Angstig veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:51

gewoon volhouden, zoals velen hier al gezegd hebben, veulen negeren en je vooral op de merrie fixeren en veel borstelen
heb ook zo eentje gehad, ik dacht dat dit nooit goed zou komen, kroop alsmaar achter mams, is nu de liefste en knuffeligste pony die ik ooit gekend heb.
Halster heeft met heeel veel engelengeduld bijna drie maand geduurd maar zelfs mijn dochter van zes jaar gaat er nu gewoon op af inde stal, in de weide en doet halster aan zonder meer. Ongelooflijk, geduld geduld geduld.
Ik persoonlijk zou dat niet doen een halster direct aandoen, dan krijg je nog maar van die pony's die je niet kan vangen in de weide omdat ze je zien komen met een halster.
Mijne lopen 24op24 zonder halster en allemaal geen problemen als ik afkom met eentje.

KittyDylan

Berichten: 8882
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:58

Komt wel goed hoor.
Toen ik voor het eerst bij mijn veulen ging kijken (toen was ze bijna 3 maanden) liet ze me ook echt niet toe. Pas naar de 4e keer, maar ook stijf van angst.

Nu, ruim een half jaar later, is ze enorm aanhankelijk en niet bij je weg te slaan (ze is ook wel wat eenkennig)

Gewoon doorzetten. Halster heeft hier ook heel lang geduurd (om en af doen) en nu, sinds twee dagen kan het halster af in de weide

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Angstig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 00:18

Helaas is mijn veulen een week geleden overleden door een gebroken been. Bedankt voor het meedenken allemaal. Dit topic mag een slotje

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Angstig veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:08

Wat erg sterkte

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:08

Wat vreselijk! Heel veel sterkte met het gemis.