Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 

Lelijk. :') Maar wel cute inderdaad. _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 19:46 



 

Hier is er weer een groeispurt geweest. :x

[ img ]

[naam] is nu schoft 1.75m en billen 1.77m.

[naam] is 1.86m.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-18 16:03 



 
Profiel   

Wow! Hij gaat de lucht in.
Die eerste foto is mooi geschoten, en Beer kijkt zo wijs.
Benieuwd hoe groot hij uiteindelijk wordt!

Parisa is nu ruim 1.62m. (geb: 2 juni 2016) Maar we gaan nu de zomer in, dus dan zal het wat sneller gaan.
Ze krijgen (zelfs) hier ook een wintervacht, vandaar dat ze niet zo glimt en wat dikkig in haar vacht zit. (en ook de appeltjes want ze verkleurd nu langzaam van "geel/beige" wintervacht naar "wortel-bruinig" zomervacht/pracht.)

[ img ]

[ img ]

Ze wordt ook wat aerodynamischer:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-18 16:30 



 

Dat is ook al een hele mooie maat!
Ik vind haar kleur prachtig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-18 17:15 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Hier is er weer een groeispurt geweest. :x

[ Afbeelding ]

Beer is nu schoft 1.75m en billen 1.77m.

Maarten is 1.86m.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Nog 17 centimeter te gaan en dan heb ik gelijk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 19:38 



 
Profiel   

Zo dan! :oo wat een knoeperds haha! *\o/*

Joy is verhuist naar haar "High School", de stal waar ze volgend jaar beleerd gaat worden. En ze blijft lekker groeien. Ze zal nu zo rond de 155 zijn. Ben benieuwd waar dit stopt := :+

[ img ]

Joy naast haar maatje Theo. Theo is 165.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 20:21 



 

Hahaha, ik hoop niet dat je gelijk krijgt, Daphara. :D

Knappe Joy!! Echt een heel paard al he.
Diep van kleur ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 20:44 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Hahaha, ik hoop niet dat je gelijk krijgt, Daphara. :D

Knappe Joy!! Echt een heel paard al he.
Diep van kleur ook.


Pleun is nu 2 cm groter als Beer op dezelfde leeftijd, met 3 jaar zou zij in theorie op 182 cm moeten zitten als ze niet afbuigt zoals Beer.
Maar ze groeien door get ze 6 jaar zijn, dus ik heb nog hoop voor Beer! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 20:48 



 

Ben benieuwd! Pleun is ook een volle Shire, dus grote kans dat ze een stukje groter wordt dan [naam] inderdaad. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-18 20:53 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Hahaha, ik hoop niet dat je gelijk krijgt, Daphara. :D

Knappe Joy!! Echt een heel paard al he.
Diep van kleur ook.


Dank! Ja het is hard gegaan. Van dat kleine Guppie van 2 jaar geleden is weinig meer over :+ .

Mooie vergelijking. Tussen boven en onder zit precies 2 jaar :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-18 11:06 



 
Profiel   

Ga morgen nog eens meten denk ik maar al een kontjesfoto nu de paarden terug thuis staan. Dexter meet 180 op de schoft en de billen iets hoger, nooit gemeten haha

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Eentje moet altijd de foto verpesten

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-18 19:01 



 
Profiel   

Fiore / LaVie:
05 maanden: ------ / 1.20m
07 maanden: 1.24m / 1.26m
10 maanden: 1.29m / -----
12 maanden: 1.32m / 1.35m
14 maanden: 1.35m / 1.35m
17 maanden: 1.37m / 1.37m
19 maanden: 1.38m / 1.38m
2 jaar: 1.42m / 1.41m
2 jaar en 4 maanden: 1.44m / 1.43m
3 jaar en 3 maanden: 1.46m
4 jaar: 1.46m
4,5 jaar: 1.47m
5 jaar: 1.48m[/quote]

Fiore heb ik ook weer gemeten nu ze 5,5 jaar is. Maar ik kom niet verder dan 1.46m. Wat heel raar is gezien bovenstaand lijstje en het feit dat LaVie echt niet maar 3 cm kleiner is

[ img ]
Is natuurlijk niet te zien op de foto. Maar voor het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 15:36 



 
Profiel   

Lily-Fee is nu ongeveer 1,66 m met 2 jaar en 4 maanden.

Vanochtend lekker een uur gewandeld.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-18 16:00 



 
Profiel   

Hallo allemaal, er is al even niks gebeurd in dit topic...

Maar ik ben gisteren maar weer eens aan het meten gegaan. Castello is nu 1.72/1.73m.... -O- Dat vind ik echt groot! Ik had gehoop op beetje maat, maar nu gaan we wel erg hard. Ik wil m niet groter dan 1.75 eerlijk gezegd.

