[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:09

Xritt, dankjewel :)
Hij is perlino. Zijn volle broer van vorig jaar is cremello. Kijk maar naar het verschil in staartkleur.
Afbeelding

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:42

baudyh *\o/*

baudyh schreef:
Knolselder schreef:
Vroeger scande ik elke keer rond 16 dagen, maar uiteindelijk, 3 dagen later zie je het vanzelf. Als ze dan overtijd zijn laat ik ze wel scannen.


Als ik dat bij Diantha die ben ik te laat. Die is met alles snel. Als ik met dag 18 scan kan het maar zo zijn dat het ei weg is.
Daarom vermoeden ik nu ook dat ze drachtig was anders is ze met 16 dgn al hengstig


Hier was ze ook met 16 dg. hengstig. 60 uur later was het ei weg.

AM Kan ook positief zijn ;) Maar ik begrijp je. Mijn merrie is ook op dit moment een beetje "zuur". Normaal doet ze dat niet. Je denk gelijk aan hormonale verandering. Maar ik ga er maar niet van uit. Valt het ook niet tegen.

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:32

Alweer aardig wat drachtig, super! Gefeliciteerd :)

Wij zitten ook dik in het dekseizoen.
Zelf nu de eerste 3 drachtig :) Nog 2 op het wacht bankje, 1 moet nog geïnsemineerd worden. En dan nog 2 merries embryo's spoelen, daar hoop ik totaal nog wel 2 tot 4 veulens uit te krijgen..

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:50

Baudyh gefeliciteerd! En succes vandaag! *\o/*

AM_Horses ik hoop dat het geen spoken zijn voor je :D

Verder hier alles rustig. Miana is 3 juni aan de beurt om te scannen en Dautzen 7 juni.
Komende zondag Diane hengstig spuiten en daarna naar de hengst brengen.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:13

hier zitten we ook weer in het traject, ga dit jaar proberen een embryo te spoelen en in een eigen merrie te plaatsen, wordt dus een hele klus om ze synchroon te krijgen...

beide merries zijn hengstig gesproten, woensdag en donderdag weer scannen

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:21

cynthia: echt gave pony's heb jij!

fokfanaat: spannend hoor!

vulina: gefeliciteerd met de 3 drachtige dames! Succes met de anderen!

AM: Zou een mooi voorteken voor dracht kunnen zijn, ik hoop het voor je!

Bamorka: nog een ruime week op het wachtbankje dan!

Bedankt voor de adviezen omtrent het spoelen!

Kabayo

Berichten: 14167
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:01

Cynthia wat zijn ze beide toch knap <3 Leuk dat je inderdaad het verschil toch nog goed ziet in de kleuren

Vulina bezige bij! Gefeliciteerd met de 3 drachtige merries! Hopelijk lukt het met de ET.
Ik heb gehoord in de wandelgangen dat ET best pijnlijk is voor een merrie. Ik heb er geen verstand van hoor. Klopt dat?

Fokfanaat spannend! Lijkt mij inderdaad wel lastig

Bamorka saai he dat bankje. Hier ook 3juni

Oyyo snelle merrie heb je. Zilver heeft dat ook eens gehad.
Dankjewel!

Claudia de dierenarts nog te pakken gekregen?

Luna ah nee wat balen zeg..

Amhorses misschien een positieve verandering haha. Wel heel vervelend. Maar met dag 5 zou je zeggen dat ze nog geen gedragsveranderingen hebben

Knolselder wel handig dat schouwen ipv scannen. Ben je dan niet bang voor een eventuele tweelingdracht?

Baudyh gefeliciteerd! Succes vandaag

Jennyk ik heb geen ervaring met spoelen, sorry. Jij ook succes vandaag!

Jazzejam zoals ik begreep mag hij nu 2 ijslanders dekken en nog een D pony. Hij staat in de kop van noord Holland

Perry is naar huis gegaan. Wat een stilte zo. Duimen dat ze drachtig is! Anders hopelijk volgend jaar weer een poging
Wel net alle merries door de draad. Het grote spuitpistool waarmee je weilanden beregent ging net naast hun weide aan. Hele merries over de zeik en echt heel veel stress. Nu zie ik mijn kansen echt helemaal aan mij voorbij gaan hoor.. -O-

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:12

kabayo: geen gewonden gevallen door door de draad te gaan? Hopelijk toch wel drachtig

Picture is net gescand, dierenarts kon geen ei vinden maar ook geen vrucht. Ze zei dat de vrucht mss nog verstopt zit. Ook aan de baarmoeder is nog geen a.k hengstigheid te zien. Volgende week maandag wordt ze weer gescand, hopelijk is er dan wel een vrucht! Anders dan vast wel a.k hengstig.

