Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:55

Jeetje Stef, je opent ook weer eens een topic! :')

Ik heb dit jaar ook geen veulen opgegeven want ik heb geen zielig,leuk,apart verhaal en vind het beetje jammer om helemaal geen stem te krijgen terwijl ze voor mij toch de leukste blijven. Ik heb vorig jaar ook niet gestemt, maar zal zo eens gaan doen. Toen ik mijn mini x kwpn opgaf wist ik dat ik wel wat stemmen zou hebben en heb ik ook gepromoot. Had veel mensen die er op tegen waren, tuurlijk zal ik geen stem van krijgen, maar ook mensen die het helemaal geweldig vonden. Ik werd geloof ik zilveren veulen.

Tja het is waar maak je je eigen druk om.. Je wint er niks mee, ja je kan het op zijn cv bij verkoop ofzo zetten en dan zullen veel mensen denken wtf is dat nou weer :+ Dus lekker leven en laten leven.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:26

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus van mening veranderen tijdens een discussie en zich tevreden stellen met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

Een discussie verschilt van een overleg in dat tijdens een overleg ook louter informatieve mededelingen gedaan kunnen worden. Doorgaans liggen de meningen ook dichter bij elkaar. Is dit niet zo, dan kan er een discussie voortvloeien uit een overleg.

Een discussie hoeft niet 'real-time' plaats te vinden, maar kan ook bijvoorbeeld schriftelijk of, wat tegenwoordig veel gedaan wordt, digitaal op een forum worden gevoerd.

Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de ideeën van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten (een mededeling als "ik vind het een slecht plan" zonder onderbouwing helpt een discussie zodoende niet). Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft en een idee niet louter afkeurt op grond van het feit dat men zelf gelijk wil krijgen of omdat het idee van een bepaalde persoon afkomstig is. Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te zeer persoonlijk aantrekt, of wanneer er persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of - vaak in het verlengde hiervan - in ruzie.

Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider bewust of onbewust aangesteld. Tijdens een vergadering is dit bijvoorbeeld de voorzitter, op een forum is dit de moderator.



ergo; dit topic is al vanaf pagina 1 al geen discussie meer, maar gewoon een ordinaire ruzie
Ontzettend zonde, want in eerste instantie werden er gewoon standpunten gegeven die toch wel degelijk een punt hadden, maar toen kwamen de opmerkingen als; mensen zijn jaloers, kunnen niet tegen hun verlies....tegenwoordig (want je ziet het ook massaal buiten bokt) is iedereen die ook maar een beetje kritiek ergens over heeft een jankerd, een zeikerd, een jaloers iemand.....dat is toch geen discussie?
Gaan we nu echt een maatschappij worden waarbij iedereen als makke schapen achter elkaar aan moeten lopen want o jee; anders ben je maar een zeikerd die jaloers is en die niet zo moet lopen janken.

/end offtopic rant

on topic; ik denk dat zo'n beetje alle redenen wel langs zijn gekomen zo onderhand; minder gefokt, minder interesse bij serieuze fokker, fokkers/hobbyfokkers die het toch alleen maar een pennyverkiezing vinden en daarom het nut er niet van inzien en en de groep die afgehaakt is omdat ze vinden dat het vaak al een gelopen race is..

Lijken mij vrij duidelijke redenen die verder niks met jaloezie of janken te maken hebben.

Ik heb in 2012 het veulen uit mijn profiel ook niet opgegeven. Mijn reden; heb 2 topics over het veulen geopend waar weinig tot geen reacties op kwamen (ok waren niet de mooiste foto's vanwege een crap camera en waren tenslotte ook nog eens gewone simpele thuiskiekjes), maar laten we eerlijk zijn; je opent een foto topic om niet alleen je trots te laten zien, maar ook reacties te krijgen die bevestigen dat je veulen idd er een is die in de smaak valt bij anderen (want iedereen vind zn eigen dier het leukste, tenzij je niet door 1 deur kan met je dier). Dan is het diep van binnen gewoonweg niet leuk als er geen reacties komen (of maar 3)
Ik heb haar dus niet opgegeven omdat die 2 topics toch al het idee hadden gegeven dat er niemand tot zo goed als niemand op dr ging stemmen.....en dan mag het een onbetekende verkiezing zijn; het is voor de eigenaar/fokker/verzorgster toch verre van leuk als niemand op je stemt.

Zelf heb ik gestemt op de veulens waarvan ik zoiets heb; die zou ik best in mn eigen stal hebben willen staan....en dat heeft tot gevolg gehad dat ik veulens heb gekozen waarvan ik nog geen 1 topic gezien had ipv dat veulen wat ik juist wel gevolgd had...ik vond de 2 mannen (uh jongetjes) die ik gekozen heb toch weer net een fractie mooier, omdat voor mij bij die 2 het plaatje compleet was
En ook bij de merries heb ik veulens gekozen die ik verder nog nooit gezien had.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 06-11-16 13:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Luckystory
Berichten: 3468
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:30

Shadow0 schreef:
Maar sommige dingen zijn helemaal geen discussie. Wat er nadrukkelijk namelijk NIET is gebeurd, is dat er een topic is geopend door de veuleneigenaar met 'zouden jullie dit veulen willen en waarom wel /niet?'
In zo'n topic is het volkomen relevant en zinnig als je onderbouwd aangeeft waarom je er wel/niets mee hebt. Maar dat topic is er nooit geweest.


Eigenlijk wel hé...
In dit topic kwam al naar voor dat niet echt duidelijk is wat nu eigenlijk het criterium zou moeten zijn om op een bepaald veulen te stemmen. Blijkbaar stemmen mensen om de meest uiteenlopende redenen.
En meerdere bokkers geven aan dat ze stemmen op "een veulen dat ze zelf ook wel graag in de weide zouden hebben."
Als je je veulen opgeeft, stel je hem/ haar dus blijkbaar al wel bloot aan het idee dat mensen het wel/niet willen. Meer nog, je vraagt om die mening...
Als er daarna dan ook nog naar de achterliggende redenen gevraagd wordt, om al dan niet deel te nemen. Is het bijgevolg toch niet gek dat zulke dingen ter sprake komen?
Dat je je mening voor jezelf zou moeten houden op een discussie-forum is natuurlijk helemaal van het zotte. Dan kunnen we evengoed dat hele bokt maar opdoeken hé. :+

In de voorbeelden die je geeft vind ik trouwens dat je steeds dat verschil niet maakt tussen ongevraagde en gevraagde meningen.
Social media en het online plaatsen van foto's is gevraagd. Je plaatst wat online met als expliciete doel, reacties te ontvangen.
Mijn interieur, nieuwe jas of kapsel, muzieksmaak etc... Dat is allemaal persoonlijk. En zolang ik dat niet online zwier of openlijk ter discussie stel, hoef ik daar ook geen commentaar over te ontvangen.

En natuurlijk snap ik dat meningen kwetsend kunnen zijn.
Zo kocht ik ooit een jonge merrie. Waar ik stapel verliefd op geworden was de moment dat ik haar zag. Ik vond haar perfect en fantastisch.
Toen ik haar 2 dagen had, had ik haar vastgebonden in de stalgang en stond haar uitgebreid te poetsen. Nog helemaal in love en op mijn roze wolk over mijn nieuwe aanwinst.
En er loopt toevallig een kennis de stal binnen. Die vanop een afstandje kritisch mijn nieuwe paard begint te bekijken. Met de wenkbrauwen gefronst, stelde ze wat vragen. En ongevraagd geeft ze haar ongezouten mening en breekt mijn paard volledig af. Kijk, zoiets zit je inderdaad niet op te wachten...
Ik stond gewoon mijn paard te poetsen...
Had ik echter foto's van mijn paard online geplaatst en mensen hadden gereageerd dat het paard toch niet hun smaak was en hen niet kon bekoren, dan had dat al heel wat anders geweest. Dan vraag je om reactie. En dan moet je jezelf ook maar realiseren dat smaak en meningen verschillen en je niet kan sturen hoe mensen reageren.

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:45

xxCYNNxx schreef:
on topic; ik denk dat zo'n beetje alle redenen wel langs zijn gekomen zo onderhand; minder gefokt, minder interesse bij serieuze fokker, fokkers/hobbyfokkers die het toch alleen maar een pennyverkiezing vinden en daarom het nut er niet van inzien en en de groep die afgehaakt is omdat ze vinden dat het vaak al een gelopen race is..


Maar in veel van die redenen zit ook een impliciet verwijt over dat het verkeerd is. Mensen die het hebben over serieuze fokkers, doen daarmee ook een uitspraak over anderen, die zij daarmee in de groep 'niet-serieus' zetten. Als de verkiezingen worden afgedaan als 'vriendjespolitiek' of 'pennyverkiezing' dan zijn dat geen respectvolle termen. Ze worden gebruikt om de motivatie van de stemmers, en ook de resultaten in twijfel te trekken. De eigenaren die de stemmen ontvangen krijgen de boodschap dat ze het eigenlijk niet verdienen.

Dat is toch best een respectloze boodschap.
Termen als 'jaloezie' zijn daar weer een reactie op - en volgens mij wel degelijk begrijpelijk en qua negatieve lading ongeveer gelijk.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:11

Serieus is toch ook ter interpretatie? Je kunt serieus een kleurtje fokken, serieus een warmbloed fokken, serieus een mini fokken? Dat mijn voorkeuren liggen bij warmbloedpaarden, dat maakt dat ik sneller op een aansprekend warmbloed veulen ga stemmen dan een koudbloed of shetlander. En ja, als je je opgeeft voor zo'n verkiezing, weet je dat er commentaar gaat komen. Of dat je wellicht uberhaupt geen stemmen krijgt. Dat is het risico van deelname.

Wat ik persoonlijk jammer vind, is de algehele 'achteruitgang' bij FA in mijn ogen. Ik mis de doorgewinterde fokkers die elk jaar weer hun veulens showen, weldoordacht en los van kleurtjes of hengsten die in de competitie leuk lopen. Fokkers die met beleid fokken, waar je wat van kunt leren, zoals ceasario/anna in het boktverleden. Ok, daar was altijd veel om te doen, maar leerzaam was het wel! Nu is de KS zo overspoeld (dan ook nog weer apart merries kijken) dat de lol er wel wat vanaf is voor mij persoonlijk.

Maar goed, dat is voor mij. Een ander zal met beleid mini's of shets fokken, alle respect voor. Alleen is deze wedstrijd dan meer een populariteits wedstrijd, want de paarden zijn onderling niet te vergelijken. Prima toch? Als je dan de tijd hebt om die erin te steken op bokt en als dit op prijs wordt gesteld, dan is dat leuk voor de stemmen. Zelf ben ik de foto's langs gelopen en kies dan, voor mij, de meest aansprekende die ze direct wel langs mogen brengen. :D Dat zal niet snel een shetlander of koudbloed zijn.

Maar goed, als er elk jaar zo'n ophef over is, zou ik me als bokt even achter de oren krabben. Maak dan een leuk fotoboek van alle boktveulens van dat jaar met een korte beschrijving.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:06

Moderatoropmerking:
Een allerlaatste verzoek om niet persoonlijk te worden en zicht te houden aan de vorige verzoeken van mijn collegamoderator. Ontopic is wel: waarom zijn er minder aanmeldingen voor de verkiezing en wat zou daar aan gedaan kunnen worden

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:12

Shadow0 schreef:
xxCYNNxx schreef:
on topic; ik denk dat zo'n beetje alle redenen wel langs zijn gekomen zo onderhand; minder gefokt, minder interesse bij serieuze fokker, fokkers/hobbyfokkers die het toch alleen maar een pennyverkiezing vinden en daarom het nut er niet van inzien en en de groep die afgehaakt is omdat ze vinden dat het vaak al een gelopen race is..


Maar in veel van die redenen zit ook een impliciet verwijt over dat het verkeerd is. Mensen die het hebben over serieuze fokkers, doen daarmee ook een uitspraak over anderen, die zij daarmee in de groep 'niet-serieus' zetten. Als de verkiezingen worden afgedaan als 'vriendjespolitiek' of 'pennyverkiezing' dan zijn dat geen respectvolle termen. Ze worden gebruikt om de motivatie van de stemmers, en ook de resultaten in twijfel te trekken. De eigenaren die de stemmen ontvangen krijgen de boodschap dat ze het eigenlijk niet verdienen.

Dat is toch best een respectloze boodschap.
Termen als 'jaloezie' zijn daar weer een reactie op - en volgens mij wel degelijk begrijpelijk en qua negatieve lading ongeveer gelijk.


mwa dat valt toch wel mee? Ligt eraan wat voor definitie je plaatst bij serieuze fokker...voor mij bv is dat een fokker die niet fokt voor de hobby of voorde lol, maar die ervan moet leven en daarom met zorg met zijn fokprogramma bezig is en daar veel tijd, geld en begeleiding in stopt.

En dat ik het een pennyverkiezing noem moge duidelijk zijn waarom; dat is het tenslotte toch ook? Maar goed; ik vind dan ook dat een penny niet per definitie slecht of vervelend is of alleen maar roept dat alles zielig is. Ja dat soort penny's bestaan ook, maar goed; iedere groep heeft zn goede en slechte personen in hun midden...dat is bij pennymeisjes niet anders. Bovendien hebben meerdere mensen die uitleg gaven waarom ze hun veulen niet hebben opgegeven, aangegeven dat ze het als zo'n verkiezing zien en het daardoor voor hun geen meerwaarde heeft. Daar is niks negatiefs aan, maar mensen interpreteren het gelijk als zijnde zeiken en jaloezie en daarom als iets negatiefs....tja niet zo gek dat de andere kant dan ook maar met modder gaat smijten.

En dan nog het belangrijkste; de mensen die gelijk alles zien als jaloezie hebben niet eens begrepen dat het die eigenaren niet eens kwalijk wordt genomen, maar daarmee veranderd er niet zo veel aan het gevoel dat als je niet veel post (met succes dan wel uiteraard) en daardoor geen schare fans hebt verzameld, danwel een zielig verhaal hebt of een zeer uitzonderlijk kleurtje dat je dan geen kans maakt.

En voor zover ik weet wonen we nog steeds in een Westers land waar je wel degelijk dat soort gevoelens mag hebben en uiten.
O wacht; nee, dat mag niet want dan kraak je de eigenaar af (wat in eerste instantie niet eens gebeurde maar goed) en ben je maar een jaloers iemand die anderen niks gunt en alleen maar slap loopt te zeiken....

Dat is toch wel het voornaamste wat dit topic heeft laten zien.


edit; sorry mod, zag de groene balk pas na het posten van mn comment...had namelijk nog niet verder gelezen dan de post van Shadow die ik quote........dus sorry; probeer zeker niet deze ruzie (nee, ik noem het geen discussie, want zoals ik al zei; dat is het al niet meer vanaf halverwege pagina 1) weer aan te wakkeren die nu al 31 pagina's bezig is

mijn tip; sluit gewoon het topic...dit topic heeft ondertussen de gemoederen zo hoog doen oplaaien dat de kans dat het toch nog uiteindelijk een discussie wordt toch nihil is. Spijtig voor de ts die gewoon een normale en oprechte vraag stelde, maar dit topic kun je toch onmogelijk nog een discussie noemen waar mensen elkaar in hun waarde kunnen laten.

Bootsiebob

Berichten: 5553
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:51

Iets dat ik gisteren tegenkwam op Flickr zette mij aan het denken.

Een contact van mij had een (landschaps)foto geplaatst en daaronder geschreven of mensen op een link wilden klikken om op deze foto te stemmen voor een wedstrijd.

Ik werd nieuwsgierig en de link leidde naar een wedstrijd in het Italiaans, over natuur en berglandschappen in een bepaalde regio.
Nu komt degene die het vroeg daar vaak, heeft er familie, maar woont verder gewoon in Nederland.

Ik keek dus ook naar andere foto's en het stemmen is pas begonnen, maar iedere foto (van de 50 genomineerden) had 2 of 3 stemmen en de foto van mijn contact had er al bijna 50 en dit worden er snel meer.