Hij is wel alleeeeeeeen maar benen en heel slungelig. Dus ik hoop dat de hoogte nu stopt en hij in de breedte gaat groeien. Wat denken jullie? En hebben jullie onlangs nog gemeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 10:00 



 
Profiel   

Morpheus81 schreef
Hallo allemaal, er is al even niks gebeurd in dit topic...

Maar ik ben gisteren maar weer eens aan het meten gegaan. Castello is nu 1.72/1.73m.... -O- Dat vind ik echt groot! Ik had gehoop op beetje maat, maar nu gaan we wel erg hard. Ik wil m niet groter dan 1.75 eerlijk gezegd.

Hij is wel alleeeeeeeen maar benen en heel slungelig. Dus ik hoop dat de hoogte nu stopt en hij in de breedte gaat groeien. Wat denken jullie? En hebben jullie onlangs nog gemeten?


Die gaat nog veel groter worden. Komt nog bespiering op en groeit echt nog wel even door. Denk wel tot zijn vierde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 10:27 



 
Profiel   

[ img ]
Bryana hebben we vorige week uit de opfok gehaald en van het weekend gemeten op 155. Billen zijn nog wel wat hoger.
Benieuwd hoe groot ze uiteindelijk gaat worden, is nu met 2½ al groter dan haar ouders :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 10:38 



 
Profiel   

Morpheus81 schreef
Hallo allemaal, er is al even niks gebeurd in dit topic...

Maar ik ben gisteren maar weer eens aan het meten gegaan. Castello is nu 1.72/1.73m.... -O- Dat vind ik echt groot! Ik had gehoop op beetje maat, maar nu gaan we wel erg hard. Ik wil m niet groter dan 1.75 eerlijk gezegd.

Hij is wel alleeeeeeeen maar benen en heel slungelig. Dus ik hoop dat de hoogte nu stopt en hij in de breedte gaat groeien. Wat denken jullie? En hebben jullie onlangs nog gemeten?

Pinda is nu 1.68m (op 2 jaar en 4mnd), en dat is al echt aan de maat. Even groot als haar moeder al :D Castello is dan met recht een kasteel :wow: Pinda is ook een immense onbespierde lange slungel met een en al benen, en op het moment weer flink overbouwd (haar kont is hoger dan die van haar buurvrouw, en die is 1.72m en horizontaal gebouwd :oo ). We schatten dat zij uiteindelijk rond de 1.75m gaat eindigen.

Ik verwacht dan ook dat die van jou wel een flink stukje boven die 1.75m gaat gaan...hoe veel is hij gemiddeld gegroeid het laatste jaar? En hoe oud is Castello precies, is hij een vroeg of laat veulen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 11:15 



 
Profiel   

Ik heb momenteel een zeer gespierde dame staan van 1,39. Hoop stiekem op nog een slungelfase. 1,45 zou perfect zijn. Maar met mijn 1m55 kan ik ook wel op 1,40 hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 14:14 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
Morpheus81 schreef
Hallo allemaal, er is al even niks gebeurd in dit topic...

Maar ik ben gisteren maar weer eens aan het meten gegaan. Castello is nu 1.72/1.73m.... -O- Dat vind ik echt groot! Ik had gehoop op beetje maat, maar nu gaan we wel erg hard. Ik wil m niet groter dan 1.75 eerlijk gezegd.

Hij is wel alleeeeeeeen maar benen en heel slungelig. Dus ik hoop dat de hoogte nu stopt en hij in de breedte gaat groeien. Wat denken jullie? En hebben jullie onlangs nog gemeten?


Die gaat nog veel groter worden. Komt nog bespiering op en groeit echt nog wel even door. Denk wel tot zijn vierde.


Nee, nee, nee, NEE! Mag niet.

Bespiering prima, maar in de breedte.



Vientje schreef
Pinda is nu 1.68m (op 2 jaar en 4mnd), en dat is al echt aan de maat. Even groot als haar moeder al :D Castello is dan met recht een kasteel :wow: Pinda is ook een immense onbespierde lange slungel met een en al benen, en op het moment weer flink overbouwd (haar kont is hoger dan die van haar buurvrouw, en die is 1.72m en horizontaal gebouwd :oo ). We schatten dat zij uiteindelijk rond de 1.75m gaat eindigen.

Ik verwacht dan ook dat die van jou wel een flink stukje boven die 1.75m gaat gaan...hoe veel is hij gemiddeld gegroeid het laatste jaar? En hoe oud is Castello precies, is hij een vroeg of laat veulen?


Nou, hij was vorig jaar januari ongeveer 1.65 en hij is van 21 april 2016, dus niet heel vroeg en niet heel laat.

Ik wil niet....mijn vorige paard werd 1.83 en dat is.echt.te.groot. Die daarvoor was 1.78 (en ze zijn absoluut geen familie van elkaar) Wat doe ik verkeerd? Waarom krijg ik van die joekels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 14:34 



 
Profiel   

Morpheus81 schreef
Ik wil niet....mijn vorige paard werd 1.83 en dat is.echt.te.groot. Die daarvoor was 1.78 (en ze zijn absoluut geen familie van elkaar) Wat doe ik verkeerd? Waarom krijg ik van die joekels?


Als je je geheim ontdekt..., kun je goud geld verdienen met eigenaren die juist wel groter willen.
Wie weet wat er voor een paarden-pokon in jullie gras zit. <<)

Hier nog niet gemeten, maar wordt weer tijd.
Qua body ziet ze er volgens mij gewoon prima uit voor de leeftijd (beetje slungel + beetje spier). Enige wat wel blijft verrassen is haar kleur, volgens mij heb ik een ti-ta-toverbal gekocht. (ik blijf gewoon poetsen, wie weet wat er allemaal nog onder vandaan komt...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 14:56 



 
Profiel   

Morpheus81 schreef
Ik wil niet....mijn vorige paard werd 1.83 en dat is.echt.te.groot. Die daarvoor was 1.78 (en ze zijn absoluut geen familie van elkaar) Wat doe ik verkeerd? Waarom krijg ik van die joekels?

Tell me your secret :)) Ik ben 1.82m lang en alles onder de 1.75m lijkt een pownie onder mij dus ik ben juist wel blij met nog een beetje extra pokon voor de Pinda (en alle toekomstige pinda's :+ ) hoor :')

Maar tegen die 1.80m zou ik dan niet heel gek vinden, als je dat zo leest :o Tenzij hij natuurlijk nu ineens alleen nog maar de breedte ingaat, je weet het nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 15:28 



 
Profiel   

Vientje schreef
Morpheus81 schreef
Ik wil niet....mijn vorige paard werd 1.83 en dat is.echt.te.groot. Die daarvoor was 1.78 (en ze zijn absoluut geen familie van elkaar) Wat doe ik verkeerd? Waarom krijg ik van die joekels?

Tell me your secret :)) Ik ben 1.82m lang en alles onder de 1.75m lijkt een pownie onder mij dus ik ben juist wel blij met nog een beetje extra pokon voor de Pinda (en alle toekomstige pinda's :+ ) hoor :')

Maar tegen die 1.80m zou ik dan niet heel gek vinden, als je dat zo leest :o Tenzij hij natuurlijk nu ineens alleen nog maar de breedte ingaat, je weet het nooit.


Ik weet het echt niet! Ik ben zelf ook 1.80, dus ik zoek altijd wel veulens met 'maat', maar de afgelopen 3 veulens zijn toch exorbitant groter geworden dan je op basis van de maat van de ouders zou verwachten. Ik zou graag iets willen tussen de 1.72 en 1.75. Groter staat qua plaatje ook nog prima, maar vind ik gewoon niet zo handig.

Enige wat ik kan verzinnen is dat ik altijd redelijk op tijd castreer, omdat ik ook merries op stal en in de paddock/wei heb. En dus worden ze op anderhalf gecastreerd. Men zegt wel eens dat ze dan de hoogte in gaan. Maar er zijn er ook weer veel die dat bestrijden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 16:09 



 
Profiel   

Oooo Myrthe nog minimaal 1 cm en alles extra is mooi toch.

Hier is Joy ongeveer 1.51 groot genoeg maar zou nog een cm of 5 bij mogen, we zien wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 18:47 



 
Profiel   

Mevrouw is helemaal in stylish Thanksgiving/Halloween Pompoen sferen.
Een oranje Pompoen-Palomino... (?!)

[ img ]

Ze blijft met 29 maanden op ruim 1.62m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 15:25 



 
Profiel   

Fiore / LaVie:
05 maanden: ------ / 1.20m
07 maanden: 1.24m / 1.26m
10 maanden: 1.29m / -----
12 maanden: 1.32m / 1.35m
14 maanden: 1.35m / 1.35m
17 maanden: 1.37m / 1.37m
19 maanden: 1.38m / 1.38m
2 jaar: 1.42m / 1.41m
2 jaar en 4 maanden: 1.44m / 1.43m
3 jaar en 3 maanden: 1.46m
4 jaar: 1.46m
4,5 jaar: 1.47m
5 jaar: 1.47m
5,5 jaar: 1.47m

Toen Fiore precies 5 jaar was, heb ik haar gemeten op 1.48m. Vandaag nog eens goed gemeten en het is wederom (net als een jaar geleden) 1.47m. Dus ik heb het lijstje gecorrigeerd. Helaas... want ik wil zo graag dat ze de 1.50m haalt. Maar ik begin mijn hoop te verliezen ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen