij oudere merries omdat die een minder elastische baarmoeder hebben. Temperaturen om extra zekerheid te hebben dat het goed gaat kan natuurlijk altijd, maar na 5 dagen is de kans niet heel groot meer dat ze nog baarmoederontsteking krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:03 



 
Profiel   

Och hier probeer ik de eerste dagen niet naar de kont te kijken. Sommig hebben vies spul op de benen zitten..
Maar alleen maar goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Anso!

Dat kan weleens anoushka, wij hadden dat dit jaar ook bij 2 merries. Als de merrie verder geen koorts heeft en gewoon fit is zou ik me niet teveel zorgen maken, dan zijn ze aan het opschonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd AnsoDM *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 21:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Anso!

Hier hebben we de trailer in de weide gezet. Tussen 4 en 7 was er geen schaduw omdat het boompje aan de linkerkant te klein is. Gelijk het trailerladen oefenen meegenomen.


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 21:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 62 van de 108 [ 2688 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 108  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen