Schofthoogte veulens 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:17

Mijn toch al niet al te kleine meisje is nu net een jaar, en echt een joekel om te zien :wow: Aangezien ze in een groep in de opfok staat kan ik helaas niet meten -O- maar op het oog is ze groter dan de rest wat erbij staat (zat tot nu toe altijd een stuk boven de groeicurve ook en dat lijkt dus nog steeds zo te zijn), dus ze is hoe dan ook aardig aan de maat :)
Afbeelding

Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:14

Lily-Fee was afgelopen dinsdag 20 juni 1 jaar en precies 1,50 m en massages vindt ze te gek _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:57

Wat een leuke foto's!

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:58

Afbeelding
Duke zit op 156cm met 13 maanden

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:30

Dankjewel Morpheus81

En Granouk wat is Duke een mooie jaarling zeg!
Koudbloeden worden soms zo raar gevormd (alsof eerst de benen groeien en dan het lijf ofzo) maar Duke droogt nu al mooi op!

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:37

Ja en toch heb ik nog steeds het idee dat hij wat schraal blijft. Maar ik ben misschien ook gewoon "lomp en log" gewend door Dexter, ik denk dat Duke misschien gewoon wat "sportiever" gaat blijven. Wat ook prima is natuurlijk :)
Hij gaat inderdaad wel mooi in verhouding, hij is (nog) nooit echt overbouwd geweest, heeft enkel een beetje een iel nekje

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:04

Granoek schreef:
Ja en toch heb ik nog steeds het idee dat hij wat schraal blijft. Maar ik ben misschien ook gewoon "lomp en log" gewend door Dexter, ik denk dat Duke misschien gewoon wat "sportiever" gaat blijven. Wat ook prima is natuurlijk :)
Hij gaat inderdaad wel mooi in verhouding, hij is (nog) nooit echt overbouwd geweest, heeft enkel een beetje een iel nekje


Vergeet niet dat er nog geen spieren op zitten. Met training kan heel veel bereikt worden. Ook gaan alle voedingsstoffen in de groei zitten en niet in de omvang zeg maar. Maar hij ziet er super compleet uit. Wat zijn je plannen met hem?

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:12

Ja heb je gelijk in hoor, ik ben stiekem ook gewoon een stuk ongeduld :) De plannen hangen een beetje af van wat hij leuk gaat vinden. Ik hoop op zijn vierde verjaardag voor het eerst op zijn rug te gaan! En als dan na een tijd blijkt dat hij het bakwerk wel leuk vindt hoop ik wat dressuur met hem te gaan doen, ik heb dat geprobeerd met Dexter maar die vond er niks niks niks aan en voor mij is het geen hoofdzaak dus we zijn daarmee gestopt.
Als Duke dit ook stom blijkt te vinden zal hij ook gewoon mee gaan op bosritjes en vind ik dat ook helemaal prima :)
Verder hoop ik de tijd te vinden om er een mooi dubbelspan van te maken :D
Dus we zien wel, ik heb geen haast en ik heb geen specifieke eisen :) Ik hoop alleen dat hij op buitenritten later net zo braaf is als zijn grote broer :)

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:26

Gewoon alles wat dus! En ik ben heel benieuwd naar dat dubbel span. Dat zou echt fantastisch zijn. Hou je ons op de hoogte?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:20

Afbeelding
Meneer was vandaag 145 schoft. Lekker gegroeid sinds hij weer thuis staat na zijn castratie en weer eens een keer overbouwd :o

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:37

Natascha schreef:
[ [url=m/49G7Nb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meneer was vandaag 145 schoft. Lekker gegroeid sinds hij weer thuis staat na zijn castratie en weer eens een keer overbouwd :o



Ahhhh wat een leukerd! Hoe hoog verwacht je dat hij wordt? Wel een plaatje om te zien hoor <3

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:49

Moeder is 1.56 en vader 1.61. Volgens mijn groeitabelletje wordt hij 1.58. Mooie maat voor mij. En hij heeft in ieder geval al een super karakter. Zwarte labrador noemen we hem al want het is net een hond :D

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:09

Natascha schreef:
Meneer was vandaag 145 schoft.


Natascha schreef:
Moeder is 1.56 en vader 1.61. Volgens mijn groeitabelletje wordt hij 1.58.


Wat is zijn geboortedatum?
Denk dat die van mij anders een behoorlijk laatbloeiertje is. :D
Vader: 1.74m
Moeder: 1.66m
Meet met 1 jaar en 3 weken: 1.46cm op de schoft, en 1.50m op de kont.
Maar heb nog hoop op een goeitspurt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:41

Neo is van 13 mei 2016.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:49

La fidele hebben we afgelopen maand gemeten op 1.59
Ze was toen precies 1 jaar.
Helaas afgelopen week slecht nieuws gehad op de kliniek dus ik kan nu alleen maar hopen voor haar dat er behandeling mogelijk is.
Wil toch wel heel graag zien hoe groot ze gaat worden -O-

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:52

ajesca123 schreef:
La fidele hebben we afgelopen maand gemeten op 1.59
Ze was toen precies 1 jaar.
Helaas afgelopen week slecht nieuws gehad op de kliniek dus ik kan nu alleen maar hopen voor haar dat er behandeling mogelijk is.
Wil toch wel heel graag zien hoe groot ze gaat worden -O-


Oooo neee. Wat is er gebeurd? La Fidele is trouwens wel heel groot.. Lily-Fee (paar opmerkingen hoger) was precies 1,50 m met 1 jaar. Op dit moment schieten haar heupen wel omhoog. Raakt echt overbouwt nu. :=

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:01

Lily_Fee schreef:
ajesca123 schreef:
La fidele hebben we afgelopen maand gemeten op 1.59
Ze was toen precies 1 jaar.
Helaas afgelopen week slecht nieuws gehad op de kliniek dus ik kan nu alleen maar hopen voor haar dat er behandeling mogelijk is.
Wil toch wel heel graag zien hoe groot ze gaat worden -O-


Oooo neee. Wat is er gebeurd? La Fidele is trouwens wel heel groot.. Lily-Fee (paar opmerkingen hoger) was precies 1,50 m met 1 jaar. Op dit moment schieten haar heupen wel omhoog. Raakt echt overbouwt nu. :=


Ja ze is echt heel groot inderdaad maar het is vooral heel veel been :j

Heb haar helaas een week terug kreupel uit de opfok gehaald.
Helaas bleek in de kliniek dat ze rv een botcyste heeft waarschijnlijk een oude botkneusing ;(
Zit momenteel nog tussen hoop en frees helaas.
Fotos liggen nu bij diverse grote klinieken met de vraag of er nog enige vorm van behandeling mogelijk is. Ze kan alle duimen van iedereen nu dus heel goed gebruiken :(:)

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:14

Wat stom!! Echt heel erg balen en leef heel erg met je mee. ;( hoop heel erg dat het goed komt. Je hebt zo'n mooi lijntje van drie generaties..

Komt het door een trap denk je?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 01:12

ajesca123 schreef:
Ze kan alle duimen van iedereen nu dus heel goed gebruiken


Zal voor haar meeduimen! Succes!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 05:39

Heel lang niet gereageerd! Mijn merrie besloot dik 6 wkn terug hb te worden..erg veel werk aan gehad!! Gelukkig geen schade aan hoefbeen of vdrbrede witte lijn! Wel veel aanpassingen moeten doen.. ook voor Livia veranderde het 1 en ander hierdoor..mams mag voorlopig niet op de wei..dus moeder en kind lopen nu gescheiden!
Gelukkig doet livia het super goed en moeders gaat gelukkig ook weer goede kant op!!
Livia meet nu 1.47 ( ik duim hard voor wat meer cm!!) Ze is nu 14 mnd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We gaan wekelijks met haar de hort op..langs de weg..het bos in! Ze lijkt veel nuchterder dan haar moeder..zeer hoog aaibaarheidsfactor!

Wat zien alle veulens er mooi uit! Wauw!!
@ Cynthia hoe gaat het met jou hb'er?
En mopjemop hoe is het met mick?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:28

Wow, pol1, wat heeft Livia al een mooie volle breede staart. Die van mij heeft nog best een veulenstaartje, maar ik denk dat alle staart-haren in haar manen zijn gaan zitten....

Staart met 12 maanden:
(Ze staat 24/7 met een kudde in een "natuurterrein", 2x per dag worden alle hekken opengezet, en loopt de kudde zelf "los" via een pad de individuele voerstations in waar ze afgepast brok krijgen en door de staljongens nagelopen worden. Niet dat dit haar "stal" is. :+ )

Afbeelding

En de manenbos met 12,5 maand (ze is gewoon warmbloed)

Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:39

Ik vind zowel die van Pol als van Rivano al prachtig... bij Jay begint het nu pas een beetje te groeien.

Waar is dat Rivano, als ik vragen mag ? (wel goed dat je het er bij zet dat het niet haar stal is, voor je het weet krijg je half bokt over je heen dat je een jaarling is een stand hebt staan haha)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:33

Wauw wat een manen en staart! :oo :wow:

Joy heeft geen lange manen, maar wel hele dikke (zelfs een stukje dubbele manenrij)
Afbeelding

Haar staart is ook best dik al.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een zooitje nieuwe halsters gekocht. Let wel, maat cob... :oo Er staan volwassen quarters hier die niet verder komen dan maat pony :=

Even ter vergelijking:
Afbeelding

Ze blijft gelukkig wel knap <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:29

Afbeelding

Vandaag poging gedaan tot meten hij zit momenteel qua schoft op 1.40 en billen 1.45

Anoniem

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:49

Altijd leuk om te zien hoe die halstertjes beginnen op het grootste gaatje en dan uiteindelijk op de kleinste. :))

Hier is [naam] ook weer gaan groeien.
Schoftje is nu 1.61,5m en billen 1.67m. :=