Schofthoogte veulens 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:59

Fijn dat bij de meeste alles helemaal goed gaat en wat een leuke foto's van Joy en Duke <3

Lily-Fee is eindelijk helemaal 100% zeker van de droes af. Ik heb haar laten testen op dragerschap en daarvoor is haar luchtzak gespoeld. Gelukkig is zij geen drager en wordt het langzaam maar zeker weer een beetje rustig bij ons op stal.

Verder groeit de kleine meid goed. Gisteren heb ik haar gemeten op 1,53/1,54 m (moeilijk hoor vierkant stilstaan) met 13,5 maanden. Dus volgens de omrekentabel wordt ze ongeveer 1,64 m en volgens de groeicurve groter met wel 1,70 m.

Persoonlijk heb ik vooral het idee dat ze langer wordt in plaats van groter. Haha en toont ze steeds volwassener. Ook zit haar halster op 1 na laatste standje pony en moet ik opzoek naar een cob-halster. Iemand tips voor een mooi leren halster maat cob? Liefste met bijpassend touw. Zwart, bruin, concag?

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:05

Afbeelding

Arlo vandaag soort van gemeten.

Schoft zit rond de 1.44 en de billen rond de 1.47/1.48

Mooie hoogte al met 1,5 jaar :D

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:50

Vandaag was ik weer bij Joy! Ze groeit niet zozeer meer in de hoogte nu. Wel de breedte, het is echt een bonk hoor! :wow:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De overbouwing is ook aan het bijtrekken!
Afbeelding

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:09

Wat een veranderingen al! Net terug van een bezoekje aan Legendale. Meten gaat een beetje lastig aangezien een wilde meetstok natuurlijk behoorlijk eng is. Dus meten we nu aan de hand van ons lichaam. Hij is nu ongeveer 1,58/1,59 Afbeelding

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:15

Mijn goudlokje begint ook al beter in model te komen. De buik is niet meer zo 'laag', en de kont en schoft komen in elkaars buurt.

De fotos zijn op een afstandje want ik liep de wei in en normaal komt ze dan direct 'zwaan-kleef-aan' spelen en zijn er alleen mega-closeups te maken. Nu zag ze opeens een drol, dus.... het ideale moment snel wat fotos te trekken met mijn mobiel waar ze helemaal opstaat. Ik win het nog nèt niet van een drol. :D

Afbeelding

Afbeelding

Is hier 'winter', dus zit ze in haar lichtgekleurde wintervacht. Over een weekje weer opmeten maar volgens mij is er flink wat bijgekomen. Weet niet of de lengte van de oren en de breedte van de hoeven iets zeggen over de uiteindelijke stokmaat, maar anders wordt dit een reusin. :')

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:18

Net Joy weer even gemeten:

145 schoft. Met 16 maanden is dat voor een quarter best aan de maat :D

Anoniem

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:23

Hier niet in de hoogte gegroeid deze maand, dus nog steeds 1.62,5m schoft en 1.67,5m billen.
Wel is hij iets in verhouding gekomen, nek is iets langer geworden en zijn manen hebben een enorme groeispurt gemaakt. <3

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:27

Knappieee! <3

Joy is sowieso al een flink paard aan het worden:
Afbeelding

Anoniem

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:31

Gaat zo snel he!
Hoe kort geleden ze nog van die kleine stuiterende bolletjes waren en dan ineens een heel paard al.

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:40

Dat is niet normaal hoe hard het gaat! :wow:

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:47

Ooo wat worden ze allemaal groot! Het warmere weer, de volle wei en opeens groeien ze als kool. Zijn er hier meer die nu pavo podo care geven in plaats van pavo podo grow?

Verder is Lily-Fee helemaal gelukkig en nu 1,53 cm met precies 14 maanden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:07

Zo ziet arlo er toch al wel aardig als volwassn uit :D
Afbeelding

Je zou bijna denken dat er tuigerbloed in zit hahah.

Natascha

Berichten: 6848
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:56

Afbeelding
Neo zit nu op 147. Als hij naast mijn welshcob merrie staat zijn ze qua kont al bijna even groot.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 05:29

Wat een joekels allemaal.. livia zit nu op 1.51..er mag van mij nog wel wat bij!
Wat voeren jullie op het moment? Livia eet 2kg podo grow weg + halfje slobber+ 60 gram marstall force en nog een halfje musli..verder onbeperkt ruwvoer en een stukje fruit/ groente op zijn tijd! En loopt op de wei!

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:16

pol1 schreef:
Wat een joekels allemaal.. livia zit nu op 1.51..er mag van mij nog wel wat bij!
Wat voeren jullie op het moment? Livia eet 2kg podo grow weg + halfje slobber+ 60 gram marstall force en nog een halfje musli..verder onbeperkt ruwvoer en een stukje fruit/ groente op zijn tijd! En loopt op de wei!


:oo Joy krijgt gras. That's it. En meer moet er ook niet bij, vind haar nu al aan de vette kant. Zie ze liever iets schraler eigenlijk. Al dat gewicht kan alleen de pezen maar belasten.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:26

Livia is absoluut niet dik! Verbruikt een hoop op t moment!
Als ze jong of heel oud zijn wil ik echt wel wat voeren!

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:32

pol1 schreef:
Livia is absoluut niet dik! Verbruikt een hoop op t moment!
Als ze jong of heel oud zijn wil ik echt wel wat voeren!


Hahaha ik bedoelde dat Joy aardig op gewicht zit he, niet Livia ;)

Ik snap je hoor! Maar ik laat het lekker aan de opfok over. Die heeft al 25 jaar jonge paarden en Joy staat echt op een mega stuk land, dus die komt niets tekort!

Trouwens helemaal vergeten jullie deze filmpjes te Laten zien: <3



(Om even aan te geven op wat voor mega stuk ze staan met z'n vieren, wij staan ongeveer op de helft van de lengte van het land := )

Toen nog wat creatieve kiekjes:
Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:11

pol1 schreef:
Wat een joekels allemaal.. livia zit nu op 1.51..er mag van mij nog wel wat bij!
Wat voeren jullie op het moment? Livia eet 2kg podo grow weg + halfje slobber+ 60 gram marstall force en nog een halfje musli..verder onbeperkt ruwvoer en een stukje fruit/ groente op zijn tijd! En loopt op de wei!


WoW ik vind dit echt wel veel heel. Heb van de week een advies gekregen voor Lily-Fee van Pavo en daarom staat ze sinds kort op Pavo Podo Care. Ze staat 24/7 op de wei welke goed bemest is en elke 6 weken ongeveer gaan ze naar een nieuwe weide dus ze staat vol op het gras. Daarom adviseerden ze mij om Pavo Podo Care te geven. Is het supplement van de Pavo Podo lijn. Kortom wel alle mineralen en sporenelementen en geen extra eiwitten en koolhydraten. Ik begreep van hun dat een veulen in de groei ongeveer 4000 kcal per dag nodig heeft en dat 1 dag grazen in een volle wei gemiddeld 6000 - 8000 kcal opleverd.

Als Livia ook 24/7 op de wei staat betekent dat ze met al dat krachtvoer zeker meer dan 10 000 kcal binnen krijgt... eerlijk lijkt mij dat best wel heel veel. Heb je mestonderzoek laten doen? En heb je haar gebit al eens gecheckt?

Ik bedoel niet dat je haar rantsoen moet veranderen, maar ik zou als eigenaar wel willen weten hoe het komt dat zij zo veel nodig heeft. Want ze eet per dag meer dan het dubbele aantal kcal en jij zegt dat ze nog steeds schraal is...

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:16

Gimme_Spurs schreef:
pol1 schreef:
Livia is absoluut niet dik! Verbruikt een hoop op t moment!
Als ze jong of heel oud zijn wil ik echt wel wat voeren!


Hahaha ik bedoelde dat Joy aardig op gewicht zit he, niet Livia ;)

Ik snap je hoor! Maar ik laat het lekker aan de opfok over. Die heeft al 25 jaar jonge paarden en Joy staat echt op een mega stuk land, dus die komt niets tekort!

Trouwens helemaal vergeten jullie deze filmpjes te Laten zien: <3
[ Video ]
[ Video ]

(Om even aan te geven op wat voor mega stuk ze staan met z'n vieren, wij staan ongeveer op de helft van de lengte van het land := )

Toen nog wat creatieve kiekjes:
[ [url=m/e3XlTD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is ze mooi!! En wat hebben jullie al een fijne band samen. Hoe vaak zie je haar? Ik heb Lily-Fee op een pensionstal staan in een gemengde kudde met jonge en oude paardjes, dus zie haar elke dag.

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:32

Dankje Lily_fee! Haha dat meisje op de film is mijn zusje hoor... ik film het :')

Maar we hebben wel een fijne band ja. Ik ga 1 keer per week minimaal. Ze staat 15 min. bij huis vandaan op een western trainingsstal. Waar dus ook een kleinschalige opfok is. Joy is heel knuffelig en wil altijd geaaid worden als ik kom. Soms sta ik 10 minuten gewoon tegen haar aan een beetje te doezelen. Vind ze heerlijk!

En ja ze zit dus al goed in de spieren met haar 16 maanden... :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:02

Zo lief!! Fijn hè als ze zo aanhankelijk zijn. Ik merk het bij Lily ook. Vooral als ik na het wandelen/poetsen/vieren haar weer terugbreng naar de wei. Dan plakt ze helemaal aan mij vast en wil ze niet dat ik wegga. Eerste keer op de wei ook keihard hinniken toen ik weg ging.

Als ik haar ophaal komt ze ook altijd meteen naar mij toe. Ookwel heel erg fijn met zo'n grote wei.

Hoe groot is Joy nu? Lily is met 14 maanden ongeveer 1,53 m, maar denk misschien wel weer groter, want ze staat bij een paardje in de wei van 1,53 m en Lily is een stuk groter..

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:09

Daarom vind ik het ook zo bijzonder om een kleintje te hebben. Die band die je opbouwt voordat het "echte" werk gaat beginnen is onbetaalbaar!

Ik mat Joy vorige week op 145 schoft. Het is een quarter (e-pony) dus ik hoop dat ze niet al te ver doorschiet. Maar ik gok dat ze uitkomt tussen de 155 en de 160...

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:15

Gimme_Spurs schreef:
Daarom vind ik het ook zo bijzonder om een kleintje te hebben. Die band die je opbouwt voordat het "echte" werk gaat beginnen is onbetaalbaar!

Ik mat Joy vorige week op 145 schoft. Het is een quarter (e-pony) dus ik hoop dat ze niet al te ver doorschiet. Maar ik gok dat ze uitkomt tussen de 155 en de 160...


Ja dat vind ik ook. Ik krijg zo vaak de vraag waarom heb je een veulen gekocht? Mis je het rijden niet? Maar ik mis het geen moment, ik heb nu al het idee dat mijn band met haar sterker is dan met alle andere paarden die ik heb gehad. Simpelweg omdat ze alles leert van mij.

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:30

_/-\o_ Amen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:53

Livia staat niet 24/7 buiten! In de nacht op stal!