[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AM_Horses

Berichten: 2678
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 00:30

Moner. Ik denk een mooie combi met Ferdau. Fijn dat het nu wel gelukt is. Klinkt positief over Sterre. Hopelijk nu wel vlot drachtig.

Muronia. Ik heb haar dit jaar nog geen één keer hengstig gezien. Normaal is ze heel uitbundig hengstig. Als ze nu niet hengstig wordt laat ik het gaan. Ik ga nu niet beginnen met dokteren omdat ik ineens had bedacht om haar toch te dekken. Wat eerst helemaal niet de bedoeling was :')

Ellyc. Is ook een mooi veulen geworden, begrijp wel dat je terug dekt. Duimen dat het pakt

Kabayo. Nu moet het toch gewoon lukken. Fingers crossed.

Ansodm. Yes *\o/* wat fijn een Hartslag

Ladygiroc. Duimen op dracht

Donderdag ochtend komt de dierenarts scannen. Liezella voor hartslag. Nigrante in principe ook, maar als ze dan nog niet hengstig is. Dan misschien maar laten, ik weer wil niet weer hengstig spuiten. Vorige week donderdag is ze gespoten, hoelang kan het duren voordat ze hengstig wordt?

Cheytjuh

Berichten: 4048
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 04:41

Wij hadden er ook zo 1 afgelopen cyclus. Werd niet hengstig, ondanks hengstig spuiten, 2e keer gespoten, werd wel hengstig maar ei bleef hangen na insemineren en ook na afspuiten. Was dus ook helemaal niks en niet gepakt.

De cyclus daarna wel mooi hengstig en normaal, nu duimen dat ze vanochtend drachtig gescand wordt.

Had sowieso bij de 3 die nog op het wachtbankje zitten een erg vreemde cyclus de cyclus voor deze. Geen idee waarom, de dierenarts gooide het op de grote wisselingen in temperatuur, maar goed, we zullen het wel nooit zeker weten.

Sanet

Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:13

@AM, mijn merrie is op een donderdag hengstig gespoten. Pas de woensdag daarop was het ei flink aan het groeien. Dus woensdag geïnsemineerd, vrijdag zat het enorme ei er nog steeds, dus eraf gespoten, dus vrijdagavond nog eens geïnsemineerd.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:20

Knolselder jij ook Succes vandaag met scannen? Alles nog braaf niet hengstig?

Muronia logisch idd als je voor het sport predikaat gaat dat je even pauze pakt. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Ga je dr dochter wel laten dekken?

Kimwilliam balen dat ze niet drachtig is -O- Op naar een nieuwe ronde. Wijs besluit om haar idd al te brengen als ze zo snel eitjes ontwikkeld.

JennyK Welkom op het wachtbankje :D Ga je picture ook laten dekken terug?

Moner gefeliciteerd *\o/*. Ik zou ook de fries insemineren. 18 is niet zo oud en als alles vanbinnen inorde is waarom niet he.

Jazzejam Fijn dat de swab schoon is. Wat wilt een streep erdoor zeggen?

Am_horse snap het helemaal dat je niet gaat doktoren om dr hengstig te krijgen als het niet lukt met hengstig spuiten. Hier zegt de veearts tussen de 2 en 7 dagen als ze hengstig gespoten zijn. Maar heb er idd al eentje gehad die pas op dag 9 hengstig stond na het spuiten. Je kunt altijd een x scannen om gewoon te zien of er enige activiteit zit, de veearts moet er toch zijn voor Liezella dus is eentje meer scannen zo gebeurt. Zoniet weet je dat het klaar is. Zoja weet je mss meer wanneer je kan insemineren.

Ladygiroc Fijn dat ze afgeslagen heeft. Nu afwachten maar.

AnsoDM jaa een mooie goede scan *\o/* nu kun je echt aftellen naar de uitgerekende datum :D

Kabayo Hoe is het insemineren gegaan? Hopelijk netjes drachtig. Maar gok van wel aangezien zilver normaal altijd makkelijk drachtig wordt. Ga je idd een volg topic maken van je reis in Canada btw?

EllyC snap ik helemaal dat je voor dezelfde hengst gaat. Was ook een knap en goed gelukt veulen dit jaar.

Cheytjuh ik heb hier ook een paar met absurde cyclussen gehad. Noortje waarbij het ei en hengstig tonen niet synchroon liep en 2 merries die maar hengstig bleven tonen na 6-7X dekken. Waarbij we gewoon zelf gestopt zijn omdat de hengst echt geen interesse meer had ( merrie stond gewoon te plassen nog) en uiteindelijk toch gewoon drachtig :+


Hier is het vandaag ook weer scan dag ( mits er geen spoed gevallen tussen komen) :):) Roosje was gisteren nog steeds niet hengstig. Dus heb goede hoop.

Mirthe ook niet hengstig. Dag 8 na het spuiten. Probeer morgen nog eens, dan zit ze op 10 dagen. Maar denk niet dat het iets wordt. En aangezien zij panisch is voor veeartsen ga ik haar niet plagen en doktoren ermee. Dan maar een jaartje rust.

Dan hebben we eind juni/begin juli nog 1 scan ronde voor Tina, Ashley en Noortje. En dan is het klaar als die drachtig zijn. We scannen dan in september nog 1x alles om te zien of er geen verworpen hebben en erna begint de lange winter weer :+

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:47

Ik zit op de hengstenhouder te wachten om te insemineren

kimwilliam

Berichten: 1208
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:48

spannend Nieky1993, hopelijk is ze drachtig!

Angelpam, hopelijk is hij er snel

shadow33
Berichten: 151
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:44

Even egopost.
Hier is Her vanmorgen in 1x drachtig gescand van Extreme U.S.
Nu maar hopen dat het netjes blijft zitten.

Dais_

Berichten: 4053
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:49

angelpam schreef:
Ik zit op de hengstenhouder te wachten om te insemineren


Dat is al vroeg op de ochtend!

Ik zit ook te wachten, maar heb het waarschijnlijk pas tegen 4 uur hier. Als het om 5 uur geinsemineerd kan worden ben ik al blij :D

Ik kreeg bericht van de hengstenhouder dat het sperma deze x wel goed was, dus meer kans deze keer :D

@ shadow: gefeliciteerd! :D

@ Nieky; spannende dag vandaag!

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:23

Hier zit het sperma er inmiddels in. Ze voelde goed aan dus duimen dat het nu raak is.

baudyh

Berichten: 4310
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:51

Dat is inderdaad lekker op tijd angelpam. Meestal komen de hengstenhouders in de avond. En met de koerier komen ze ook vaak rond 17 uur
Ik had zo vorige week met de koerier in ene om 15 uur staan en nog wel uit België.
Maar dat kwam mooi uit!

angelpam

Berichten: 1378
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:14

In overleg met de hengstenhouder is gisteren het ei van 4.4 afgspoten en hij zou voor de middag komen. Hengst van vanmorgen gesprongen dus verser kan bijna niet.

Knolselder

Berichten: 4334
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:17

Gefeliciteerd shadow

EllyC

Berichten: 8165
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:37

Ik zit hier ook te wachten op koerier. Komt uit groningen dus was vorige keer rond 15.00 uur maar dat was op een zondag.
Dan DA nog regelen.

Ik las nog eens na hoelang gekoeld zaad vruchtbaar bleef. Ik had in mijn hoofd 3 dagen zitten maar lees op internet max. 2. Hoe zat het nu ook alweer?

corinadrenth

Berichten: 1866
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:46

EllyC waar uit groningen komt dit weg ?

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:50

Hier was Blossom nog niets hengstig ook geen voortgang, dus vrijdag prikken en dan maandag terug. :=

EllyC

Berichten: 8165
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:55

corinadrenth schreef:
EllyC waar uit groningen komt dit weg ?

Nieuw Roden (of is dat nog net Drenthe) :)

Ik vind het wel jammer dat er nog geen tracking op hippexpress leveringen zit.

AM_Horses

Berichten: 2678
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:07

Het is nu op moment echt druk. Vorige maand kwam het hier al eens om half 8 aan. Ik zou er vandaag ook niet echt op rekenen dat het vroeg komt. Of je moet toevallig ergens in een begin van een route zitten.

Nigrante toont nog niks hengstig. Het leek dat de bmm iets zachter was. Ik wacht morgen de scan af.

Mirjamalvaro. Dat schiet ook nog niet op

Angelpam. Fingers crossed. Klinkt goed in iedergeval

Dais. Fijn dat de kwaliteit wel goed was deze keer

Shadow. Gefeliciteerd!

Nieky. Klinkt ook niet heel hoopvol voor mirthe. Ik hoor het nu meer, merries die niet reageren op hengstig spuiten

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:46

AM: klinkt toch wat hoopvoller voor nigrante, fingers crossed dat de hengstigheid er toch aan zit te komen. Duurt wel lang voor ze reageert op spuiten.

shadow: gefeliciteerd!

Angelpam: fijn dat ie zo mooi optijd was. Duimen dat het deze ronde lukt!

dais: dat klinkt al wat hoopvoller, tenminste betere kwaliteit!

nieky: balen dat mirthe niet reageert. Duimen voor veel positieve scans bij jou vandaag!

Dat het nog zo druk is bij de koerier! Ik heb het idee dat er dit jaar nog veel inseminaties zijn t.o.v andere jaren, klopt dat?

Alinka hebben we gisteravond opgehaald en in de groep gezet. Wei met lekker gras dus eten belangrijker dan machtspelletjes. 28 juni wil ik scannen op dracht, kijken of dat gaat lukken met de dierenarts. Ze zou dan op 15/16 dagen zitten, beetje afhankelijk van wanneer het eitje gesprongen is.

kimwilliam

Berichten: 1208
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:09

soms zit je nog wel is na te denken met wat er allemaal tegen je verteld wordt en ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft meegemaakt of wat jullie ervan denken?

de merrie hebben we maandag gescand en toen was er aan 1 kant geel lichaam en aan de andere kant niks. de baarmoeder is mooi schoon.
nu had ze hiervoor altijd vocht in de baarmoeder maar werd er nooit iets gezegd over een cyste. nu zeiden ze dat ze ook een cyste had zitten, deze hebben ze alleen niet eerder gezien bij haar.
ze blijft op de kliniek ivm dat ze soms snel een ei maakt en we het niet wilde missen, alleen kon ik ook nog gebeld worden als het bleek dat de cyste misschien toch een vruchtje was .....

wat denken jullie hiervan?

*edit: vorige keer had ze met 16 dagen scan al weer een ei zitten van 4,9 nu een geel lichaam

AM_Horses

Berichten: 2678
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:21

Kimwilliam. Ik heb het één keer gehad. Wat wel een cycte was maar als dracht werd gezien. De keren ervoor was deze er nog niet.
Om uit te sluiten moeten ze gaan meten. Een vrucht groeit, een cycte niet.

kimwilliam

Berichten: 1208
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:18

AM_Horses schreef:
Kimwilliam. Ik heb het één keer gehad. Wat wel een cycte was maar als dracht werd gezien. De keren ervoor was deze er nog niet.
Om uit te sluiten moeten ze gaan meten. Een vrucht groeit, een cycte niet.


oke ze hebben inderdaad gezegd dat ze dagelijks gaan scannen dus dan is het afwachten

EllyC

Berichten: 8165
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:19

Nou zaad zit erin, ging super weer.
Op het buisje zie ik TNB 650 staan. Wat betekent dat eigenlijk?
Afbeelding

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:01

Totaal normaal bewegende zaadcellen :D

Dais_

Berichten: 4053
Geregistreerd: 06-03-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:11

Zetten ze dat er altijd op?
Wel handig!

Hier is het sperma ook pas net geleverd en de dierenarts is er tegen 8 uur pas. Nog even geduld dus :D

Ladygiroc

Berichten: 5101
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:18

Die da's hebben het toch ook knetterdruk nu :D