Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schofthoogte veulens 2016

 

Voor Koudbloeden geldt een andere reden. :)
Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
Anders zou [naam] max. 1.72m worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-17 19:26 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst Liv opgemeten. Ze is nu 10 maanden en 1.35 m :) Het was een kleintje en blijft een kleintje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:09 



 
Profiel   

weslyjune schreef
weslyjune schreef
geboorte: circa 1 meter
2 maand: 1.19 meter
5 maand: 1.29 meter
7 maand: 1.32 meter


Riva groeit ondertussen ook nog mooi door

9 maand 1.35 meter


11 maand 1.37 meter.

Gelukkig komt ze uit bloedlijnen die lang door groeien anders werd ze niet zo groot volgens deze berekening :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 18:40 



 
Profiel   

Alpha ook weer eens gemeten. 10 maanden: 138cm.

Kan wel goed zien dat hij nu echt aan het veranderen is. Hij raakt nu echt veulen af om het zo maar even te noemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-17 21:10 



 
Profiel   

Ha allemaal,

Ook even een updateje van Lily-Fee! Helaas ging afgelopen maand niet zo goed. Lily had/heeft droes. Super balen en super afgevallen, maar ze is nu vier dagen koortsvrij en gelukkig ook weer langzaam aan het aankomen.

Vanwege de droes staat ze op een weiland waar ze niet vanaf mag. Ik kan haar dus eigenlijk niet opmeten helaas... maar misschien kunnen jullie een beetje gokken of ze is gegroeid.

6,5 maand - 1,41 m
8,5 maand - 1,45 m
Bijna 10 maand - ?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 08:39 



 
Profiel   

Leuk om de groei te zien van alle babys! Mijn "uk" staat inmiddels op de zomerweide. Vorige week voor het wegbrengen gemeten op 1.56 en ze is nu 10 maanden. Is en blijft geen kleintje _O- [ img ]

Stiekem toch een ezel :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 09:50 



 
Profiel   

Lily fee, pfff balen vd droes daar krijgen ze best een tik van, het groeien zal nu waarschijnlijk minder hard gegaan zijn maar dat halen ze wel weer in normaal gezien,

Ajesca, uk??? Die is flink aan de maat zeg.

Hier op 10 maanden 1.38 schoft en 1.40 kont. Maars is dan ook combi 147. X 1.65.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 13:32 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Leuk om de groei te zien van alle babys! Mijn "uk" staat inmiddels op de zomerweide. Vorige week voor het wegbrengen gemeten op 1.56 en ze is nu 10 maanden. Is en blijft geen kleintje _O- [ [url=m/WLyWVG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stiekem toch een ezel :+
[ [url=m/L6XEN7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaat hard zo joh! Hoorde laatst met 1 jaar de stokmaat nemen en dan nog tien procent er bij optellen is de eindmaat.

Dan komt de jouwe nu al uit op 1,72 en dan moet je nog twee maanden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 13:46 



 
Profiel   

jobamara schreef
Lily fee, pfff balen vd droes daar krijgen ze best een tik van, het groeien zal nu waarschijnlijk minder hard gegaan zijn maar dat halen ze wel weer in normaal gezien,

Ajesca, uk??? Die is flink aan de maat zeg.

Hier op 10 maanden 1.38 schoft en 1.40 kont. Maars is dan ook combi 147. X 1.65.


Ja is inderdaad heel erg balen, maar we zijn er nu goed doorheen. Ze is nu 4 dagen koortsvrij en bijna geen pus meer gelukkig. Wat verwacht jij dat de eindmaat wordt Jobamara?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 13:49 



 
Profiel   

astriidj schreef
[ Afbeelding ]

Mijn veulen was met 3 maanden 1,26 (heb hem daarna niet meer gemeten helaas) en zou volgens deze berekeningen uitkomen op 1,64 en 1,72. Verwacht eerder iets aan de onderkant van deze berekening. Moeder is 1,56 en vader 1,70.


Nu met 1 jaar is hij 1.46, dus volgens de berekening wordt hij tussen de 1.57 en 1.60. Toch wel iets kleiner dan de vorige berekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 14:48 



 
Profiel   

Hoopte op ongeveer 1.56, maar vermoed iets kleiner, haar halfbroer is na zijn 1e nog maar 10 cm gegroeid maar dat was wel allebei de ouders 1.47 m. Maar we zullen zien boven de 1.50 zal ze wel komen denk ik. Fijn dat de koorts nu weg is veel beterschap nog verder,

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 14:51 



 
Profiel   

Lily_Fee schreef
Ha allemaal,

Ook even een updateje van Lily-Fee! Helaas ging afgelopen maand niet zo goed. Lily had/heeft droes. Super balen en super afgevallen, maar ze is nu vier dagen koortsvrij en gelukkig ook weer langzaam aan het aankomen.

Vanwege de droes staat ze op een weiland waar ze niet vanaf mag. Ik kan haar dus eigenlijk niet opmeten helaas... maar misschien kunnen jullie een beetje gokken of ze is gegroeid.

6,5 maand - 1,41 m
8,5 maand - 1,45 m
Bijna 10 maand - ?


[ [url=m/Aaa20j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U9SM4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uj4hSf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach gut het arme dier. Hopen dat ze snel weer opknapt!

Ja met een moeder van 1.73 en een vader van 1.76 ligt het ook wel in de verwachting dat ze groot zal worden. Ik hoop alleen dat ze ook sterk genoeg zal blijven met dat harde groeien. Maar ja tegenhouden kun je het ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 17:22 



 

[naam] vandaag weer gemeten.
Gisteren is hij 1 jaar geworden.

Voor 1.57m en achter 1.64m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 17:48 



 
Profiel   

[ img ]

Geen idee hoe groot ze nu zijn, maar wel groot als je ze bij mijn shetlanders ziet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-17 21:20 



 
Profiel   

Bailey is van 17 maart naar 17 april maar 0,5cm gegroeid, maar ik vind het wel prima haha. Lekker rustig groeien, al groeit ze door tot haar 6e! Knie is af en toe nog dik, maar dat is vooral als ze te fanatiek heeft gespeeld, of als ze een uurtje langer op stal heeft gestaan.

Hoe groeien jullie baby's nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-17 14:44 



 
Profiel   

Myrth97 schreef
Bailey is van 17 maart naar 17 april maar 0,5cm gegroeid, maar ik vind het wel prima haha. Lekker rustig groeien, al groeit ze door tot haar 6e! Knie is af en toe nog dik, maar dat is vooral als ze te fanatiek heeft gespeeld, of als ze een uurtje langer op stal heeft gestaan.

Hoe groeien jullie baby's nu?


Tsja soms hebben ze even een groeistop. Waarschijnlijk zit haar energie nu even in het verzorgen van haar knie en het verharen. Lily-Fee staat nog steeds op het droesland. Ze heeft nu ruim drie weken geen koorts, maar stroomt nog steeds troep uit haar neus...

Kan dus nog steeds niet meten, want het is veengrond en het hobbelt alle kanten op.

Maar goed. Foto van de kleine meid van eergisteren:

[ img ]

20 juni wordt ze 1 jaar. Dus ze is nu iets ouder dan tien maanden en ik denk rond de 1,48 m en de 1,50 m. Wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 08:55 



 

Lastig inschatten altijd. :j

Hier vandaag weer even gemeten, [naam] is nu 1 jaar en een halve maand.
Zijn schoft is 1.59m en zijn billen 1.64,5m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 09:01 



 
Profiel   

Ik moet eigenlijk ook nog eens meten maar vrees dat de mijne ook even is stilgevallen. Hij is me wat vaak ziekjes de laatste tijd en ik denk dat daar veel energie naartoe gaat.
Ben aan het twijfelen om hem te laten ruinen, misschien neemt dat al wat extra energie weg? Niet dat hij barst van de hormonen, totaal niet, maar het idee speelt in mijn hoofd :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 09:27 



 
Profiel   

Wouw wat wordt Beer al groot! Wordt vast een prachtige kerel. Heb je een foto?

En Granoek. Wil je met hem fokken? Zo niet zou ik hem castreren met een jaar. Hormonen zijn toch een ding bij jonge hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:56 



 

Dit is de meest recente van hem. :)

[ img ]

Lastig, Anoek!
Ik begrijp je twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 13:58 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Dit is de meest recente van hem. :)

[ Afbeelding ]

Lastig, Anoek!
Ik begrijp je twijfel.


Wouw wat heeft hij al een brede borst zeg! Echt een Beer. Super mooie foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:03 



 

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:04 



 
Profiel   

Is dat kale vanvoor geschoren? Of echt gewoon al verdwijnende wintervacht? Duke heeft het nl ook in zijn nek alleen, en daar is hij ook een pak donkerder.

Ik ben niet van plan met hem te fokken, maar had hem wat langer hengst willen laten om hem een beetje te laten uitzetten. Maar het ruinen zit al een tijdje in mijn hoofd..
Op zich kan hij hier prima met soort- en leeftijdgenootjes opgroeien als hengst, maar als hij zijn energie nu voor andere dingen nodig heeft wil ik niet dat dit hem tegen houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:12 



 

Is geschoren. :j
[naam] wordt weer lichter onder zijn wintervacht.

Waar heeft hij precies last van? Griepjes/verkoudheidjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:14 



 
Profiel   

Hele tijd wat anders eigenlijk..
Heb het hier uitgebreid omschreven: [VS] Jaarling met lage weerstand?
Maar weinig reactie haha.
Nu zijn het mijten, vorige keer luizen, waarschijnlijk krijgt hij ze altijd als enige omdat hij de zwakste is want beide keren heeft hij ook nog wormen. Telkens met een hoop gewichtsverlies er bij :(
Hij heeft nog zulke lelijke lange winterharen (lichaam zal energie nu wel voor andere dingen nodig hebben), zijn vacht is dof maar hij eet zijn eten niet als ik er lijnzaadolie onder doe.
Hij eet sowieso al slecht, tenzij ik hem apart zet maar dat gaat nu even niet meer.
Grrrr, kindjes hé
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-17 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 47 [ 1170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen