Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloesxx

Berichten: 299
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:13

Ik rijd bij mensen die ook een opfok hebben. In de zomer staan ze dag en nacht in de wei, en regelmatig ander weiland zodat het steeds een mooi groen weiland is (ook lekker veel gras). In de winter staan ze in een kleiner weiland, met onbeperkt kuilvoer. Je veulen kan natuurlijk ook bijgevoerd worden oid maar dat moet je dan zelf aangeven. Als je veulen ziek is, komt ie natuurlijk op stal en komt de dierenarts erbij kijken (vanzelfsprekend). Ik rijd er al bijna 4 jaar :). Deze mensen hebben zelf dus ook paarden, en ze fokken zelf ook wel eens een veulen, dit jaar niet. Het paard waar ik op rijd heeft vorig jaar een veulentje gekregen. Voor meer informatie over de veulenopfok kun je mij wel pb'en ;)

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:59

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een geschikte opfokplek? Het gaat om een hengstveulen van 9 maanden.
Wat ik het allerbelangrijkste vind, afgezien van kwalitatief goed voer/hooi enz, is dat de groep hengsten waar hij bij staat gemixt is kwa leeftijd. Dus bijv. Alle hengsten 1-4 in een grote kudde. Of een groep met dezelfde leeftijden met een ouder Paard erbij.
Wie o wie
Graag wel in nederland

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:18

Hallo,
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met http://www.irmasieling.nl/ .
Ik ga hier volgende week kijken. Ik vroeg me af of hier mensen wat weten wat dit bedrijf en hoe de opfok daar is.

marloesxx

Berichten: 299
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:09

melissa_b schreef:
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een geschikte opfokplek? Het gaat om een hengstveulen van 9 maanden.
Wat ik het allerbelangrijkste vind, afgezien van kwalitatief goed voer/hooi enz, is dat de groep hengsten waar hij bij staat gemixt is kwa leeftijd. Dus bijv. Alle hengsten 1-4 in een grote kudde. Of een groep met dezelfde leeftijden met een ouder Paard erbij.
Wie o wie
Graag wel in nederland

wij hebben zelf 2 hengsten die dit jaar 2 worden. Hier zou hij bij kunnen staan?
He is in Ommen (overijssel)

Equinovum

Berichten: 66
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: utrecht

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:02

Ik ben wel te spreken over Zwetsloot in Oud Ade

saskia1990b
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:44

Hey allemaal,

In plaats van een aanbeveling wil ik jullie waarschuwen voor een verschrikkelijke ervaring die ik heb gehad. Twee jaar geleden heb ik mijn paard gestald bij Wim ten Pas in Winterswijk (Achterhoek). Mijn lieve schat werd slecht behandeld daar en zelfs onnodig geslagen! Ook kreeg ik rekeningen die veel hoger waren dan vooraf afgesproken. Ik kon er niet uitkomen met de eigenaar en was ontzettend opgelucht toen ik mijn paard weg kon halen daar. Uiteindelijk zijn we bij Huusstede in Aalten terecht gekomen, zoooo blij met deze plek. Ieder paard verdient het om met liefde en respect behandeld te worden!!

Saskia