De organisatie gaf trouwens wel aan dat het de bedoeling was om je foto zoveel mogelijk te delen en stemmen te vergaren. Alle aandacht is natuurlijk meegenomen, het ging hier ook om natuurbescherming, een goed doel.

Nu viel er hier wel iets te winnen, dus het is een beetje anders, maar ik doe zelf al standaard niet mee aan fotowedstrijden waarbij de winnaar degene is met de meeste publieksstemmen.

Waar ik me eerst niet goed kon voorstellen dat mensen bij voorbaat al niet meedoen aan de veulenverkiezing omdat de grootste kansmakers al bekend zijn, bedacht ik me nu dat ik ongeveer hetzelfde doe in dit geval.
Maar een verkiezing als deze, waar verder niets te winnen valt behalve de eer is toch gewoon voor de leuk. Er komen heel veel stemmen, er is geen enkel veulen zonder stem.

Hoe de verkiezing anders opgezet zou kunnen worden weet ik niet. Maar ik denk dat anoniem stemmen wel al een verbetering zou zijn

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31330
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:34

Dat is nu iets waar ik me persoonlijk helemaal niet van kan voorstellen wat het voordeel zou zijn.. waarom zou iemand anders stemmen als hij anoniem zou zijn?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:03

Omdat men vriendjes met bepaalde personen wil blijven?

Ik weet nog een jaar dat er een stuk of 6 mooie Gelderse veulens in de verkiezing meededen.
Deden alle qua fokdoel, afstamming en kwaliteit niet voor elkaar onder.
Ik heb me naar mensen toe verontschuldigt waarom ik niet op hun veulen gestemd had.

Voelde me er echt rot onder... Wilde die andere ook goede veulens ook een stem geven.
Maar ja...dat gaat uiteraard niet.

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 02:11

Het is een verkiezing, geen keuring of wedstrijd.
Bokt gaat om het delen van verhalen, ervaringen, kennis, emoties, plaatjes, vragen etc.etc.

Raineri
Berichten: 6270
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 02:58

LadyMadonna schreef:
Ooit ben ik begonnen om de bokt veulen verkiezing te organiseren. Altijd een leuk, maar hels karwei. Niet alleen door de vele stemmen, maar ook door de vele vele aanmeldingen..
En nu? Twee pagina's met aanmeldingen.
Dit is toch ontzettend weinig?
Wordt er minder gefokt? Geven mensen hun veulen niet op omdat ze toch al weten wie er wint? Zijn we verkiezingen moe?

Of ligt het gewoon aan mij en valt het wel mee? :')


Of alle veulens van dit jaar zijn te lelijk om mee te doen.

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:34

Zou het? Allemaal lelijke veulens geboren ;)

Jorex

Berichten: 9994
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:07

Van mij mogen ze dit hele popie jopie gebeuren afschaffen. Ik kijk er niet meer na, aangezien jorie vorig jaar 0 stemmen had en hij vele malen makker en liever is dan sommigen die zich wel echt hengst voelen. Hij stond op dat moment nog bij de fokker dus nee, ik had geen topic van hem. Ik stem ook niet eens meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:19

Fennadev schreef:
Van mij mogen ze dit hele popie jopie gebeuren afschaffen. Ik kijk er niet meer na, aangezien jorie vorig jaar 0 stemmen had en hij vele malen makker en liever is dan sommigen die zich wel echt hengst voelen. Hij stond op dat moment nog bij de fokker dus nee, ik had geen topic van hem. Ik stem ook niet eens meer.

Het gaat om het veulen dat je het meeste aanspreekt. Als jij een foto plaatst van een veulen met een dikke natgeregende berenvacht die in een onvoordelige positie staat en zonder het hoofd duidelijk op de foto, hoe verwacht je dan stemmen te krijgen? Als je stemmen wilt, dan zorg je voor een foto waarvan mensen bij zichzelf gaan denken: "Ja! Dát is voor mij het mooiste Bokt veulen van dit jaar." Want heel eerlijk, op basis van die foto zou ik ook niet op hem stemmen. Terwijl hij best een leuk diertje is om te zien, ik heb je berichten even doorgelezen. Jammer!

