Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:31

Ik zou er altijd eerst eentje huren bij Robor. Als je overweegt te kopen dan kan dat gewoon.

Bij mijn merries werkt het namelijk absoluut niet. Ik heb nu 2x een halsteralarm gehuurd en beide jaren werkte het niet. Mijn merries slapen plat en gaven continu, om het uur en soms meer, vals alarm. Ik werd er helemaal hopeloos van.

Vorig jaar heb ik tevens een camera opgehangen en heb ik de geboorte meegemaakt. Al die tijd had mijn merrie het alarm om.. en het is geen 1 keer afgegaan..

Dus nee, ik heb er persoonlijk geen vertrouwen meer in. Maar ik ben ervan overtuigd dat het aan mijn paarden moet liggen want bij andere mensen werkt het wel. Of misschien begrijp ik het systeem gewoon niet goed. Ik zou er iig altijd eerst eentje huren voordat je zoveel geld uitgeeft.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:35

Bij mijn paarden werkte het vorig jaar perfect, maar met de pony had ik ook steeds vals allarm. Ik heb het nu anders ingesteld (kan simpel via sms) en nu is het beter gelukkig! :)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:25

Nuage schreef:
Ik zou er altijd eerst eentje huren bij Robor. Als je overweegt te kopen dan kan dat gewoon.
Bij mijn merries werkt het namelijk absoluut niet. Ik heb nu 2x een halsteralarm gehuurd en beide jaren werkte het niet. Mijn merries slapen plat en gaven continu, om het uur en soms meer, vals alarm. Ik werd er helemaal hopeloos van.
Vorig jaar heb ik tevens een camera opgehangen en heb ik de geboorte meegemaakt. Al die tijd had mijn merrie het alarm om.. en het is geen 1 keer afgegaan..
Dus nee, ik heb er persoonlijk geen vertrouwen meer in. Maar ik ben ervan overtuigd dat het aan mijn paarden moet liggen want bij andere mensen werkt het wel. Of misschien begrijp ik het systeem gewoon niet goed. Ik zou er iig altijd eerst eentje huren voordat je zoveel geld uitgeeft.

Ik heb dit jaar de eerste nacht zo'n 100x alarm gehad, maar had em in de lengte gedaan in plaats van in de breedte, dus iedere keer dat Mira een hap hooi nam....... je raadt het al :D
Op de slaapstand had ik alarmen varierend van 2 - 12 keer in een nacht. Maar dat heb ik liever dan dat het mis gaat. Was ik er dit jaar niet bijgeweest dan had ik merrie en veulen verloren.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:04

Ik ga dus waken via internet. Is ook een manier.
Helemaal niks doen vind ik geen optie.

Je maakt me alleen wel aan het twijfelen, volgens mij deed ik dat ding altijd in de lengte onder het halster.. :=

horseNL00
Berichten: 792
Geregistreerd: 04-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:13

Ik heb er een goede ervaring mee gehad. Heb het mogen lenen van een mede-bokker!
Wij hebben met dit apparaatje minder loze alarms dan met het singel-birth alarm! En bovendien zijn wij echt door dit halster birth alarm gewekt toen het echt zover was! Daarnaast hadden we ook camera's gehangen in de stal.
Apparaatje is mooi compact en je hoeft je merrie niet te vervelen met een singel. Ik vind het echt een aanrader (moet je de halster birth alarm alleen wel goed instellen :P )

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:27

Wij maken ook gebruik van het halsteralarm (Equipage) in combinatie met een camera.
Een halster vinden we comfortabeler voor de merries dan een singel. Wel opletten dat de merrie nergens met het halster aan kan blijven hangen!
Als de merrie plat slaapt, krijg je inderdaad "vals alarm". Maar in combinatie met de camera hoef je dan in ieder geval niet je bed uit.
Wij zijn er heel tevreden over en hebben tot nu toe nog geen geboorte gemist!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:29

Coloured schreef:
Wij maken ook gebruik van het halsteralarm (Equipage) in combinatie met een camera.
Een halster vinden we comfortabeler voor de merries dan een singel. Wel opletten dat de merrie nergens met het halster aan kan blijven hangen!
Als de merrie plat slaapt, krijg je inderdaad "vals alarm". Maar in combinatie met de camera hoef je dan in ieder geval niet je bed uit.
Wij zijn er heel tevreden over en hebben tot nu toe nog geen geboorte gemist!


hier precies hetzelfde, wij hebben sinds dit jaar ook halstermelder (Equipage ook) en een camera. Kun je toch nog enigszins slapen (hoewel ik een merrie heb die graag plat ligt :)) en dmv de camera hoef ik niet steeds m'n bed uit. Ideaal!

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:26

Nuage schreef:
Ik ga dus waken via internet. Is ook een manier.
Helemaal niks doen vind ik geen optie.
Je maakt me alleen wel aan het twijfelen, volgens mij deed ik dat ding altijd in de lengte onder het halster.. :=

Tja.......... hij moet dus in de breedte....... :+

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:27

Heb het toevallig gisteren aan Pat gevraagd want die hielp daarmee en die weet 100% zeker dat we zowel lengte als breedte hebben geprobeerd ;)

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:31

En ook slaapstand, Nuage ? Want dat kan ook nog veel verschil maken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:36

Yep hebben we ook geprobeerd. Heb werkelijk alles geprobeerd voor zover ik iets van dat ding begreep.

Vorig jaar stond ie dus op slaapstand, toen is ie helemaal niet afgegaan. Ook niet tijdens de bevalling.

Jaar ervoor ging hij zo'n 80x per nacht en dag af. Maar misschien dat hij toen verkeerd om zat.

Ik ben iig honderden euro's verder aan huur en heb nog steeds geen bevalling gezien dankzij zo'n ding :+

Misschien dat ik ooit nog eens een poging waag.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Wie heeft ervaring met Halster Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:37

Ik heb ook last van de slaapstand hier, die gaat af als ze rechtstaat of zelf voor niets.
ik ga hem keurig terugsturen en vragen of ze hem willen nakijken, ook krijg ik 2 berichten toe van het alarm ipv 1 dus dat nu even uitgeschakeld.

kiko

Berichten: 752
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:14

Ben benieuwd hoe momenteel de ervaringen zijn. Ik heb een platslaper dus vraag mij af of ik dan veel vals alarm ga krijgen.