Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 206 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

 
Profiel   

Ruimte hebben we, alleen geen ander hengstveulen. Hij zou dan in de winter met een ruin en mams komen te staan.We willen hem zowieso met een jaar laten ruinen, wil toch geen hengst en scheelt een paar cm. En zomers met vriendjes in de opfok.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-10 09:16 



 
Profiel   

http://www.on-y-va.nl/. Hele goede ervaring bij dit opfokbedrijf voor paarden. Ze zitten in Kornhorn, net over de grens in Groningen, 10 km van Roden vandaan.

Professioneel, paarden in kleine groepen en worden iedere dag nagelopen.

Ik zou je paard niet zomers naar huis halen. Ze staan in groepen waar rangorde bepaalt is en dergelijke. Wanneer je ze in de winter weer terugplaatst, komt er dus veel onrust en risico op verwonding. Voor je paard is het veel rustiger om in de opfok te blijven tot hij definitief naar huis kan. Omdat ze bij Ied dagelijks gezien worden, ´vervreemden´ ze niet van mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-10 09:17 



 
Profiel   

parouscha schreef
Heb even geïnformeerd en zomer's is het weide bedrag van mei tot oktober 45 euro per maand. En per oktober tot mei 75 euro Excl brok. Dan is het puur goed kuil.


Dit is misschien wel goedkoop maar ook heel goed hoor en superaardige mensen! Heb er zelf gestaan met mijn jonge paardje. Maar het is wel handig dat je zelf ook nog even langskomt voor de ontwormingen/hoeven/entingen en dergelijke. En het is niet op de kleigrond van Friesland dus de grond is stevig genoeg. 's Winters stond ze op 4 hectare en 's zomers op 10 hectare. (met ong. 10-12 paarden, allerlei leeftijden)
Als je op bijvoorbeeld een half uur hiervandaan woont is dit een hele goede optie om je jonge dier heel vrij te laten opgroeien met toch het zicht erop. Veulenvrij is erg ver en wordt ook maar steeds duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-10 22:23 



 
Profiel   

www.devrijhoeve.nl !

Super! Staat niet veel op de site, alles daar is nieuw nu, gewoon kijken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-10 22:24 



 
Profiel   

Amalarab schreef
Veulenvrij is erg ver en wordt ook maar steeds duurder.


Ver heb je gelijk in, maar duur?
Ik vind 55 euro in de maand niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-10 06:59 



 
Profiel   

Amalarab schreef
Veulenvrij is erg ver en wordt ook maar steeds duurder.

Duurder? Vergeleken met wanneer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-10 07:38 



 
Profiel   

parouscha schreef
De mijne gaat in oktober maar Duitsland, naar een vrouw die kleinschalig opfokt!

hij doet het goed :D
Heb door voortijdige verkoop van een veulen onverwacht plek voor een merrieveulen gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-10 20:21 



 
Profiel   

AngelsDitch schreef
Amalarab schreef
Veulenvrij is erg ver en wordt ook maar steeds duurder.


Ver heb je gelijk in, maar duur?
Ik vind 55 euro in de maand niet duur.


Ik wel, zeker als je ziet dat de grond er veel minder kost tov hier en je een eind moet reizen om je veulen te zien.
E-pony = 65 euro
Paardveulen = 75 euro
Excl btw.

Dan vind ik het adres waar ik stond met mijn enter, heel netjes geprijsd en het biedt hetzelfde (zonder de heuvels) maar dan dichtbij.
Ik ken ook wel adresjes van 175 euro voor de hele zomer. En dat is gewoon in NL.
:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-10 20:43 



 
Profiel   

blijdatikrij schreef
parouscha schreef
De mijne gaat in oktober maar Duitsland, naar een vrouw die kleinschalig opfokt!

hij doet het goed :D
Heb door voortijdige verkoop van een veulen onverwacht plek voor een merrieveulen gekregen.


Ja echt super!

Echt een plek om je dier met een gerust hart achter te laten +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-10 17:40 



 
Profiel   

Ach dat eind reizen vind ik op zich niet heel storend, je hebt namelijk meteen een mooie vakantiebestemming.

Daarbij rijden wij zalf die kant op met nog veulens van anderen en nemen ook paardjes mee terug, dus verdienen er nog ietsjes aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-10 20:04 



 
Profiel   

Heb niet het hele topic doorgelezen maar kijk eens op
Eifelopfok.com echt een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-10 20:09 



 
Profiel   

Amalarab schreef
[Ik wel, zeker als je ziet dat de grond er veel minder kost tov hier en je een eind moet reizen om je veulen te zien.
E-pony = 65 euro
Paardveulen = 75 euro
Excl btw.

Dit geldt alleen voor bedrijven. Wij betalen alleen de "kale" prijs ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-10 18:38 



 
Profiel   

eifelopfok is een aanrader, mijn paardje heeft daar bijna 2 jaar gewoond, en is vorige week keurig afgeleverd hier. echt top

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-10 09:04 



 
Profiel   

Mijn jaarling gaat in december naar blijdatikrij, ben er geweest en het zag er super uit daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-10 17:57 



 
Profiel   

Ik will iedereen adviseren die overweegt een veulen in opfok te zetten dat je dit op een vertrouwd adres doet en nog belangrijker ga regelmatig kijken.
Op 3 verschillende opfokbedrijven heb ik in de afgelopen 3 jaar ernstig letsel en zelfs dood tot gevolg. Dit door ondervoeding en dan vragen zij nog 140,00 euro in de maand. Weeks ervoor de eigenaar, ja ja mevrouwtje je weet toch jaarllingen zijn naarlingen en jonge paarden moet je wat schraler houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 07:44 



 
Profiel   

friesiszwart: uitstekend gezegd. Nog beter: ga regelmatig onaangekondigd kijken. Ruik aan het hooi of kuil en kijk id voerton wat erin zit.
Wat rot dat je zulke nare ervaringen hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 12:22 



 
Profiel   

toch is het jammer dat dat bij sommige bedrijven nodig blijkt te zijn...
je brengt je veulen daar toch in goed vertrouwen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 12:34 



 
Profiel   

De Lindehoeve :)

Zeker een goede aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 12:37 



 
Profiel   

helaas denken veel opfokken nog makkelijk geld te verdienen.

heb daarom mijn toen 2jarige merrie ook al opgehaald, genoeg hectares land, maar meneer wilde liever hooien als de paarden verweiden, april was het land al kaal.

bij mij op stal is nu ook opfok, en mocht ik ooit weer een uk krijgen gaat ie daarheen.

grote, lichte boxen, dagelijks de paddocks in, onbeperkt hooi en een hoefsmid die regelmatig langs kan komen.

stalegmondermeer.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-10 12:58 



 
Profiel   

Ik zit ook nog te kijken voor een opfok voor mijn hengstveulen. Ik wilde hem deze winter nog thuishouden en dan in het voorjaar wegbrengen (hij is van 11 juni). Ik heb een merrieveulen gehad (van 13 juni) en die had ik wel in november pas weggebracht, op zich geen problemen mee gehad, ze stond er mooi (texel) maar ja, in een nieuwe groep dus ze stond gelijk met een snotneus en dan in die kou...nee dat doe ik deze keer niet. Ik kan hem overigens daar niet heenbrengen want hengstveulens worden met een jaar gecastreerd en ik wil toch kijken hoe hij opgroeit om te zien of ik hem voor de dek kan gebruiken, toch lastig zonder ballen :+ .

Ik wilde hem naar Duitsland brengen (eiffelopfok) ik zag wel dat mensen daar goede ervaringen hebben. Is dat wat meer heuvelachtig en nemen ze daar ook hengsten aan? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-10 08:39 



 
Profiel   

Noivadapaz, VeulenVrij in Tsjechië is ook echt een aanrader!
Ben net gisteren terug gekomen van hem wegbrengen.
De hengsten staan daar vanaf dat ze 1 jaar zijn in een prachtig natuurgebied.
De merries staan daar op de bergweides.

Kijk even op de hyves van veulenvrij voor foto's: http://veulenvrij.hyves.nl/
En op de site voor informatie: www.veulenvrij.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-10 10:49 



 
Profiel   

@ stal_fiore Ik moet eerlijk zeggen dat deze opfok me ook erg aansprak. Mijn man vind het alleen een beetje te ver. Ik las op je topic dat je gelijktijdig nog 2 veulens heb weggebracht en dat ze daar steun aan hadden. Dat zal voor mijne niet echt het geval zijn maar goed daar is wel overheen te komen. Was de reis nog wel te doen en hoe lang hebben jullie erover gedaan? De groepen zijn dus wat meer gemengd als ik je zo lees (maar hengstjaarlingen kun je lijkt me moeilijk met merries zetten?!?)

ps wat moet ik me voorstellen bij een natuurgebied? Op texel is dat nl een kaal stuk gras... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-10 10:45 



 
Profiel   

:o :o eerst kijken en dan schrijven, zie dat er heel wat bomen staan in Tsjechie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-10 10:59 



 
Profiel   

Noivadapaz (moeilijke boktnaam heb je :o ): de jaarlinghengsten staan in Tsjechie NIET bij de merries hoor! De veulens staan het eerste half jaar bij elkaar, o.l.v. 1 of 2 senioren (Alpha's). Het voorjaar erop worden hengsten en merries gescheiden, en komen ze met alle leeftijden bij elkaar, minus de dragende merries. Deze blijven bij de dekhengst in de kudde.
De hengsten komen in het natuurgebied (deze hebben meer behoefte aan "vermaak") en de merries in de bergweides. SF, HH_Alpha, AoL en ik hebben de hengstenkudde opgezocht in het natuurgebied..... je zou bijna jonge hengst willen zijn ;) .

De opfokkers hebben overigens een Bokt-account, dus je kunt ze pb'en voor meer info.

De reisduur is afhankelijk van vertrekadres en vervoermiddelen. Van mijn huis af (midden limburg) rij je er met auto en trailer ca 8 uur over.
Auto + trailer rijdt een stuk langzamer dan een vrachtwagen die 110 of 120 km kan rijden. De 61 door DL is een lange "rechte" weg waar je best lekker door kunt rijden.
Het samen laten reizen van meerdere veulens levert overigens echt de minste stress op. Daar heeft de opfok inmiddels veel ervaringen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-10 11:13 



 
Profiel   

haha, tja zo heet mijn 1e paardje volledig: Noiva da Paz, roepnaam noiva. (moeder van het lijdend voorwerp :+ )

Oke, tja ik woon in Noord-Holland dus dat zou wat extra reistijd voor mij opleveren. Ik zal er eens over denken, het klinkt namelijk wel allemaal erg goed. Maar goed, ik ben niet alleen en de eiffel vond mijn man ook al ver (kunnen we niet zo snel op bezoek, niet dat we de deur platliepen op texel hoor :Z )

Dus alle hengsten van alle leeftijden komen bij elkaar? Zo, volgens mij zou de mijne dat helemaal geweldig vinden, die staat nu alleen met saaie merries....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-10 11:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 206 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen