Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

pony drachtig?

 
Profiel   

CestLaVie_97 schreef
YOURLOVER schreef
Als er geen sprake is van een fout, vraag ik mij af wat de bedoeling van je topic is geweest?
Het is dan toch duidelijk dat de merrie drachtig is?


We hebben ze niet bij elkaar gezet om een veulentje te fokken maar omdat het even niet anders ging. Dat is dus geen fout want er waren toen geen andere opties.

het was ook eigenlijk niet mijn vraag of het dom is of waarom het hengstje niet geruind is, maar of mijn pony adh van haar buik drachtig zou kunnen zijn. Dus als er alleen op mijn vraag in zou worden gegaan zou dat fijn zijn:)


Maar je had kunnen verwachten dat deze reacties zouden komen. Je roept het als het ware over jezelf af, door een hengst en een merrie bij elkaar te zetten. Dan is het een beetje een na mijn idee domme vraag om te vragen of ze drachtig kan zijn. En aangezien er geen gebrek is aan medische kennis zou jij toch zelf wel beter moeten weten en is deze vraag toch vragen naar de bekende weg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:16 



 
Profiel   

Pony's zijn geen familie van elkaar, daar is bewijs van

Deliana1993 schreef
Memere schreef
Het laten wennen van de omgeving is/was maar een bijzaak, gelijk ballen eraf of niet, zou geen verschil uitgemaakt hebben. Ik hoop eigenlijk dat deze pony niet drachtig is, want dan zou er weer een papierloos veulen ter wereld komen die ooit een andere thuis zal moeten zoeken gezien niemand de toekomst kan voorspellen.

Maar ja, de merrie kan drachtig zijn. Maar de DA kan dit als enige bevestigen. :)




Van eerste naïeve eigenaar naar de volgende naar de volgende. Vervolgens naar een handelaar, en de volgende en volgende om vervolgens op een paardenmarkt te komen, daar geen baasje vind... Einde verhaal.


pony's blijvem hun hele leven hier


Laatst bijgewerkt door CestLaVie_97 op 03-08-16 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:26 



 
Profiel   

Maar je had kunnen verwachten dat deze reacties zouden komen. Je roept het als het ware over jezelf af, door een hengst en een merrie bij elkaar te zetten. Dan is het een beetje een na mijn idee domme vraag om te vragen of ze drachtig kan zijn. En aangezien er geen gebrek is aan medische kennis zou jij toch zelf wel beter moeten weten en is deze vraag toch vragen naar de bekende weg?[/quote]

ik heb niet gezegd dat ik over die kennis beschik, maar wel mensen in mijn naaste omgeving

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:29 



 
Profiel   

Maar hem gelijk castreren kon ook, daarvoor hoeft een pony niet te wennen aan zijn omgeving.

Bel de DA om een afspraak te maken voor de hengst te castreren en de merrie te scannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:31 



 
Profiel   

Je hoeft toch niet over medische kennis te beschikken om te kunnen bedenken dat als je een vruchtbare hengst samen zet met een vruchtbare merrie, de merrie wel eens drachtig zou kunnen worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:34 



 
Profiel   

Suusje1986 schreef
Je hoeft toch niet over medische kennis te beschikken om te kunnen bedenken dat als je een vruchtbare hengst samen zet met een vruchtbare merrie, de merrie wel eens drachtig zou kunnen worden?



Daarvoor moet je kunnen rekenen: 1+1=? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:36 



 
Profiel   

Suusje1986 schreef
Je hoeft toch niet over medische kennis te beschikken om te kunnen bedenken dat als je een vruchtbare hengst samen zet met een vruchtbare merrie, de merrie wel eens drachtig zou kunnen worden?


Ik vermoed het ook en ik vraag jullie kijk daarop, maar im sorry, zal het nooit meer doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:37 



 
Profiel   

CestLaVie_97 schreef
Suusje1986 schreef
Je hoeft toch niet over medische kennis te beschikken om te kunnen bedenken dat als je een vruchtbare hengst samen zet met een vruchtbare merrie, de merrie wel eens drachtig zou kunnen worden?


Ik vermoed het ook en ik vraag jullie kijk daarop, maar im sorry, zal het nooit meer doen

Tja wij kunnen niet in de merrie kijken..en je hebt zelf al gezien dat haar buik vrij dik is. Enige die er iets over kan zeggen is een dierenarts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 12:38 



 
Profiel   

Bokt :roll:

Op je vraag of je pony drachtig is of niet is moeilijk antwoord te geven. De mogelijkheid is er, dat weet je zelf ook. Wij zijn helaas geen dierenarts en persoonlijk vind ik de foto wat onduidelijk.

En wat betreft castreren, ze hoeven niet eerst te wennen aan een plek voor ze gecastreerd kunnen worden, daar hebben ze echt geen besef van. Toen ons nieuwe paard kwam is hij dezelfde dag nog verlost van zijn zaakje en die had nergens last van. :o

Ga je de veearts laten komen om haar te scannen? Ik ben wel benieuwd hoor, ook naar te mogelijke pa en ma :D

En voor de bokkers die gelijk overal commentaar op hebben:
Het is misschien goed bedoelt, maar jeetje zeg. We kunnen wel massaal zeggen 'Oh wat als dit, wat als dat.' maar het is niet wat als. Natuurlijk kan het veulen altijd onverhoopt wegmoeten en natuurlijk was het geen slimme zet, maar als 1 iemand het zegt is het genoeg. En op dit moment ziet het er naar uit dat de kleine zou kunnen blijven dus is er verder geen probleem. :roll:

edit: vraag over draadje weggehaald, heeft nu toch geen zin meer denk ik.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is de hengst al geholpen inmiddels? En wat als de merrie niet drachtig blijkt, worden ze alsnog uit elkaar gehouden om een dracht te voorkomen? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-16 16:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen