Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:15


gblover

Berichten: 222
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Brussel area

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:13

Nee Dexter is de hele zwarte, maar niet de fries ;). Ik zie hem mooi op je foto's staan :). En we hebben de 2 palomino's leuk gekroeld tijdens ons bezoek vorig weekend.
Dexter vertrekt helaas eind deze maand om aan het echte werk te beginnen. Is tijd volgens Linda.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:37

Dr staat niet eens een fries tussen ;)

Voor Dazzle is het ook tijd om aan het werk te gaan maar ja, met mij aan de andere kant van de oceaan en geen zekerheid dat we langer zullen blijven ga ik hem niet over laten komen (kosten zijn best hoog en ik wil m hengst houden).... Ach, zolang hij braaf is mag hij blijven staan en anders heb ik n semi soort van plan B achter de hand :D

Dazzle is echt wel een kroelkipje ;)

*gaat even spitten in dr foto's want heb denk ik nog wel enkel Dexter foto's voor je!*
EDIT!

Denk dat deze dan van jouw Dexter zijn????
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gblover

Berichten: 222
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Brussel area

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:56

Ha nu weet ik het niet meer. Er stond zeker een fries op de wei van Dexter. Linda is zelfs foto's gaan trekken van die zijn manen, want hij staat te koop. En er waren 2 palomino's...

Dexter lijkt wel op diegene van de laatste foto, maar dan die niet neerzit !

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:10

In de weide bij Dazzle stond toen ik er was al geen fries meer (die fries heette dreamer), er staan maar 2 zwarte op de weide en dat zijn die 2 op de foto's en als ik me niet vergis is de achterste op de laatste foto degene met witte voetjes

gblover

Berichten: 222
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Brussel area

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:55

CubaLibre schreef:
In de weide bij Dazzle stond toen ik er was al geen fries meer (die fries heette dreamer), er staan maar 2 zwarte op de weide en dat zijn die 2 op de foto's en als ik me niet vergis is de achterste op de laatste foto degene met witte voetjes


Dexter heeft 3 witte voetjes :D . Ja mooie foto's van hem :).

Eifelopfok

Berichten: 225
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Neuerburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:30

Er staat nu wel een Fries bij, toen nog niet. Dus jullie hebben beiden gelijk. Binnenkort staat hij er niet meer bij, hij is verkocht. En Dexter staat inderdaad op de foto's maar het zittende paard is Regalo, een PRE!

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:04

Krijg foto's niet geplaatst op FB van Eifelopfok staan ze wel. Licht voshengstje met 3 witte benen, bles & blonde manen + staart, en bruine merrie (grote dame) met kol/sneb & 2 witte achtervoetjes!

HafNap
Berichten: 337
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Schijf

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:00

Gisteren hebben we Secret Surprise naar de Eifel gebracht. De reis is goed verlopen en volgens mij gaat hij het reuze naar z'n zin krijgen daar! Na een korte ren partij stond hij binnen een uur al mee te eten van het hooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:06

Wat een leukerd!! Op de middelste foto staat helemaal links Jester & Rechts Jerlina

HafNap
Berichten: 337
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Schijf

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:22

Toevallig dat net jou twee veulens op de foto staan!

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:42

Ik ben vandaag naar de Eifelopfok geweest om mijn 1,5 jarige te bekijken :D
Heb ook veel foto's gemaakt en er staan ook wel wat andere op! Ook van de nieuwe veulens want ik was met een vriendin mee haar veulen naar de opfok brengen.
Zal morgen even wat foto's posten!

HafNap
Berichten: 337
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Schijf

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:07

Ben benieuwd naar de foto's! Hopelijk ook een van mijn schimmel veulentje?

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:14

In welke groep staat die?

Eifelopfok

Berichten: 225
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Neuerburg, Duitsland

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:51

Dat was de arabier met de mooie aparte kleur in de veulengroep ;-) Ik zal ook weer wat foto's maken en mailen naar iedereen. Helaas is mijn camera stuk en al een maand in reparatie. Maar heb nog een oude camera gevonden.

HafNap
Berichten: 337
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Schijf

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:18

Ben benieuwd!!
Toch ook eens kijken wanneer ik tijd om jullie kant op te komen. Kan ik weer in het echt bewonderen!

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:29

Ik zal even wat foto's posten waar ook andere opstaan! Misschien is er toevallig 1 van een bokker!

Eerst even mijn eigen knapperd Indy! Vind deze foto zo mooi met de achtergrond
Afbeelding

Deze is wel van een bokker toch??
Afbeelding

Poseren samen met Indy!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HafNap
Berichten: 337
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: Schijf

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:11

Die eerste foto is inderdaad mooi met die achtergrond!
Ik ga er zaterdag weer heen! Jou paard staat nog niet op de winterweide aan huis denk ik ( als ik de omgeving zo zie)?

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:19

Nee klopt die staat nog op de zomerweide!
Ik weet nu eindelijk welke van jou is (even je foto's bekeken) ga morgen kijken of ik er een foto van heb!!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:05

De palomino op de foto is de mijne :D

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:06

Zo te lezen is de Eifelopfok zeker een aanrader om je veulen heen te brengen..?

Ik wil dit jaar een veulen fokken uit mijn merrie en daarna 2jaar/2,5 jaar lekker in het land laten lopen.

Hoe doet Eifelopfok het in de winter? zag dat ze op het land lopen maar mocht het te koud/nat zijn hebben ze dan een (schuil) stal? ik kwam daar niet helemaal uit..

Nu zit ik over alles al na te denken.
Hoe hebben jullie het met het afspenen gedaan? gewoon van de merrie af en meteen de trailer in en hup paar uur rijden naar Eifelopfok? gaat dat goed? misschien dat er nog wel meer richting die kant op gaan en dan de trailer kunnen delen?? Ik zou dat niet erg vinden om er nog een paar op te halen.. maar dat voor later :)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:07

De mijne heeft tot begin deze maand in de eifel gestaan.....

Ze staan 24/7 buiten en hebben een schuilstal. In de winter staan ze aan huis omdat dat ivm het weer veel makkelijker is. In de zomer hebben ze diverse weilanden met vaak natuurlijke beekjes enz erin en worden ze regelmatig verhuisd (2 aan 2 op de trailer) naar een ander weiland.

De mijne is zoals gezegd net weg uit de eifel omdat hij niet meer in de groep paste (maar hij word dan dit jaar ook 4) en heb ik dus verhuisd naar een andere opfok in Nederland. Ikzelf zit nog tot Maart 2016 in Amerika dus kon niet anders.

Hij heeft in de eifelopfok gestaan vanaf zijn 6 maanden en ik weet dat als ik ooit weer een veulen fok (en dat zit er dik in aangezien mijn bijna 4 jarige een hengst is en ik hier net een merrie gekocht heb ;)) dat die zeker weer zijn/haar jeugd in de eifelopfok mag gaan doorbrengen!
Niets dan lof voor de goede verzorging van Linda en Dave! Topmensen met heel veel ervaring, geduld en passie!

Afspenen, de mijne is geleidelijk aan afgespeend maar ik had dan ook een merrie die gewoon weer flink gereden werd. Moeders heb ik de dag voordat hij naar de opfok ging verkocht en hij is dus de dag erna weggegaan.... Ik ben meer van het geleidelijk afspenen dan in 1x want waarom het in 1x doen als je het ook kan doen door telkens de merrie wat langer van stal te halen en het veulen in de stal te laten staan. Roepen en gillen doen ze toch wel maar imo is het beter om ze geleidelijk te laten wennen aan het feit dat ze op hun eigen benen moeten staan!

Nu ga ik dus zeggen dat de mijne nog geen 10u oud was en ik toen de merrie er al voor 5min afgehaald heb. Merrie was een maiden (dus eerste veulen) maar ik heb haar uit de box gehaald, bij de poetsplaats omgedraaid en ben toen met haar voor de box gaan staan zodat zij het veulen kon zien, veulen kon haar zien/ruiken en dat heb ik in de 1e 2 weken elke dag wat uitgebouwd. Na 2 weken ben ik de merrie weer gewoon gaan rijden en ik heb dit met elk veulen dat bij mij gefokt/geboren is gedaan en heb nooit problemen ermee gehad!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:11

Ze hebben schuilstallen en te nat is het eigenlijk nooit daar. Hun vacht past zich aan de kou aan ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Ik doe ze inderdaad direct van de merrie af meteen de trailer in. Maar bij mij zijn ze wel al gewend dat de merrie soms even weg is om weer gescand te worden of gelongeerd. Dan zijn ze niet uit zicht, maar staan wel even apart.

Dit jaar heb ik voor het eerst een veulen 's nachts apart gehad van de merrie (na 5,5 maand) omdat hij de merrie leeg trok en de nieuwe eigenaar hem nog niet kon halen. Maar ik heb gemerkt dat ze dat veel lastiger vinden om mee om te gaan dan in 1x er vanaf.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:13

En zo zie je maar weer dat iedereen het op een andere manier doet en dat geen enkele merrie of veulen hetzelfde is!
Ik zou zeggen: Kijk naar je merrie en veulen, kijk naar wat je zelf het prettigst vind en dan komt het allemaal goed ;)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:20

CubaLibre schreef:
En zo zie je maar weer dat iedereen het op een andere manier doet en dat geen enkele merrie of veulen hetzelfde is!
Ik zou zeggen: Kijk naar je merrie en veulen, kijk naar wat je zelf het prettigst vind en dan komt het allemaal goed ;)

Ik denk niet dat we het zo anders doen hoor, we noemen het alleen anders :D Bij mij gaat de merrie ook af en toe weg voor scannen, rijden of longeren maar ik noem dit niet geleidelijk spenen.

Met geleidelijk spenen bedoel ik om ze na een aantal maanden 's nachts apart te zetten en 's ochtends weer in de groep te gooien. En dat zorgt voor een stuk meer onrust is mijn ervaring.