Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dekking merrie door eigen hengst

 
Profiel   

Hoiii,
Ik heb een merrie van 1.31 en een hengst van 76,1cm en hij moet gecastreerd worden maar het lijkt mij leuk om mijn merrie dan eerst te laten dekken door hem. Maar hij komt er niet op dus zou dat met insemineren moeten dacht ik na wat ik heb opgezocht >;) Of zijn hier andere opties voor? Wat zouden hiervan de kosten worden? Of van een andere optie?
En iemand ervaring met een kruising van een mini shet x kleine tinker kruising?
Alvast heel erg bedankt :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:43 



 
Profiel   

Dit is niet helemaal serieus, toch? De hengst komt er niet eens bij zeg je, dan ga je er toch geen veulen uit fokken? Doe wat meer onderzoek, lees wat meer topics door, ga internet af.
Klopt de leeftijd in je profiel? Ga dan alsjeblieft niet denken aan een veulen uit je merrie maar ga gewoon lekker poetsen en ermee tutten. Een veulen is veel werk en brengt veel risico met zich mee, wil je dat ook voor je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:52 



 
Profiel   

Is nog nooit een probleem geweest. Als de merrie echt wil gaat ze er gewoon voor liggen. Geloof hier dus weinig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:57 



 
Profiel   

Geef de hengst een opstapje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 23:20 



 
Profiel   

Het boertje waar ik vroeger kwam had daarvoor een pallet liggen. Merrie ervoor, hengst er op en dan ging het wel.
Zijn verschillende jaren veulens van gekomen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 03:28 



 
Profiel   

Omdat dit topic niet hier hoort, verplaats ik deze naar KraamStal [KS].

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:26 



 
Profiel   

kuil graven, bergje maken, genoeg te bedenken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:36 



 

Of even optillen. Moet kunnen met zo'n klein hengstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:38 



 
Profiel   

:')
Orchidee14 schreef
Of even optillen. Moet kunnen met zo'n klein hengstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:06 



 
Profiel   

Hengst op de mesthoop, merrie ervoor. Zo heeft geloof ik een bokker haar mini met haar KWPN merrie gekruist :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:15 



 
Profiel   

Focussed schreef
Hengst op de mesthoop, merrie ervoor. Zo heeft geloof ik een bokker haar mini met haar KWPN merrie gekruist :=



Zijn daar ook foto's van :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:20 



 
Profiel   

De merrie in een gat zetten. Maar als ze echt willen lukt het wel hoor. Hier ooit een KWPN van 165 drachtig van een pony van 135.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:29 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Dit is niet helemaal serieus, toch? De hengst komt er niet eens bij zeg je, dan ga je er toch geen veulen uit fokken? Doe wat meer onderzoek, lees wat meer topics door, ga internet af.
Klopt de leeftijd in je profiel? Ga dan alsjeblieft niet denken aan een veulen uit je merrie maar ga gewoon lekker poetsen en ermee tutten. Een veulen is veel werk en brengt veel risico met zich mee, wil je dat ook voor je merrie?

Waarom zou je geen veulen fokken van een kleinere hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:30 



 
Profiel   

pillow schreef
Anastasia24 schreef
Dit is niet helemaal serieus, toch? De hengst komt er niet eens bij zeg je, dan ga je er toch geen veulen uit fokken? Doe wat meer onderzoek, lees wat meer topics door, ga internet af.
Klopt de leeftijd in je profiel? Ga dan alsjeblieft niet denken aan een veulen uit je merrie maar ga gewoon lekker poetsen en ermee tutten. Een veulen is veel werk en brengt veel risico met zich mee, wil je dat ook voor je merrie?

Waarom zou je geen veulen fokken van een kleinere hengst.

Dat is je vraag?
Niet: ‘waarom zou je een veulen willen van een willekeurige hengst die geen enkele (gezondheidskeuring) doorstaan heeft en meer dan waarschijnlijk totaal niet bij de merrie past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:31 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Focussed schreef
Hengst op de mesthoop, merrie ervoor. Zo heeft geloof ik een bokker haar mini met haar KWPN merrie gekruist :=



Zijn daar ook foto's van :')



[ITP] Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:11 



 
Profiel   

Ayasha schreef
pillow schreef

Waarom zou je geen veulen fokken van een kleinere hengst.

Dat is je vraag?
Niet: ‘waarom zou je een veulen willen van een willekeurige hengst die geen enkele (gezondheidskeuring) doorstaan heeft en meer dan waarschijnlijk totaal niet bij de merrie past.

Ik reageerde op de opmerking van Anastasia24. De hengst komt er niet eens bij zeg je, dan ga je er toch geen veulen uit fokken. Dus wat jij zegt is geen antwoord op mijn vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:59 



 
Profiel   

Omdat ik dat simpelweg niet vind passen. Hoe het normaal zit heb ik geen verstand van, maar meer dan 20 centimeter verschil vind ik niet acceptabel. Dus een hengstje van 76 zou ik absoluut niet op een pony van 1.30 zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 15:02 



 

Anastasia24 schreef
Omdat ik dat simpelweg niet vind passen. Hoe het normaal zit heb ik geen verstand van, maar meer dan 20 centimeter verschil vind ik niet acceptabel. Dus een hengstje van 76 zou ik absoluut niet op een pony van 1.30 zetten.


Dat in ieder geval nog beter dan andersom. Maar het nut van deze combinatie ontgaat mij ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 15:05 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Ik heb wat flauwe reacties verwijderd. De TS stelt een serieuze vraag waar ook serieuze reacties op terug komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:20 



 
Profiel   

Ik zou het ook gewoon niet doen. Het heeft eigenlijk geen enkele meerwaarde om op deze manier te fokken

Wij hebben eerst de tijd genomen onze merrie te leren kennen. Toen best een aantal hengsten bekeken, papieren/bloedlijn, bouw, karakter ernaast gehouden en naar gezondheid gekeken.

De rassen die je nu wilt mixen passen echt niet goed bij elkaar. Ja het kan goed uitpakken, maar je kan ook een dier op de wereld laten zetten die het heel moeilijk gaat krijgen. Het is echt al moeilijk zat als je wel bewuste keuzes maakt.

Met fokken neem je risico's die je niet zomaar moet nemen, maar echt goed over na moet denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:58 



 
Profiel   

Setteli schreef


Deze is wel heel gaaf !
Dit had ik absoluut niet verwacht uit zo'n kruising

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:16 



 
Profiel   

Kan prima. Andersom daar in tegen is niet aan te raden.

Het makkelijkste is om een kuil te graven waar de merrie in kan staan. Leuk dat je dit kunt doen, geniet van deze kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:45 



 
Profiel   

Ayasha schreef
pillow schreef
Waarom zou je geen veulen fokken van een kleinere hengst.

Dat is je vraag?
Niet: ‘waarom zou je een veulen willen van een willekeurige hengst die geen enkele (gezondheidskeuring) doorstaan heeft en meer dan waarschijnlijk totaal niet bij de merrie past.


Desondanks komen juist bij bepaalde rassen veel erfelijke problemen voor ondanks het testen terwijl juist weinig kruisingen ken met erfelijke problemen. Bastards kunnen juist erg sterk zijn en gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:51 



 
Profiel   

Zoiets?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:53 



 
Profiel   

Groentesoep.. groeit de hengst hard van.


Nee de natuur kan veel. Maar of je dit moet willen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen