Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 36 [ 881 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

 
Profiel   

Hier ook het veulen 's ochtends bij de moeder weggehaald, en gelijk de trailer op naar de opfok.
Daar was het de eerste dag nog roepen, maar dat was snel over. Mijn veulen staat er sinds eind oktober, en de opfok bevalt me prima!
Wil er binnenkort weer eens heen om bij hem te gaan kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-15 16:52 



 
Profiel   

Dit wordt voor mijn merrie haar eerste veulen en ik heb wel meer veulens mee gemaakt maar nooit een eigen :). Ik denk dat ik ook voor de Eifelopfok ga kiezen. met name dat ze de ruimte hebben en in een koppel lopen, ziet er gewoon geweldig uit.

Over het afspenen, denk dat ik inderdaad mijn merrie wel direct weer ga opbouwen, iig beweging geven met longeren en beetje rijden. Nu loopt ze ook elke dag.. :)
in ieder geval bedankt voor de tips alvast. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-15 10:30 



 
Profiel   

Evelien4 schreef
Over het afspenen, denk dat ik inderdaad mijn merrie wel direct weer ga opbouwen, iig beweging geven met longeren en beetje rijden. Nu loopt ze ook elke dag.. :)
in ieder geval bedankt voor de tips alvast. :)

Ik doe dat nooit direct, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik wacht echt wel minimaal een maand tot 6 weken, zo'n bevalling is een behoorlijke aanslag op het lijf. Maar ze gaan wel vanaf een week of 3 even apart vanwege het opnieuw scannen van de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-15 13:33 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Evelien4 schreef
Over het afspenen, denk dat ik inderdaad mijn merrie wel direct weer ga opbouwen, iig beweging geven met longeren en beetje rijden. Nu loopt ze ook elke dag.. :)
in ieder geval bedankt voor de tips alvast. :)

Ik doe dat nooit direct, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik wacht echt wel minimaal een maand tot 6 weken, zo'n bevalling is een behoorlijke aanslag op het lijf. Maar ze gaan wel vanaf een week of 3 even apart vanwege het opnieuw scannen van de merrie.



Daar heb je gelijk in. direct bedoel ik ook niet meteen dezelfde dag :') . meer even beide de rust geven dat ze aan elkaar kunnen wennen en dan zie ik gauw genoeg hoe ze op elkaar reageren. En wie weet vind ik het op dat moment wel best dat ze lekker de hele dag in het land lopen en meer niet :)
Wat vinden jullie wat ze nodig hebben qua oppervlakte van een box? mijn merrie staat op stro en haar stal is 3mtr bij 4mtr, is dat groot genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-15 16:40 



 
Profiel   

Hoe groot is je merrie? 3x4 vind ik wel een nette maat, maar dan moet er geen slagschip van een paard in staan ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-15 21:48 



 
Profiel   

Merrie is 1.63 ;) dus dat zou wel groot genoeg moeten zijn..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 10:19 



 
Profiel   

Gisteren ben ik weer een dagje naar de Eifel geweest om te kijken bij Secret Surprise. Het was zo mooi met de sneeuw! Echt alsof we op vakantie gingen.
Secret Surprise is wel een echte naarling nu....

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-15 22:03 



 
Profiel   

Is er iemand uit het zuiden die ergens komende tijd een keer naar zijn veulen gaat kijken en die gezelschap kan gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-15 08:44 



 
Profiel   

Hallo, ik heb gisteren een hengstveulen gekocht op de veiling en ben zoooo blij!! *\%/* <3 Maar dit is de eerste keer dat ik een veulen koop en ik zit met zoveel vragen! Ik wil hem graag naar de eifelopfok brengen (denk ik!?) Ze hebben een plekje voor mij vrijgehouden. Het is voor mij 3,5 uur rijden dus zou heel graag horen wat er nu zo fijn is ad opfok aldaar. Wat mij erg aanspreekt is het land met de heuvels en dat ze daardoor lekker zowel zomers als swinters buiten zijn. Ik hoop dat jullie mij het eea kunnen vertellen. Gr

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 10:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de aankoop, wat voor afstamming heeft je veulen?

Ik wil nooit meer anders dan de Eifel. Genoeg ruimte om vrij te kunnen bewegen. Fijne eigenaren met veel kennis en ook nog eens fijn in de communicatie. Bij eventuele problemen wordt er direct actie ondernomen. Ondanks de grote weilanden toch regelmatig in de hand en goed toezicht. Dankzij de ruimte nauwelijks problemen in de groepen. En gewoon de rust en de ruimte, voor mij voelt het steeds weer als thuiskomen (al ben ik er helaas al een tijdje niet geweest).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 10:54 



 
Profiel   

Bedankt, het is een Johnson x Gribaldi.
Weet je of de eigenaren ook aandacht besteden aan het "handmak" maken enz, want dat is het nadeel voor mij omdat het zo verweg is kan ik dat zelf niet doen. Plus dat ik begrijp dat het heerlijk groot is, maar daardoor is dat dan ook weer lastig? En ze staan met 50 veulens per koppel of in totaal? Ik ga as weekend ook even bij ze langs hoor om vragen te stellen en te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 11:24 



 
Profiel   

De veulens komen dagelijks in de hand met voeren, als ze ouder zijn komen ze in de hand met verweiden en als de smid komt. Ik heb er eens een gekochte jaarling gebracht die nooit in de hand was geweest en die was bijna niet te benaderen. Dat was de keer erop dat ik kwam (+/- 6 weken later) helemaal opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 11:44 



