[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:02

geweldige foto van Bin

61dagen scannen op geslacht is veel te vroeg, vrees ik, hier scannen ze vanaf 95 dagen dacht ik op geslacht.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:10

Bin _O- hilarische foto! Dat is eentje om een caption bij te verzinnen.

Scannen op geslacht, ik laat de verrassing maar voor bij de bevalling. Als het er goed uit is die spanning van zo snel mogelijk onder dat staartje te kijken <3
Oh ik kijk er zo naar uit!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:21

ik kijk er ook heel erg naar uit, verheug me zó op het voorjaar en hopelijk twee gezonde veulentjes in de wei, ik hoef nu nog geen geslacht te weten, zie het vanzelf wel, je kunt er toch niks aan veranderen

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:36

Afbeelding
We zien een klein buikje komen normaal is ze hatstikke slank Canto is nu 5 maanden onderweg dus zowat op de helft

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:41

heel bescheiden buikje yfkelover :j
mijn mini's zijn ondertussen ook skippyballen met pootjes geworden, enorm dik al, en dan ook nog zo'n berenvacht erop :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:42

Wat een hilarische foto Bin! Haha lekker lenig is ze ;)

Canto ziet er ook goed uit!

Gaat echt hard he de dagen. Vind het leuk dat in topic iedereen redelijk gespreid zit. Zo kunnen we hopelijk een lange tijd genieten van mooie en gezonde veulentjes. Hier zitten we vandaag op 229 dagen. :)
Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:52

Ook nog zo mooi bescheiden!!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:54

Is ook het eerste veulen van Canto en ik moet ook mijn best doen om haar een beetje vlees op de ribben te houden als ze in training is en vaak bereden wordt

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:55

Te grappig hè, ik moest er ook smakelijk om lachen toen ik deze foto doorgestuurd kreeg :’) Ondanks haar blessure is ze blijkbaar nog lenig zat!

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je tussen 65 en 75 dagen via een inwendige scan wel geslacht bepaling kon doen. En later rond de 100 dagen uitwendig. Maar pin me er niet op vast!

Ik laat het ook een verassing! Ik zie eind mei wel wat het is :)

Daar komt al een klein buikje yfkelover! Al zal het in het echt wel meer lijken. Die van mij ziet er op de foto slanker uit dan dat ze is.

Ik kijk uit naar eind februari, dan dienen de eerste veulentjes zich aan! *\o/*

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:15

Balou_k schreef:
Even een vraag over scannen op geslacht.

Vanaf hoeveel dagen, en tussen welke dagen is dit mogelijk?

Normaal zou Chavelli niet meer gescant worden, maar morgen gaat ze op de foto en als ze dan toch verdoofd is wou ik het toch nog eens doen.

Ze is dan 61 dagen.

Onze DA heeft vorige week onze merrie gescand en toen ook het geslacht bepaald. Ze was toen 68 dagen, onze DA zei dat het voor de 65 dagen eigenlijk niet te zien is.

Evita, hahaha geniale foto !

Ik zie een buikje Yfkelover !

Droversrun, mooie fries !

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:38

Geweldig die Bin :D ! Vien heeft ook zulk soort kunsten, alles voor een sprietje....

Mooie buikjes al te zien.

Vanaf wanneer zou je het veulen kunnen voelen/zien bewegen? Vien zit morgen op 150 dagen, en meen deze week twee keer wat gezien te hebben...maar misschien is dat nog erg vroeg en heb ik me vergist?

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:19

Alles voor eten inderdaad, je zou bijna denken dat ze niet genoeg krijgt.

Beweging van het veulen kun je meestal pas vanaf halverwege de dracht zien. Dan sluiten de baarmoederhoornen zich en heeft het veulen veel minder bewegingsruimte. Dat kun je soms aan de buik zien.

Hoe gaat het nu met Vien? Hersteld ze goed van de operatie?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:22

Het gaat gelukkig heel erg goed. Ze is weer fit en vrolijk en is mooi bijgetrokken. Ik ben sinds anderhalve week weer aan het rijden en dat gaat boven verwachting goed. En dat voor een afgekeurd paard dat zes jaar niks gedaan heeft, ik ben blij :D !

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:40

Jazzejam......Mooie merrie heb je! Hier ook wat protest hoor als de singel richting singelstoten gaat, maar inderdaad eenmaal vast merk ik ook niks meer.

Stal_hd....Fijn dat flirt weer beter gaat!

Myrthee.....Aah heerlijk middagtukjes doen

Suffie....Jeetje, wat een gekken heb je toch!! Ben ook wel benieuwd of de pony ok is?

Evita.....Hihihi je zal maar honger hebben, lenig is ze wel!

Droversrun.....Ze ziet er super uit, mooi bescheiden buikje

Twinklebel....Fijn dat Vien goed gaat!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:02

Prachtige buikjes! En wat zijn sommigen al ver.... dat wordt voor mij een flinke oefening in geduld.
Kees zit morgen op 4 maanden.

Gelukkig loopt het andere paard op stal maar 10 dagen voor Kees. Ik verheug me echt op een mooie zomer met de veulentjes in de wei.
Passen qua maat ook mooi bij elkaar.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:55

Wat heerlijk Twinklebel! Gaaf dat ze na zo’n lange tijd het werk weer zo fijn oppakt.

Doversrun, ik had over jou heen gelezen! Maar wat ziet je merrie er nog geweldig uit terwijl ze best al ver in de dracht zit!

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:00

@ twinkelbel:fijn dat je weer lekker bezig bent met je merrie. Wat was de reden dat ze 6 jaar geleden kwam stil te staan?

@ Evita super lenig paard heb je daar zeg.

@ Suffie wat een vervelende berichten zeg. Is er al wat meer duidelijk waarom ze de pony hebben beschoten?

Vraagje doen jullie in de 9de maand de merrie extra enten tegen influenza en tetanus? En hoe doen jullie het verder met ontwormen in dracht en als het veulen er is?

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:07

Mijn merrie zit met enten sowieso zowat in de negende maand om te enten maar is dat standaard om dan te enten?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:14

Jazzeman, vanwege beenproblemen. Blijkbaar kan de natuur een hoop genezen in zes jaar tijd. Wat we met dure behandelingen niet voor elkaar kregen. Daarom heb ik haar destijds met pensioen gedaan. Ik ben toen met haar dochter, die inmiddels drie was aan het werk gegaan en zij zou de rest van haar leven in een rusthuis door gaan brengen. Helaas heb ik twee jaar geleden haar dochter in moeten laten slapen, ben ik enorm kapot van geweest. Na een jaar twijfelen besloten Vien toch weernaar huis te halen voor nog een veulen. Maar omdat ze baggervet was en geen buikspieren meer over had begonnen met wat longewerk. Dit deed ze zo goed en ze bleef zuiver, dusna acht maanden longeren ben ik er twee maanden geleden toch weer op gestapt. En waar ze in de blessuretijd bokte en staakte is ze nu superbraaf en lijkt ze echt lol in het werk te hebben.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:16

Ik moet deze week enten (of eigenlijk al drie weken geleden, maar wegens het kiezen trekken even uitgesteld ). Maar ik denk dat ik op negen maanden ook nog een keer doe, zodat het veulen antistoffen heeft bij de geboorte.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:16

Bedankt voor de complimentjes allemaal, ben ook blij dat ze er nog zo strak uit zien. Mooie jonge mama :)

Fijn dat je zo lekker aan de slag kan twinkelbel!

Jazzejam dat vroeg ik mij ook heel erg af. Ben benieuwd naar jullie adviezen hierin. Jonne is in september nog geënt.

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:35

@ twinkelbel fijn dat het door rust toch goed is gekomen. Wel erg spijtig van je jonge merrie zeg.

Hier heb ik begin oktober geënt. En binnen kort ontwormen met equimax.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:55

Wat een mooie buiken komen er weer voorbij!

Over de inenting ben ik ook wel benieuwd.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Vien!

Ik word straks geopereerd en ik ben zenuwachtig brrrrr....

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:57

Oh dat klinkt niet fijn Jeannaa, waar wordt je aan geopereerd als ik vragen mag? Sterkte in ieder geval!

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:05

Suffie ik dacht ergens te hebben gelezen dat het toch niet om schieten ging maar dat de pony hoefbevangen bleek te zijn? Dat is voor de pony evenmin prettig, maar zou voor de gemoedsrust wel beter zijn natuurlijk.

haha Evita, vindingrijk paard hoor! Je moet toch wat over hebben voor die lekkere grassprietjes

yfkelover ik vind haar er nog best gestroomlijnd uitzien, maar jij kent haar het beste en weet hoe ze er normaal uit ziet. Leuke foto om straks te vergelijken als ze nog wat verder is in de dracht.

droversrun wat gaat ze hard! Ik vind haar er ook nog heel goed uit zien voor zoveel dagen al.

Ik zie ook uit naar februari, alvast voorgenieten van jullie veulentjes!

Twinklebel volgens mij zou dat vanaf ongeveer 180 dagen te zien moeten zijn, maar het zal per merrie verschillen. Fijn dat het beter gaat met je merrie!

tiwi leuk dat je merrie gelijk op loopt met een andere merrie op stal, toch leuk om te kunnen vergelijken en ook dat de veulens straks samen de wei op kunnen.

jeannaa sterkte met je operatie straks!

Hier gaat het goed. Suzie's baby is druk! Sinds een paar dagen zie ik het steeds bewegen.