[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:36

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19675
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:45

Volgens mij ben ik dat veulen ook tegengekomen nobel. Het is niet dat ik geen veulens te koop zie staan, alleen geen Groningers trouwens :) .

corinadrenth

Berichten: 1865
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:07

Groningers zijn inderdaad erg schaars merk ik. En wat ik ondervonden heb wilden ze max 2500 betalen. Dat vind ik persoonlijk erg weinig. Gelukkig heb ik de juiste match gevonden voor mn veulen

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:10

Maar je kunt ook geen topper verwachten toch, voor een leuk prijsje?

Ik vind dat juist wel eens wat vervelend, normale prijs, want normaal veulen, en dan zoekt men voor dat geld eigenlijk een veulen in de betere klasse..

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:25

prijzen vind ik altijd een moeilijk ding. Hier bij mijn mini's probeer ik een x minimaal bedrag aan te houden bij mijn stamboekveulens en zeker van mijn eigen hengst.

Hier weinig te melden, de merries zitten tussen de 115 en 95 dagen en nog niet echt buikjes te zien.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:33

Mijn moeder (die geen verstand heeft van paarden) gister: Oh je kunt wel zien dat ze zwanger is, ze heeft een aardig dik buikje. :+

Ze is pas 2 maanden drachtig ofzo. Zelf vind ik haar niet te dik maar toch even mee opletten dan.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:40

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:43

Oh wauw ik vind 3500 wel echt heel weinig…als je als fokker daar ook nog wat aan over moet houden. Dat is bijna bijleggen :o

corinadrenth

Berichten: 1865
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:42

Libera schreef:
Oh wauw ik vind 3500 wel echt heel weinig…als je als fokker daar ook nog wat aan over moet houden. Dat is bijna bijleggen :o



Nou dat dus

Cioccolato

Berichten: 6690
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:03

3500 is een koopje. Daarvoor wil ik er wel een paar kopen :))

mirjamalvaro

Berichten: 14661
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:34

Die van mij zijn 2x zo duur :=

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:37

Hier is alleen het dekgeld al zo duur :')

Dennenboom

Berichten: 716
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:39

Voor €3500 komen ze bij mij de dam niet af := dan houd ik ze zelf wel aan :)

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:46

Mijn cob veulens zitten op 3500 momenteel :')
Voor een rijpaard waar de dekgelden en eisen etc toch ff wat anders liggen vind ik dat echt een koopje :=

Muronia

Berichten: 19675
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:49

Kun je nagaan dat ik er zo slecht in zit. In "mijn tijd" kocht je een goed kwpn veulen voor 2500-4000 gulden. Met dat in mijn hoofd en het idee dat de kosten nu toch wel hoger liggen en de paarden ook duurder zijn zat ik eerlijk aan een verkoopprijs rond de 3 a 3,5 te denken. Dat is dus niet helemaal reëel.

Cioccolato

Berichten: 6690
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:53

Ik weet niks van Groningens verder, daarom denk ik dat die prijzen wel lager liggen dan de gemiddelde springer of dressuurder. Denk dat zelfs een Gelderse qua waarde hoger ligt.
Maar als het niet weg moet zou ik in ieder geval je kosten even in beeld brengen en optellen, dan heb je al een bedrag en dasr boven op moet je dan natuurlijk nog wat rekenen.

Denk ik zo..

Muronia

Berichten: 19675
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:10

Cioccolato ja dat moet ik maar bij gaan houden om een beter beeld te krijgen van de kosten, het gaat er nu allemaal zo bij in met de rest van de paarden maar dat moet eigenlijk niet. Ik weet het niet zo goed, naar mijn idee zijn de veulens snel verkocht en het is wel een zeldzaam ras. Ik verwacht ook niet dat je het moet vergelijken met een potentieel toppaard, dat is de insteek ook niet, maar ik ben eerder bang dat ik te laag ga denken ipv te hoog en ik moet ook geen dief van mijn eigen portemonnee zijn. Een hengst moet verkocht worden hier, een merrie niet (maar het is wel de bedoeling).

kyranova
Berichten: 0
Geregistreerd: 01-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:49

Hoi allemaal, ik kom ook gezellig volgen ivm dat ik de eigen ben van Grace D’ Hackfort die nu drachtig is van het veulen van Natascha. Afbeelding

baudyh

Berichten: 4302
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:30

3500 is echtste weinig voor een kwpn veulen hoor.
Ze moeten minimaal 4000 opleveren anders ben je niet uit de kosten. Maar het gaat nu moeizaam.
Ja de echte goede die gaan nog wel voor goed geld maar net daaronder is het lastig.
Ik heb nog 1 merrieveulen te koop. Vandaag mensen voor gehad. Hoop dat dat wat word.
Als ik nu veiling prijzen zie heb ik de andere 2 nog leuk verkocht

AM_Horses

Berichten: 2652
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 00:49

Ik merk ook dat de veulens slecht gaan.
Voor die 3.500 gaan ze hier het erf niet af. Dan ben ik nog niet eens uit de onkosten.