Van die foto kunnen we trouwens ook niet afleiden dat jouw veulen veel makker en liever is dan de anderen, zeker als je er geen topic over hebt geopend. Je hebt het zelf in de hand.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:28

Het gaat al lang niet meer om het meest aansprekende veulen. Het gaat om het veulen waarvan het baasje de grootste fanclub heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:32

Ja, dat is zeker waar, maar áls je al geen fanclub hebt en je dan ook nog eens een niet-aansprekende foto plaatst moet je niet gaan miepen dat je geen stemmen krijgt.

Jorex

Berichten: 9994
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:40

Twee maanden later had ik wel leuke foto's gehad, want dan had ik hem aan huis staan zonder twee bijtende merries die hun veulens beschermden erbij en hij was zeg maar op zijn minst fotogeniek met gras in de buurt. Natte vacht, tja het was herfst hè en ten minste een teken dat ik mijn veulen niet ophok voor droge foto's.

Ik vind het tijdstip van de verkiezing ook te bizar voor woorden, je sluit namelijk alle late veulens uit. Ik zou het eerder plannen in januari het jaar erop de veulens insturen en dan in februari stemmen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 21-11-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:42

Dat is wellicht niet eens zo'n slecht ide.. :)

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:51

Ayasha schreef:
Het gaat al lang niet meer om het meest aansprekende veulen. Het gaat om het veulen waarvan het baasje de grootste fanclub heeft. :)


Dat is de beste samenvatting idd :j
Veulens hebben al gewonnen voordat ze verwekt zijn puur door de fanclub.

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:07

Mars schreef:
Ayasha schreef:
Het gaat al lang niet meer om het meest aansprekende veulen. Het gaat om het veulen waarvan het baasje de grootste fanclub heeft. :)


Dat is de beste samenvatting idd :j
Veulens hebben al gewonnen voordat ze verwekt zijn puur door de fanclub.


Is het daarom niet een idee om te werken met een ander systeem?
"Meest populaire veulen" kun je prima op deze manier doen. Dan kunnen mensen gewoon blijven stemmen. Dat is namelijk best leuk.

Maar misschien kan er verder gewerkt worden met een soort jury (random gekozen of heel bewust uit iedere tak van de sport) en een checklist/punten systeem. Zodat het veulen dat wint ook daadwerkelijk de beste is. Objectief gekozen dus. Eventueel anoniem, voordat de rest van bokt kan stemmen. Puur op basis van de foto's. Zonder namen (al is het moeilijk geheim te houden denk ik). Je zou zelfs met categorieën kunnen werken. Mooiste ponyveulen, mooiste paardveulen, meeste potentie, meest fotogeniek etc.

Het klinkt misschien een beetje overdreven maar bokt is zo groot. Dat moet best te doen zijn.

Ik heb het al eerder geschreven maar misschien hebben mensen er overheen gelezen. Het is maar een idee. Ik vind het een leuke verkiezing en kies zelf altijd de veulens die me het meest aanspreken. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:16

Dat gaat wel heel ver voor een forumverkiezing he.
Gewoon een kat een kat noemen: bokt veulen is niks meer of minder dan baasje met de grootste fanclub. Klaar. Dan heeft niemand het gevoel dat diens veulen "niet goed genoeg is".

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:18

Ik begrijp de ophef niet zo, kom op het is een verkiezing voor Bokt, wat boeit het wie het wint, sowieso toch gewoon voor de 'leuk' en wees gewoon blij voor degene die wint. Niet zo zeuren om niks.

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:27

0 stemmen is wel heel zuur, natuurlijk is hij voor jou de liefste en de mooiste, maar waar moeten mensen hun stem dan op baseren als je geen mooie foto van hem hebt?

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:40

Ayasha schreef:
Het gaat al lang niet meer om het meest aansprekende veulen. Het gaat om het veulen waarvan het baasje de grootste fanclub heeft. :)


Bwa de mijne was 5e zonder fanclub noch topic. Vind ik niet slecht. :P
Dat bewijst dat bokkers wel nog altijd stemmen op een foto/veulen dat hen aanspreekt.