 
Profiel   

Proficiat met de aankoop! Katje gaat half oktober ook naar daar (mijn Houston dus)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 11:57 



 
Profiel   

Hoe doen jullie dat met de exportkeuring?
En rijd er dit jaar nog iemand vanuit het noorden (groningen/friesland/drenthe) naar de eifelopfok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 12:51 



 
Profiel   

Tot nu toe 1x gedaan in combinatie met een aankoopjkeuring, verder nog nooit. Ik ga volgend jaar pas weer (als er een levend veulen wordt geboren) of misschien pas het jaar erna omdat het een late is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 13:23 



 
Profiel   

Mijn veulen van dit jaar gaat ook weer naar de Eifelopfok :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 14:13 



 
Profiel   

Oh daar heb ik niet over nagedacht een exportkeuring? Hoe zit dat, ik heb m op de veiling gekocht en hij is dus daar al gekeurd, maar geen exportkeuring denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 15:48 



 
Profiel   

Ik krijg zojuist een telefoontje van de opfok waar ik op de wachtlijst stond, nu weet de eigenaresse welk veulen ik heb gekocht en nu is er plek. Ik twijfel, want deze opfok is echt heel erg dichtbij voor mij en het hengstveulen van een vriendin waar ik op stal sta gaat hier ook heen. Nadeel: niet zulke geweldige grond als in Neuerburg natuurlijk en waar ik het meeste mee zit: swinters komen ze op zondag niet in de paddock alleen in de loopstal (ze zijn sterk gereformeerd in die regio).

Iemand hier met tips hoe te kunnen kiezen? :D en misschien ervaring of verhalen over Hofstede de Eendracht uit Zuid Beijerland?
8)7 of is dat een stomme vraag? Want dit is een topic over de Eifelopfok

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 18:07 



 
Profiel   

Staan ze s'nachts altijd op stal? Dan zou ik sws voor de eifelopfok kiezen.
Ik hou niet van die loopstallen waar ze alleen op het zachte staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 18:19 



 
Profiel   

http://www.hofstede-de-eendracht.nl
Zomers staan ze dag en nacht op het land (klei grond), swinters in de loopstal en in de paddock (geen idee hoelang)
Ik ga vrijdag kijken daar en zaterdag bij Eifel

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 18:23 



 
Profiel   

Voor mij was het duidelijk dat ik mijn veulen ook in de winter buiten wil hebben maar die keuze moet je zelf maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 18:44 



 
Profiel   

Bij mij was er ook geen enkele twijfel, 24uur per dag buiten zomer en winter. Lekker afharden in de heuvels. Geen 1 opfok in NL kan dat bieden.
Ik heb m'n veulen nooit laten keuren. In de trailer vanuit Drenthe en gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 19:50 



 
Profiel   

Wat ze bij de Eifelopfok bieden vind je zeker in Nerderland niet. Mijn paardje heeft het geluk gehad daar op te mogen groeien. Ze is keihard, kerngezond, keurig opgevoed en zeer sociaal !!! Ze heeft na de Eifel al 3x in een andere kudde gestaan en nooit problemen met haar of andere paarden. De veulens staan in groepen van 10 en worden iedere dag in de hand genomen. Beweging is het toverwoord voor een gezond, evenwichtig paard. En bewegen kunnen ze daar zomer en winter, dag en nacht en als ze willen kunnen ze naar binnen. Ze worden perfect (bij)gevoerd. Het is niet te vergelijken met enig ander opfokbedrijf, zeker in Nederland. Zelfs mijn schoonzoon, die eerst de mening had, dat paarden beter thuis op kunnen groeien omdat ze dan handzamer zouden zijn, is om en zijn veulen staat nu ook in de Eifelopfok. Er is geen betere plek op dit moment waar je je veulen kan laten opgroeien en nee ik heb geen aandelen hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-15 23:20 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de complimenten, fijn om te horen. En het gaat inderdaad wel zoals bovenstaanden beschrijven. Ze hebben alle bewegingsvrijheid, maar worden wel goed verzorgd en in de gaten gehouden. Ze komen veel in de hand, het omweiden in de zomer gaat bijvoorbeeld met de trailer en ook de hoefsmid doet de paarden in de zomerwei en dat gaat super. Daarvoor moeten ze toch wel te hanteren zijn en dat is iets wat ze het eerste half jaar leren (als ze voor die tijd nog niet in de hand waren).

Maar wij zeggen wel altijd dat je er volledig achter moet staan om je veulen toch wat verder weg te brengen. We proberen iedereen zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Maar als je twijfelt over de afstand, moet je het gewoon niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-15 22:22 



 
Profiel   

Ik heb zondag mijn veulen Reedhill's Fast 'n Furious naar de Eifelopfok gebracht. Wij zijn al klant vanaf 2008. Toen ik dit jaar weer een veulen kocht was de beslissing van opfok gelijk duidelijk.
De manier van opfokken zorgt voor een goede balans waar je later in het werk profijt van hebt. Verder harden ze goed uit. Mijn kwpn-er van Johnson had allemaal 1tjes bij de rontgenlogische keuring.
Mijn eerste veulen daar werd vanwege vrschillende stand elke 6 weken door de smid gedaan.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-15 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 36 [ 881 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen