Druppels bloed uit het uier drachtige merrie? (336 dgn)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 22:39

Het is inderdaad weer over, maar het uier is nog niet veel meer ontwikkeld. Wel wat schijven erin nu, maar nog geen bevalling op weg geloof ik... wel dagen met onrust en vreemd gedrag, maar dan slikt ze het weer in en stat ze weer vrolijk in de stal alsof er niets aan de hand is. nu 5 dagen overtijd...we wachten vrolijk af..

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 08:53

Uur van de warheid komt eraan: 10 dagen overtijd en ik twijfel opnieuw of er nog wel wat inzit. Op 300 dagen is ze gescand en daar kon de DA wel zien dat haar baarmoeder vol was met vocht, maar kon het veulen niet direct vinden, maar ze gaf aan dat dat kon omdat ze diep zou kunnen dragen. Het is maar een klein paardje dus ze kon er niet goed bij. Ik laat de DA nu weer komen om op te voelen want ik twijfel opnieuw of nog steeds. We zullen zien, maar ik ga al uit van een schijndracht eerlijk gezegd.

Anoniem

Re: Druppels bloed uit het uier drachtige merrie? (336 dgn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:57

Jeeetje wat enorm spannend..!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Druppels bloed uit het uier drachtige merrie? (336 dgn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:26

Oef, spannend zeg!!

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 11:15

Nou, mijn verwachting is uitgekomen: ze is leeg. Haar baarmoeder is nu helemaal mooi schoon en ze heeft nu nieuw ontwikkelde follikels op dr eierstokken. Wat er gebeurd kan zijn is niet helemaal duidelijk, meest logische verklaring is: een geresorbeerde dracht rond de 3 maanden, maar waar het vocht intact is gebleven en heel langzaam is afgebroken. Doordat de baarmoeder vol bleef, bleef zij drachtigheidstekenen houden en door de merrie brok ook wel zwaarder geworden en iets uier gekregen. Een aantal weken terug is het laatste vocht weggetrokken of eruit gekomen en nu maakt ze zich klaar voor een nieuwe cyclus.

Nou daar moeten we het maar mee doen dan. Een mooie les om vooral toch je eigen gevoel te volgen want ik heb aldoor getwijfeld of het wel echt goed zat.. -O-

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Druppels bloed uit het uier drachtige merrie? (336 dgn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:17

Jeetje balen zeg...
Maar gelukkig is alles goed met de merrie :)