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:25

Super Vulina!

Hmm Jennyk, vervelend wanneer ze het niet duidelijk kunnen zien hè. Nog een paar daagjes afwachten dan.

Kabayo, hoe groot is Perry? Zijn IJslanders meestal niet heel klein..?

Hier Jade dadelijk scannen

Knolselder

Berichten: 4334
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:11

Kabayo,
Als er een tweeling in zit zijn die mini’s vaak te klein om ruimte te hebben om weg te kunnen knijpen. Moest dat voorvallen, is terug hengstig spuiten een optie. En dat kan ook na de moment dat ik scan. Tenminste, dat was de uitleg die ik eens kreeg. Ik heb de indruk dat het bij de kleintjes veel minder voorkomt.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:51

Gefeliciteerd met alle drachten!


Kabayo: Gefeliciteerd met je nieuwe baan nog! Ben benieuwd of Silver drachtig is van Perry. Het is te hopen nu deze x. Hopelijk alles wel ongedeerd!

Cynthia: Wat zijn ze toch knap zeg! Die 1 jarige mag er ook zijn! Wauw, die ziet er echt kwa bouw al goed uit voor een 1 jarige hoor <3

Hier geen update. Nog steeds wachtende haha. Morgen krijgt Boston wel haar ijzers met zooltjes er onder. Ze loopt weer helemaal goed, dus ik denk dat ik haar langzaam aan eind deze week / begin volgende week weer rustig aan ga oppakken door wat grondwerk in de bak te doen en een stapritje in de bak onder het zadel. Heb haar ruim 2 jaar niet meer gereden sinds ze was verkocht. Dus ben blij dat ik weer oud en vertrouwd dadelijk lekker weer rustig wat kan doen met haar.

LaDonna75

Berichten: 2210
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:56

Balen Jenny, nog geen duidelijkheid. Maar over een week pas weer scannen, durfde de dierenarts dat aan? Het lijkt mij laat?

jazzejam

Berichten: 406
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:38

Oef Kabayo,kreeg je iedereen wel weer te pakken.
Zo'n waterkanon is ook wel heel imposant. Hier vorig jaar een in het maïsland , zit een bomen rij met bomen van ruim tien meter hoog tussen ons in maar was net of er een stortbui dwars over de bomen heen kwam elke keer zo veel geweld. :oo

Wel leuk dat Perry nog wat meer gaat dekken.

Hier nog geen bericht van de DA, had toch wel wat verwacht. Afwachten maar. Zul je altijd zien dat ze het net anders doen met de hengstigheid als de keren er voor.

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:47

Fokfanaat hopelijk gaat het lukken. Zou mooi zijn.

Kabayo, duimen draaien dat Zilver dragend is. Hopelijk heeft de stress geen invloed.

Jennyk, nog een paar dagen in spanning. Hopelijk heeft het vruchtje zich verstopt.

Vulina gefeliciteerd, hopelijk lukt het met de embryo’s. Heb je zelf de beschikking over draagmoeders?

Hier is Maike vanmorgen gescand. Ze is beginnend hengstig en had een ei van 4 cm. Wel had ze nu wat vocht in de baarmoeder. Ik heb Oxytocine gespoten. Morgen nog een keer en dan wordt ze woensdagochtend weer gescand.

Muronia

Berichten: 19682
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:52

Vulina gefeliciteerd met de eerste 3 en succes met de volgenden!

Bamorka even adempauze, ook wel lekker.

Interessant fokfanaat! Heb je eerder embryotp gedaan? Lijkt me een heel avontuur.

Oh Elina wat een toestand, gelukkig heb je ze weer en was je denk ik in de buurt toen het gebeurde? Ah die Perry, je gaat hem vast missen.

Jennyk gets daar kun je even weinig mee zo. Hoop dat het vruchtje zich verstopt heeft.

Tinniie en hoe lijkt het met Jade?

Kayley fijn dat het beter gaat met haar.

Jazzejam hmm spannend zeg! Hopelijk hoor je gauw iets.

Fleuribelle dat is al een aardig ei, vast woensdag of donderdag insemineren. Duim dat het vocht eruit wil.

Ik heb de dierenarts gesproken. Het blijft een beetje gissen hoe dat vocht in de baarmoeder is gekomen, kan van de progesteron, kan omdat ze drachtig is geweest en aan het opruimen is daarmee. Feit is dat we niet weten waarom ze niet drachtig wordt. Het kan meteen na de eisprong mis gaan onderweg naar de baarmoeder (geen bevruchting of vrucht wordt niet goed door de eileider getransporteerd), het kan in de baarmoeder zelf (innestelen) mis gaan. Er zijn allerlei hele dure opties om dingen verder te onderzoeken en er is zelfs over embryotransplantatie gesproken. Al met al is de conclusie, we stoppen ermee. En eigenlijk, ben ik opgelucht. Klaar hiermee, Wainonia wordt gezellig weer oma volgend jaar.

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:17

Ladonna: ja dat durfde de dierenarts aan. Hopelijk zit het echt verstopt en zien we gewoon al hartslag volgende week. Al ga ik er voor nu maar vanuit dat ze gewoon niet drachtig is, anders valt het ook zo tegen.

muronia: jammer hoor, gelukkig kun je je erbij neerleggen

kiki1976

Berichten: 16924
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:18

goldenarrow gefeliciteerd *\o/* hopelijk volgen de andere dames snel

Cynthia82 erg hoor dat je er zo bij moet zitten haha. Heerlijk genieten van je knappies <3

AM_Horses thnx! Ik hoop het! Morgen weer scannen.
Hopelijk is ze om een goede reden vervelend, duim voor je

jazzejam duim voor je dat het er gewoon 1 is en dat ze weer lekker naar huis mag

Knolselder dat zijn goede berichten. Hopelijk beide drachtig

Luna2006 balen joh! Hopelijk volgende ronde meer succes

jennyk hopelijk is Sjanty snel goed hengstig en kan ze geïnsemineerd worden

baudyh dubbel gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Vulina gefeliciteerd *\o/* *\o/*

fokfanaat hopelijk gaat het lukken!

Kabayo ja zal wel stil zijn idd. Hopelijk is Zilver gewoon drachtig van hem
Gelukkig goed afgelopen. Je hoort het vaker dat ze er flink van over de zeik kunnen gaan.

Muronia ik kan het goed begrijpen hoor. Je hebt er genoeg aan gedaan en soms besluit de natuur anders.

baudyh

Berichten: 4305
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:31

Muronia wel de goedkoopste oplossing. Snap het wel hoor. Je hebt er gelukkig nog meer

baudyh

Berichten: 4305
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:02

Whoop whoop Mevr G ook drachtig op dag 16.
Dat gaat lekker

kiki1976

Berichten: 16924
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:08

baudyh schreef:
Whoop whoop Mevr G ook drachtig op dag 16.
Dat gaat lekker

Gefeliciteerd *\o/*

baudyh

Berichten: 4305
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:17

Als het goed blijft gaan 2 op 6 april en 1 op
7 april volgend jaar. Dan mag ik er wel wat camera’s bij . Ha ha

suffie
Berichten: 5725
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:29

Gefeliciteerd Baudyh *\o/*

Muronia, ik begrijp je keuze voor de volle 100%, het is alleen xo definitief nu :knuffel: Genieten van de paarden en de dracht van Veronia <3

LaDonna75

Berichten: 2210
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:27

suffie schreef:
Gefeliciteerd Baudyh *\o/*

Muronia, ik begrijp je keuze voor de volle 100%, het is alleen xo definitief nu :knuffel: Genieten van de paarden en de dracht van Veronia <3


Ik sluit me hier helemaal bij aan ;)

corinadrenth

Berichten: 1865
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:31

Whoopwhoop beide Deense merries zetten door!!! Hoe blij kan een mens zijn haha.
Colla 4.1 en Oya 2.9.

Knolselder

Berichten: 4334
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:50

Zo het gaat vlot ineens bij jullie! Gefeliciteerd met de drachtige dames!

Muronia, jammer dat het niet is gelukt. Maar je bent alle pistes afgegaan en nu moet je niet meer denken ‘wat als ik dit had geprobeerd’.

Hier is Bo eindelijk hengstig! Gelijk gedekt met Cooper.
Poppy en Quinn dag 17 en nog niet hengstig. Fingers crossed!
En Vita is uitgedekt, daarmee zit ik nu al 4 dagen op het wachtbankje.