Geen idee wat normaal geld is voor een groninger veulen. Ik ben bang dat ze er niet veel voor willen betalen. Wat ik persoonlijk heel zonde vindt. Zijn harstike leuke alround paarden wat voor veel mensen geschikt zou zijn.

Kryanova. Welkom. Leuk dat je,je hier ook meld.

Plop. Ze kunnen lichamelijk toch al wel veranderen. Ik kijk altijd vooral aan de bovenkant en ribben of ze niet te vet zijn ipv buik

Vulina. Precies, zo is het. Voor kwaliteit, betaal je meer

Kiki. Dat duurt wel lang het helen. Fijn dat de andere plekken nu wel dicht zijn. Mooie mijlpaal *\o/* wat apart dat flemen, dat doen ze hier niet. Stiekem toch wel grappig, ook omdat ze dit bij vorige dracht dus ook deed

Bij Odilia ga je nu ook iets buik zien. Normaal was ze best slank :P 134 dagen vandaag
Afbeelding
Liezella was al snel voller. Nu 110 dagen. Heb haar gisteren een stal opgeschoven. Nu al lekker een grote stal. Odilia ook een plekje opgeschoven, dan kan white dream zometeen in Haar stal
Afbeelding

Nigrante begint nu toch wel goed bij te trekken. Ze moet nog wel voller op de bovenlijn, dit komt goed. Nieuw pak voordroog geopend en lijkt een stuk rijker als wat ik voorheen had. 132 dagen drachtig
Afbeelding

Wild Thing heb ik nu niet op de foto. Nu is ze ook nog niet zover met 48 dagen dracht

White Dream heb ik vanavond even de benen laten strekken <3 nog één merrie afwachten of deze drachtig is. Dan kan hij ook naar de stal komen waar de merries staan. Net wat makkelijker alle op één plek
Afbeelding
Afbeelding

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:19

Hier is geen nieuws te melden. Het aankomend veulen van Boston is al gereseveerd. Ik vind het alleen lastig ( mocht alles goed gaan uiteraard en hij/zij gezond zijn.) een prijs er voor te noemen. Ik zag toevallig een halfzusje van D te koop staan voor 6k, wel een vol NRPS papier. Ook een halfbroertje van hem ( een haflinger mix ) voor 5k. Ik wil er natuurlijk wel wqat aan verdiennen. Ik ben nu zo een gemiddeld al 1500 kwijt er aan geweest. Dat zal straks als hij/zij er is rond de 1700 zijn als het een beetje mee zit. Hoe kijken jullie hier tegen aan? En wat zouden jullie vragen mocht alles oke en correct zijn?

Even ter info:
Boston is een merrie die gefokt is in de US Georgia en is een nakomeling van Dont Skip Zip (AQHA dus )

Ducati Du Bois is ingeschreven in het NRPS stamboek. Is een halfbroertje van Cassanova Du Bois en komt uit een goede moederlijn met meerdere goedgekeurde hengsten er in, ook komen er meerdere FEI ponys uit deze lijn.

Er zit wel een stamboom bij het veulen, met zowel de stamboom van moeder er in beschreven.

Natuurlijk bepaalt straks de exacte prijs van hoe het veulen kwa exterieur en beweging is. Maar ik vroeg het mijn eigen af gewoon op basis van deze gegevens alleen.
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 05-09-22 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:24

Reken je in die 200 euro dan ook de 11 maanden dracht en 5 maanden met veulen aan de voet, het voer, mee? En registratie, ontworming etc?

Reserveren zonder prijs, is ook lastig. Ik heb ook meerdere mensen die zeggen: bel mij als dat 1e veulen geboren is, maar dat wil niet zeggen dat ze het ook kopen voor de prijs die ik vraag. Al moet ik zeggen, in mijn geval, dat het vaak vast klanten zijn, die ook weten in welke categorie wij verkopen..

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:27

Vulina schreef:
Reken je in die 200 euro dan ook de 11 maanden dracht en 5 maanden met veulen aan de voet, het voer, mee? En registratie, ontworming etc?

Reserveren zonder prijs, is ook lastig. Ik heb ook meerdere mensen die zeggen: bel mij als dat 1e veulen geboren is, maar dat wil niet zeggen dat ze het ook kopen voor de prijs die ik vraag. Al moet ik zeggen, in mijn geval, dat het vaak vast klanten zijn, die ook weten in welke categorie wij verkopen..

Nee, dat had ik er inderdaad nog niet bijgerekend kwa voer. Zoals je het nu zegt zal het ongeveer op 2000 totaal uitkomen. En dan moet ik er nog aan verdienen. Verder is het de eigenaresse van stal die hem/haar heeft gereseveerd. Ik heb wel al gezegd waar zij bij stond dat het veulen sws al boven de 3500 moet opleveren. Dus ze weet al wel denk ik dat ze het niet voor een appel en een ei kan overkopen van mij.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:08

Even weer een bijleespost na een paar dagen drukte

Splenius wat jammer dat ze niet drachtig is -O- . Zelf geen ervaring met embryo's spoelen enz.

Chantall mooie merrie. Ik ben dol op vosjes <3 Ik kan met mijn merrie geen vosjes fokken ( homozygoot zwart) anders probeerde ik dat zeker :D

Nobel01 Lekker zo het water in met het warme weer.
Ik heb met de koper van het veulen afgesproken dat het veulen naar hun gaat zodra ze de zaken in het buitenland geregeld hebben en de tijd gepakt hebben om te rouwen. Zelf dachten ze eind september maar ik heb ze op het hart gedrukt dat ze rustig aan mogen doen. Is niet niks allemaal voor ze.

Kiki1976 wat jammer dat je dochter haar enkel zo traag geneest. Dat moet dan toch wel een nare wond geweest zijn. Proficiat met de mijlpaal. Wat raar/grappig dat flehmen. Waarom zou ze dat doen?


Michelle5418 welkom en gefeliciteerd met de dracht *\o/*

Cioccolato Dat gevoel ken ik. Ben ook heel blij als we eind september de laatste scan doen en alles inorde is. Blijft toch altijd spannend tot je die extra bevestiging hebt vind ik.


Lideli jij ook welkom en gefeliciteerd *\o/*

Natacha1505 Welkom en gefeliciteerd *\o/*

Muronia Tijd gaat idd snel he. Wat fijn dat je merrie het zelf geregeld heeft. Een prijs voor een groninger veulen kan ik helaas niet bij helpen of tips geven.

Shirley_ toch al een leuk beginnend buikje precies

AM_horse Onze veearts zei toevallig het laatst ook dat er door de droogte weinig in het hooi zit. Wij voeren de drachtige en zogende merries heel rijk voordroog. Een wereld van verschil met gewoon hooi. Mooie buikjes krijgen ze al.


Kwa prijzen voor warmbloeden enz kan ik niet meepraten :+

Cynthia82

Berichten: 9348
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:20

Welkom Michelle en gefeliciteerd met de dracht! Ik vind Next Level zo gaaf!

Welkom Lideli, ook jij gefeliciteerd!

Welkom Natascha, ook jij natuurlijk gefeliciteerd :)

Kiki, gefeliciteerd met de 100 dagen! *\o/*

Muronia, ik vond het ook lastig om een prijs te bepalen hoor. Twee jaar geleden bij mijn laatste veulen die ik verkocht, lagen de prijzen nog een stuk lager. Ik heb de hengstenhouder gevraagd wat een beetje gangbare prijzen zijn nu en ik kon dan wel vergelijken met wat er te koop aangeboden wordt. Er worden namelijk veel Duitse Rijpony's aangeboden en ook een paar Haflingers en Welsh Cobs, dus ik ben daar een beetje tussenin gaan zitten. Dus het was voor mij makkelijker dan voor jou, maar ik vond het ook lastig.
Het bedrag waar jij nu aan zit te denken is wel wat laag ja. Blue is voor meer verkocht :)

Ik heb wel altijd al mijn kosten bijgehouden vanaf de eerste scan op hengstigheid tot en met de laatste wormenkuur en enting. Bij Blue heeft de veearts vaker moeten scannen dan normaal, maar bij hem was ik in totaal €1650,- euro kwijt. Bij Idris was dit €1220,- Merriebrok ipv ander brok neem ik bij deze berekeningen niet mee.

Fi is de 3 maanden inmiddels gepasseerd. Eind deze maand de laatste scan! :):)
Afbeelding